۱۰ پارک جذاب در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
۱۰ پارک جذاب در روسیه

پارک ‌های روسیه به دلیل جذب حجم عظیمی از گردشگران داخلی و بین المللی، شهرت و محبوبیت بالایی دارند. در مجموع، ۴۹ پارک ملی در و بسیاری دیگر از پارک‌های عمومی را می‌توانید در این خطه شاهد باشید. برخی از آنها، حیات وحش غنی را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند و بسیاری از آنها مسیرهای دوچرخه سواری، جشنواره‌ها، گل‌ها و گیاهان شگفت انگیز، مناظر پانوراما و بسیاری جذابیت‌های دیگر را ارائه می‌دهند.

 

آشنایی با بهترین پارک های روسیه

اگر شما هم جزو دوستداران طبیعت و حیات وحش هستید، مطمئنا در سفر با تور روسیه، پارک‌های این کشور کاملا مجذوبتان خواهند کرد. در ادامه بیایید با هم سری بزنیم به برخی از محبوب‌ترین و بهترین این گزینه‌های مفرح:

 

پارک گالیتسکی (Galitsky)، کراسنودار

پارک گالیتسکی قبل از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ شکل گرفت. در آن زمان، کراسنودار یکی از شهرهای میزبان جام جهانی بود. سرگئی گالیتسکی، همزمان با ساخت یک استادیوم فوتبال، یک پارک مجلل نیز در نزدیکی آن با هزینه خود ایجاد کرد. در حال حاضر این مکان، بعنوان یکی از محبوب‌ترین پارک های روسیه شهرت دارد.

این فضا به طور رسمی، با عنوان "پارک باشگاه فوتبال کراسنودار" نامیده می‌شود، اما در بین مردمان بیشتر با نام خالق آن، "پارک گالیتسکی" شهرت دارد. اینجا، مساحتی بالغ بر 23 هکتار را شامل می‌شود که 13 هکتارش درختکاری شده است. همه درختان به گونه‌ای انتخاب و کاشته شده‌اند تا در پاییز، این فضا به زیبایی هرچه تمام‌تر با رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی شود. در ضمن ورود به پارک در هر زمانی از روز، برای بازدیدکنندگان رایگان است.

در اینجا یک تپه مارپیچ، یک استخر مدور، بوته‌ها و گیاهان شگفت انگیز و همچنین یک آمفی تئاتر مدور را خواهید یافت. نماهای آبی بسیاری نیز در پارک وجود دارند از جمله: کانال‌های مختلف، آب انبارها، فواره‌ها و حتی آبشارها. در نهایت این پارک که در شمار برترین پارک های روسیه مطرح می‌شود، دارای مناطقی برای ورزش‌، اسکیت‌برد، اسکوترها، دوچرخه‌ سواری، دیوار کوهنوردی و امکاناتی برای سرگرمی کودکان خردسال است. در زمستان نیز، یک پیست یخی به استقبال علاقمندان می‌آید.

 

هیجان در پارک Divo Ostrov، سن پترزبورگ

پارک کرورتنی‌ (Kurortny)، کیسلوودسک

کیسلوودسک یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گردشگرپذیر در روسیه بوده که با چشمه‌های آب گرم معدنی خود، سال‌هاست میزبان مسافرانی از جای جای روسیه و دیگر کشورهای جهان است. پارک کروتنی در قلب این شهر، طرحی کلاسیک و فوق‌العاده زیبایی دارد و درخت‌های بزرگ کاجش و طراحی جذاب باغ‌های گل آن‌ بیش از هر چیز دیگری شما را به وجد می‌آورد.

پارک مونرپوس (Monrepos)، ویبورگ

از دیگر پارک های روسیه می توان به پارک مونرپوس اشاره کرد که در ساحل صخره‌ای خلیج فندلاند واقع شده و از منظری دیگر، یک پارک زیبا و جذاب است. البته از نظر ظاهر پارک موترپوس شبیه به دیگر پارک‌های شهری نیست و بخش‌های جدا جدا دارد. همچنین در آن چند بنای زیبا و چند تندیس بزرگ و دیدنی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، اگر به این پارک رفتید، حتما از آن‌ها نیز دیدن کنید.

پارک گاگارین (Gagarin)، چلیابینسک

این پارک بزرگ و سرسبز در یک شهر بزرگ صنعتی واقع شده و بخشی از آن را یک جنگل واقعی در بر گرفته است. پیشینه‌ی این پارک به سال‌های خیلی دور می‌رسد، اما در سال ۱۹۶۱ درست چند روز بعد از پرواز تاریخی یوری گاگارین، آن را به نام این فضانورد در آوردند. بخش‌های پارک بازی نیز در دهه‌ی اخیر به آن اضافه شد تا پارک گاگارین یک مکان کامل و البته زیبا باشد.

 

پارک‌های آبی مسکو؛ یک تفریح مهیج خانوادگی

پارک جنگلی Gorkinsko-Ometyevsky، کازان

شاید تلفظ نام این پارک کمی سخت باشد، اما با توجه به این که تقریبا در مرکز شهر است، به راحتی می‌توانید به آن‌جا بروید. جالب این که خیلی از مردم محلی نیز تنها به آن "لِس" یا همان جنگل می‌گویند. این پارک جنگلی که جزو بهترین پارک های روسیه محسوب می شود، چون در محیط شهر واقع شده، آن را در لیست پارک‌های شهری آورده‌ایم.

جزیره پارک دامانسکی (Damansky)، یاروسلاو

این پارک جالب که درست در مرکز شهر یارسلاو واقع شده است، از آن جاهایی بوده که خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند برای پیکنیک به آن‌جا بروند. این پارک باغ‌های گل زیبایی دارد که به شکل‌های مختلف تزیین شده، یک رود دور تا دورش جریان دارد و فضای سبز آن، بخشی به یک جنگل طبیعی منتهی می‌شود.

پارک جزیره‌ای تاتیشف (Tatyshev)، کراسنویارسک

جدا از سرسبزی و زیبایی خود پارک، چیزی که واقعا باعث شده این مکان را به عنوان یکی برترین پارک های روسیه لحاظ کنیم، پل فوق‌العاده جذابی است که در آن ساخته شده و یکی از خاص‌ترین پل‌های کل کشور محسوب می‌شود. خود پارک نیز یک فضای سبز بزرگ با آلاچیق‌های متعدد و باغ‌های گل است که در روزهای گرم سال، مملو از جمعیت مردم محلی می‌شود.

 

۹ فعالیت جذاب در پارک ودنخا (VDNKH) مسکو

پارک Shveytsarya ، نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود را همه به نام سوییس روسیه می‌شناسند. پارک دیدنی  Shveytsarya نیز درست چسبیده به رود اوکا، منظره‌ای زیبا در روزهای گرم سال می‌سازد، جایی که درختان تا لبه‌ی آب می‌رسند. این پارک بزرگ چندین زمین ورزشی، محیط‌های بازی کودکان و محل‌هایی برای پیک‌نیک دارد.

باغ تابستانی، سنت پترزبورگ

نمی‌شود به تور سنت پترزبورگ بروید اما از این باغ زیبا دیدن نکنید. یک پارک تاریخی که پیتر کبیر دستور ساختش را داده و به شکلی هنرمندانه ساخته شده است. باغ‌های گل خاص و زیبا، آبنماهای مرمری و فضای طراحی کلی بسیار عالی باغ تابستانی را به یکی از زیباترین پارک‌ های روسیه بدل کرده است.

سربریانی بور (Serebryany Bor)، مسکو

در سفر با تور مسکو، پیشنهاد می‌کنیم، حتما قدمی در این پارک زیبا بزنید که از پرطرفدارترین پارک های مسکو به شمار می‌آید. این پارک از چندین بخش جنگلی و سرسبز ساخته شده که در بستر آب واقع شده‌اند و با پل‌های کوچک به هم متصل هستند. بر روی درختان نیز انواع پرندگان و سنجاب‌ها را می‌بینید که به این سو و آن سو می‌روند و به گردش شما، لذتی مضاعف می‌بخشند.

 

گورکی پارک مسکو؛ شهربازی در میان جنگل و رودخانه

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 24 مهر 1402)

نظرات کاربران