زیباترین مقاصد روسیه برای سفر به این کشور کدام مناطق هستند؟

جاذبه‌های گردشگری روسیه
زیباترین مقاصد روسیه برای سفر به این کشور کدام مناطق هستند؟

روسیه یا به طور کلی شوروی سابق دیدنی‌های شگفت انگیزی از کوهستان‌های زیبا، سواحل، صحراها، دهکده‌های تاریخی، آتشفشان‌ها و یخچال‌های طبیعی در خود داشته و دارد که باعث می‌شود تا سفر شما با تور روسیه منحصر به فرد باشد. متاسفانه به خاطر ضعف در سرمایه گذاری برای جذب گردشگر، بسیاری از این زیبایی‌ها پنهان مانده‌اند و خیلی خوب دیده نشده‌اند. در مقاله‌ی امروزمان ما به سراغ زیباترین مناطق روسیه برای گذراندن یک تعطیلات رفته‌ایم و می‌خواهیم انتخاب‌های سایت کالچر تریپ در این رابطه را به شما معرفی کنیم.

 

 

Dargavs، شهر مردگان

Dargavs در شمال اوستیا قرار گرفته است. جایی در بالا دست که ابرها آن‌ جا را در بر گرفته و بادها در لابه‌لای کوه‌های اطرافش می‌چرخند. این دهکده‌ی زیبا که بر خلاف اسمش، جایی بسیار دیدنی‌ست، از عصر برنز دیگر مسکونی نبود. جایی با معماری خاص که بخش مهم آن گورستانی با معماری متفاوت است که داستان‌های زیادی را در طول تاریخ در مورد آن روایت می‌شود.

 

شب‌های سپید روسیه، کشف زیبایی‌های جادویی میان زمین و آسمان

 

 

Dargavs

 

 

سنت پترزبورگ

خوشبختانه یکی از شهرهای بسیار مهم روسیه که مسافرین زیادی از سراسر دنیا برای دیدنش به این کشور سفر می‌کنند، در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. تورهای سنت پترزبورگ شما را به دیدن شهری مملو از جاذبه‌های شهری و معماری‌های دلنشین و رنگارنگ می‌برد که از دوره‌های مختلف به جا مانده‌اند. موزه‌ها و گالری‌های متعدد برای دوست داران هنر و تاریخ فوق‌العاده‌اند و از طرفی شما در این سفر با شهری مدرن روبرو هستید که انواع مراکز خرید و تفریحی را نیز در خود دارد.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه

 

 

سنت پترزبورگ

 

 

کوهستان آلتای

این رشته کوه دیدنی در مرز سیبری از کوه‌های بلند تشکیل شده که در میان آن‌ها رودهای بسیار زیبا و دشت‌های بزرگ قرار گرفته‌اند. دو پارک ملی بسیار معروف در این منطقه قرار گرفته که یکی آلتای و دیگری کاتونسکی نام دارد که هر دو به عنوان میراث جهانی یونسکو و با نام کوهستان طلایی آلتای شناخته می‌شوند. زیبایی‌های این منطقه که شامل بیش از ۴۰۰ غار از مرمر و سنگ‌های آهکی و غیره، رودخانه‌های متعدد و بسیاری دیدنی‌های دیگر سالانه ده‌ها هزار گردشگر را به سمت خودش جذب می‌کند.

 

هفت مکان متفاوت در روسیه، که مردمش به داشتن آن‌ها افتخار می‌کنند

 

 

کوهستان آلتای

 

 

دریاچه بایکال

این دریاچه از جمله عمیق‌ترین، بزرگ‌ترین و از نظر زیست محیطی، متنوع‌ترین دریاچه‌های جهان است. کلبه‌های کوچکی که در اطراف این دریاچه ساخته شده‌اند و هتل‌های بزرگ و متنوعی که با فاصله تهیه گردیده‌اند این امکان را به گردشگران می‌دهند تا در طول سال از این دریاچه دیدن کنند. جدا از زیبایی‌های دریاچه در فصل‌های گرم، وقتی این مکان یخ می‌زند، یکی از زیباترین مناظر روسیه را در خود به وجود می‌آورد و به همین دلیل بسیاری زمستان و سرمای شدید را برای سفر به دریاچه انتخاب می‌کنند. دیدنی‌های این دریاچه آنقدر زیادند که باید مقاله‌ای جدا برای یک به یک آن‌ها قید کرد.

 

پارک‌های زیبای مسکو؛ به‌دور از هیاهوی شهر ریلکس کنید و از طبیعت لذت ببرید

 

 

دریاچه بایکال

 

 

دریاچه اونگا و جزیره کیژی

این دریاچه و جزیره‌ای که در ان قرار گرفته در شمال غربی کشور واقع شده و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین کل اروپا محسوب می‌شود. این دریاچه از نظر تنوع ماهیان بسیار غنی است و امکاناتی برای ماهیگیری تفریحی نیز در آن در نظر گرفته شده است. جزیره کیژی ۸۹ ابنیه بسیار مهم تاریخی دارد که معماری آن‌ها با چوب است و از قرن ۱۵ به بعد با نگهداری درست تا به امروز باقی مانده‌اند. این جزیره جزو میراث جهانی یونسکو محسوب شده و به واقع یکی از زیباترین نقاط روسیه محسوب می‌شود.

 

 

جزیره کیژی

 

 

Lena Pillars

این مکان یک پارک طبیعی است که در کنار رود لنا و در نزدیکی شهر پوکرووسک واقع شده است. زیبایی این مکان به خاطر صخره‌های عمودی ۲۰۰ متری آن است که همچون سدی بلند در سر راه رودخانه قرار گرفته‌اند. دانشمندان معتقدند که فرم این سنگ‌ها از ۵۴۰ میلیون سال پیش شروع به شکل گیری کرده است اما چیزی که امروز برای ما اهمیت دارد این است که Lena Pillars به هیچ وجه هیچ عکاسی را ناامید نمی‌کند و یکی از شگفتی‌های طبیعی روسیه محسوب می‌شود.

 

جزیره تاریخی Sviyazhsk در نزدیکی کازان

 

 

Lena Pillars

 

 

Valley of Geysers

این دره یکی از مکان‌های خاص در روسیه است که به واسطه چشمه‌های آب گرم شکل گرفته از آتشفشان، مکانی رویایی را پدید آورده است. یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو در روسیه که جزو مجموعه‌ی طبیعی آتشفشان کامچاتکا است. برای رفتن به این مکان یا باید به صورت کوه‌نوردی بروید که مخصوص حرفه‌ای هاست یا از طریق تورهای گردشگری هلیکوپتری اقدام کنید که البته هزینه‌ی زیادی دارد اما یکی از تجربه‌های فوق‌العاده‌ی شما در روسیه خواهد شد.

 

 

Valley of Geysers

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران