معرفی ۶ مجسمه دیدنی در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
معرفی ۶ مجسمه دیدنی در روسیه

میهن پرستی مشتاقانه روس‌ها و فرهنگ و تاریخ غنی آن‌ها باعث شده تا آن‌ها فرهنگ و ارزش‌های مورد احترام‌شان را به شکل مجسمه‌های هنری و چشمگیر جاودانه کنند. از هر جهت که نگاه کنید روسیه مقصدی به غایت هنری و دیدنی ایت که چه سازه‌های فوق‌العاده و چه مجسمه‌های زیبای آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. از شمایل‌های به جا مانده از دوره شوروی سابق تا مجسمه چهره‌های بنیانگذار و قهرمانان ملی در این کشور مجسمه‌های زیادی وجود دارد که باید در تور روسیه بازدید کنید ما در اینجا حماسی‌ترین‌ها را جدا کرده‌ایم.

 

مسکو، مجسمه کارگر و زن کشاورز

دلایل زیادی وجود دارد که این مجسمه زن یکی از شناخته شده‌ترین بناهای تاریخی مجسمه‌های روسیه محسوب می‌شود. با ۲۴.۵ متر ارتفاع و استفاده از پایه برای افزایش ارتفاع کلی آن به ۶۰ متر ، قامت سنگین آن نمادی از آرزوهای باشکوه اتحاد جماهیر شوروی است. ان مجسمه که در سال ۱۹۳۷ توسط ورا موخینا، یکی از برجسته ترین مجسمه سازان روسیه در آن زمان طراحی شده، یک کارگر و یک زن کشاورز را به تصویر کشیده که در دستشان چکش و داس دارند. در سال ۱۹۴۱ استالین به موخینا جایزه دولتی اعطا کرد و در ۱۹۴۷ مجسمه به عنوان لوگوی استودیوی Mosfilm یکی از مشهورترین استودیوهای فیلم دوران شوروی مورد استفاده قرار گرفت.

 

آشنایی با شهر سارانسک روسیه

آدرس: VDNkh, Prospect Mira 119, Moscow, Russia

 

مسکو، پیتر کبیر

بسیاری از اهالی مسکو متعجبند چرا مجسمه مردی که پایتخت را از مسکو به سنت پترزبورگ برد باید روی رودخانه مسکو، درست در مرکز شهر ساخته شود. از این حرف‌ها گذشته، مجسمه پیتر کبیر توسط زوربا تسرتلی متولد گرجی طراحی شده و در سال ۱۹۹۷ برای جشن ۳۰۰ سال نیروی دریایی روسیه و تزار موسس آن، پیتر بزرگ ساخته شده است. اگر از برخی حرف‌هایی که مردم مسکو راجب این مجسمه می‌زنند بگذریم تماشای برجی از کشتی و مجسمه پیتر بزرگ بسیار دیدنی و حماسی است.

آدرس: Krymskaya Embankment, Moscow, Russia

 

ولگُگراد، سرزمین مادری فرا می‌خواند

این یادبود عظیم و چشمگیر به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم، نبرد استالینگراد ساخته شده است. این مجسمه نماد شکست ارتش نازی در این نبرد است. گفته شده در این جنگ خونین بیش از یک میلیون سرباز کشته و زخمی شدند. به نشانه ۲۰۰ روز جنگ استالینگراد ۲۰۰ پله در پایه مجسمه ساخته شده است. زمان ساخت این مجسمه در سال ۱۹۶۷، او بلندترین مجسمه آزاد در جهان بود، اما اکنون با طول ۸۵ متر تنها عنوان بلندترین مجسمه زن را برای خود حفظ کرده است.

 

موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

آدرس: Prospekt V.I. Lenin, Volgograd, Russia

 

سن پترزبورگ، مجسمه مرد سوارکار برنزی

در واقع مرد سوارکار همان سزاری است که پایتخت را از مسکو به سن پترزبورگ منقل کرد. این مجسمه بزرگ برنزی بر روی یک تخته سنگ عظیم گرانیت که بزرگ‌ترین قطعه سنگی است که تاکنون توسط انسان منتقل شده قرار گرفته است. در ابتدا وزن تقریبی این تخت سنگ ۱۵۰۰ تن بود که توسط ۴۰۰ مرد از از لختا، درست در شمال مرکز شهر، به موقعیت فعلی خود کشاندند. سنگ‌برها در حین حمل و نقل مجسمه‌سازی کردند و آن را به حدود ۲۵۰ تن رساندند. کل ساخت و ساز، از جمله ریخته گری اولیه اسب و سوارکار و همچنین حمل و نقل و شکل گیری سنگ دوازده سال، از ۱۷۷۰ تا ۱۷۸۲ به طول انجامید.

آدرس: Senate Square, St. Petersburg, Russia

 

مسکو، مجسمه یادبود میمین و پزاروسکی

شاهزاده دیمیتری پوژارسکی و بازرگان کوزما مینین، ارتش را برای دفع نیروهای لهستانی-لیتوانیایی و خاتمه بخشیدن به دوره Times of Troubles که ۱۵ سال با قحطی گسترده و ناآرامی های داخلی، به درازا کشیده بود همراه کردند. در این زمان (۱۶۱۲) ائتلاف لهستان و لیتوانی روسیه را اشغال کرده بودند. این مجسمه به یادبود فدا کردن اموال و ثروت شخصی در راه میهن ساخته شده و بسیار از لحاظ میهن پرستی مورد احترام مردم است.

 

گردش در کاخ‌های سن پترزبورگ

آدرس: Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 109012, Russia

 

سن پترزبورگ، مجسمه الکساندر سوم

مجسمه اسکندر سوم یکی دیگر از مجسمه‌هایی است که در بین مردم محلی در آن زمان محبوب نبوده. این بنای یادبودی برای راه آهن ترانس سیبری است که در زمان وی آغاز به کار کرد. الکساندر سوم فردی قوی و مقتدر بود که با این که قدرت داشت اما از درگیری‌ها جلوگیری می‌کرد و توانست ۱۳ سال روسیه را در صلح حفظ کند. با وجود این، تزار نتوانست به طور گسترده محبوبیتی به دست بیاورد، زیرا او بسیاری از اصلاحات پدرش را برای سیاست‌های محافظه کارانه‌تر نفی کرد. سانسور افزایش یافت، صاحبان زمین در سطح حاکمیت محلی نفوذ بیشتری پیدا کردند و دسترسی به تحصیلات برای طبقات پایین جامعه کاهش یافت.

آدرس: Marble Palace, Ulitsa Millionnaya 5/1, St. Petersburg, Russia

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران