سفر به ۱۲ شهر توریستی و محبوب روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
سفر به ۱۲ شهر توریستی و محبوب روسیه

کشوری با ابعاد وسیع، شهرهای بزرگ و زیبای روسیه شکوه جاذبه‌های دیدنی خود را با چیدمانی پراکنده و منصفانه در سراسر قلمرو به نمایش می‌گذارد. این کشور با داشتن قلعه‌های عظیم، کلیساها، خیابان‌ها و بلوارهای وسیع که آن را پوشانده‌اند، بازدیدکنندگان تور روسیه را  مجذوب مکان‌های تاریخی و فرهنگی باورنکردنی می‌کند. به هر کجای این کشور باستانی غرق در تاریخ که نگاه کنید لذت خواهید برد چه محیط‌های خیره‌کننده خود شهرها باشد یا شگفتی‌هایی که در میان خیابان‌هایشان پنهان شده‌اند. بهترین شهرهای روسیه ترکیبی عالی از دوره‌های قدیمی و جدید را ارائه می‌دهند مراکز خرید مدرن، بارها و رستوران‌های شیک در میان معماری دوران شوروی و ساختمان‌های باستانی که گذشته متنوع روسیه را برجسته می‌کنند، پراکنده شده‌اند.

 

۱- مسکو

مسکو شهری وسیع با تاریخی غنی است که به عنوان پایتخت روسیه جاذبه‌های فراوانی برای کاوش در دسترس شما قرار می‌دهد. به علاوه تور مسکو، پایتخت روسیه جایی است که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. این شهر به خاطر دستاوردهای هنری خود مانند اپرا، باله، موسیقی کلاسیک، سمفونی و نقاشی شهرت فراوانی کسب کرده است. بی‌شک منطقه کرملین و میدان و سرخ برجسته‌ترین قسمت شهر هستند. قرار گرفتن در قلب شهر، پرسه زدن در اطراف قلعه‌های باستانی را آسان‌تر می‌کند کلیسای جامع سنت باسیل خود به تنهایی فضای گردشی شهر را غنی می‌کند. این یکی از زیباترین کلیساهای جهان با گنبدهای پیازی شکل رنگارنگ است که شبیه شعله‌های آتش به نظر می‌رسد. چیزهای دیگری که در طول بازدید باید از آن لذت ببرید عبارتند از: موزه تاریخی دولتی، گالری هنر ترتیاکوف، موزه هنرهای زیبای دولتی پوشکین، و ایزمایلوو که بزرگ‌ترین بازار دستفروشی مسکو را در خود جای داده است.

۲- سوچی

سوچی شهری زیبا و ساحلی در روسیه است که در امتداد دریای سیاه واقع شده است. این شهر به عنوان یک مقصد تابستانی-ساحلی عالی شناخته شده و به دلیل میزبانی «بازی‌های المپیک زمستانی» در سال ۲۰۱۴ مشهور است. هنگام بازدید، به سمت ساحل بروید و در کنار دریای سیاه استراحت کنید، از پارک المپیک دیدن کنید و فواره آوازخوان را به تماشا بنشینید. همچنین می‌توانید از یک روز خوب یا یک پیک نیک در پارک زیبای سوچی لذت ببرید.

 

۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

۳- سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ که به آن لنینگراد نیز گفته می‌شود، دومین شهر بزرگ روسیه است و بر روی رودخانه نوا واقع شده است. تعداد زیادی کلیسای جامع و کاخ پیچیده با پل‌های شگفت انگیز در اطراف رودخانه‌ها و کانال‌ها دارد. در طول بازدید خود از قدم زدن در میدان قصر که در آن کاخ زمستانی چشمگیر و ستون الکساندر واقع شده است لذت ببرید. یکی دیگر از مکان‌های عالی برای رفتن شامل موزه دولتی هرمیتاژ است که در داخل و خارج استثنایی است. در سفر با تور سنت پترزبورگ حتما از کاخ رویایی پیترهوف دیدن کنید که دارای ۱۷۳ فواره چشمگیر است که از چشمه‌های طبیعی زیرزمینی تامین می‌شود. یکی از راه‌های محبوب برای بازدید از سنت پترزبورگ از طریق یک سفر دریایی چند مقصدی است که در آن از چندین شهر و کشور دیگر در اطراف دریای بالتیک بازدید می‌کنید.

۴- یکاترینبورگ

یکاترینبورگ شهری شلوغ است که در کوه‌های اورال قرار دارد و به عنوان مکانی پرجنب‌وجوش و فرهنگی شناخته می‌شود که چندین تئاتر، موزه، شرکت‌های رقص، نمایشنامه‌ها، کتابخانه‌ها و گروه‌های موسیقی معروف راک روسی را در خود جای داده است. یکاترینبورگ چشمگیر است زیرا قدیمی‌ترین مجسمه چوبی جهان با بیش از ۱۱۰۰۰ سال قدمت یعنی Shigir Idol را در خود جای داده است. این مجسمه را می‌توانید در موزه منطقه‌ای Sverdlovsk در این شهر پیدا کنید. کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید لذت بردن از یک پیک نیک در پارک پیروزی، رفتن به تئاتر آکادمیک دولتی اپرا و باله، و تماشای کلیسای گنبدی طلایی روی خون است.

 

جاذبه‌های گردشگری مسکو در روسیه

۵- نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود مکان فوق العاده‌ای است که رودخانه‌های ولگا و اوکا از آن عبور می‌کنند، با تپه‌های زیبا که به نقطه تلاقی این دو رودخانه مشرف هستند. این شهر مناظر دیدنی، موزه‌های برتر، کافه‌ها و رستوران‌ها را در خود جای داده است که عصر دل انگیزی را برای شما رقم می‌زنند. برای دیدن صحنه‌ای فراموش نشدنی از شهر، از ترن هوایی استفاده کنید که یک تله کابین ۳۶۶۰ متری است که نیژنی نووگورود را به شهر بور متصل می‌کند. این سواری فرصتی را برای تماشای مناظر بالای شهر و مناطق اطراف فراهم می‌کند. همچنین دوستداران ادبیات روسی در این شهر حتما باید موزه ماکسیم گورکی، نویسنده محبوب و مشهور روسی را ببینید. سایر موارد دیدنی عبارتند از: نمایشگاه Nizhegorodskaya، موزه هنر دولتی Nizhegorodsky، مرکز ملی هنرهای معاصر، و موزه ساخارووا.

۶- ایرکوتسک

ایرکوتسک در نزدیکی دریاچه بزرگ بایکال قرار دارد که یکی از جاذبه‌های برتر مسیر ترانس سیبری است. مناطق زیادی دارد که مملو از ساختمان‌های چوبی سنتی سیبری، کافه‌های دنج، بارهای پرجنب‌وجوش، و رستوران‌های خوشمزه در کنار خیابان‌هایش است. در طول بازدید خود حتما از مرکز تاریخی ایرکوتسک که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است دیدن کنید که به معنای واقعی نقطه‌ای جادویی و افسونگر است و شما را به دل داستان‌ها می‌برد. اگر می‌خواهید یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌های یخ شکن جهان (۱۸۹۸ و ۱۹۰۵) را ببینید، می‌توانید آن را در موزه آنگارا بیابید. از دیگر موارد دیدنی موزه هنرهای زیبای ایرکوتسک و کلیساهای Krestovozdvizhenskaya Tserkov و Spasskaya Tserkov هستند که هر کدام‌شان جلوه‌ای از هنر و تاریخ روسیه را به نمایش گذاشته‌اند.

۷- حلقه طلایی

حلقه طلایی مجموعه‌ای از شهرها و شهرک‌هایی است که در خارج از مسکو واقع شده‌اند و به داشتن حومه‌های جذاب مملو از مناظر زیبا، باغ‌های گیلاس، کلبه‌های زیبا، قلعه‌ها و کلیساهای نفس‌گیر و صومعه‌های مملو از هنر معروف هستند. شهرهای رسمی که می‌توانید در تور حلقه طلایی از آنها دیدن کنید سوزدال، یاروسلاول، کوستروما، ولادیمیر، ایوانوو، پرسلاوول-زالسکی، سرگیف پوساد و روستوف ولیکی هستند که به شدت دیدنی و افسانه‌ای به نظر می‌رسند و انگار برای کاوش تمامی زیبایی‌هایشان نیاز به زمانی بی‌پایان دارید. برای بازدید از حلقه طلایی امکان این را خواهید داشت تا بیشتر قسمت‌های دیدنی کشور را کاوش کنید.

 

مرکز خرید بزرگ Aviapark در مسکو

۸- کازان

این شهر که بر روی رودخانه ولگا قرار دارد، پایتخت تاتارها (قوم ترک) بوده و به این ترتیب، مکانی منحصر به فرد و جالب برای بازدید در روسیه است. از آنجایی که روس‌های اسلاو بخش بزرگی از جمعیت کازان را تشکیل می‌دهند، ترکیبی لذت‌بخش از فرهنگ‌ها وجود دارد که حتما باید در تور کازان از آن دیدن کنید. می‌توانید مناره‌های کلیسا را در میان مناره‌های مساجد پیدا کنید و محو تابلوهای خیابان‌ها شوید که به هر دو زبان نوشته شده‌اند. این منطقه خودمختار با ذخایر نفتی تاتارستان به این معنی است که این شهر به سرعت در حال مدرن شدن است، اگرچه هنوز هویت سنتی خود را حفظ کرده اما آینده چهره دیگری از آن را به دنیا نشان خواهد داد. عطر و طعم متمایز کازان با برخی غذاهای محلی لذت بخش و جاذبه‌ های فرهنگی جالب مانند کرملین کازان، آن را به شهری دوست داشتنی برای کاوش تبدیل کرده است.

۹- ولادی وستوک

ولادی وستوک در شرق دور روسیه قرار دارد یک بندر مهم و پایگاه دریایی، و به عنوان پایتخت منطقه عمل می‌کند. در میان تپه‌ها، خط ساحلی اقیانوس آرام آن مملو از جزایر کوچک و خلیج‌های دلپذیر است که تنها به حس زیبای این مکان می‌افزایند. در اینجا برخی از معماری‌های دوست داشتنی را می‌توان در میان ساختمان‌های دوران شوروی پیدا کرد. شهری در حرکت، که تئاترها و جاذبه‌های فرهنگی جدید در آن افتتاح می‌شوند، و صحنه غذاخوری آن با رستوران‌های خارق‌العاده و مد روز و تفریحات شبانه پرشور در حال شکوفایی است، این همان جایی است که هر مسافر لوکس پسندی تمایل به بازدید دارد.

۱۰- ولگوگراد

این شهر که قبلا به نام استالینگراد شناخته می‌شد، به عنوان محل نبردی که روس‌ها در نهایت موفق شدند در جنگ جهانی دوم جلوی پیشروی آلمان‌ها را بگیرند، مشهور است. پس از جنگ، ولگوگراد توسط اتحاد جماهیر شوروی دچار دگرگونی شد و ساختمان‌های عمومی بزرگ و خیابان‌های وسیعی که امروز می‌بینیم ساخته شدند تا نشانه‌ای از قدرت و پیروزی آن‌ها باشد. اما بنای یادبود عظیمی که به موفقیت آن‌ها اختصاص داده شده، حیرت‌انگیز است، در حالی که گورستان جنگی عظیم در خارج از شهر، با درک فداکاری باورنکردنی که سربازان در طول جنگ انجام دادند، همچنان بی‌تکلف باقی مانده. ولگوگراد دارای اسکله‌ای دوست داشتنی برای کاوش بوده و با کافه‌های دوست داشتنی و رستوران‌های خوب پر شده است.

 

گشتی در منطقه Tsentralny سن پترزبورگ

۱۱- کراسنودار

کراسنودار مکانی پرجنب‌وجوش با انرژی زیاد در خیابان‌هایش، شهری زیبا است که گاهی اوقات به آن «پاریس کوچک» می‌گویند. برخی از معماری‌های دوست‌داشتنی دوران تزار را می‌توان به صورت تک و توک در اینجا یافت، همچنین مغازه‌ها، بارها و رستوران‌های متعدد آن را به مکانی مناسب برای گذراندن زمان تبدیل کرده‌اند اگرچه فاقد مناظر دیدنی فاخر دیگر شهرهای روسیه است. از اینجا، اگر بخواهید به دیگر نقاط بروید هم پیوندهای حمل و نقل عالی وجود دارد.

۱۲- کالینینگراد

کالینینگراد که توسط لهستان و لیتوانی از بدنه اصلی روسیه جدا شده است در امتداد سواحل بالتیک قرار دارد و برای بخش های طولانی از تاریخ آن توسط آلمان اداره می شد. در سال ۱۹۴۶ این منطقه به اتحاد جماهیر شوروی الحاق شد و پس از اخراج جمعیت آلمانی هویت آلمانی خود را از دست داد. در حالی که بخش زیادی از شهر در جنگ جهانی دوم ویران شد، برخی از میراث آلمانی آن را هنوز می‌توان اینجا و آنجا یافت، اگرچه بیشتر شهر اکنون از ساختمان‌های خاکستری دوران شوروی تشکیل شده است. همچنین پارک‌های پر درخت و محله‌های زیبا که به طرز شگفت‌انگیزی خوب هستند و از معماری  خشن آن را می‌کاهند به علاوه موزه‌های دیدنی وجذابی نیز وجود دارند که می‌توانند شما را سرگرم کنند.

 

سن پترزبورگ شهری در میان ۷ رود

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 03 خرداد 1401)

نظرات کاربران