هزینه‌های سفر به روسیه در ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری روسیه
هزینه‌های سفر به روسیه در ۲۰۲۳

روسیه به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان دارای مناطق متنوعی برای بازدید است. به همین دلیل روسیه‌ به عنوان مرکزی محبوب برای سفر در بین گردشگران شناخته می‌شود. البته که در این کشور نیز برخی از مقاصد بیش از دیگر نقاط آن توسط توریست‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرند. یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تور روسیه، شهر زیبای مسکو است. مسکو ثروتمندترین بخش کشور روسیه از لحاظ تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متنوع به حساب می‌آید. علاوه بر آن سن پترزبورگ واقع در شمال غربی روسیه با در بر داشتن جاذبه‌های طبیعی گوناگون به عنوان دیگر مقصد محبوب در این کشور شناخته می‌شود. از همین رو سالانه گردشگران بسیاری با رزرو تورهای مسافرتی به مقصد روسیه وارد این کشور پهناور می‌شوند. اما موضوع مهمی که قبل از سفر باید مورد توجه قرار بگیرید، مربوط به هزینه‌هایی است که برای این منظور باید در نظر گرفته شوند. از همین رو مطالب این مقاله را به بررسی هزینه‌های سفر به روسیه در سال ۲۰۲۳ به خصوص در دو شهر مسکو و سن پترزبورگ اختصاص داده‌ایم.

 

برای سفر به روسیه به چه مقدار پول نیاز است؟

همان طور که گفته شد، مهم‌ترین موضوع قبل از مسافرت به یک مکان برآورد کردن هزینه‌های سفر است. از همین رو در این مطلب سعی شده که مهم‌ترین هزینه‌های سفر به روسیه گردآوری شوند تا شما با اطمینان خاطر به این کشور سفر کرده و بتوانید نهایت لذت را ببرید. بطور میانگین لازم است که شما روزانه حدود ۴۷۸۷ روبل معادل ۶۱ دلار را در تعطیلات خود به روسیه خرج کنید. توجه داشته باشید که این مبلغ به عنوان میانگین هزینه از بودجه مسافران در این کشور برآورد شده است. بنابراین با توجه به کیفیت سفر و انتظارات هر گردشگری از آن این مبلغ می‌تواند بیشتر و حتی کمتر شود.

 

۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

اگر بخواهیم ریزتر به این موضوع نگاه کنیم، مسافران در تور روسیه به طور متوسط ۱۰۱۷ روبل معادل ۱۳ دلار برای وعده ‌ای غذایی یک روزه و ۳۷۱ روبل معادل ۴.۷۵ دلار برای حمل و نقل و جابجایی به منظور گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های آن هزینه می‌کنند. همچنین، میانگین قیمت هتل در روسیه برای یک زوج ۴۳۹۲ روبل معادل ۵۶ دلار به ازای هر یک شب است. بنابراین، سفر به روسیه برای دو نفر به مدت یک هفته به طور متوسط ۶۷۰۱۸ روبل یعنی ۸۵۹ دلار هزینه خواهد داشت. ناگفته نماند که این رقم چیزی به غیر از خرید سوغاتی و دیگر هزینه‌های شخصی بوده و صرفا با توجه به ضروریات اولیه سفر محاسبه شده است.

توجه داشته باشید که مبلغ فوق برای سفر دو نفره برآورد شده و این مبلغ برای هر یک گردشگر به مقصد روسیه چیزی در حدود ۳۳۵۰۹ روبل است. همچنین در سفرهای دسته‌جمعی و به صورت خانواده سه یا چهار نفره، قیمت‌ها تا حدی می‌توانند کاهش یابند. چرا که بلیط‌های کودکان ارزان‌تر بوده و همچنین اقامت در اتاق‌های چند نفره نیز قیمت پایین‌تری دارند. علاوه بر آن برای توریست‌هایی که اقامتگاه‌های طولانی مدت مثل آپارتمان یا سوئیت‌های آشپزخانه‌دار رزرو می‌کنند این مبلغ تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. پس اگر قصد محاسبه بودجه سفر به این کشور زیبا و دیدنی را دارید باید پارامترهای متعددی از جمله انتظارات خود از سفر، تعداد مسافران، گروه سنی مسافران، نوع اقامت و ... را به صورت یکجا در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که مبلغ فوق کاملا حدودی بوده و بر اساس یک سفر استاندارد محاسبه شده است.

 

سفر به ۱۲ شهر توریستی و محبوب روسیه

ارزان‌ترین زمان برای سفر به روسیه

شاید تعجب کنید اما با دانستن زمان مناسب برای سفر به روسیه می‌توانید به مقدار قابل توجهی از هزینه‌های خود بکاهید. معمولا تاریخ‌های گفته شده در زیر به عنوان ارزان‌ترین زمان‌ها برای رزرو پرواز به مقصد روسیه و اقامت در هتل‌های این کشور معرفی می‌شوند:

  • ۸ ژانویه تا ۲۵ مارس (اواسط دی ماه تا هفته اول فروردین ماه)
  • ۳ سپتامبر تا ۹ دسامبر (اواسط شهریور ماه تا اواسط آذر ماه)

علاوه بر این، ارزان‌ترین زمان برای تعطیلات در روسیه معمولا اوایل اکتبر (هفته دوم تا اواسط مهر ماه) است.

هزینه جزئیات سفر به روسیه

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا نگاهی کلی به هزینه‌های سفر با تور روسیه داشته باشیم. اگر دوست دارید تا با جزئیات هزینه‌ها از قببل رزرو هتل، تفریحات، حمل و نقل و ... به صورت جداگانه آشنا شوید در ادامه مطالب همراه ما باشید:

  • بودجه‌ی اقامت در هتل‌های روسیه

متوسط قیمت در نظر گرفته شده برای یک نفر به ازای اقامت در کشور روسیه ۲۱۹۶ روبل برای هر شب است. برای دو نفر که قصد اقامت در اتاق مشترک در یک هتل معمولی را دارند، متوسط قیمت تخمینی ۴۳۹۲ روبل است. اگر بخواهید کمتر هزینه کنید مکان‌هایی هستند که می‌توان آنها را با کمتر از ۱۶ دلار برای هر شب رزرو کرد؛ اما توجه داشته باشید که این مکان‌ها آرامش و خدمات هتل‌های قیمت بالا را نداشته و صرفا می‌توانند گزینه‌ای برای خوابیدن شما باشند. نکته جالب اینکه در روسیه هزینه رزرو هتل به مدت کوتاه بسیار ارزان‌تر از اجاره‌ ملک است.

 

تصاویری از دریاچه‌های رنگارنگ روسیه

  • بودجه‌ی حمل و نقل در روسیه

هزینه‌ی سوار شدن به تاکسی‌ در روسیه به طور قابل توجهی بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی است. به طوری که متوسط هزینه کرایه تاکسی برای هر نفر، در روز در سفر به روسیه حدود ۳۷۱ روبل تخمین زده می‌شود. البته که هزینه‌ی حمل‌ونقل بین شهرها و شهرک‌ها بیشتر بوده و تقریبا ۱۰۱۱۳ روبل است. توجه داشته باشید که این هزینه‌ها کاملا حدودی و به صورت میانگین عنوان شده‌اند و قیمت‌ها بر اساس طول مسیر می‌توانند متفاوت باشند. حتی میزان ترافیک در خیابان‌ها نیز می‌تواند بر این مبلغ تاثیر بگذارد.

جالب است بدانید که اگر بخواهید از حمل ونقل هوایی برای جابجایی بین شهرهای روسیه استفاده کنید، ارزان‌ترین روز برای پرواز، سه شنبه است. با توجه به میانگین پروازها در سراسر جهان، قیمت‌ها از ۱۱۰۹ دلار (در اوایل تا اواسط ژوئیه) تا ۷۰۷ دلار (در اوایل اکتبر) متغیر خواهند بود. در روسیه هزاران فرودگاه مبدا و صدها شرکت هواپیمایی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین قیمت حتما رقم‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

  • بودجه‌ی غذا و نوشیدنی در روسیه

غذاهای روسی به سالم و ارگانیک بودن معروف هستند. از همین رو هرگز در پیدا کردن غذای دلخواه خود اذیت نخواهید شد. اصلی‌ترین مواد اولیه که به صورت رایج در غذاهای روسی مورد استفاده قرار می‌گیرند قارچ، سیب زمینی، مرغ و ماهی هستند. البته که در این کشور نیز همانند هر نقطه دیگر قیمت وعده‌های غذایی متفاوت است اما به صورت متوسط هزینه غذا در روسیه ۱۰۱۷ روبل به صورت روزانه است. طبق هزینه‌هایی که گردشگران برای وعده‌های غذایی خود در روسیه خرج می‌کنند باید بگوییم که هر یک وعده غذایی معمولی برای هر نفر حدود ۴۰۷ روبل هزینه خواهد داشت. البته که این به معنای پیدا کردن وعده‌های غذایی ارزان‌تر نیست. به طوری که شما می‌توانید با رفتن به سراغ غذاهای خیابانی روسیه تا حد زیادی در هزینه‌های غذایی خود صرفه‌جویی کنید.

همچنین قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزان‌تر از ناهار یا شام است. مثل اغلب مقاصد گردشگری در روسیه نیز قیمت غذا در رستوران‌های شیک بالاتر از قیمت فست فود است. به غیر از غذا، نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند بخشی از بودجه سفر شما در روسیه باشند. پس اگر اهل نوشیدنی هستید، باید حدود ۶۵۳ روبل از بودجه خود را به صورت روزانه به نوشیدنی‌ها اختصاص دهند. حدود ۵۷ روبل از این مبلغ به صورت روزانه به خرید بطری آب اختصاص دارد. البته ناگفته نماند که آب لوله کشی عمومی در روسیه قابل شرب بوده اما با این حال گردشگران تمایلی به نوشیدن آن ندارند. طبق گفته‌های بالا میانگین قیمت‌ها برای وعده‌های غذایی در زیر لیست شده‌اند:

- صبحانه برای هر دو نفر: ۱۰۰ روبل

- ناهار برای هر دو نفر: از ۱۹۵ تا ۵۵۰ روبل

- چای: ۴۰ روبل

 

تماشای باله و اپرا در روسیه

  • بودجه تفریحات و سرگرمی در روسیه

روسیه سنت دیرینه‌ای در موسیقی دارد. بنابراین توصیه می‌شود اگر برای چند روز از شهری دیدن می‌کنید، حتما بلیط یک کنسرت موسیقی کلاسیک را تهیه کرده و از شرکت در آن لذت ببرید. البته که کنسرت تنها تفریح در روسیه نبوده و این کشور جذاب و دیدنی سرگرمی‌ها و تفریحات بسیار متنوعی دارد که به طور متوسط  ۱۰۹۵ روبل برای هر نفر در روز هزینه دارد. این هزینه شامل هزینه‌های پرداخت شده برای بلیط ورودی به موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری روسیه، تورهای روزانه و سایر هزینه‌های گشت و گذار است. برای مثال تعدادی از این هزینه‌ها را در زیر آورده‌ایم:

- ورودی کاخ کرملین برای دو نفر: ۱۰۰۰ روبل

- استفاده از چشمه آب گرم برای ۲ نفر: ۴۰۰ روبل

- بلیط تئاتر: ۱۱۵۰ روبل

  • هزینه اتفاقات غیرمنتظره در روسیه

در هر مسافرت ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای نیز پیش بیاید که غیر قابل اجتناب بوده و از همین رو برای داشتن سفری راحت و بدون دغدغه توصیه می‌شود بودجه‌ای را نیز برای این موارد در نظر بگیرید. به عنوان مثال در رستوران‌های روسیه دادن انعام رایج بوده و این هزینه‌ای در حدود ۵ تا ۱۵ درصد از صورت حساب را شامل می‌شود. این هزینه‌ها چیزی در حدود ۴۳ روبل به صورت روزانه است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی روسیه

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران