جاهای دیدنی روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
جاهای دیدنی روسیه

جاهای دیدنی روسیه که باید از آن‌ها دیدن کنید، به شما این را امکان می‌دهند که با گذشته و حال این کشور خیره‌کننده شوروی آشنا شوید و در یک تور فراموش‌نشدنی از آن‌ها دیدن کنید. در واقع زمانی روسیه دوره شوروی آنقدر وسیع بود که اختلاف ساعت بین شرق و غرب آن به حدود نیم روز هم می‌رسید. اگرچه امروزه هم روسیه از لحاظ عرض جغرافیایی بر روی نقشه عریض است و شاید فکر کنید در این کشور بزرگ و پهناور سرد و قطبی چه جاهای زیبایی برای گشت و گذار وجود دارد؟ آیا روسیه از برف و یخ پوشیده شده؟ در پاسخ این سوال‌ها در ادامه با ما باشید.

 

معرفی مهمترین جاهای دیدنی روسیه

در سفر با تور روسیه شما از موزه‌های جذاب، میدان‌های چشمگیر، و مقاصد خرید شیک گرفته تا پارک‌های ملی خیره‌کننده، شهرهای جذاب و کلیساهای باشکوه، مکان‌های دیدنی کلاسیک بی‌شماری می‌توانید دیدن کنید که شگفت‌زده‌تان می‌کند و بهترین تور تفریحی و آموزشی را در این کشور به شما ارائه می‌دهد. زیارتگاه‌های باشکوهی مانند کلیسای جامع سنت باسیل و صومعه نووسپاسکی در مسکو و کلیسای جامع سنت ایزاک در سن پترزبورگ بهترین معماری و معنویت را به شما ارائه می‌دهند، در حالی که مناطق حفاظت شده زیبا مانند پارک ملی کورونیان اسپیت در سراسر دریای بالتیک، قطب شمال روسیه به شما فرصت تجربه تماشای طبیعتی دیده نشده را فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی روسیه زیبا و پهناور خواهیم پرداخت.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال که در منطقه سیبری جنوب شرقی روسیه قرار دارد، یکی از مهیج‌ترین مکان‌ها برای بازدید در روسیه است. این مجموعه آبی بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در کل جهان را تشکیل می‌دهد که قدمت آن به بیش از ۲۵ میلیون سال می‌رسد و حدود ۱۷۰۰ متر عمق دارد، قدیمی‌ترین و همچنین عمیق‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود.

عکس: www.firebirdtours.com

 

آلتای

آلتای یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی روسیه و از مکان‌های توریستی قومی در این کشور است که مردم برای فرهنگ سنتی روسیه از آن دیدن می‌کنند. زمین‌های شگفت انگیز این جمهوری توسط کوه‌های باشکوه آلتای احاطه شده و مملو از هزاران دریاچه آرام و مراتع سرسبز آلپ است.

 

سفر زمینی و ارزان به روسیه

عکس: www.trip.com

 

جزیره کیژی

کیژی که به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده، یکی از مکان‌های جذاب روسیه است که باید از آن بازدید کرد. جاذبه‌های مهم جزیره کیژی می‌توان به Pogost of Our Savior و کلیسای تغییر شکل قرن ۱۶ میلادی اشاره کرد که در مجموع دارای ۲۲ گنبد پیازی است. کیژی تنها جزیره فوق‌العاده زیبا و دیدنی روسیه نیست و مواردی همچون مقاصد زیر هم هستند که بیش از انتظار شما، زیبا و حیرت انگیزند.

  • جزیره اولخون
  • کامچاتکا

عکس: peakvisor.com 

 

کازان

یکی از جاهای دیدنی روسیه، کازان در محل تلاقی دو رودخانه در روسیه به نام های کازانکا و ولگا قرار دارد و ترکیب کاملی از فرهنگ های روسیه و تاتار را ارائه می‌دهد. کازان همچنین خانه یکی از مکان‌های معروف میراث جهانی یونسکو، کرملین کازان است.

عکس: www.rbth.com

 

حلقه طلایی

حلقه طلایی روسیه یک مسیر گردشگری شناخته شده است که در دهه ۱۹۶۰ به وجود آمد. این مسیر از بسیاری از شهرهای قرون وسطایی روسیه می گذرد که در سمت شمال شرقی مسکو قرار دارد. حلقه طلایی در مجموع از ۸ شهر اصلی به همراه برخی شهرهای تابعه در مسکو، ایوانوو، یاروسلاول، ولادیمیر و کوستروما تشکیل شده است.

 

کافه‌های زیبا و اینستاگرامی مسکو

عکس: newlinesmag.com

 

پارک ملی کورونیان اسپیت

اینجا در زمره جاهای دیدنی روسیه قرار دارد در سال ۱۹۹۱ به عنوان پارک ملی اعلام شده و دور از شلوغی شهر است، و به شما امکان می‌دهد خود را در تپه‌های شنی زیبا و نسیم خنک پر از رایحه‌های معطر کاج گم کنید. از جاهای به شدت زیبا و طبیعی روسیه برای گشت و گذار و طبیعتگردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتروپاولوفسک-کامچاتسکی
  • توندرای روسی
  • پارک ملی کنوزرسکی
  • پارک ملی قطب شمال روسیه
  • راسکالا
  • سد رودخانه ایست
  • فرانز ژوزف لند
  • فلات پوتورانا

عکس: www.travelandleisureasia.com

 

فانوس دریایی اگرشلد

فانوس دریایی اگرشلد در سال ۱۸۷۶ تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین فانوس‌های دریایی کشور و از جاهای دیدنی روسیه به شمار می‌رود و اکنون بیش از صد سال است که به عنوان نقطه عطف اولیه برای دریانوردانی که وارد بندر ولادی وستوک می شوند، خدمت می‌کند.

عکس: www.airpano.com

 

کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل که هنرمندانه‌ترین طراحی‌های معماری را در کنار حال و هوای معمولی قرون وسطایی همراه با معنویت عرفانی به نمایش می‌گذارد. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در روسیه برای جویندگان مذهبی، صلح‌جویان و دوستداران معماری است. البته جاذبه‌های دیدنی مسکو را نمی‌توان تنها در این کلیسا خلاصه کرد. مسکو از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای روسیه است که جهای دیدنی فراوانی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید:

  • کرملین مسکو
  • مرکر خرید GUM
  • گالری ترتیاکوف
  • تئاتر بولشوی
  • رودخانه مسکو
  • Cathedral Of The Archangel
  • موزه ساخاروف
  • برج Dominion

 

شرایط شهرهای روسیه در زمستان

عکس:‌ www.vecteezy.com

 

موزه پوشکین

موزه پوشکین که به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی روسیه برای بازدید در روسیه برای علاقه‌مندان به هنر شناخته می‌شود، به عنوان بزرگترین موزه هنر اروپا در نظر گرفته می‌شود که مجموعه گسترده‌ای از شاهکارهای اروپایی در ۳ بخش مجزای عصر طلایی هلند، هنر بیزانس، و رنسانس را به نمیش می‌گذارد. اگر برای بازدید از موزه رفتید حتما سری هم به صومعه نووسپاسکی بزنید.

عکس: gallerybyzantium.com

 

کاخ مویکا در سن پترزبورگ

کاخ باشکوه مویکا که به عنوان کاخ یوسوپوف نیز شناخته می‌شود، بر روی رودخانه آرام مویکا واقع شده و از جاهای دیدنی روسیه به شمار می‌رود. این کاخ که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، تاریخ شگفت‌انگیزی دارد و معماری داخلی خیره‌کننده‌ای را به رخ می‌کشد. فضای داخلی کاخ به شکلی مجلل با تالارهای رنگارنگ و تزئین شده با نقاشی‌های دیواری، ابریشم، لوسترها و مبلمان سلطنتی طراحی شده است. در بازدید از سن پترزبورگ زیبا و دیدنی حتما از برجسته‌ترین جاذبه‌های توریستی آن دیدن کنید:

  • کلیسای جامع سنت اسحاق
  • کاخ پیترهوف
  • قلعه پیتر و پل
  • موزه دولتی هرمیتاژ
  • میدان قصر
  • جزیره واسیلیفسکی
  • خیابان نوسکی
  • Eliseyev Emporium

سن پترزبورگ شهری بی‌نظیر با جاذبه‌هایی برای همه سلیقه‌هاست. از موزه تا کاخ و گالری هنری و مرکز خرید همه چیزی برای ارائه دارد!

عکس: www.trip.com

 

صومعه گانینا یاما

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی روسیه، صومعه گانینا یاما که به یاد آخرین خانواده امپراتوری روسیه، رومانوف‌ها ساخته شده یکی از آرام ترین مکان‌ها برای بازدید در تور روسیه است. این صومعه در همان مکانی قرار دارد که آخرین تزار روسیه به همراه خانواده‌اش پس از کشته شدن توسط بلشویک‌ها در آنجا آرام گرفت. وقتی برای بازدید این صومعه رفتید می‌توانید در توری همه جانبه از جاذبه‌های زیر هم دیدن کنید:

  • خانه کریلوف
  • تئاتر اپرا و باله آکادمیک دولتی اکاترینبورگ
  • یادبود جنگ لاله سیاه
  • کلیسای بر خون
  • موزه سنگ تراش و جواهرات
  • کلیسای جامع الکساندر نوسکی
  • کلیسای سنت نیکلاس

آدرس: Sverdlovsk Oblast, Russia, 624090

عکس: www.onthegotours.com

 

موزه تجهیزات نظامی

موزه تجهیزات نظامی و خودرویی UMMC با شهرت جهانی یکی از الهام بخش‌ترین مکان‌ها برای بازدید در روسیه است. این یک موزه خصوصی زیبا است که به طور کامل به تاریخ نظامی و مکانیکی کشور اختصاص دارد. مجموعه موزه UMMC در مجموع دو موزه را در خود جای داده است که توسط شرکت معدن و متالورژی اورال تامین مالی می‌شود. این موزه که از جاهای دیدنی روسیه محسوب می‌شود مجموعه وسیعی از مصنوعات مهم و وسایل نقلیه را در خود جای داده است. برخی از نمایشگاه‌های مهم موزه تجهیزات نظامی شامل توپ‌های خودکششی و یدک‌کشی، تانک، موتورسیکلت، هواپیما و کامیون است. برخی تجهیزات عتیقه آمریکایی، از جمله تانک های استوارت و شرمن که توسط اتحاد جماهیر شوروی به صورت اجاره-اجاره آورده شده اند، وجود دارد.

آدرس: Sovetskoi Armii, 55, Magnitogorsk 455000, Russia

 

زیباترین سواحل روسیه

عکس: russiatrek.org

 

بنای یادبود بیتلز

بنای یادبود بیتلز در مرکز روسیه که به گروه راک معروف بیتلز تقدیم شده یکی از بی‌نظیرترین مکان‌ها برای بازدید در روسیه است. این بنای تاریخی در صحنه موسیقی زیرزمینی اتحاد جماهیر شوروی مشهور است و نشان دهنده تاثیر فرهنگی منحصر به فرد آنها است. هنگام قدم زدن در این مکان می توانید از نقاشی های دیواری و مجسمه های دیواری خیره کننده در بنای یادبود بیتلز شگفت زده شوید. این مکان به شما بینشی از علاقه‌‌ای که جوانان روسی در زمان‌های گذشته نسبت به گروه بیتلز داشتند، می‌دهد.

آدرس: Ulitsa Gorkogo, 8, Yekaterinburg, Sverdlovsk Oblast, Russia, 620075

عکس:‌ en.wikipedia.org

 

پارک تسنترالنی

پارک تسنترالنی که در جزیره مستقلی به سمت شمال غربی شهر سنت پترزبورگ واقع شده است، یکی از جاهای دیدنی روسیه است که در بین دوستداران طبیعت و توریست‌ها به شدت محبوب است. این فضای سبز وسیع و زیبا از چهار طرف توسط رودخانه آرام نوا احاطه شده است. اسکله سنگفرش طولانی، فرهنگ خیره کننده، موزه‌های جذاب، و مناظر پانوراما از Datsan Gunzechoyney بازدیدکنندگان را به پارک Tsentralnyy جذب می‌کند که فضایی آرام را برای تنفس و استراحت، به دور از شلوغی و شلوغی شهر به آنها ارائه می‌دهد.

آدرس: Ulitsa Michurina, 8, Novosibirsk, Novosibirsk Oblast, Russia, 630091

عکس: expedia.com

 

بازدید از باغ وحش‌های روسیه

یکی از جاهای دیدنی روسیه باغ وحش‌های برجسته آن است. باغ وحش لیمپوپو نه تنها یکی از بهترین باغ‌وحش‌های کشور است، بلکه یکی از بهترین مکان‌های توریستی خانوادگی در روسیه برای لذت بردن از یک روز مفرح است. این باغ وحش جذاب میزبان انواع بی‌شماری از خزندگان، ماهی‌ها، پرندگان و پستانداران است. شما در اینجا می‌توانید حیوانات بومی از جمله پلنگ و ببر آمور و گونه‌های عجیب و غریب مانند میمون‌ها، خارها و کانگوروها را ببینید. این باغ وحش همچنین دارای وسایل سواری و مناطق بازی خوبی برای تفریح کودکانی است که از این مکان دیدن می کنند.

یکی دیگر از جاهای دیدنی روسیه باغ وحش نووسیبیرسک است که میزبان حدود یازده هزار حیوان از ۷۰۲ گونه متمایز از جمله بیش از ۱۵۰ گونه در خطر انقراض است، یک موسسه علمی مشهور و یکی از معروف‌ترین مکان‌های توریستی در روسیه است. باغ وحش نووسیبیرسک که به عنوان یکی از بزرگترین باغ وحش‌های کشور در نظر گرفته می‌شود، به دلیل بالاترین پرورش گونه‌های در معرض خطر انقراض در کل جهان شناخته شده است.

 

معروف‌ترین سوغاتی‌های روسیه

عکس: tripadvisor.co.uk

 

خانه-موزه ماکسیم گورکی

برای هنردوستان جاهای دیدنی روسیه شامل چنین جاهایی نیز می‌شود! خانه-موزه ماکسیم گورکی که عموما به عنوان عمارت ریابوشینسکی نیز شناخته می‌شود، مظهر هنر درخشان روسی است. این خانه در ابتدا متعلق به استپان ریابوشینسکی بود که یک هنرشناس و یک شخصیت مهم در زندگی تجاری شهر بود. خانه-موزه ماکسیم گورکی با دکوری جذاب، توسط معمار مشهور روسی فدور شختل به طرز شگفت انگیزی طراحی شده است. این عمارت بعدها به نویسنده افسانه‌ای شوروی، ماکسیم گورکی، که از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۶ در اینجا زندگی می کرد، تحویل داده شد.

اگر برای بازدید از این موزه خانه به شهر بی‌نظیر نیژنی نووگورود رفتید حتما از Nizhegorodskaya Yarmarka دیدن کنید که میزبان همایش‌ها و نمایشگاه‌های تجاری می‌شود و هجوم بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. از دیگر جاهای دیدنی روسیه در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه هنر دولتی نیژگورودسکی
  • موزه املاک روکاویشنیکف

عکس:en.wikipedia.org

 

سوچی

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در روسیه در تابستان، شهر زیبا و مدرن روسیه سوچی است که در دریای سیاه قرار دارد و به عنوان یک اقامتگاه ساحلی تابستانی کارت پستالی شناخته می‌شود. این شهر پس از میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ محبوبیت بین‌المللی زیادی به دست آورده است. شهر سوچی در روسیه به‌خاطر پارک‌های سرسبز و پر از نخل‌ها و ساختمان‌های نئوکلاسیک قرن بیستمی خیره‌کننده مانند تئاتر زمستانی بسیار معروف است. یکی دیگر از جاهای دیدنی روسیه در شهر سوچی، پارک ملی جنگلی و خیره کننده سوچی است که یک منطقه حفاظت شده است که در منطقه ای به وسعت حدود ۱۹۳۷ کیلومتر مربع در رشته کوه های قفقاز گسترده شده است.

 

بهترین جاذبه‌های طبیعی روسیه

عکس: legendary-scholar.tumblr.com

 

قلعه آشیانه پرستو

قلعه The Swallow's Nest، که بر روی صخره‌ای به ارتفاع ۴۰ متر در نزدیکی یالتا قرار دارد، شبیه یک قلعه قرون وسطایی است، اگرچه در واقع در اوایل قرن بیستم به لطف یک صنعتگر آلمانی نفت به نام بارون فون اشتینگل ساخته شد. این قلعه در شبه جزیره کریمه واقع شده است.

عکس: mybestplace.com

 

ستون‌های سنگی در روسیه

یکی از جاهای دیدنی روسیه که به عنوان عجایب هفتگانه این کشور از آن یاد شده، هفت ستون سنگی (Stone pillars) است که در طی هزاران سال شکل گرفته‌اند. آن‌ها همچنین به نام‌های هفت مرد قوی صخره‌ای و قطب‌های جمهوری کومی نیز شناخته می‌شوند.

از جاهای صخره‌ای دیگر در روسیه می‌توان از ستون‌های لنا (Lena Pillars) هم نام برد که برخی از آن‌ها ۱۰۰ متر ارتفاع دارند در امتداد رودخانه لنا در جمهوری ساخا (یاکوتیا) قرار گرفته و به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

عکس: mybestplace.com

 

چارا سندز

ماسه‌های چارا که قلمرو ترانس بایکال واقع شده، شاید عجیب ترین و زیباترین بیابان جهان باشد. این شن‌های سیبری توسط رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و یخچال‌های طبیعی احاطه شده‌اند، علیرغم اینکه یک بیابان واقعی هستند.

 

آشنایی با ۱۱ آبشار زیبای روسیه

عکس: 1x.com

 

ناقوس در آب در کالیازین

یکی از جاهای دیدنی روسیه "آتلانتیس روسیه" در رودخانه ولگا در منطقه Tver  (۲۰۰ کیلومتری شمال مسکو) بخشی از صومعه کالیازین بود که اغلب تزارهای روسیه از آن بازدید می کردند. بعداً برای ایجاد یک آب انبار کل منطقه زیر آب رفت. تنها چیزی که باقی مانده، ناقوسی است که به عنوان فانوس دریایی استفاده می‌شد.

عکس: unusualplaces.org

 

معادن نمک در خارج از یکاترینبورگ

در حدود ۹۶۵ کیلومتری شرق مسکو، معادن نمکی وجود دارد که شما را به یاد نقاشی‌ها ون گوگ می‌اندازند. این الگوهای خیره‌کننده یک پدیده طبیعی هستند که از تبخیر ۲۸۰ میلیون سال پیش شکل گرفته اند.

عکس: www.rbth.com

منبع ۱

منبع ۲ 

۱۸ آبان ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران