چمدان چرخ دار یا کوله؟ کدام برای سفر بهتر است؟

اطلاعات مفید
چمدان چرخ دار یا کوله؟ کدام برای سفر بهتر است؟

معمولا یکی از مهم ترین فاکتورهای سفر بخش جمع آوری وسایل به نحو احسنت است مخصوصا اگر با تور خارجی به سفر بروید امنیت لوازم اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. اما این که چمدان چرخ دار یا کوله ببریم؟ سوالی است که همیشه باعث اختلاف بین اعضای سفر می‌شود. اگرچه در نهایت هر کسی کار خودش را خواهد کرد اما تجربه همه با هم برابر نخواهد بود. اگر مسافری عادی و بازدیدکننده سالانه هستید باید نظر گردشگران حرفه ای را بپرسید که به طور خاصی همیشه در سفر هستند. آژانس مسافرتی مقتدرسیر سعی کرده با بررسی این که چمدان بهتر است یا کوله، تجربه سفر بهتری را برای شما رقم بزند.

 

چمدان چرخ دار یا کوله؟ مزایا و معایب

به طور کلی چمدان ها از کوله سنگین تر هستند و جا به جایی آن ها به مراتب دشوارتر است. اما در وزن چمدان مسافرتی تنوع زیادی وجود دارد. وزن برخی از کوله های مسافرتی به سختی یک کیلوگرم است در حالی که برخی دیگر حدود دو یا سه وزن دارند. چمدان ها معمولا از ۱.۵ کیلوگرم شروع می شوند و می توانند سنگین تر شوند، در برخی موارد ۴.۵ کیلوگرم! این را در هنگام بررسی محدودیت وزن بار در خطوط هوایی خود در نظر داشته باشید. همچنین وقتی چمدان‌های سنگین به طور کامل پر از وسایل هستند، جابه‌جایی چمدان‌های سنگین راحت‌تر از کوله‌پشتی‌های سنگین است. در حین حرکت از A به B می توان چمدان ها را پشت سر خود کشید، در حالی که کوله پشتی ها را باید همیشه حمل کرد.

دامنه حرکت دادن چمدان چرخ دار یا کوله

چمدان‌های چرخدار برای کف‌های صاف مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و اتوبوس بسیار عالی هستند. در حالی که چمدانتان پشت سرتان می‌چرخد، می‌توانید به سمت دروازه خروج قدم بزنید. با این حال، زمانی که سطح ناصاف می شود کشیدن چمدان ها به مشکل بر میخورند. بسته به اینکه در کجای دنیا هستید، خیابان‌های برخی از شهرها دارای سنگفرش‌هایی هستند باعث می شود نتوانید چیزی را دنبال خود بکشید، در حالی که برخی دیگر پیاده‌روهایی دارند که نیاز جدی به بالا کشیدن چمدان و ساک دستی دارد یعنی اصلا امکان این را ندارید که از چرخ ها استفاده کنید. کوله‌پشتی‌ها، اگرچه چالش‌برانگیزتر از چمدان‌ها در کف‌های صاف هستند، اما در زمین‌های ناهموارتر برتری دارند. با این حال، هیچ یک از این دو گزینه برای خیابان های شلوغ، قطارهای شلوغ یا اتوبوس های شلوغ عالی نیست. اگر وسایل زیادی دارید، چه به پشت شما باشد و چه پشت سرتان کشیده شود، گذر از ازدحام مردم هم برای ناراحت کننده است و هم برای آن‌ها! خرج کردن کمی پول اضافی و گرفتن تاکسی اغلب ارزش آن را دارد که چمدان های حجیم داشته باشید!

 

بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی

راحتی در استفاده چمدان چرخ دار یا کوله

وقتی چمدان را پشت سر خود می کشید، فقط از یک دستتان استفاده خواهید کرد و این امر باعث می شود که بررسی مسیرها، بیرون کشیدن وسایل از جیب خود یا عبور از درها به یک چشم انداز چالش برانگیز تبدیل شود. از طرف دیگر، کوله‌پشتی‌ها، هر دو دست را آزاد می‌گذارند تا بتوانید با سهولت نسبی در دنیای اطراف خود بگردید. کوله‌پشتی‌ها برای حمل طراحی شده‌اند، بنابراین حمل طولانی مدت آنها نباید آسیبی به شما وارد کند – به خصوص اگر کمربند باسن و سیستم تعلیق خوبی داشته باشند! از سوی دیگر، چمدان ها برای توزیع وزن محتویاتشان در بدن شما ساخته نشده اند. این بدان معناست که اگر از شما خواسته شود تا برای هر مسافتی چمدان حمل کنید، فشار زیادی به یک بازو و شانه وارد خواهید کرد. سته به نحوه سفر، کوله‌پشتی‌ها به شما کمک می‌کنند تا با دیگران کنار بیایید یا از دیگران متمایز شوید. در یکی از هاستل‌های بانکوک، یک کوله پشتی شما را به عنوان یک کوله گرد معمولی نشان می دهد، اما اگر در یک سفر رمانتیک به اروپا هستید، ممکن است یک کوله پشتی در یک هتل درجه یک بهتر باشد.

همچنین شایان ذکر است که کوله پشتی لباس های مسافرتی شما را فرسوده می کند. اصطکاک ایجاد شده از مالش بند کوله پشتی بر روی تی شرت یا جامپر شما می تواند باعث ایجاد سوراخ هایی شود - در حالی که این موضوع برای سفرهای کوتاه مشکلی نیست، مسافران طولانی مدت ممکن است متوجه شوند که نیاز به تعویض لباس بیشتر از آنچه در خانه دارند، دارند!

مقایسه هزینه بین چمدان چرخ دار و کوله پشتی

به طور کلی، یک کوله پشتی مناسب احتمالاً بیشتر از یک چمدان استاندارد هزینه دارد. اما چیز زیادی برای بسته بندی در آن وجود ندارد. با این همه دامنه قیمت ها به شدت در این زمینه متغیر و متنوع است.

بسته بندی وسایل در چمدان چرخ دار یا کوله

به طور سنتی چمدان ها بسته بندی، باز کردن و چیدمان وسایل شما را آسان تر می کنند. آنها به طور کامل باز می شوند و به شما امکان دسترسی کامل به محفظه اصلی (یا محفظه ها) را می دهند که همه وسایل شما در آن ذخیره می شود. این بدان معناست که شما می توانید بیشتر وسایل خود را ببینید و بدون نیاز به بیرون کشیدن همه چیز، آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. آنها همچنین شکل ساده مربع یا مستطیلی دارند، بنابراین به راحتی می توان از فضا حداکثر استفاده را کرد، بدون اینکه نگران گوشه ها یا جیب ها باشید. بزرگترین تفاوت چمدان ها و کوله پشتی ها از نظر بسته بندی، سفت بودن خود چمدان است. چمدان‌ها وقتی خالی هستند شکل خود را بهتر نگه می‌دارند و بسته‌بندی آن‌ها را آسان‌تر می‌کنند. کوله‌پشتی‌ها ساختار فلاپی‌تری دارند، بنابراین چیدن وسایل در آنها ممکن است خسته‌کننده باشد!

 

بلندترین برج های جهان

سازماندهی چمدان چرخ دار یا کوله

چمدان ها معمولا فضای باز بزرگی را برای همه وسایل شما دارند. آنها ممکن است محفظه های کوچکتری برای سازماندهی وسایل ریزتر شما داشته باشند، اما به ندرت مجموعه زیادی از جیب‌ها وجود دارد. از سوی دیگر، کوله‌پشتی‌ها اغلب دارای یک دسته جیب‌های کوچک مخفی، محفظه‌های مشبک و گزینه‌های سازمانی برای همه وسایل شما هستند. اما این در بسته به بسته متفاوت است. برخی از آنها تقریباً برای هر چیزی که تصور می کنید یک جیب دارند، در حالی که برخی دیگر بسیار شبیه چمدان هایی با یک محفظه باز بزرگ و فقط چند جیب کوچکتر هستند. این تنوع به این معنی است که شما می توانید بهترین کوله پشتی را بدون توجه به سبک سفر خود پیدا کنید!

چک لژ و چمدان چرخ دار یا کوله

دیدن هر دو کوله پشتی و چمدان های چرخدار که به عنوان چمدان دستی به داخل هواپیما برده می شوند، معمول است. به همین ترتیب، معمولا کوله‌پشتی‌ها و چمدان‌های بزرگ را روی ریل چمدان‌ها در فرودگاه‌ها خواهید دید. شایان ذکر است که بسیاری از تولیدکنندگان کوله‌پشتی و چمدان گزینه‌های بسیار بزرگی را حتی برای یک کیف چک‌دار دارند. هنگام پرواز حتما ابعاد و وزن چمدان خود را با توجه به نیازهای شرکت هواپیمایی بررسی کنید.

نوع سفر با چمدان چرخ دار یا کوله

نوع سفری که در آن هستید یکی از مهم ترین عواملی است که باید هنگام تصمیم گیری بین کوله پشتی یا چمدان در نظر بگیرید. اگر در کشور یا منطقه ای کوله پشتی می کنید، کوله پشتی اغلب انتخاب بهتری است. استفاده از وسایل نقلیه عمومی را آسان‌تر می‌کند و تضمین می‌کند که می‌توانید به هاستل ساحلی خود برسید، حتی اگر باید یک کیلومتر از میان شن‌های نرم پیاده‌روی کنید. با این حال، اگر فقط از یک یا دو مکان بازدید می‌کنید و زیاد بین گزینه‌های اقامتی جابه‌جا نمی‌شوید، چمدان گزینه معقولی است به خصوص اگر در هتلی زیباتر اقامت دارید.

اندازه و قدرت بدن شما در استفاده چمدان چرخ دار یا کوله

برای حمل راحت کوله پشتی لازم نیست آرنولد شوارتزنگر باشید، اما اگر به خصوص ریز اندام هستید، ممکن است مجبور شوید با کیف سنگین دست و پنجه نرم کنید. هنگام انتخاب بین کوله پشتی و چمدان، دانستن اینکه چقدر می توانید راحت حمل کنید، یک جنبه مهم است.

 

بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

 

منبع

۲۵ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران