معرفی سه شهر مهم توریستی روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
معرفی سه شهر مهم توریستی روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان، در شمال اوراسیا قرار دارد و با آب‌های اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریاچه خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک هم مرز است. علاوه بر این، روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد. البته به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور و قرار گرفتن آن در شمال زمین و سیبری، بیشتر مناطق این کشور خالی از سکنه است. پس در صورتی که قصد سفر با تور روسیه را کرده‌اید، بهتر است از شهرهای مهم کشور که جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارند و امکانات رفاهی خوبی برای آنها در نظر گرفته‌اند، شروع کنید.


مسکو

مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه از نظر اقتصادی، سیاسی، مذهبی، تاریخی، آموزشی و گردشگری مسکو است که پایتخت این کشور محسوب می‌شود. مسکو دارای چهار فرودگاه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو است. متروی مسکو به عنوان یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیا با ۱۸۵ ایستگاه، پس از مترو توکیو بیشترین مسافران شهری را جابجا می‌کند. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی مشهور در جهان در این شهر واقع شده است. میدان سرخ مسکو یا کروسنایا پلوشاد با شهرت بسیار در مسکو، میدان اصلی و مرکزی شهر است و همه خیابان‌هایی که به بزرگراه‌های اصلی مسکو می‌رسند، به این میدان متصل هستند. میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است. اولین چیزی که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، کلیسای سنت باسیل با آن گنبدهای رنگارنگ است که شبیه آبنبات‌های خوشمزه هستند و در تمام تصاویر و بنرهای تورهای روسیه دیده می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی مسکو، دانشگاه ایالتی این شهر است که بلندترین ساختمان تحصیلی جهان به شمار می‌رود. برج اصلی این ساختمان با ۲۴۰ متر ارتفاع تا سال ۱۹۹۰ به عنوان بلندترین ساختمان اروپا بوده و یکی از ساختمان‌هایی است که دانشجویان و افراد اهل علم و فرهنگ معمولا در سفر خود به مسکو از آن بازدید می‌کنند. بدون شک تور مسکو یکی از خاطره‌سازترین و جذاب‌ترین سفرها برای شما خواهد بود.

 

سفری ارزان به مسکو با کارت گردشگری

سن‌پترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه در شمال ‌غرب این کشور قرار گرفته است. این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و پایگاه دفاع کشور در برابر آلمان در زمان جنگ جهانی دوم شناخته می‌شود و جایگاه مهم و نقشی حیاتی را در تاریخ روسیه بازی می‌کند. سن پترزبورگ مرکز فرهنگی روسیه به شمار می‌رود و باعث رونق صنعت گردشگری کشور در سال‌های گذشته شده است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر، موزه هرمیتاژ به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مکان فرهنگی و هنری در جهان است که بیش از سه میلیون اثر هنری و نقاشی را شامل می‌شود. از اماکن مذهبی می‌توان به کلیسای ناجی در خون و کلیسای سنت ایزاک، بزرگ‌ترین کلیسای ارتودوکس روسیه اشاره کرد که به ایزاکیوفسکی نیز معروف است. علاوه بر این، سن پترزبورگ پر از کاخ‌ها و موزه‌های دیدنی است که می‌توانید پس از گشت و گذار در تور سن پترزبورگ از آنها بازدید کنید.

کازان

سومین شهر مهم روسیه که بیشتر گردشگران آن علاقه‌مندان ورزش هستند، شهر کازان، واقع در بخش اروپایی کشور و در محل تلاقی رودهای ولگا و کازانکا است. کازان میزبان مسابقات جهانی مختلفی از جمله بازی‌های جام کنفدراسیون و جام جهانی فوتبال بوده است. در سال ۲۰۱۸ تعداد زیادی از هم وطنان ما به این شهر سفر کردند تا شاهد بازی‌های جام جهانی باشند و در کنار همین هدف، از جاذبه‌های دیدنی دیگر شهر نیز دیدن کردند. کاخ تاریخی کرملین کازان Kazan Kremlin باقی‌مانده از قلعه تاتارها در روسیه در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و قدمت این کاخ به قرن دهم میلادی باز می‌گردد. برج اسپاسکایا، یکی از بناهای تاریخی مجموعه کرملین کازان به ‌عنوان ورودی اصلی این مجموعه شناخته می‌شود. مسجد قول شریف کازان، یکی دیگر از نمادهای شهر کازان و از بزرگ‌ترین مساجد اروپا به شمار می‌رود که آرشیوی از غنی‌ترین کتاب‌های باستانی را در خود جای داده است. علاوه بر این، در موزه ملی تاریخ طبیعی جمهوری تاتارستان (Tatarstan Museum of Natural History) نیز خواهید توانست داستان و تاریخچه‌ای از زمین، جغرافیا، مواد معدنی، توسعه اشکال زندگی در زمان دایناسورها تا پستانداران و مجموعه‌ای از جواهرات، سلاح‌ها و بخش مردم‌شناسی تاتارهای را ببینید.

 

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران