۱۰ سفر زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی

اطلاعات مفید
۱۰ سفر زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی

مسافران ایرانی از خوش شانس‌ترین افراد دنیا هستند. چرا که توریست‌ها می‌توانند به کشورهای دیدنی دنیا که در همسایگی ایران قرار دارند به صورت زمینی سفر کنند. سفر زمینی به دلیل پایین بودن هزینه بلیط‌های اتوبوس و قطار در مقایسه با هواپیما از قیمت پایین‌ترین برخوردار هستند. اگر شما نیز به سفرهای زمینی علاقه دارید و یا به فکر یک سفر خارجی هستید اما بودجه زیادی ندارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین سفرهای زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی آشنا کنیم.

 

سفر زمینی به ترکیه

محبوب‌ترین گزینه سفر زمینی در بین توریست‌های ایرانی سفر با تور ترکیه است. مسافران می‌توانند به بهترین شهرهای این کشور دیدنی به صورت زمینی سفر کرده و خاطراتی به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. بهترین پیشنهادها برای این منظور تورهای زمینی وان و تورهای زمینی استانبول است. خبر خوب اینکه برای این سفر نیازی به اخذ ویزا نبوده و به راحتی می‌توان از مرز این کشور با داشتن گذرنامه عبور کرد. رمز مشترک بین ایران و ترکیه مرز بازرگان، رازی است که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

 

سفر زمینی به ارمنستان

یکی از بهترین سفرهای زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی ارمنستان است. علاقه‌مندان به بازدید از این کشور زیبا و شهر ایروان پایتخت آن می‌توانند با رزرو تور زمینی ارمنستان این آرزوی خود را تحقق بخشند. از جمله جذابیت‌های سفر به ارمنستان می‌توان به طبیعت زیبا و مناطق کوهستانی آن اشاره کرد. همچنین این کشور دارای بناهای تاریخی و مذهبی دیدنی بسیاری است که می‌تواند برای علاقه‌مندان جذاب باشد. ارمنستان نیز از مسافران ایرانی درخواست ویزا نمی‌کند و این سفر به این کشور را آسان‌تر کرده است. مرز مشترک ایران و ارمنستان مرز نوردوز نام داشته و در سمت آذربایجان شرقی قرار دارد.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

 

سفر زمینی به آذربایجان

از دیگر سفرهای زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی می‌توان به تور زمینی آذربایجان اشاره کرد. کشور آذربایجان به دلیل فرهنگ نزدیک به ایرانیان و مردم مهمان‌نوازی که دارد سالانه مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر شهر باکو، پایتخت آذربایجان شهر ساحلی بوده و سواحل زیبایی در امتداد دریای خزر دارد. همین باعث شده تا استقبال مسافران از این مقصد گردشگری بیشتر شود. کشور آذربایجان از مسافران ایرانی درخواست ویزا می‌کند که این ویزا را می‌توان در حین رد شدن از مرز با پرداخت هزینه آن دریافت کرد. مرز مشترک ایران و آذربایجان بیله سوار و آستارا است که در استان گیلان قرار گرفته است.

 

سفر زمینی به گرجستان

گرجستان از جمله مقصدهای گردشگری است که ایرانیان می‌توانند به صورت زمینی به آن دسترسی داشته باشند. تور زمینی تفلیس و باتومی دو تا از پرطرفدارترین تورهای زمینی در آژانس‌های مسافرتی هستند. چرا که این شهرها از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوع بسیاری برخوردار می‌باشند. علاوه بر آن علاقه‌مندان به تفریحات دریایی می‌توانند این خواسته خود را نیز برآورده کرده و یک سفر به یادماندنی با حداقل هزینه را تجربه کنند. سفر با تور گرجستان نیازی به دریافت ویزا نداشته و مسافران می‌توانند با پاسپورت خود به آن دسترسی پیدا کنند. ایران با گرجستان مرز مشترک نداشته و معمولا توسط یکی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان می‌توانید سفر خود را انجام دهید.

 

سفر زمینی به ترکمنستان

شاید کمتر کسی را شنیده باشید که به کشور ترکمنستان سفر کرده باشد. اما اگر به دنبال یک مقصد گردشگری متفاوتی هستید سفر زمینی به ترکمنستان می‌تواند برای شما جذاب باشد. ترکمنستان کشوری مدرن و پیشرفته نبوده و با رفتن به آن می‌توانید سبک زندگی ساده مردم آن را از نزدیک مشاهده کنید. ترکمنی‌ها جشن عید نوروز را با شکوه بسیار زیادی برگزار می‌کنند. به همین دلیل بهترین زمان برای این سفر تعطیلات عید نوروز خواهد بود. سفر به این کشور نیازی به ویزا نداشته و مرز مشترک ایران و ترکمنستان مرز باجیگران، درگز است.

 

۷ مقصد عالی در دنیا برای عاشقان خرید کردن

 

سفر زمینی به عمان

از دیگر مقاصد گردشگری که ایرانی‌ها می‌توانند به صورت زمینی به آن سفر کنند عمان خواهد بود. البته این سفر کمی متفاوت است. چرا که برای رسیدن به آن باید سوار بر کشتی‌های مسافرتی شده و از دریای عمان عبور کنید. بسیاری از افراد آرزوی سفر به دبی را دارند اما به دلیل هزینه‌های بالای بلیط هواپیما از این تصمیم خود منصرف می‌شوند. پس اگر وقت آزاد دارید و از محدودیت زمانی برخوردار نیستید حتما سفر زمینی به دبی را در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار داده و یک سفر خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. سفر به دبی برای اتباع ایرانی نیاز به ویزا نداشته و مرز مشترک ایران و عمان، دریای عمان است.

 

سفر زمینی به عراق

اگر به سفرهای زیارتی علاقه داشته باشید کشور عراق از دیگر مکان‌هایی است که در کنار گردش می‌توانید به زیارت نیز بپردازید. عاشقان امام حسین (ع) سالانه در به صورت زمینی از مرز بین ایران و عراق عبور کرده و خود را به کربلا و نجف می‌رسانند. مخصوصا در ماه‌های محرم و صفر جمعیت زائرانی که با این مسیر سفر می‌کنند بیشتر می‌شود. برای این منظور نیازی به تهیه ویزا ندارید و می‌توانید از مرزهای شلمچه، خسروی، مهران و چذابه عبور کرده و به این کشور مقدس دست یابید.

 

سفر زمینی به کویت

گزینه بعدی برای داشتن یک سفر زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی کویت است. این کشور مساحت بسیار کمی را در حاشیه خلیج فارس به خود اختصاص داده است. علاقه‌مندان به این سفر می‌توانند به صورت زمینی و به کمک کشتی از بندر امام خمینی، آبادان و خرمشهر خود را به کویت برسانند. کویت یکی از کشورهای آزاد و پیشرفته دنیا بوده و با رفتن به آن می‌توانید یک خاطره فوق‌العاده‌ و لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. سفر به کویت برای ایرانیان بدون ویزا بوده و مرز مشترک آن حاشیه خلیج فارس است. بنابر این تمامی بنادر واقع در این مسیر می‌تواند مرز مشترک ایران و کویت محسوب شود.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

 

سفر زمینی به تاجیکستان

تاجیکستان با داشتن مردمانی شاد و فرهنگی نزدیک به ایرانیان توانسته توجه بسیاری از توریست‌های ایرانی را در چند سال اخیر به خود جلب کند. سفر زمینی به تاجیکستان در تعطیلات عید نوروز به دلیل برگزاری جشن‌های باشکوه و سنتی بسیار شاد یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید. مردم تاجیکستان به زبان فارسی صحبت می‌کنند و برقراری ارتباط برای ایرانی ها در این سفر چندان سخت نخواهد بود. تاجیکستان نیز برای سفر نیاز به اخذ ویزا ندارد. ایران و تاجیکستان مرز مشترک مرز مشترک ندارند. بنابراین مسافران ایرانی برای رفتن به آن باید از مرز یکی از کشورهای ترکمنستان یا ازبکستان عبور کنند.

 

سفر زمینی به ازبکستان

اگر آوازه بخارا، تاشکند، سمرقند، سیردریا و خوارزم بارها و بارها به گوشتان خورده و اکنون دوست دارید از این مکان‌ها دیدن کنید سفر زمینی به ازبکستان چیزی است که باید چمدان‌های خود را ببندید. این کشور از لحاظ قدمت و تاریخ برای ایرانیان بسیار جذاب بوده و مسافران ایرانی می‌توانند به صورت زمینی و با هزینه‌ای بسیار کم به آن دسترسی داشته باشند. ازبکستان از اتباع ایرانی ویزا دریافت نمی‌کند. از آنجایی که ایران و ازبکستان مرز مشترک ندارند باید برای سفر زمینی باید از مرز ترکمنستان گذر کرد.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

۲۵ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران