۷ کتابخانه‌ی زیبا و جذاب در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
۷ کتابخانه‌ی زیبا و جذاب در روسیه

روسیه یکی از قطب‌های مهم ادبیات در دنیاست و کشوری با چنین پیشینه‌ی ادبی، مسلما باید چند تابخانه‌ی نمادین و زیبا در خاکش داشته باشد. خوشبختانه چندین کتابخانه زیبا در روسیه وجود دارد که ما ۷ تای آن‌ها را در نوشته‌ی امروز به مسافران تور روسیه معرفی خواهیم کرد.

 

کتابخانه دولتی روسیه (مسکو)

این کتابخانه به احترام رهبر سابق شوروی، لنینکا نیز خوانده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های روسیه که چیزی حدود ۴۷ میلیون کتاب و نسخه خطی در آن نگهداری می‌شود و هر کتابی که در کشور چاپ می‌شود، حتما باید نسخه‌ای در این کتابخانه داشته باشد. البته بخشی از کتابهای مهم این مجموعه در ساختمان کناری کتابخانه به نام عمارت پاشکوف نگهداری می‌شود. محل مطالعه کتابخانه جایی است که شما تقریبا همگی کتاب‌های موجود در این مجموعه را می‌توانید به انتخاب، مطالعه نمایید.

 

معرفی ۵ کتابفروشی برای عاشقان ادبیات جهان در مسکو

کتابخانه S. Turgenev (مسکو)

اگر چه همیشه کتابخانه دولتی روسیه به عنوان مهم‌ترین کتابخانه آکادمیک در پایتخت به حساب می‌آید، I.S. Turgenev  زمانی اتاق خواندن کتاب بود که از سال ۱۸۸۵ شروع به کار کرد و نویسندگان بزرگی در آن، به روخوانی کتاب‌هایشان پرداخته‌اند. البته تغییرات کلی در مورد این مکان زیاد رخ داده است، اما در هر حال این کتابخانه یکی از زیباترین‌ها در میان کتابخانه‌های پرتعداد روسیه به حساب می‌آید که دیدنش را در تور مسکو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتابخانه ملی روسیه (سنت پترزبورگ)

از نظر عاشقان کتابخوانی، کتابخانه ملی روسیه، یکی از بهترین کتابخانه‌های دنیاست که با طراحی زیبا و همچنین دسترسی به عنوان کتاب‌ها در قفسه‌هایی که مملو از کتاب‌های عالی هستند، یک مکان رویایی برای این قشر محسوب می‌شود. طراحی داخلی این کتابخانه، شبیه طراحی‌هایی است که در سریال‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید و همه چیز به شکل شگفت‌انگیزی زیبا و مطلوب به نظر می‌آید.

 

۹ دانشگاه معروف مسکو برای ادامه تحصیل در روسیه

Book Capella (سنت پترزبورگ)

این کتابخانه نه چندان کوچک نسبت به دیگر نمونه‌هایی که در لیست داشتیم، اگر چه در سال ۲۰۱۶ ساخته شده، اما طراحی آن اقتباسی از کتابخانه‌های گوتیک قدیمی است. کتابخانه‌ای که شما را به یاد هاگوارتز (مدرسه معروف سری هری پاتر) خواهد انداخت. اما ظاهر تنها نکته مهم در مورد Book Capella نیست، این مکان بیش از ۵ هزار کتاب که بسیاری از آن‌ها نسخه‌های کمیاب هستند را در خود نگهداری می‌کند که خیلی‌هایشان مربوط به قرون ۱۶ تا ۱ میلادی هستند. البته بر خلاف خیلی از کتابخانه‌های دیگر، اگر شما هزینه‌ی خرید این کتاب‌های گران‌قیمت را داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را از کتابخانه خریداری نمایید و با خود به خانه ببرید. نکته دیگر این که بازدید از این مکان رایگان نیست و برای ورود باید ۴ هزار روبل که حدود ۵۸ دلار می‌شود پرداخت نمایید. اگر نیاز به راهنمای انگلیسی زبان دارید، ورودی شما ۷۰۰۰ روبل یا ۱۰۲ دلار خواهد بود.

کتابخانه V. Gogol (سنت پترزبورگ)

کتابخانه‌های جذاب سنت پترزبورگ تمام شدنی نیستند. اما بر خلاف تم کلاسیک کتابخانه قبلی، N.V. Gogol یک مکان مدرن و متفاوت است که حتی محل‌های در نظر گرفته شده برای مطالعه آن نیز متفاوت خواهد بود. این مکان مجموعه‌ای بزرگ از کتاب‌ها و همچنین فایل‌های چندرسانه‌ای در خود دارد و حتی می‌توا‌نید آن‌ها را گرفته و در مکان‌های مقرر شده به تماشایشان بپردازید. همانطور که گفتیم، این مکان یک کتابخانه مدرن است و مبلمان آن که برای مطالعه در نظر گرفته شده، راحت و بسیار مطلوب بوده و در فضایی با طراحی شاد و رنگارنگ قرار گرفته‌اند.

 

با کودکان خود در کازان زیبا تفریح کنید

کتابخانه علمی I. Lobachevsky (کازان)

کسانی که به تور کازان می‌روند نیز می‌توانند یکی از زیباترین کتابخانه‌های روسیه را از نزدیک ببینند. این کتابخانه قدیمی در سال ۱۸۰۴ همراه با بازگشایی دانشگاه کازان، درهایش را به روی علاقه‌مندان به کتاب باز کرد. شخصیت‌های مهمی در این دانشگاه درس خوانده و پا به این کتابخانه گذاشته‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به لئو تولستوی و ولادمیر لنین اشاره کرد.

کتابخانه آلوار آلتو (ویبورگ)

طراحی خاص و متفاوت این کتابخانه را یک هنرمند طراح فندلاندی به نام آلوار آلتو در سال ۱۹۳۰ انجام داده بود. طراحی متفاوت و خاصی که همه‌ی اجزای آن از عناصر طبیعی ساخته شده و سعی شده تا به گونه‌ای باشد که شما در کتابخانه ارتباط خود با طبیعت را حفظ کنید. این کار جدا از استفاده از عناصر طبیعی، با استفاده از نورگیرهای خاص و ساخت باغی اطراف بنا نیز به خوبی پیاده‌سازی شده است. این کتابخانه مجموعه‌ای بزرگ و کاربردی دارد و روزانه افراد زیادی برای استفاده از آن، به این نقطه از شهر می‌روند.

 

جزیره تاریخی Sviyazhsk در نزدیکی کازان

۰۸ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران