مالزی یا تایلند، کدام یک مقصدی ایده‌آل برای شما محسوب می‌شود

اطلاعات مفید
مالزی یا تایلند، کدام یک مقصدی ایده‌آل برای شما محسوب می‌شود

مالزی و تایلند هر دو از محبوب‌ترین مقاصد جنوب شرق آسیا و البته کل دنیا هستند و گردشگران بسیاری در طول سال به این دو کشور سفر می‌کنند. برای بسیاری انتخاب از میان این دو کشور با توجه به تفاوت‌ها و البته شباهت‌هایشان سخت است. به همین خاطر ما پست پیش رو برایتان آماده کرده‌ایم تا تفاوت‌های میان آن‌ها را برایتان شرح بدیم تا بتوانید با دیدی بازتر تور مالزی یا تور تایلند را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

جو کلی دو کشور

بخش زیادی از مالزی با توجه به شیوه‌های ساخت و ساز و تغییراتی که برای جلب گردشگر بیشتر صورت گرفته، از حالت یک کشور جنوب شرق آسیایی تغییر کرده و به یک کشور اروپایی نزدیک شده است. نه اینکه دیگر چیزی از آن کشور قدیمی باقی نمانده باشد، اما در هر حال تغییرات  زیاد بوده.

 

عاشقانه‌ترین شهرهای آسیا برای ماه‌ عسل رویایی با هر بودجه‌ای

 

 

تایلند

 

 

در تایلند اما با تمام تغییرات و ساختن مراکز خرید مدرن، آسمان‌خراش‌های بسیاری و خیلی چیزهای دیگر، هنوز می‌تواند در جزء جزءش تایلند را شناخت. حتی در مدرن‌ترین بخش‌های بانکوک نیز این تفاوت بین ساختار قدیمی کشور هنوز به چشم می‌خورد. با این حال پای مردم که به میان برسد، در هر دوی این مقاصد شما با مهمان‌نوازی ویژه مواجهید و مردمی مهربان که خصایص خوبشان، سفر شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 

 

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به مالزی از ماه مارس تا اوایل اکتبر است.اگر چه باران‌های این کشور از آگوست آغاز می‌شود، اما بارش‌های شدید بیشتر مربوط به ماه‌ نوامبر به بعد است.در عوض برای دیدن تایلند، ماه نوامبر تا مارس زمانی عالی برای سفر است، همان زمانی که برای بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا ایده‌آل به نظر می‌رسد. اما اگر قرار باشد که به دیدن جنوب شرقی خود تایلند بروید، بهتر است برنامه  سفر خود را بین ماه‌های ژانویه تا آگوست در نظر بگیرید که خیلی درگیر بارش‌های شدید نشوید.

 

 

سفر

 

 

مسیر رفتن 

با توجه به اینکه هر دوی این کشورها از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شوند، شرکت‌های هوایی کوچک و بزرگ زیادی به این دو کشور پرواز دارند. تورهای بسیاری نیز از ایران برای شهرهای مختلف تایلند و مالزی برگزار می‌شود، از جمله تورهای کوالالامپور، بانکوک، پاتایا و ...

 

زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی

 

 

سفر به تایلند

 

 

هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و ویلاها

بدون شک مالزی یکی از بهترین کشورها از نظر تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌هاست. چه در پایتخت مدرن و با شکوهش و چه در مقاصد ساحلی، انواع جاهایی که بتوانید در آن‌ها سکونت کنید را پیدا خواهید کرد. در واقع برای هر سلیقه‌ای بهترین انتخاب ممکن در این کشور فراهم شده و تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره‌اش بیشتر از مجموع بسیاری کشورهای دیگر است.

 

 

هتل

 

 

تایلند نیز از نظر تنوع هتل چیزی کم ندارد، به پای مالزی نمی‌رسد اما این کشور نیز بازه‌ای بی‌نظیر از نظر تنوع اقامتگاه‌ها را برای مسافرین فراهم کرده است. اما مهم‌ترین تفاوت این دو در چیست؟ به نسبت امکانات و شکل هتل‌ها، عموما تایلند قیمت کم‌تری نسبت به مالزی و بسیاری کشورهای دیگر گردشگری دارد.

 

 

سواحل و جزایر 

بسیاری مالزی را با سواحل کم نظیر و شن‌های سفیدش می‌شناسند. آب‌های کریستالی این کشور چند نمونه از زیباترین سواحل دنیا را در خود جای داده و بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، آرزو دارند که در آب‌های این کشور به شنا مشغول شوند.

تایلند نیز سواحل زیبای بسیاری دارد، اما چیزی که تایلند نسبت به مالزی برتری دارد، جزایر بسیار زیاد، زیبا، متنوع و البته قابل دسترس هستند. نه تنها جزایر اصلی همچون کرابی و پوکت و ...، بلکه جزایر ریز و درشت بسیاری هستند که با رفتن به تور این مقاصد اصلی قابل دسترسی هستند. از جمله این جزایر می‌توان به فی‌فی اشاره کرد که از زیباترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.

 

 

سواحل تایلند

 

 

فعالیت‌های تفریحی و مراکز دیدنی

از نظر فعالیت‌های تفریحی هم مالزی و هم تایلند از جمله جاهایی هستند که انواع ورزش‌های هیجان انگیز تا تفریحات آرام و دوست‌داشتنی را برایتان فراهم می‌کند. هر کشور دیدنی‌های بسیاری دارند، از جمله معابد زیبا، مراکز خرید مدرن، مراکز تفریحی بسیار و پارک‌های آبی و بازی متنوع. در این خصوص نیز تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز سقوط آزاد در آسیا

 

 

تفریح در تایلند

 

 

در زمینه تفریحات آبی، تایلند به طور کلی کشوری ارزان محسوب می‌شود که می‌توان بسیاری فعالیت‌ها از جمله غواصی یا سقوط آزاد را با قیمتی بسیار پایین انجام داد.

 

 

حرف آخر

با توجه به گفته‌هایی که در مقاله آوردیم و همچنین بهترین زمانی که می‌توانید به این مقاصد سفر کنید، باید ببینید دقیقا چه از سفر خود می‌خواهید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک از تورهای مالزی یا تایلند برایتان مناسب‌تر هستند.

 
۱۴ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران