بالی یا سریلانکا؟ کدام برای سفر بهتر است؟

اطلاعات مفید
بالی یا سریلانکا؟ کدام برای سفر بهتر است؟

تصمیم‌گیری بین دو گزینه بالی یا سریلانکا؟ همواره یکی از چالش‌برانگیزترین انتخاب‌ها برای گردشگران بوده است. چرا که هر دوآن‌ها به عنوان جواهری واقع در آسیای جنوب شرقی شناخته شده و از پربازدیدترین کشورهای منطقه هستند. هر دو آن‌ها به خاطر سواحل زیبا، تپه‌های جنگلی و سنت‌های فرهنگی غنی خود از جذابیت ویژه‌ای برای توریست‌ها برخوردار بوده و همین شباهت‌ها انتخاب را برای گردشگران دشوارتر می‌کنند. پس اگر شما نیز بر سر این دو راهی قرار گرفته‌اید و حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با همدیگر ویژگی‌های هر دو مقصد فوق را بررسی کرده و ببینیم که کدام برنده این جدال خواهد بود.

 

بررسی سهولت سفر به بالی و سریلانکا

اولین موضوعی که در انتخاب بین بالی یا سریلانکا؟ نقش پررنگی پیدا می‌کند، نحوه دسترسی به این مقاصد است. از آنجایی که سریلانکا و بالی هر دو پربازدیدترین مکان‌ها در جنوب شرقی آسیا هستند، دسترسی به آن‌ها برای علاقه‌مندان خیلی سخت نیست. به خصوص اینکه امروزه توریست‌های ایرانی می‌توانند به راحتی از طریق آژانس‌های مسافرتی کشور یکی از دو تور بالی یا تور سریلانکا را رزرو کرده و به آسانی راهی این سفر به یادماندنی شوند. هر دو این مقاصد دارای فرودگاه بین‌المللی بوده و شما می‌توانید از طریق خطوط هوایی به آن‌‌ها دسترسی پیدا کنید.

فرودگاه اصلی بالی فرودگاه Ngurah Rai  نام داشته و در دنپاسار قرار دارد. فرودگاه اصلی سریلانکا نیز در کلمبو واقع شده و روزانه صدها پرواز در آن نشست و خاست می‌کنند. ناگفته نماند که در حال حاضر پرواز مستقیمی به هیچ کدام از این دو مقصد وجود نداشته و ایرانیان باید به صورت دو مسیره به آن‌ها سفر کنند. مدت زمان پرواز از تهران به بالی و سریلانکا حدود ۱۳ الی ۱۴ ساعت طول خواهد کشید. این مدت زمان می‌تواند بسته به میزان توقف در مسیر و خطوط هوایی انتخابی مسافران انداکی متفاوت باشد.

  • با توجه به موارد فوق می‌‌توان گفت که از نظر سهولت سفر بین بالی یا سریلانکا؟ هیچ کدام بر دیگری برترین نداشته و تقریبا هر دو آن‌ها از برابری نسبی برخوردار هستند.

عکس: travelinglifestyle.net

 

بررسی زیبایی سواحل بالی و سریلانکا

اگر قصد سفر به بالی یا سفر با تور سریلانکا را دارید، به احتمال زیاد برای رفتن به سواحل زیبای آن‌ها هیجان‌زده هستید. اما از آنجایی که تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مقصد سواحل بهتری دارد کار آسانی نیست همین موضوع باعث سردرگمی افراد در انتخاب بین بالی یا سریلانکا؟ می‌شود. تنوع مناظر ساحلی در بالی شگفت‌انگیز است. به طوری که از سواحل شنی در خلیج‌های محافظت‌شده گرفته تا سواحل آتشفشانی با شن‌های سیاه، سواحل عالی برای موج‌سواری و غیره همگی فرصتی ایده‌آل برای لذت بردن از تفریحات ساحلی را فراهم می‌کنند. از طرفی دیگر از آنجایی که بالی یک مقصد توریستی بسیار محبوب است، بسیاری از سواحل بالی دارای زیرساخت‌های باکیفیتی هستند. این امر به ویژه در بالی جنوبی، از جمله مناطق کوتا و سمینیاک بیشتر به چشم می‌خورد.

این گفته در مورد سریلانکا نیز صادق بوده و با ۱۳۴۰ کیلومتر خط ساحلی به یکی از مقاصد پرطرفدار دنیا به منظور لذت بردن از تفریحات ساحلی تبدیل شده است. بیشتر سواحل سریلانکا با شن و ماسه طلایی پوشانده شده و برای حمام آفتاب و آبتنی بی‌نظیر هستند. همچنین پوشش مرجانی عالی، سواحل سریلانکا را به مکانی دوست داشتنی برای غواصان تبدیل کرده است.

  • اگر بخواهیم دقیق‌تر به زیبایی‌های ساحلی این دو مقصد نگاه کرده و جوابی قاطع به سوال بالی یا سریلانکا؟ بدهیم، مطمئنا سریلانکا برنده این مقایسه خواهد بود. چرا که از لحاظ طبیعت سواحل سریلانکا جذابیت‌های بیشتری برای ارائه دارد.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

عکس: stokedtotravel.com

 

بررسی تفریحات شبانه بالی سریلانکا

از دیگر مواردی که می‌تواند در پاسخ به سوال بالی یا سریلانکا؟ تاثیرگذار باشد، بررسی این دو مقصد از نظر تفریحت شبانه است. تفریحات شبانه در بالی بیشتر در میان توریست‌ها مجبوبیت داشته و از همین رو اغلب در مناطق توریستی مثل کوتا و سمینیاک شاهد برنامه‌های پرجنب و جوش شبانه خواهید بود. البته تفریحات شبانه در این مکان‌ها با نهایت شور و هیجان اجرا شده و تا دم دمای صبح صدای آن در هر گوشه‌ای از کلاب‌های ساحلی، بارها و ... به گوش می‌رسد. در حالی که در سریلانکا مردم محلی نیز به اندازه گردشگران از تفریحات شبانه لذت می‌برند و اهل تفریحات پرجنب و جوشی مانند رقص و موسیقی‌ و ... هستند. با این حال تراکم و جذابیت آن به کلاب‌های بالی نمی‌رسد.

  • در بررسی بین بالی یا سریلانکا؟ از نظر تفریحات شبانه هر دو مکان برنده هستند. اما اگر دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم بالی برنده از نظر تفریحات شبانه خواهد بود.

 

با هتل‌های رباتی جهان آشنا شوید

عکس: theasiacollective.com

 

بررسی جذابیت‌های فرهنگی در بالی و سریلانکا

علاوه بر سواحل عالی و آب و هوای خیره کننده، بسیاری از مردم به بالی و همچنین سریلانکا سفر می‌کنند تا فرهنگ گرم و دوست داشتنی مردمان آن‌ها را تجربه کنند. اما اگر صرفا از نظر فرهنگی به این موضوع نگاه کنیم پاسخ برای سفر به بالی یا سریلانکا؟ کدام خواهد بود. دین اصلی حاکم در بالی هندوئیسم است که این اعتقاد با  آنیمیسم بومی بالی ترکیب شده و طبق آن اعتقاد بر این است که اشیا، مکان‌ها و موجودات همگی دارای روح معنوی مشخصی هستند. از همین رو معابد مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی به شمار آمده و از جمله مهم‌ترین آن‌ها که هرگز نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست داد جنگل میمون‌ها در اوبود و معبد اولوواتو هستند.

بر خلاف بالی، فرهنگ سریلانکا در تاریخ طولانی خود دارای پیچ و خم‌های زیادی بوده است. سریلانکا که توسط پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و بریتانیا مستعمره شده امروزه دیگ ذوبی از تأثیرات مختلف همه آن‌ها است. به طوری که تنوع فرهنگی بالایی بر آن حاکم بوده و خود این موضوع جذابیت زیادی از دید توریست‌ها پیدا کرده است. مردم سریلانکا بیش از هر جای دیگری جشنواره‌ها و تعطیلات رسمی دارند. در واقع، سریلانکا دارای ۳۰ تعطیلات رسمی در طول سال است که یکی از بالاترین تعداد تعطیلات در بین هر کشوری به شمار می‌آید! بنابراین اگر خوش شانس باشید فرصت حضور در یکی از این مراسم‌ها را در سفر خود به آن داشته و می‌توانید لحظات بسیار خوشی را برای خود رقم بزنید.

  • در مقایسه بالی یا سریلانکا؟ از نظر فرهنگی سریلانکا یک سر و گردن از بالی جلوتر خواهد بود؛ چرا که هیچ کسی نمی‌تواند نقش ۲۵۵۰ سال تاریخ مکتوب سریلانکا را که فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشته نادیده بگیرد.

 

عاشق شکلات هستید؟ این هتل‌ها مخصوص شما هستند!

عکس: wideworldtrips.com

 

بررسی هزینه‌های سفر بین بالی و سریلانکا

البته که نمی‌توان در پاسخ به سوال بالی یا سریلانکا؟ اهمیت هزینه‌های سفر و بودجه‌ای که مسافران باید در آن‌ها به همراه داشته باشند را نادیده گرفت. چه بخواهید به سبک کوله‌گردها با حداقل هزینه سفر کنید و چه به دنبال یک تعطیلات لوکس پنج ستاره باشید، در هر صورت بالی گزینه‌های مناسب متعددی برای شما خواهد داشت. به طوری که هزینه اقامت از ۱۰ دلار در هر شب برای تا ۵۰۰ دلار برای یک ویلای خصوصی در ساحل برای مسافران بالی متغیر خواهد بود. این هزینه‌ها در مورد هر چیز دیگری مانند غذا، خرید و غیره نیز در بالی صادق است. در حالی که در سریلانکا خبری از هتل‌های فوق لوکس و گران قیمت نبوده و هزینه‌ها به نسبت بالی اندکی پایین‌تر هستند. به طوری که حتی اگر بهترین هتل‌های سریلانکا را برای اقامت خود انتخاب کنید باز هم بودجه سفر شما خیلی افزایش نخواهد داشت.

  • با دانستن موارد فوق می‌توان بدون درنگ برای کسانی که بین دو راهی بالی یا سریلانکا؟ از لحاظ هزینه‌ای بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند، سریلانکا را انتخاب کرد.

عکس: theplanetd.com

 

جمع‌بندی نهایی، بالی یا سریلانکا؟

انتخاب بین سریلانکا و بالی یک انتخاب سخت است. هر دو این کشورها مقاصد جزیره‌ای بسیار جذابی هستند. با این حال بعد از بررسی‌های که در این مقاله انجام شده می‌توان گفت هر کدام از آن‌ها از جنبه‌های مختلفی بر دیگری برتری دارند. به عنوان مثال سریلانکا از لحاظ هزینه‌ها برای مسافران مقرون به صرفه بوده و با طبیعت زیبا و آرامش خاص خود در بین مسافران محبوب شده است. در حالی که بالی برای کسانی که به دنبال تفریحات شبانه و هتل‌های مجلل هستند، گزینه بهتری خواهد بود.

 

۰۸ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران