معرفی معروف‌ترین غذاهای روسی

جاذبه‌های گردشگری روسیه
معرفی معروف‌ترین غذاهای روسی

شاید شما هم جز دسته‌ای از افراد باشید که تا کنون چیزی در مورد غذاهای سنتی و معروف روسیه نشنیده باشید. اما باید بگوییم که این کشور غذاهای سنتی بسیار لذیذی برای امتحان کردن دارد. گردشگران تور روسیه غالباً از تنوع و طعم غذاهای روسی که تحت تأثیر اتصال روسیه به اروپا، آسیا و خاورمیانه است غافلگیر می‌شوند. همراه با ما باشید تا شما را با معروف‌ترین غذاهای روسی که در طول سفر خود باید امتحان کنید آشنا کنیم.

 

لیست معروف‌ترین غذاهای روسی

 

  • بورشت (Borscht)

بورشت یک نوع سوپ می‌باشد که از چغندر تهیه می‌شود. این سوپ در اصل مختص کشور اوکراین است ولی امروزه به عنوان یک غذای روسی نیز پذیرفته شده است. سوپ چغندر ممکن است برای بسیاری از گردشگران عجیب به نظر برسد، اما امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. در پخت این سوپ از موادی نظیر گوشت و سبزیجات از جمله کلم، هویج، پیاز و سیب‌زمینی استفاده می‌کنند. این غذا را می‌توان گرم یا سرد سرو کرد. چاشنی همراه آن خامه ترش مزه روسی است که بر روی آن گذاشته می‌شود.

 

 ۶ رستوران غذاهای حلال در مسکو

 Borscht

 

  • Shchi

Shchi نوع دیگر سوپ است که در لیست معروف‌ترین غذاهای روسی قرار گرفته است. این سوپ از کلم تازه یا تخمیر شده تهیه می‌شود. البته در هر یک از شهرهای روسیه دستورالعمل‌های مختلفی دارد. شاچی اغلب حاوی سیب زمینی، هویج، پیاز و احتمالاً نوعی گوشت مانند مرغ است.

 

 Shchi

 

  • سولیانکا (Solyanka)

یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای روسی سولیانکا نام دارد. سولیانکا یک نوع سوپ غلیظ است که در تمامی وعده‌های غذایی می‌توان آن را میل کرد. این سوپ با انواع مختلف گوشت از جمله کالباس، بیکن، ژامبون و گوشت گاو و همچنین سبزیجاتی مانند کلم، هویج، پیاز و سیب‌زمینی تهیه می‌شود. اصلی‌ترین چاشنی این غذا که جز واجبات آن است برش لیمو ترش می‌باشد که در کنار بشقاب در حین سرو قرار داده می‌شود.

 

 مشهورترین رستوران های مسکو که بهترین غذا را در آنها می‌خورید

 Solyanka

 

  • ukha

از جمله معروف‌ترین غذاهای روسی غذاهای دریایی هستند. یکی از این غذاها اوخا نام دارد. اگر غذاهای دریایی را دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم تا حتما این سوپ را در تور روسیه امتحان کنید. اوخا نوعی سوپ ماهی یا به عبارتی دیگر آبگوشت ماهی می‌باشد. برای تهیه این سوپ از انواع مختلفی از ماهی‌ها استفاده می‌شود.

 

 ukha

 

  • پیراشکی (piroshki)

حتما تا کنون نام پیراشکی را شنیده‌اید و یا آن را در ایران میل کرده‌اید. این غذا تقریبا مشابه پیراشکی‌های خمیری ما ایرانیان است که درون آن را با سیب زمینی، گوشت، کلم یا پنیر پر می‌کنند.

 

 ۱۶ فستیوال معروف روسیه (قسمت اول) 

piroshki 

 

  • پلمنی (Pelmeni)

پلمنی از جمله معروف‌ترین غذاهای روسی می‌باشد که غذای ملی روسیه نیز محسوب می‌شود. پلمنی‌ از گوشت چرخ کرده تشکیل می‌شود که درون یک خمیر نازک مانند ماکارونی قرار داده می‌شوند. این غذا را در رستوران‌های روسیه می‌توانید میل کنید. چاشنی اصلی آن خامه ترش مزه‌ای است که مختص روس‌ها می‌باشد.

 

 Pelmeni

 

  • بلینی (Blini)

بلینی یک پنکیک است که از گندم تهیه می‌شود. این پنکیک‌ها را می‌توان با خوراکی‌هایی مثل مربا، پنیر، خامه ترش، خاویار، پیاز یا حتی شکلات پر کرد. بلینی یکی از معروف‌ترین غذاهای روسی می‌باشد که غالبا در صبحانه‌هایشان سرو می‌شود. همچنین در جشنواره‌ای به نام Maslenitsa که به مناسبت آغاز بهار می‌باشد بلینی پخته می‌شود و در خیابان‌ها پخش می‌کنند.

 

 ۷ بازار شهر مسکو که باید در آنها گشت و گذار کنید 

 Blini

 

  • شیشلیک (shashlik)

از جمله لذیذترین و معروف‌ترین غذاهای روسی کباب‌های روسی می‌باشد. یکی از این کباب‌ها که برای ما ایرانیان نیز آشنا است کباب شیشلیک می‌باشد. به این صورت که گوشت نرم و لطیف را به صورت مکعبی برش می‌دهند و به همراه سبزیجات سیخ می‌کشند و بر روی ذغال می‌پزند.

 

 shashlik

 

  • بیف استراگانوف (Beef Stroganoff)

بیف استراگانوف نوعی دیگر از معروف‌ترین غذاهای روسی می‌باشد که شامل تکه‌هایی از گوشت گاو می‌باشد. این گوشت‌ها با سس خامه‌ای، قارچ یا گوجه فرنگی مخلوط می‌شوند و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. این غذا قدمت زیادی در روسیه دارد و یکی از قدیمی‌ترین غذاها به حساب می‌آید.

 

  بهترین شهرهای روسیه برای سفر در پاییز 

 Beef Stroganoff

 

  • ایکرا (Ikra)

ایکارا همان خاویار می‌باشد که در بین مردم روسیه محبوبیت بسیار زیادی دارد. مردم روسیه خاویار را به همراه نان و خامه میل می‌کنند.

 

 Ikra

 

  • اسمتانا (Smetana)

اسمتانا همان خامه ترش مزه معروف روسی می‌باشد که در بین آنها بسیار محبوب است و تقریبا به همراه تمامی غذاهایشان میل می‌کنند. اگر در رستورانی در روسیه سفارش غذا دادید و این خامه را بر روی اکثر غذاها دیدید اصلا تعجب نکنید.

 

  ۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو 

 Smetana

 

  • کواس (Kvass)

کواس یک نوع نوشیدنی می‌باشد که با تخمیر گاز کربنات از نان سیاه یا معمولی به دست می‌آید. اگرچه در این نوشیدنی الکل وجود دارد اما به دلیل درصد بسیار پایین آن  نوشیدنی الکلی محسوب نمی‌شود.

 

Kvass 

 

  • موروژنوئه (morozhenoe)

یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای روسی بستنی‌های روسی می‌باشند. چرا که روس‌ها به خوردن بستنی علاقه بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید در تور روسیه با رفتن به هر رستورانی نام این بستنی خوشمزه را در منو دسرها مشاهده کنید و سفارش دهید. این بستنی معمولا با انواع میوه، آجیل یا شکلات تزیین می‌شوند.

 

۸ دسر و غذای خوشمزه‌ی محلی که باید در سفر به تاتارستان تجربه کنید

 morozhenoe

 

  • پاشکا (Paskha)

پاشکا یک دسر بسیار معروف در روسیه است که معمولاً در عید پاک که از جشن‌های مسحیت است تهیه شده و در بین مردم پخش می‌شود.

 

Paskha

۱۹ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران