رمانتیک‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

اطلاعات مفید
رمانتیک‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

شب ولنتاین، یا یک شب خاص مانند سالگرد ازدواج یا دوستی را می‌توان با یک شام فوق‌العاده در مکانی عاشقانه به یک خاطره کم‌نظیر و ماندگار بدل کرد. در روزهایی که رستوران‌ها و کافه‌های مهم دنیا سعی در مدرنیزه کردن مکان‌های خود دارند، بعضی از مهم‌ترین اماکن دنیا به محیط عاشقانه‌شان معروفند. در این مقاله به رستوران‌هایی اشاره می‌کنیم که هم از نظر کیفیت بسیار خوبند، هم سال‌ها به عنوان مکانی عاشقانه برای شام‌های دونفره مشهور بوده‌اند.

 

Grotto Palazzese، Polignano a Mare، ایتالیا

رستورانی را تصور کنید در دل یک غار آهکی که رو به دریای آدرایتیک قرار گرفته و بالای هر کدام از میزهایش یک فانوس گذاشته‌اند. میهمانان این رستوران از زاویه‌ای بالاتر رو به دریا از منظره‌ی زیبای صخره و آب‌های بی‌پایان لذت می‌برند و غذایی میل می‌کنند که دستپخت یکی از بهترین سرآشپزهای ایتالیاست. این مکان سحرانگیز یکی از بهترین رستوران‌ها با فضایی ایده‌آل برای شامی دونفره محسوب می‌شود که متاسفانه با توجه به شرایط مکانی‌اش تنها از ماه مِی تا اکتبر قادر به سرویس‌دهی است.

 

 

رستوران رمانتیک در ایتالیا

 

 

Sheesh Mahal، Udaipur، هند

 اگر بین ماه‌های اکتبر تا پایان مارس با تورهند به این کشور حیرت انگیز و رازآلود سفر می‌کنید حتما بعد از دیدن رمانتیک‌ترین بنای ساخته شده جهان یعنی تاج محل به رستوران‌ رمانتیک فصلی Sheesh Mahal هم سر بزنید وازفضای عاشقانه آن نهایت لذت را ببرید این مکان دو بخش دارد که بخش مورد نظر ما بر بالکن آن قرار گرفته و رو به رود قرار دارد. این رستوران با منظریه بازی نورهای رنگارنگ با آب و غذایی بسیار عالی در هند شبی رویایی را برای زوج‌های عاشق رقم می‌زند. معماری خاص و قدیمی این بنا از همان بدو ورود چشم شما را خیره می‌کند و وقتی در راهروهای ورودی برای رسیدن به رستوران قدم می‌زنید شکوهش حال و هوایی خاص را به شما منتقل خواهد کرد.

 

 

رستوران رمانتیک در هند

 

 

Metis، بالی

 اگراهل سفرهای رمانتیک وعاشقانه هستید حتما با توربالی به این جزیره سراسر عشق و زیبایی سفر کنید. کم‌تر جایی در بالی را می‌توانید پیدا کنید که اساسا رمانتیک نباشد! اما Metis سطح این بهشت کوچک را بسیار بالاتر هم می‌برد. این رستوران با دکور چوبی و نورپردازی فوق‌العاده‌اش غذاهایی با حال و هوای غذاهای محلی اندونزی سرو می‌کند و به گواه بسیاری از کسانی که به این محل رفته‌اند، دستپخت Nicolas Doudou کم‌نظیر و خلاقانه است به شکلی که کم‌تر پیش می‌آید بتوان نمونه‌اش را در جهان پیدا کرد. جدا از میزهای دونفره جذاب داخل رستوران، مکان‌های خصوصی خاص دونفره نیز در بخشی از Metis گنجانده شده که فضایی بسیار عالی برای شامی عاشاقانه را پدید می‌آورد. حتی منویی جداگانه برای شام‌های عاشقانه در نظر گرفته شده که شامل بعضی دسرهای فرانسوی و نوشیدنی‌های خاص می‌شود.

 

 

رستوران رمانتیک در بالی

 

 

‌ le Meurice Alain Ducasse، پاریس، فرانسه

نمی‌توان حرفی از قرارهای عاشقانه زد و چیزی از پاریس نگفت. بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های پاریس برای قرارهای دونفره عالی هستند. شاید می‌شد چندین رستوران مختلف از این شهر را وارد لیست کرد اما شاید بهترین گزینه برای مضمونی که ما به دنبالش هستیم le Meurice Alain Ducasse است. معماری و دکور داخلی این بنا برگرفته از Salon de la Paix ساخته شده که با حالت‌های ویکتوریایی و استفاده از گل‌های طبیعی در بخش‌های مختلف، اتمسفری کم‌نظیر را به میهمان خود منتقل می‌کند. تابلوهای رئالیستی فوق‌العاده و شیوه مهمان‌پذیری متفاوت و البته غذایی در حد بهترین سرآشپزان دنیا از دیگر مسائلی‌ست که باعث شده بسیاری از مجلات معتبر دنیا این مکان را یکی از بهترین و خاص‌ترین رستوران‌های دنیا بنامند.
البته که این محل بهترین مکان برای یک شامی دو نفره و باشکوه خواهد بود، وقتی با یک لباس رسمی و دست در دست وارد سرسرای آن شوید، اما فراموش نکنید هزینه یک وعده غذا در این مکان فوق‌‌العاده بالاست.

 

 

رستوران رمانتیک در پاریس

 

 

Clos Maggiore، لندن، انگلستان

از رستوران‌های باشکوه و خاص گفتیم اما به گوشه‌ای از لندن برویم. جایی نسبتا کوچک که سقفی شیشه‌ای دارد، با انواع گل‌های زیبا تزیین شده و با وجود غذاهای یک سرآشپز فرانسوی که حال و هوایی خاص به آن می‌دهد.
یکی از خصوصیات بارز Clos Maggiore که بسیار آن را بر سر زبان انداخته، حق انتخاب بین بیش از ۲۵۰۰ نوع نوشیدنی است! این رستوران مکانی ایده‌آل برای شبی فراموش نشدنی‌ خواهد بود. شکوه و جلال بسیار زیادی ندارد، رو به دریا نیست اما جوی خاص دارد که باعث شده بسیاری از زوج‌های اروپایی برای صرف شام به این بخش انگلستان بیایند.

 

 

رستوران رمانتیک در لندن

 

 

Turtle Island، فیجی

در رقابت با تمام مواردی که در بالا ذکر کردیم، شاید Turtle Island برای کسانی که یک قراره عاشقانه خاص و ماجراجویانه بخواهند، به انتخاب اول بدل شود.
در این بخش زیبای دنیا شما با همراه خود به میزی دعوت می‌شوید که بر روی آب شناور است و دور تا دور آن را فانوس‌های کوچک احاطه کرده‌اند. میز و صندلی‌ها و شرایط کاملا عاری از هر گونه جلال و به شدت ساده و با نگاه به المان‌های بومی طراحی شده است. نوشیدنی‌ها و غذاهای این رستوران خاص عالی‌ست و به هیچ وجه تنها وابسطه به مکان زیبایی نخواهد بود که برای شما فراهم می‌آورد.

 

 

رمانتیک ترین رستوران فیجی

۱۰ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران