معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

روسیه کشوری دوست داشتنی است که غذاهای آن بسیار لذیذ هستند. اگر قصد گشت و گذار در خیابان‌ها را در تور روسیه دارید خود را آماده خوردن غذاهایی لذیذ و خوشمزه کنید. مقاومت در برابر غذاهای خیابانی خوشمزه و بسیار مقرون به صرفه هنگام گشت زدن در شهرهای این کشور تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل ما نیز در اینجا برخی از غذاهای خیابانی خوشمزه‌ای را که به احتمال زیاد در طول اقامت خود در روسیه با آن‌ها روبرو خواهید شد را معرفی می‌کنیم. پس برای آشنایی و لذت بردن بیشتر از این غذاها ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.   

 

بلینی (Blini)

بلینی با شکلی گرد، زرد و داغ، به‌ عنوان نمادی از بازگشت خورشید بعد از زمستان سخت در فرهنگ باستانی دین اسلاو شناخته می‌شود. این پنکیک‌های نازک و کرپ مانند یکی از غذاهای قدیمی روسیه هستند. این غذا از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی روسی بوده و شما می‌توانید خوشمزه‌ترین بلینی‌ها را در کافه‌های خیابانی این کشور بچشید. معمولا کارکنان این کافه‌ها با لباس‌هایی سنتی از مشتریان پذیرایی می‌کنند که فضایی جذاب و دلنشین برای توریست‌ها به حساب می‌آید. بلینی امروزی شباهت زیادی به نسخه باستانی و اولیه اسلاوها دارد و علاوه بر داشتن طعمی وسوسه‌کننده از جایگاه ویژه‌ای در بین مردم روسیه برخوردار است. با توجه به علاقه شخصی مشتریان بلینی را با پنیر، ژامبون، خاویار، عسل و ... سرو می‌کنند.

 

معرفی معروف‌ترین غذاهای روسی

Blini

سیب زمینی پخته روسی (Russian Boiled Potatoes)

سیب زمینی غذای مورد علاقه‌ اکثر افراد به حساب می‌آید. به طوری که به هر شکلی که طبخ شود طرفداران زیادی دارد؛ یکی از لذیذترین سیب زمینی‌های دنیا را می‌توان در خیابان‌های روسیه پیدا کرد. به طوری که امروزه فست فودهای زنجیره‌ای Kroshka-Kartoshk از محبوبیت آن استفاده کرده است و برخلاف نام آن که به معنی سیب زمینی کوچک است در این مکان سیب زمینی پخته شده غول پیکر را با مواد مختلفی همچون پنیر، کره، قارچ ترشی، پنیر شور با شوید و ماهی آزاد به مشتریان ارائه می‌دهند.

Russian Boiled Potatoes

واتروشکا (Vatrushka)

واتروشکا یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه و خیابانی در روسیه است. توصیه می‌کنیم حتما این نان شیرین گرد و خوش‌طعم را برای صبحانه یا میان وعده در سفر خود به کشور روسیه امتحان کنید چرا که از تست کردن طعم آن هرگز ناامید نخواهید شد. واتروشکا را می‌توانید با مواد مختلفی همچون پنیر، شیر غلیظ شده، مربا یا پوره میوه سرو کنید. طعم این شیرینی جذاب را در کنار یک فنجان قهوه یا چایی هرگز از یاد نخواهید برد.

 

بهترین رستوران‌های مسکو برای خوردن غذاهای سنتی

Vatrushka

شاورما (Shawarma)

اگر شما هم طرفدار گوشت هستید حتما این غذای لذیذ را در خیابان‌های روسیه امتحان کنید و به جمع شیفتگان آن بپیوندید. شاورما یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی روسیه و شهرهای بزرگ مثل سنت پترزبورگ است. کیوسک‌های زیادی در سطح شهر وجود دارند که این ساندویچ پرکالری و خوشمزه را درست می‌کنند. در اصل این ساندویچ را با تکه‌های گوشت و انواع سبزیجات همراه با سس مایونز زیاد سرو می‌کنند.

Shawarma

دونات روسی (Russian Donut)

این غذای شیرین خیابانی در دوران اتحاد جماهیر شوروی محبوب شد. دونات روسی از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی به سایر دونات‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم ندارند و برخلاف دونات‌های آمریکایی، دونات‌های روسی توپ‌هایی گرد مانندی هستند که در روغن سرخ شده‌اند و سپس با پودر قند طعم‌‌دار می‌شوند. امروزه این غذاهای خوشمزه در کیوسک‌های خیابانی و انواع رستوران‌ها در شهرهای مختلف روسیه یافت می‌شوند.

 

ماه عسل در ۸ مقصد بینظیر روسیه

Russian Donut

ذرت پخته شده (Russian Cooked Corn)

از دیگر غذاهای لذیذ خیابانی روسیه می‌توان به ذرت پخته شده اشاره کرد. این ذرت‌ها مشابه بلال‌هایی هستند که در خیابان‌های ایران به شکل خوشمزه‌ای به فروش می‌رسد؛ اما در روسیه معمولا ذرت‌ها را آب پز و یا بخارپز می‌کنند و سپس به آن نمک و کره می‌افزایند. امروزه دکه‌های فروش ذرت آب پز را می‌توان در بسیاری از پارک‌های زیبای مسکو مشاهده کرد.

Russian Cooked Corn

پیروزکی (Pirozhki)

قطعا یکی دیگر از غذاهایی که می‌توان نام آن را در لیست لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه قرار داد پیروزکی است. به طوری که روسی‌ها هیچ جشنی را بدون آن برگزار نمی‌کنند. امروز پیروزکی که شباهت زیادی به پیراشکی ما ایرانیان دارد را در همه‌ کافه تریاهای کشور روسیه خواهید یافت. معمولا خمیر پیروزکی را مملو از ماهی، گوشت، برنج، قارچ، پیاز و تخم مرغ، سبزیجات، انواع توت‌ها و میوه‌ها و ... کرده و سرو می‌کنند. با توجه به سلیقه خود می‌توانید پیروزکی شیرین و یا شور را سفارش داده و در حین قدم زدن در خیابان‌های شهر میل کنید.

 

معرفی سه شهر مهم توریستی روسیه

Pirozhki

چبورک (Chebureki)

این بار به سراغ یکی از میان وعده‌های افسانه‌ای و فوق‌العاده لذیذ روسی می‌رویم که بهترین گزینه هنگام گشنگی پس از گشت و گذار در شهر است و می‌تواند تمامی خستگی شما را از بین ببرد. چبورک یک شیرینی خوشمزه است که از مثلث‌های ظریفی تشکیل شده که با گوشت چرخ کرده، پنیر، ادویه‌جات و ... پر می‌شود و پس از آن در روغن سرخ می‌کنند.

Chebureki

بیف استروگانف (Beef Stroganoff)

کمتر کسی در جهان را می‌توان یافت که بیف استروگانوف را نشناسد. این غذا یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی سن پترزبورگ و روسیه است که حتما باید در زادگاهش آن را امتحان کنید تا طعم اصیل آن را بچشید. این غذای لذیذ که پیشینه‌ای دویست ساله و آوازه‌ای جهانی دارد از گوشت گوساله‌ باریک شده و قطعه قطعه شده، پیاز سرخ شده، قارچ و سس متشکل از آرد و خامه‌ی‌ترش تشکیل می‌شود. دستور پخت این غذا در ملل مختلف متناسب با ذائقه‌ی آن‌ها دستخوش تغییر شده است اما هنوز هم بهترین بیف استروگانوف دنیا را در سن‌پترزبورگ خواهید چشید.

 

بهترین رستوران‌های میدان سرخ مسکو

Beef Stroganoff

۲۳ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران