۵ راهکار ساده برای چمدان بستن

اطلاعات مفید
۵ راهکار ساده برای چمدان بستن

سفر توشه می‌خواهد و توشه‌اش همین چمدان‌های بزرگ و کوچکی است که ما هر کجا می‌رویم همراه خودمان می‌کشانیم. چگونگی بستن این توشه اما یکی از دغدغه‌هایی‌ست که خیلی‌هامان دچارش می‌شویم. اینکه برای سفر چه چیز از وسایلمان را برداریم و چه چیز را برنداریم؟ چمدان‌مان را چگونه پر کنیم که تا حد امکان سنگین نشود؟ وسایل ضروری را کجای چمدان‌مان بگذاریم؟ وسایل شکستنی را چطور؟ لباس‌هایمان را چطور بچینیم که چروک نشوند؟ و مواردی از این دست، پرسش‌هایی‌ست که همواره به هنگام بستن چمدان سراغ خیلی‌هامان می‌آیند و ذهن‌مان را به خودشان مشغول می‌کنند. پس اگر شما هم به هنگام سفر، این مشغولیت‌های ذهنی را دارید، در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا با ارائه‌ی راهکارهای ویژه، دغدغه‌ی چمدان بستن شما را حل کنیم.

۱- چمدانی کوچک انتخاب کنید
برای انجام سفرهایی که چند روز بیشتر طول نمی‌کشند، چمدان‌های بزرگ را کنار بگذارید. چمدان‌های بزرگ سبب می‌شوند که ناخودآگاه شما وسایل غیر ضروری را نیز در سفر همراهتان کنید.

 

 

انواع چمدان مسافرتی

 

 

پس برای بستن بار مناسب سفر، در قدم اول چمدانی کوچک انتخاب و سعی کنید با محدودیتی که در حجم و اندازه‌ی این چمدان دارید، وسایلی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

۲- درباره‌ی جایی که می‌خواهید به آن سفر کنید اطلاعات کافی داشته باشید
مکانی که قصد سفر به آن را دارید، سرد است یا گرم؟ در طول سفر کجا قرار است اسکان داشته باشید؟ هتل یا خانه‌ی دوستان و آشنایان؟ چند روز قرار است بمانید؟ به چه مکان‌هایی قرار است سر بزنید؟

 

 

بستن چمدان

 

  همه‌ی این موارد پرسش‌هایی است که دانستن پاسخ‌هایشان به شما در بستن هرچه بهتر چمدان‌تان یاری می‌رساند. اگر شما قرار است به جایی بروید که آب‌وهوای گرمی دارد، نیاز نیست لباس‌های پشمی همراه خودتان کنید و یا اگر قرار است در طول سفرتان خانه‌ی دوستان و یا آشنایان‌تان اقامت داشته باشید، پس به احتمال زیاد به ماشین لباس‌شویی هم دسترسی خواهید داشت. بنابراین نیازی نیست که لباس‌های زیادی همراه خودتان کنید.

 

 

لباس مناسب با مقصد سفر

 

قبل از بستن چمدان، به این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگری از این نوع، خوب فکر کنید و بعد دست به انتخاب وسایل‌تان برای بستن چمدان‌تان بزنید.

 

۳- روش صحیح تا زدن را بیاموزید
لباس‌هایی با جنس نرم و یا سخت که چروک نمی‌شوند، مانند تی‌شرت‌ها، تاپ‌ها، لباس‌های‌زیر و شلوارهای جین را رول کنید و سعی کنید رول‌هایتان در اندازه‌های برابر باشد.

 

 

رول کردن لباس‌ها در چمدان

 

 

اما لباس‌هایی که چروک می‌شوند، مانند کت، پیراهن‌های نخی و شلوارهای پارچه‌ای را با دقت و اصولی تا بزنید.

 

 

لباس‌های رسمی در چمدان



۴- در استفاده از ابزار خلاقیت داشته باشید و دقت
هر چیزی را که برمی‌دارید و می‌خواهید در سفر همراه خودتان کنید، ببینید آیا راهی هست که فقط به مقدار مورد نیازتان از آن چیز بردارید؟ برای مثال محصولات آرایشی و بهداشتی را همینطور کامل با بسته‌هایشان همراه خودتان نکنید.

 

 

چیدن لوازم آرایش در چمدان

 

 

مثلا اگر سفرتان کوتاه است، نیازی نیست همه‌ی قوطی کرم ضد آفتاب، شامپوهای خاص و یا دیگر کرم‌های آرایشی‌تان را همراهتان کنید، بلکه فقط کافی است مقداری را که نیاز دارید، در بسته‎‌هایی کوچک‌تر قرار دهید. برای مثال می‌توانید از جعبه‌ی لنزهای چشم استفاده کنید و یا مثلا وسایل زینی و ظریف‌تان را در جعبه‌های نگهداری قرص در طول هفته جاسازی کنید و در چمدان‌تان قرار دهید.

 

 

جعبه‌ی لنز جای مناسب برای کرم‌ها در چمدان

 

 

خلاقیت شما در این بخش حرف اول را می‌زند. بنابراین سعی کنید خلاق باشید و تا می‌توانید از ابزارهای پیرامون‌تان جهت پیشبرد اهداف‌تان استفاده کنید.

۵- چمدان‌تان را طبقه‌بندی کنید
بعد از آنکه انتخاب‌هایتان را انجام دادید و دانستید که قرار است در این سفر چه چیزهایی را همراهتان کنید، و بعد از آنکه چیزهای انتخابی را تای مناسب زدید و یا در بسته‌بندی‌های جدید قرار دادید، حالا زمان آن رسیده است که آنها را در چمدانتان به صورت مناسب بارگذاری کنید.

 

 

بستن چمدان برای سفر

 

 

برای این کار چمدانتان را به سه بخش طبقه‌بندی کنید. در طبقه‌ی اول و انتهای چمدان، لباس‌هایی را که رول کرده‌اید به همراه کفش‌هایتان قرار بدهید. در مرحله‌ی بعد،  در طبقه‌ی دوم، لباس‌های بلند مانند مانتو یا بارانی‌تان را قرار بدهید و در طبقه‌ی سوم، لباس‌هایی که تا زده‌اید و اتویشان برایتان مهم است و همینطور مواد آرایشی و بهداشتی‌تان را قرار بدهید.

 

 

طبقه‌بندی وسایل در چمدان

 

 

در نظر داشته باشید، در این شیوه از بستن چمدان، شما باید وسایل شکستی مانند قاب‌عکس، شیشه‌ی عطر، لاک و تبلت و مواردی از این دست را در میان وسایل‌تان و بین لباس‌ها جاسازی کنید. برای مثال پیشنهاد می‌شود شیشه‌های عطر یا لاک خود را درون کفش‌هایتان بگذارید و یا تبلت خود را میان طبقه‌ی دوم و سوم قرار بدهید.

 

 

وسایل آرایشی را در طبقه میانی چمدان بگذارید

 

 

نکته‌ی مهم دیگری که در بارگذاری چمدانتان باید به آن دقت کنید آن است که باید لباس یا وسایلی که احساس می‌کنید اول از همه در طول سفر به آنها احتیاج پیدا می‌کنید را در طبقات بالا قرار بدهید. برای مثال حوله‌ی حمام یا پیژامه بهتر است در طبقه‌ی دوم و یا سوم قرار گیرد.

 

 

لباس‌های ضروری را در دسترس بگذارید

۱۱ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران

مینا

خیلی کاربردی بود