بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

اطلاعات مفید
بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

تابستان بهترین زمان برای ایران گردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری داخلی است؛ چرا که مدارس تعطیل شده و خانواده‌ها می‌توانند با فراغ بال به سفر و گشت و گذار بپردازند. البته از آنجایی که این فصل از سال با افزایش دما همراه است همه در سفرهای تابستانی خود به دنبال مقصدی خنک و خوش آب و هوا برای مسافرت هستند. اگر شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفر تابستانی به مقاصد داخلی کشور هستید ما در این مقاله همراهتان خواهیم بود تا بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل گرما را معرفی کنیم.

 

۱۰ شهر برتر ایران برای سفر تابستانی

ایرانی کشوری با چهار فصل است که در هر ماه از سال علاقه‌مندان به گردش می‌توانند مقصدی ایده‌ال مناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرند. به عنوان مثال در حالی که با فرا رسیدن فصل تابستان دما در شهرهای جنوبی کشور به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد، شهرهای کوهستانی با دمای زیر ۲۵ درجه مقصدی ایده‌آل برای مسافرت‌های تابستانی خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین مقاصد برای سفر تابستانی با تور داخلی آشنا کنیم:

 

۱. بجنورد، خراسان

یکی از بهترین مقاصد برای سفر تابستانی در ایران محدوده بجنورد در خراسان است. این مقصد جز شهرهای خنک کشور محسوب شده و از همین رو در روزهای گرم سال مقصدی ایده‌ال برای سفر و گشت و گذار محسوب می‌شود. این شهر دوست داشتنی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده و از همین رو می‌تواند انتخابی مناسب برای سفر توریست‌ها باشد. علاوه بر آن از آنجایی که هر دو شهر بجنورد و مشهد در محدوده استان خراسان قرار دارند مسافران تور مشهد نیز می‌توانند سفری یک روزه به این شهر داشته باشند. شهر بجنورد در فاصله ۲۶۵ کیلومتری مشهد واقع شده و علاقه‌مندان با تقریبا ۳ ساعت رانندگی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

عکس: borna.news

 

۲. تبریز، آذربایجان شرقی

مورد بعدی از بهترین مقاصد برای سفر تابستانی داخلی بدون شک شهر تبریز خواهد بود. تبریز شهری کوهستانی در استان آذربایجان شرقی است که در دسته شهرهای خنک قرار گرفته و حتی در تابستان نیز می‌توان شاهد بادهای خنک به خصوص در طول شب بود. تبریز کحه به عنوان شهر اولین‌ها شناخته می‌شود از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی نیز برخوردار بوده و از همین رو گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های متنوع بسیاری در سفر به آن دیدن کنند. علاوه بر موزه‌ها، بازار، پارک‌ها و ... مسافران تبریز فرصت سفر به شهرهای اطراف اعم از کندوان، جلفا، کلیبر و ... را نیز خواهند داشت.

 

شرایط ارز مسافرتی و عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳

عکس: delgarm.com

 

ماسوله، گیلان

ماسوله که عنوان خنک‌ترین شهر شمال در فصل تابستان را از آن خود کرده به یکی از اولین انتخاب مسافران در سفر تابستانی تبدیل شده است. ماسوله با آب و هوای متعدل و طبیعت بسیار زیبای خود بهشتی برای گشت و گذار به همراه خانواده بوده و بدون شک با رضایت توریست‌ها همراه خواهد بود. علاوه بر اب و هوای دلنشین و طبیعت زیبای این شهر شمالی معماری خانه‌های پلکانی این شهر شمال آن را از دید توریست‌ها بسیار پرطرفدار کرده است. ماسوله در برخی از روزهای تابستان حالتی مه‌آلود پیدا کرده و به مقصدی فوق‌العاده دوست داشتنی و رمانتیک برای زوج‌های عاشق تبدیل می‌شود. چنانچه قصد سفر به ماسوله را داشتید فرصت بازدید از قلعه رودخان و آبشار لار چشمه را از دست ندهید.

عکس: eligasht.com

 

۴. جهان نما، گرگان

در سفر تابستانی، گرگان از دیگر مقاصد توریستی است که با طبیعی زیبا و آب و هوای مناسب خود توانسته مورد توجه گردشگران داخلی قرار بگیرد. به خصوص روستای جهان نما واقع در گرگان در سایه اقلیم ویژه و منطقه حفاظت شده بی‌نظیر خود از جذابیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. روستای جهان نما از لحاظ موقعیت در دامنه کوهی با همین نام واقع در ارتفاع ۳۰۸۶ متر از سطح دریا قرار گرفته و همین گواهی بر تماشای منظره زیبای اطراف از بام گلستان است.

 

غذاهای ملی کشورهای مختلف دنیا

عکس: irangard.com

 

۵. سرعین، اردبیل

البته که نمی‌توان از سفر تابستانی و مقاصد ایده‌ال آن از لحاظ شرایط آب و هوایی صحبت کرد اما نامی از سرعین به میان نیاورد. سرعین که در لیست بهترین شهرهای توریستی ایران واقع در استان اردبیل قرار دارد با آب و هوای کوهستانی و خنک، تابستان‌ها توریست‌های بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. ناگفته نماند علاوه بر خوش آب و هوا بودن سرعین این شهر بیشتر با آب گرم‌های خود شهرت داشته و این شهرت نه صرفا در بین توریست‌های ایرانی بلکه در سطح جهانی نیز گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

پس اگر به دنبال مقصدی تفریحی و خوش آب و هوا در روزهای گرم تابستان می‌گردید حتما سرعین را در لیست الویت‌های خود قرار دهید. مسافران در سفر به سرعین فرصت گشت و گذار و بازدید از دیگر جاذبه‌های اردبیل را نیز خواهند داشت که اغلب آن‌ها در فاصله نهایتا یک ساعته از آن قرار گرفته‌اند. امروزه به دلیل استقبال بسیار زیاد توریست‌ها از سرعین شاهد تاسیس هتل‌های متعدد بسیار زیادی در آن هستیم.

عکس: snapptrip.com

 

۶. ارومیه، آذربایجان غربی

از دیگر مقاصد عالی برای سفر تابستانی داخلی می‌توان به شهر زیبای ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی اشاره کرد. این شهر که با دریاچه ارومیه و طبیعت زیبای مناطق اطراف خود به شهرت رسیده در روزهای گرم تابستان از آب و هوای خنک‌تری به نسبت دیگر شهرهای کشور برخوردار بوده و فضایی بسیار شاد و زنده دارد که همواره مورد پسند توریست‌ها بوده است. دریاچه ارومیه در حد فاصل دو استان آذربایجان غربی و شرقی واقع شده و از همین رو توریست‌ها در سفر به این شهر فرصت سفری یک روزه به تبریز و حتی مناطق گردشگری اطراف آن را نیز خواهند داشت.

 

زیباترین شهرهای باستانی جهان

عکس: khabaronline.ir

 

۷. همدان

شهر زیبای همدان که لقب مهد تاریخ و تمدن ایران را از آن خود کرده در دسته شهرهای خنک کشور قرار داشته و از همین رو نمی‌توان از آوردن نام آن در فهرست مقاصد مناسب برای سفر تابستانی چشم‌پوشی کرد. از ویژگی‌های همدان می‌توان به طبیعت زیبا و مردمان مهمان نواز آن اشاره کرد که همه این‌ها در کنار جاذبه‌های تاریخی و توریستی آن از قبیل بازار سنتی، هگمتانه، آرامگاه ابو علی سینا و ... آن را به شهری همه چیز تمام برای سفر تبدیل کرده‌اند. در کنار همه این موارد غار علی صدر نقطه عطفی بر جاذبه‌های توریستی همدان بوده که نه صرفا در بین گردشگران داخلی بلکه در بین توریست‌های خارجی نیز از جذابیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

عکس: mojnews.com

 

۸. شهرکرد، چهار محال بختیاری

اگر بخواهیم خنک‌ترین شهر ایران را در فصل تابستان معرفی کنیم آن جایی جز شهرکرد نخواهد بود. شهر کرد مرتفع‌ترین شهر کشور بوده که با لقب بام ایران نیز شناخته می‌شود. این شهر با میانگین دمای تقریبا ۱۱.۵ درجه سانتی‌گراد در سال سردترین شهر کشور محسوب می‌شود و همین آن را به مقصدی همه چیز تمام برای سفر تابستانی و فرار از گرما تبدیل کرده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی شهرکرد در منطقه شمالی رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد. شهرکرد به قدری به خصوص در طول شب آب و هوای خنکی دارد که به همراه داشتن یک ژاکت سبک پاییزی در این سفر را نباید فراموش کرد. در سال‌های اخیر شاهد تاسیس هتل‌های متنوع و خوبی نظیر هتل کوهرنگ و هتل پارسیان آزادی در شهرکرد هستیم که اقامتی راحت و به یادماندنی را برای مسافران خود به ارمغان می‌آورند.

 

عجایب هفتگانه جدید جهان

عکس: 4faslesabz.com

 

۹. ماسال، گیلان

اگر تصمیم قطعی خود را برای سفر تابستانی به یکی از شهرهای شمل گرفته‌اید، ماسال می‌تواند از دیگر گزینه‌های مناسب برای شما باشد. این شهر کشور نیز در طول فصل تابستان از آب و هوای نسبتا خنکی برخوردار بوده و همین موضوع در کنار طبیعت سرسبز شمال آن را برای سفر در ماه‌های گرم سال پرطرفدار کرده است. ماسال اغلب با مناطق ییلاقی خود شهرت دارد که در برخی روزهای تابستان با دریاچه‌ای از مه پوشیده شده و منظره‌ای رویایی و باورنکردنی را برای مسافران خود به تصویر می‌کشد. از جمله مشهورترین مناطق ییلاقی ماسال می‌توان به اولسبلنگاه اشاره کرد.

عکس: mizboon.com

 

۱۰. فیروزکوه، تهران

آخرین مورد از مقاصد سفر تابستانی که با آب و هوای مناسب خود توانسته مورد توجه توریست‌ها قرار بگیرد، منطقه فیروزکوه واقع در محدوده تهران است. پس اگر در تهران یا کرج زندگی می‌کنید و به دلیل مشغله کاری زیاد فرصت سفرهای چندین روزه به شهرهای دور را ندارید، فیروزکوه انتخابی عالی برای شما در روزهای گرم تابستان خواهد بود. میانگین دمای فیروزکوه در سال تقریبا ۸ درجه سانتی‌گراد بوده و همین گواهی بر مناسب بودن شرایط آب و هوایی آن برای سفر در تابستان است. از جمله دیدنی‌ترین مناطق فیروزکوه می‌توان به تنگه واشی اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنیم در این سفر بازدید از آن را هرگز از دست ندهید.

عکس: blog.rahbal.com

 

۲۱ تیر ۱۴۰۳

نظرات کاربران