مقاصد محبوب روسیه در فصول مختلف

جاذبه‌های گردشگری روسیه
مقاصد محبوب روسیه در فصول مختلف

خیلی‌ها نقاط مختلف روسیه را برای فصول متفاوتی پیشنهاد می‌کنند. زمستان مسکو، بهار سنت پترزبورگ، پاییز کارلیا و تابستان یاکوتیا از مورادی هستند که همیشه به مسافران تور روسیه پیشنهاد می‌شوند. اما تفاوت مقاصد محبوب روسیه در فصول مختلف گاهی بسیار زیاد است و ما امروز می‌خواهیم به روایت تصویر، این تفاوت را برایتان شرح دهیم.

 

میدان سرخ، مسکو

تور روسیه برای خیلی از گردشگران، به معنی سفر با تور مسکو است و در این شهر هیچ جایی به اندازه میدان سرخ معروف نیست. وقتی بهار به این میدان بروید، می‌توانید در هوایی عالی به تماشای مراسم رژه و یا نمایشگاه گل بنشینید، تابستان می‌توانید در کنسرت‌های فراوانی که در این محل برگزار می‌شود یا نمایگاشگاه‌ بزرگ کتاب شرکت کنید، پاییز زمان برپایی بازارهای بزرگ غذا است و زمستان، این میدان زیبا تبدیل به یک پیست یخی عالی می‌شود و در نهایت جشن بزرگ و آتش بازی سال نو در آن برپا خواهد شد.

 

آشنایی با شهر سارانسک روسیه

پترهوف، سنت پترزبورگ

یکی دیگر از سفرهای بسیار محبوب به روسیه، تور سنت پترزبورگ است. در این سفر نیز باید از اقامتگاه امپراطور بازدید کنید. قصری که به راحتی با قصرهای مهم دنیا همچون ورسای قابل مقایسه است. پترهوف بزرگ‌ترین سیستم آبنمای طبقاتی در دنیا را دارد و دیدنی‌های آن تمام نشدنی است. البته برای این که این آبنما را به صورت فعال ببینید، باید در ایام گرم سال به سنت پترزبورگ بروید، در غیر این صورت، احتمالا زمان بازدید شما برف همه چیز را پوشانده و تندیس‌های طلایی به شکلی شگفت‌انگیز از سپیدی برف بیرون مانده و به شکلی دیگر، تصویری زیبا را برایتان به نمایش می‌گذارند.

دریاچه بایکال، بوریاتیا

به طور کلی، گردشگران در ایام تابستان به این محل می‌آیند تا از این محل که عمیق‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود، دیدن کنند. با این حال اما اگر بخواهید دریاچه بایکال را در زیباترین و خاص‌ترین حالت خود ببینید، حتما باید در زمستان به این مکان سفر کنید. حباب‌هایی که در اعماق آب شکل می‌گیرند، به سطح نرسیده یخ زده و سطح آب نیز با قطر خیلی زیادی یخ می‌بندند در این حد که با انواع ماشین‌ها، می‌توان به روی این دریاچه زیبا رفت.

 

بهترین شهرهای روسیه برای سفر در پاییز

جزیره کیژی، کارلیا

این جزیره‌ی زیبا همچون یک موزه روباز، منزلگاه خانه‌های چوبی زیادی از قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ است. غیر از آن خانه‌های زیبا با معماری متفاوتشان، یک کلیسای بزرگ با برج ناقوس نیز در این محل وجود دارد که جزوی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. البته گردشگران تابستان‌ها از این محل بازدید می‌کنند زیرا هوای زمستان در جزیره کیژی بسیار سرد و سخت است و حتی در فصول پاییز و بهار نیز بارندگی و هوای بد، رفتن به آن‌جا را سخت می‌کند.

ستون‌های لنا، یاکوتیا

خیلی از آن‌ها که روسیه را به خوبی می‌شناسند و بارها و بارها به آن‌جا سفر کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنند که حتما در سفرهایتان به این کشور، از ستون‌ها لنا که در واقع صخره‌هایی بزرگ هستند که به شکل ستون‌های در آمده از دل جنگل حالت گرفته‌اند، دیدن کنید. در این پارک ملی بزرگ دیدنی‌های بسیار زیادی وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها، ستون‌های سنگی ۴۰۰ هزار ساله لنا هستند. بهترین زمان برای بازدید از این مکان از اواخر فوریه تا اوایل مارس است. در زمستان برای بازدید از این محل باید با ماشین از روی رودخانه یخ زده لنا گذر کنید و در تابستان با قایق به این محل بروید.

 

۸ تفریح زمستانه در روزهای سال نو میلادی مسکو

سولوکی

سولوکی مجموعه‌ای از ۶ جزیره است که در دریای سفید و در شمال روسیه واقع شده و در زمان جنگ جهانی دوم، ارزش زیادی برای نیروهای متفقین داشت. این مکان بسیار زیبا و جذاب، در روزهای سرد زمستن به هیچ وجه از راه دریا قابل دسترس نیست و تنها می‌توانید با پرواز به آن‌جا بروید. اما در روزهای گرم سال، این مکان رویایی، پر می‌شود از گردشگران داخلی و خارجی که برای دیدن زیبایی‌هایش به سولوکی می‌آیند.

کراسنایا پولیانا، سوچی

سوچی، همان شهری که میزبان المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ بود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برفی در تمام روسیه به حساب می‌آید و ریزورت‌های اسکی زیادی در آن وجود دارد. اما اگر تابستان به این محل بروید، باورتان نمی‌شود که این سرزمین سبز و عالی با رودخانه‌ی خروشانش، زمستان چنین سرد و یخ زده‌ای را تجربه می‌کند. در روزهای گرم سال، شما می‌توانید کنار رودخانه دوچرخه سواری کرده و در کوهستان جنگلی گردش کنید و در زمستان به اسکی و انواع ورزش‌های زمستانی مشغول شوید.

 

۱۰ مکان برای داشتن چشم‌اندازی پانورامیک از زیبایی‌ها و شکوه شهر مسکو

۰۶ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران