شهر نیژنی نووگورود را در روسیه بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری روسیه
شهر نیژنی نووگورود را در روسیه بشناسیم

روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان، دیدنی‌های زیادی دارد که برای گردشگران جالب است. برای دیدن این جذابیت‌ها و زیبایی‌ها لازم است با تور روسیه به شهرهای مختلف این کشور سفر کرده و با فرهنگ و تاریخ آنها آشنا شوید. یکی از شهرهایی که شاید کمتر نامش را شنیده باشید، نووگورود است که ممکن است پس از خواندن این متن، دلتان بخواهد آن را جزو مقاصدی در نظر بگیرید که می‌خواهید در آینده ببینید.


نیژنی نووگورود

شهر نیژنی نووگورود هر چند در ابتدا فقط نووگورود بوده اما در دهه ۱۹۳۰، پس از به قدرت رسیدن اتحاد جماهیر شوروی، نام شهرها تغییر کرد و امروز به اختصار نیژنی نامیده می‌شود. این شهر مرکز اداری ناحیه فدرالی ولگا و یک مرکز مهم اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی در روسیه است و پس از مسکو، سن پترزبورگ و کازان یکی از شهرهای گردشگری محبوب روسیه محسوب می‌شود. در این شهر اماکن دیدنی و فرهنگی بسیاری از جمله تئاتر، موزه، دانشگاه و کلیسا وجود دارد. نیژنی نووگورود تقریبا در ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو در جایی که رود اوکا به رود ولگا می‌ریزد، واقع شده‌ است.

 

۶ گالری معروف شهر کازان

جاذبه‌های شهر نیژنی نووگورود

شهر نیژنی نووگورود یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تجاری روسیه به شمار می‌آید. کرملین نیژنی نووگورود جاذبه اصلی این شهر است که در آغاز قرن شانزدهم به عنوان یک قلعه نظامی ساخته شد. به همین دلیل در تمام دوره حکومت اتحاد جماهیر شوروی در این شهر به روی گردشگران خارجی بسته بود. در سال ۱۹۹۱ درست یک سال پس از آن که نام اصلی شهر دوباره به نیژنی نووگورود تغییر یافت، شهر دروازه خود را به روی گردشگران باز کرد. کرملین در یکی از خیابان‌های اصلی شهر و در مسیر روژدستونسکای است. در این محل خانه‌های قرن هجده و نوزدهم دیدنی است. گردشگران با پیاده‌روی در خیابان روژدستونسکای می‌توانند به تاریخ نیژنی نووگورود سفر کنند.
یکی دیگر از جاذبه‌های معروف نیژنی این است که یک ایستگاه خیالی در متروی نیژنی نووگورود وجود دارد. به این صورت که ساخت ایستگاهی ما بین ایستگاه های مسکوسکایا و استرلکا، در سال ۱۹۹۳ ناتمام ماند و ایستگاهی با نام یارمارکا به عنوان یک ایستگاه خیالی شهرت گرفت که قطارها بدون توقف از آن می‌گذرند. چرا که شایع است روح دو کارگر ایستگاه مسکوسکایا که به هنگام ریزش مصالح جان خود را از دست داده‌اند در نزدیکی این ایستگاه و در مسیرهای مترو نیژنی نوگورود پرسه می‌زنند.
اگر جزو هنرمند یا هنردوست هستید، باید گفت تعدادی از گالری‌های خوب روسیه در نیژنی نووگورود قرار دارد. نیژنی نووگورود، شهر هنر و نویسندگان بزرگ است. در گالری کلادوفکا واقع در مرکز شهر، می‌توانید به کنسرت‌ها، نمایش‌های محلی و تئاترهای مختلفی را بروید. یک موزه جالب به عنوان خانه وارونه Upside Down House نیز در نیژنی نووگورود وجود دارد که بازدید از آن می‌تواند سرگرم کننده باشد. موسیقی جاز و راک را هم می‌توانید علاوه بر کنسرت‌ها در کافه‌هایی که موسیقی زنده اجرا می‌کنند، گوش دهید و از نوشیدنی‌های روسی لذت ببرید.
علاوه بر همه اینها، نیژنی نووگورود به هالیوود روسیه معروف شده است و شما ممکن است در زمان بازدید از این شهر با گروه‌های فیلمبرداری مشهوری از کشورهای مختلف رو به رو شوید. به عنوان مثال فیلم salt با بازی آنجلینا جولی، در این شهر ساخته شده است. شما در گشت و گذار در این شهر می‌توانید از پله‌های چکالوف بالا بروید و از باغ وحش لیمپوپو دیدن کنید.

 

گشت و گذاری هنرمندانه در سنت‌پترزبورگ

 

ماکسیم گورکی

نیژنی نوگورود در سال ۱۹۳۲، به نام نویسنده مشهور شوروی، ماکسیم گورکی بنیانگذار رئالیسم سوسیالیستی و نامزد دریافت جایزه نوبل تغییر نام یافت. نام این شهر در سال ۱۹۹۰ پس از پاشیدن اتحاد جماهیر شوروی دوباره به نیژنی نوگورود بازگشت. موزه ادبیات دولتی گورکی یکی از جاذبه‌هایی است که می‌توانید به هنگام سفر خود به روسیه از آن دیدن کنید.

معرفی رودخانه‌های نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود دقیقا در محل تلاقی رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار گرفته و فاصله‌ای ۴۰۰ کیلومتری از مسکو دارد و به گونه‌ای پایتخت غیررسمی دریایی روسیه محسوب می‌شود. اگر شما جزو گردشگران علاقه‌مند به دریا و رودخانه هستید و از قایقرانی و سوار شدن بر کشتی لذت می‌بردی، نیژنی نووگورود برای سفرهای دریایی مقصد بسیار مناسبی است.

 

معرفی ۱۰ گالری معروف مسکو

۱۶ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران