اگر ترس از پرواز دارید این ۱۰ راهکار را امتحان کنید

اطلاعات مفید
اگر ترس از پرواز دارید این ۱۰ راهکار را امتحان کنید

همیشه درون هواپیما ممکن است به کسانی بر بخورید که مشکل ترس از پرواز دارند، یا اینکه به طور کلی خود از سوار شدن درون هواپیما می‌ترسید. این موضوع هیچ ایرادی ندارد چون ترس از پرواز چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن خلاص شد، بلکه باید با آن کنار آمد.
البته این درجه ترس کم و زیاد دارد و برای همه به یک شکل نیست. جیمز سانگ نویسنده معروف سفرنامه‌ها و مقالات مربوط به مسافرت چندی پیش مطلبی نوشته بود و در آن راهکارهایی معرفی کرده بود تا بتوانید کمی بهتر با این ترس مزاحم کنار بیایید. در این پست این راه‌کارها را با هم مرور می‌کنیم.
اما قبل از اینکه سراغ موارد برویم، جالب است بدانید که عوامل خیلی زیادی در دنیا وجود دارند که بیشتر از پرواز با هواپیما علت مرگ انسان‌ها می‌شوند. رانندگی به شدت خطرناک‌تر از سوار شدن به هواپیماست. یا حتی شانس مرگ با مسمویت غذایی هم از آمار مرگ از سقوط کم‌تر است! پس مطمئن باشید سوار وسیله خیلی خطرناکی نخواهید شد!
 

و اما ده راه‌کار ساده برای کنار آمدن با ترس از پرواز:


۱- از ترس خود خجالت نکشید. این ترس همچون ترس از ارتفاع ریشه در مسائل روانی دارد و اصلا چیز خجالت‌آوری نیست. بهتر است این موضوع را با مهماندار در میان بگذارید و با صندلی‌های اطراف نیز به خوش‌رویی آن را بازگو کنید. به هیچ‌وجه در سکوت از ترس خود رنج نبرید.

۲- تکان‌های هوایی را همچون دست‌اندازهای خیابان فرض کنید. بسیاری از دست‌انداز‌های جاده‌ای وضعیت به مراتب بدتری از این تکان‌های هوایی دارند.

 

 

ترس از پرواز

 

۳- سعی کنید صندلی‌های نزدیک به کابین خلبان را انتخاب کنید. عموما تکان‌های هواپیما در عقب این وسیله بیشتر احساس می‌شود تا جلوی آن. پروازهای طولانی در نهایت تکان‌هایی خواهد داشت، پس از همه نظر خود را آماده کنید.

۴- خود را با دیدن فیلم سرگرم کنید. حتی اگر فیلمی که پخش می‌شود خوب هم نباشد، باز شما را از فکر پیش‌آمدها دور می‌کند.
 
۵- اگر از پس هزینه‌ها بر می‌آیید حتما فرست کلاس را برای پرواز انتخاب کنید. هم خدمه پرواز بیشتر مراقب شما هستند هم اینکه صندلی‌ها تکان‌های کم‌تری را به شما منتقل می‌کنند.

 

 

فرست کلاس

 

۶- از نوشیدنی‌های کافئین‌دار همچون قهوه دوری کنید. این نوع نوشیدنی‌ها به فعالیت مغزی شما کمک می‌کند و مغز شما در آن لحظه به چیزهای خوبی فکر نمی‌کند که بخواهید آن افکار ریشه‌ای طولانی‌تر بدوانند. اما نوشیدن مایعات به طور کلی برای آرامش مفید است.
 
۷- موزیک ملایم و آرامش بخش می‌تواند در طول مسیر شما را آرام نگه دارد. گاهی اگر خیلی بیکار بنشینید ممکن است در سکوت صداهایی (از ترس) بشنوید که در واقع وجود خارجی ندارند.

 

 

موزیک ملایم در پرواز

 

۸- اگر ترس شدید دارید، چیز نرمی همیشه در دست داشته باشید تا در مواقع تکان زیر دندان‌های خود بگذارید. گاهی با این کار استرس شما کم‌تر می‌شود.

۹- از تفکرات بیهوده در مورد مسائل فنی دوری کنید. با هر تکان سریعا به سراغ ایرادات فنی و مسائل این چنینی نروید که ترس را در ذهن شما چند برابر می‌کند.
 
۱۰- پاهایتان را تا جای ممکن دراز کنید، نفس‌های عمیق بکشید و تا جای ممکن سعی کنید از منقبض کردن عضلات خود دوری کنید.

 

 

منقبض شدن عضلات در پرواز

۱۹ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران