با چند راهکار ساده، ارزان سفر کنید

اطلاعات مفید
با چند راهکار ساده، ارزان سفر کنید

از گذشته تا به امروز، سفر کردن یکی از کارهای مهمی‌بوده  است که انسان در طول زندگی‌اش انجام داده است. سفر یعنی گذشتن، به حرکت درآمدن و رفتن. سفر یعنی پیوستن. پیوستن به یک مکان جدید و به دنبال آن پیوستن به یک حال و خیال جدید. و سفر یعنی تغییر. یعنی جا به ‌جایی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر. یعنی دگرگونی. از حالتی به حالتی دیگر. سفر یعنی یک کار مهم، یعنی تحول. 

 

 

سفر

 

 

این کار مهم اما در طول تاریخ همواره با سدها و موانعی مواجه بوده است. یک زمانی نبود وسایل حمل و نقل مناسب مثل هواپیما، یک زمانی نبود امنیت مناسب مثل حضور دزدان و راهزنان و امروزه هم به نوعی نبود امکانات مالی و فرصت‌های مناسب.

 

 

هواپیما

 

 

امروزه سفر کردن در خیال خیلی‌ها مترادف است با صرف هزینه‌های زیاد و هنگفت و انجام یک کار گران. اما ما به دنبال آن هستیم که با ارائه‌ی ۶ راهکار مناسب، سفر را به یکی از کارهای ارزانی تبدیل کنیم که آدم‌ها می‌توانند در طول زندگی امروزی خود به دفعات انجام دهند.


۱- پیش از اقدام، دقیق برنامه‌ریزی کنید
برنامه‌ریزی یکی از کارهایی‌ست که ما کمتر در زندگی خود انجام می‌دهیم اما برای رفتن به یک سفر ارزان حتما باید پیش از اقدام به انجام آن دقیق برنامه‌ریزی کنید.

 

 

برنامه‌ریزی برای سفر

 

 

باید بدانید با شرایط زمانی و مالی‌ای که دارید؛ کجا بروید، با چه وسیله‌ای بروید، در چه تاریخی بروید، در طول سفر در چه مکانی اقامت داشته باشید و از چه مکان‌هایی بازدید کنید، برایتان مناسب و مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری برای انجام سفر، ابتدا به این موارد خوب فکر کنید، بعد برنامه‌ریزی کنید و در آخر چمدان‌هایتان را ببندید و اقدام به سفر کنید.


۲- تاریخ‌دان باشید
برخی تاریخ‌های طلایی برای انجام سفرها را باید خوب بدانید. تاریخ‌هایی که در کشورهای مختلف برای جذب توریسم تخفیف‌های ویژه‌ای برای هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری و دیدنی‌شان قائل می‌شوند. و برخی تاریخ‌ها را هیچگاه نباید فراموش کنید.

 

 

تقویم سفر

 

 

تاریخ‌هایی مثل تعطیلات تابستانی و یا زمستانی در کشورهای اروپایی که همواره سفر کردن را به دلیل افزایش مسافران و گردشگران، گران‌تر از باقی اوقات تمام می‌کند. البته دانستن تاریخ فقط به این موارد ختم نمی‌شود. شما برای انجام یک سفر ارزان باید تاریخ پیدا کردن بلیط‌های ارزان هواپیما و تاریخ فستیوال‌های تخفیف‌دار مقصدی که می‌خواهید به آن سفر کنید را هم خوب بدانید. 

 
۳- مطلع باشید
داشتن اطلاعات کافی و مناسب درباره‌ی مکانی که می‌خواهید به آن سفر کنید بسیار ضروری است. شما باید خیلی خوب و دقیق انواع مراکز دیدنی و گردشگری، انواع هتل‌ها، انواع مراکزخرید و انواع رستوران‌های کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید را بشناسید و هزینه‌های مختلف اقامتتان در آن کشور را ارزیابی کنید.

 

 

هتل ارزان در سفر

 

 

با داشتن این اطلاعات، در یک دو، دوتا چهارتای ساده می‌توانید هزینه‌‌ی سفرتان را به خوبی مدیریت کنید تا سفر برایتان ارزان از آب دربیاید. مثلا با رفتن به یک رستوران یا هتلی که غذای ارزان قیمت دارد، می‌توانید پولتان را ذخیره کنید تا از مراکز گردشگری بیشتری بازدید کنید.

 


۴- وقتی راهی شدید وسایل ضروری را جا نگذارید
برخی وسایل هستند که حضورشان شاید زیاد به چشم نیاید اما عدم حضورشان آدم را به دردسر می‌اندازد. مثلا اگر به همراه کودکتان سفر می‌کنید، همراه بردن برخی قرص‌ها، پوشک و لباس اضافه بسیار ضروری است.

 

 

وسایل سفر

 

 

شاید شما این وسایل را با خودتان ببرید و در طول سفر اصلا به کارتان نیاید و با خودتان برشان گردانید اما در طول سفر اگر یک وقتی به آنها احتیاج پیدا کنید و همراه خودتان نداشته باشیدشان، به دردسر می‌افتید. این دردسر حتما به هزینه‌ی سفر شما اضافه می‌کند.  


۵- با نقشه‌ی راه‌ها آشنا باشید
تاکسی گرفتن یکی از کارهایی است که در طول سفر هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

 

 

نقشه راه در سفر

 

 

بنابراین با یک جستجوی ساده در اینترنت، نقشه‌ی راه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی کشوری که به آن سفر کرده‌اید را دانلود کنید و تا حد امکان سعی کنید از اتوبوس‌ها و متروها استفاده کنید. پولتان را بیهوده صرف حمل و نقل‌تان نکنید.

 

 

مترو و حمل و نقل عمومی

 

جا به جایی‌هایتان را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام بدهید تا هم هزینه‌ی سفرتان کاهش پیدا کند و هم در میان مردم منطقه‌ای که به آنجا سفر کرده‌اید بیشتر زمان صرف کنید و آداب و رفتار آنها را بهتر بشناسید.


۶- خرید خوب است اما به مقدار لازم
خرید کردن و سوغاتی آوردن از لازمه‎های سفر است اما به قیمت مناسب و به اندازه سوغات خریدن، از آن هم لازم‌تر است. همه‌ی پول خود را صرف خرید نکنید.

 

 

خرید در سفر

 

 

خرید هم می‌کنید سعی کنید جنس‌های مرغوب را با قیمت ارزان بخرید. اگر به بازارها برای خرید می‌روید، یک کالا را از چند مغازه قیمت بگیرید و در هنگام خرید تا می‌توانید چانه بزنید. از تخفیف گرفتن خجالت نکشید اما بدانید این کار بیشتر مخصوص بازارهاست. مراکزخرید معتبر معمولا کالاهایی با قیمت‌های مقطوع و ثابت دارند.  

 

۲۹ شهریور ۱۳۹۶

نظرات کاربران