معرفی ۱۵ قصر پادشاهی زیبا در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
معرفی ۱۵ قصر پادشاهی زیبا در روسیه

روسیه برای قرن‌ها تحت پادشاهی قدرتمندی بود که قصرهای زیادی در سطح کشور ساخته‌اند. اگر در تور روسیه به سنت پترزبورگ بروید، در آن‌جا اغلب کاخ‌هایی به سبک غربی مشاهده خواهید کرد در صورتی که کاخ‌های موجود در مسکو، بیشتر حالت سنتی دارند. در مقاله‌ای که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم، به معرفی ۱۵ قصر زیبا در روسیه خواهیم پرداخت و تصویری از هر کدام را برایتان به نمایش می‌گذاریم. قصرهایی که در شهرهای مختلف قرار دارند و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور محسوب می‌شوند.

 

قصر پترهوف بزرگ (Grand Peterhof Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

این قصر یک گنجینه‌ی واقعی در روسیه است که در سفر به سنت پترزبورگ امکان بازدید ازآن‌جا را خواهید داشت.  کاخ پترهوف سنت پترزبورگ را با نام ورساچی روسیه می‌شناسند، جایی که امپراطوران روس برای اقامت در مکان‌های خارج از شهر از آن استفاده می‌کردند. این روزها این مجموعه به موزه بدل شده و درونش بیش از 3500 اثر مختلف اعم از نقاشی،پارچه، مبلمان، پیکر ترشای و ... به نمایش گذاشته شده است. محیط بیرونی این قصر نیز با فضای سبز، فواره‌های طلایی بسیار زیبا و بسیاری جاذبه‌های دیگر، واقعا چشم‌نواز است.

 

بهترین مقاصد پاییزه روسیه

آدرس: Razvodnaya Ulitsa, 2, St Petersburg

 

قصر زمستانی (Winter Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

قصر زمستانی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سنت پترزبورگ به حساب آمده. مکانی که این روزها بیشتر به نام موزه آرمیتاژ معروف است و زمانی منزلگاه اصلی امپراطوران روس بوده است. این قصر آن قدر بزرگ است که شامل ۱۰۵۷ اتاق، ۱۷۸۶ در، ۱۹۴۵ پنجره و ۱۱۷ راه پله می‌شود و درون سالن‌های آن، ۱۷۶ مجسمه بزرگ به اندازه طبیعی انسان کار گذاشته شده است. قصر زمستانی جدا از زیبایی فوق‌العاده بنایش، یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان نیز شناخته می‌شود.

آدرس: Palace Embankment, 32, St Petersburg

 

قصر تِرِم (Terem Palace)، مسکو در روسیه

این قصر که در سال ۱۶۳۶ ساخته شده، ترکیبی از معماری ایتالیایی و معماری تاریخی روسی را در خود می‌بیند. بنای قصر در مجموعه کرملین مسکو واقع شده و نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده زیبا و قصه‌هایی از انجیل در آن‌جا کار شده است. البته بخش زیادی از دکور داخلی این بنا در سال‌های گذشته به مرور از بین رفتند اما در قرن ۱۹ میلادی، مرمت و باز سازی اساسی با وفاداری به طرح‌های اولیه در این محل انجام شده است.

 

آشنایی با تفریحات خاص در روسیه

آدرس: Moscow Kremlin

 

قصر لیوادیا (Livadia Palace)، کریمه در روسیه

اقامتگاه جنوبی خانواده سلطنتی که استفاده از سنگ‌ها و نقاشی سفید رنگ و احاطه شدن بنا با یک باغ سرسبز، جلوه‌ای دیدنی به این مکان داده است. البته این قصر یک شهرت تاریخی نیز دارد و آن هم به خاطر دیدار استالین، رزولت و چرچیل در فوریه ۱۹۴۵ و تحت عنوان کنفرانس یالتا است. جایی که در آن برای اروپای بعد از جنگ تصمیم گیری شده بود. ساخت قصر لیوادیا به اواسط قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد، بنایی که ۱۱۶ اتاق دارد و دارای سالن‌های بزرگ و متعدد است.

آدرس: Baturyna St, 44-а, Livadiya

 

قصر کاترین (Catherine Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

این بنا طی تلاش‌های سه ملکه بزرگ روسیه یعنی کاترین اول، الیزابت پتروونا و کاترین دوم، ساخته شده است تا یکی از زیباترین قصرهای تمام اروپا به وجود بیاید. این بنا در ۳۰ کیلومتری جنوب سنت پترزبورگ واقع شده و یک اقامتگاه تابستانی به شمار می‌رفت. جدا از زیبایی خیره کننده خود بنا و حیاط بسیار بزرگش، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این قصر، اتاق کهربا است که تمام پنل‌ها و دکور این اتاق، تماما از کهربا درست شده‌‌اند!

 

۱۳ مکان متروکه عجیب در روسیه

آدرس: Garden St, 7, Sankt-Peterburg

 

قصر گاتچینا (Gatchina Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

قصر بزرگ گاتچینا بین سال‌های ۱۷۶۶ تا ۱۷۸۱ در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شده بود. قصری که جزو محل‌های مورد علاقه خانواده سلطنتی برای تعطیلا به حساب می‌آمد و به وجود کوریدورهای متعدد و اتاق‌های پنهانش معروف بوده است. معماری این بنا به وضوح در سبک کلاسیک روسی ساخته شده و از سال ۱۹۱۷ به عنوان موزه و پارک عمومی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این بنا را آنتونیو رینالدی به دستور گریگوری گریگوریوویچ ساخت تا به کاترین کبیر تقدیم کند.

آدرس: Gatchina

 

قصر ساریتسینا‌ (Tsaritsyno Palace)، مسکو در روسیه

این قصر که در جنوب مسکو واقع شده، تاریخچه‌ای ناراحت کننده دارد. بنایی با شکوه و از زیباترین قصرهای روسیه که برای اقامت کاترین دوم ساخته شده بود اما او هیچ وقت فرصت زندگی در آن‌جا را پیدا نکرد. از همین رو قصر ساریتسینا برای مدت‌ها تا اواخر قرن بیستم متروکه باقی ماند و در شرایط بسیار بدی قرار داشت تا این که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ مرمت و بازسازی شد و حالا گردشگران می‌توانند از شکوه این قصر، معماری زیبا و طراحی داخلی چشم نوازش بهره ببرند.

 

طلوع خورشید در نقاط مختلف روسیه

آدرس: Dol'skaya Ulitsa, 1, Moscow

 

قصر وورونتسوف (Vorontsov Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

مسلما سنت پترزبورگ بهترین فرصت برای دیدن قصرهای زیبای سلطنتی در سفر به تور روسیه به شمار می‌رود و قصر وورونتسوف یکی دیگر این ابنیه زیباست. این بنای زیبا را معمار معروف ایتالیایی، فرانسسکو بارتلومئو راسترلی به درخواست میخاییل وورونتسوف طراحی کرده است. بنایی عظیم و لوکس که در نهایت به مسئولیت و هزینه‌های آن، اینقدر برایش زیاد شد که در نهایت بنا را به حکومت داد. این بنا در اواخر قرن ۱۸ میلادی، از طرف امپراطور پاول اول به شوالیه‌ی مالت داده شد و در حال حاضر قصر وورونتسوف در اختیار مدرسه نظامی قرار دارد. البته گردشگران موقع شرکت در کنسرت‌های موسیقی که در این محل برپا می‌شود، امکان بازدید از آن‌جا را خواهند داشت.

آدرس:  Dvortsovoye Hwy, 10 Alupka, 98676 Crimea

 

قصر تائورید (Tauride Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

این قصر به دستور ملکه کاترین دوم ساخته شد. بنایی که به عنوان پاداش به پرنس گریگوری پوتمکین به خارط فتح موفق تائوریدا در سال ۱۷۸۳ داده و در اختیار او قرار گرفت. بنای این قصر تاثیر بالایی در معماری روسیه داشت و بعد از آن، بسیاری از اشراف زاده‌ها سعی کردند تا طراحی آن را در قصرهای خود پیاده سازی کنند.

 

۱۳ حقیقت جالب درباره سنت‌پترزبورگ

آدرس: Shpalernaya Ulitsa, 47, St Petersburg

 

قصر چوبی تزار الکسی میخایلوویچ (Wooden Palace of Tsar Alexei Mikhailovich)، مسکو در روسیه

این قصر چوبی بسیار بزرگ با داشتن ۲۷۰اتاق که همگی نقاشی شده و دارای نقش برجسته هستند، در سال ۱۸۸۷ و بدون هیچ گونه پیچ و میخی ساخته شده است. البته بنای اصلی در قرن ۱۸ میلادی نابود شده و چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید، بدلی از بنای اصلی است که در سال‌های ۱۹۹۰ نجاران برتر روسی در کنار هم آن را دوباره ساخته‌اند.

آدرس: Andropova Ave, 39 строение 69, Moscow

 

قصر میخایلوویچ (Mikhailovsky Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

این قصر را نیز یک معمار ایتالیایی به نام کارلو روسی طراحی کرده است. این بنا اگر چه به بزرگی بعضی از قصرهای مهم شهر نیست، اما بدون ترتیب یکی از زیباترین قصرهای روسیه به شمار می‌رود. شهرت این بنا آن‌قدر در اروپا پیچیده بود و همه از آن تعریف می‌کردند، که پادشاه بریتانیا، جورج چهارم از نیکولاس اول، امپراطور روسیه خواسته بود تا مدل آن را به عنوان هدیه به وی بدهد.

 

۱۴ تصویر زیبا از طبیعت و حیات وحش روسیه

آدرس: Arts Square, , St Petersburg

 

قصر بزرگ کرملین (Grand Kremlin Palace)، مسکو در روسیه

کار ساخت این قصر زیبا و بزرگ، در سال ۱۸۴۹ میلادی تمام شد. در حال حاضر این قصر فوق‌العاده زیبا و مجلل به عنوان اقامتگاه رسمی رییس جمهور روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما گردشگران خارجی امکان بازدید از آن‌جا را خواهند داشت. البته اینبازدید خیلی ارزان نخواهد بود و یک گردش دو ساعته همراه با راهنما، چیزی نزدیک به ۸۰ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

آدرس: Kremlin, Moscow

 

قصر پادشاهی (Imperial Palace)، تور در روسیه

این بنای زیبا هم در اواسط قرن ۱۸ میلادی ساخته شده بود. قصر پادشاهی در واقع یک ایستگاه برای استراحت خانواده سلطنتی بود تا در میان راه مسکو به سنت پترزبورگ در آن‌جا اقامت داشته باشند. البته بنای اصلی چندین بار دچار آسیب شد و بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در این مرور، استایل اصلی معماری آن دچار تغییر شد و المان‌های باروک به کلیت بنا اضافه شد.

 

بهترین سوغاتی‌ها در سفر به مسکو

آدرس: Ulitsa Sovetskaya, 3, Tver

 

قصر کنستانتین (Konstantin Palace)، سنت پترزبورگ در روسیه

بنای این قصر باشکوه در حال حاضر به عنوان یک مرکز فرهنگ و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و همایش‌های مهمی در آن‌جا برگزار می‌شود. این بنا در نزدیکی سنت پترزبورگ و در شهر کوچک استرلنا قرار گرفته  و ساخت آن به اوایل قرن ۱۸ میلادی بر می‌گردد. زیبایی قصر کنستانتین نه تنها به خاطر معماری باشکوه، برکه‌ی مصنوعی و همچنین باغ بزرگش بلکه به خاطر مسجمه‌های فوق‌العاده زیبایی که در اطرافش کار گذاشته شده نیز هست.

آدرس: Ulitsa Glinki, 6, St Petersburg

 

قصر پتروف (Petrov Palace)، مسکو در روسیه

و در نهایت به یک قصر جالب توجه اشاره کنیم که به پاس پیروزی روسیه در مقابل عثمانی ساخته شده بود. نکته جالب در مورد این بنای زیبا این است که حالا به عنوان یک هتل فعالیت کرده و این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید، تجربه اقامت در یک قصر پادشاهی را کسب کنید. البته البته بنای اصلی این مکان در زمان جنگ روسیه در مقابل نیروهای ناپلئون آسیب جدی دیده بود که سال‌ها بعد مرمت شد و حالا به شکوه سابق خود، به عنوان موزه و هتل فعالیت می‌کند.

 

کارهای جذاب و غیرمعمول در تور سن پترزبورگ

آدرس: Leningradsky Ave, 40, Moscow

 

منبع

 

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران