نکاتی که باید برای سفر در دوره بارداری رعایت کنید

اطلاعات مفید
نکاتی که باید برای سفر در دوره بارداری رعایت کنید

هر روز دوره بارداری با روز دیگر آن متفاوت است به همین خاطر همیشه باید در هوشیای و آگاهی به سر برد. به یاد داشته باشید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اما هیچکس هم نگفته در این دوران باید خودتان را در خانه حبس کنید و جایی نروید. با توجه به تحقیقات کالج زنان و زایمان آمریکا تا هفته ۳۶ام بارداری سفررفتن و دیدن دنیا بلااشکال خواهد بود. ما در اینجا نکاتی را گوشزد می‌کنیم که امنیت و سلامت شما و فرزندتان را تضمین می‌کند.

 

سفر در بهترین شرایط

طبق گفته کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) بهترین زمان سفر برای خانم‌های باردار بین ۱۴ تا ۲۸هفتگی یا در اواسط دوران بارداری آنهاست. بیشتر حالت‌های ناخوشایند صبحگاهی مربوط به ماه‌های اول تا سوم است که تا این دوره از بین می‌رود. به علاوه هنوز اضافه وزن به حداکثر نرسیده و این یعنی جا به جایی و حرکت کردن هم راحت‌تر است. اگر به این تاریخ توجه کنید از سفر در اوایل بارداری و اواخر آن نجات پیدا می‌کنید.

 

 بهترین شرکت هوایی آسیایی، برای سفری ایده‌آل همراه کودکان 

 pregnant

 

سوابق پزشکی‌تان را همراه خود داشته باشید

اگر در دوره بارداری به سفر می‌روید حتما یک کپی از سوابق پزشکی‌تان را همراه ببرید تا در صورت بروز مشکل و یا مراجعه به پزشک مجبور نشوید هزینه‌های اضافی را متحمل شوید. درخواست گرفتن پرونده پزشکی از پزشک معالج زمانی نمی‌برد اما حتی صرف همان مدت هم نسبت به صرفه جویی در هزینه‌ها و آرامش خاطری که به دست می‌آورید می‌ارزد.

 

 pregnant

 

نسبت به سلامتی خود هوشیار و کوشا باشید

اصلا فرقی نمی‌کند در سفر هستید، سر کار می‌روید و یا دوره بارداری را در منزل می‌گذرانید به هر حال باید نسبت به سلامتی خود هوشیار باشید و از مشکلات شایع و یا معضلاتی که ممکن است برای‌تان ایجاد شود پیشگیری نمایید. خیلی‌ها فکر می‌کنند باید استراحت زیادی داشته باشند. اما این ایده به شدت اشتباه و کاملا مخرب است. زیرا استراحت زیاد موجب لخته شدن خون می‌شود در صورتی که تحرک مثل ورزش کردن و به سفر رفتن از این موضوع پیشگیری می‌کند. بنابراین سعی کنید در سفر و یا جایی که هستید پیاده‌روی داشته باشید. تحقیقات نشان داده پوشیدن جوراب‌های فشرده از لخت شدن خون و تورم پا در طول پرواز جلوگیری می‌کند.

 

  در سفر با کودک این بسته‌ی کمک‌های اولیه را همراه داشته باشید

 بارداری

 

آب زیاد نبوشید

در همین راستا باید روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا به طور مرتب کلیه‌های‌تان کار کند. کمبود آب بدن می‌تواند احساس ناخوشایندی داشته باشد و شما را در معرض خطر انقباضات پیش از موعد قرار دهد. فرقی نمی‌کند به سفر جاده‌ای می‌روید و یا مسیر هوایی را انتخاب می‌کنید. به هر حال باید در طول مسیر با خودتان بطری آب داشته باشید. اگر به مسیری می‌روید که فاصله پمپ بزنین و یا فروشگاه‌ها در آن زیاد است حتما بطری‌های اضافه داشته باشید.

 

بارداری

 

همراهتان میان وعده سالم داشته باشید

در بیشتر مواقع گزینه‌های غذاخوری فرودگاه‌ها غذاهای سالمی ارائه نمی‌دهند و گرایش به فست فود در آن‌ها به مراتب خیلی بیشتر است. بنابراین سعی کنید همراه خود بسته غذای سالم داشته باشید که دچار ضعف و گرسنگی نشوید، هزینه اضافه نکنید و هم غذای ناسالم نخورید. در صورت امکان استفاده از میان وعده‌های خشک، میوه‌ها و خشکبار استفاده کنید. به علاوه محقاق زنان و زایمان توصیه کرده‌اند هرگاه در طول سفر احساس تهوع و ناخوشی کردید نان سبوس‌دار و یا بیسکوییت‌هایی مثل پتی‌بر و یا ترد بخورید.

 

 با چند راهکار ساده از سفر هوایی با کودک لذت ببرید

 بارداری

 

دستمال مرطوب و ژل با خود داشته باشید

یکی از مسائلی که شاید کم اهمیت و پیش پاافتاده به نظر برسد لزوم همراه داشتن ژل شستشوی دست و دستمال‌های مرطوب آنتی باکتریال است. ویروس‌ها و باکتری‌ها به سرعت منتقل شده و می‌توانند باعث تهوع و استفراغ شوند. اما استفاده از این ژل و دستمال‌ها می‌تواند راهی موثر برای پیشگیری باشد. به علاوه ضدعفونی کردن دسته صندلی هواپیما و سینی مسافر با دستمال مرطوب به نظر ایده خوبی می‌رسد. از همین روش در مکان‌های عمومی شلوغ دیگر هم استفاده کنید.

 

 ۷ ترفند ساده برای سفر هوایی راحت با نوزاد 


 

کوتاه رانندگی کنید

اگر به سفر جاده‌ای رفته‌اید سعی کنید کوتاه رانندگی کرده و توقف‌های بیشتری داشته باشید. این کار باعث می‌شود زمان بیشتری در جاده باشید اما در عوض از متورم شدن پاها و لخته شدن خون جلوگیر می‌شود. به علاوه کمبرند را روی استخوان لگن محکم کرده و دست از روی شکم و وسط سینه عبور دهید. باید کامل به عقب تکیه دهید و شانه را به صندلی بچسبانید تا موقعیت مناسبی داشته باشید.

 

بارداری

 

در پرواز صندلی کنار راهرو رزرو کنید

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید سعی کنید صندلی کنار راهرو را رزرو کنید حتی اگر مجبور شوید گران‌تر بخرید. نشستن روی صندلی کنار راهرو فضای بازتری در دسترس شما می‌گذارد، آزادی بیشتری برای حرکت کردن دارید و می‌توانید سریع و راحت بلند شوید و به سمت دستشویی بروید. اگر از لحاظ بودجه مشکلی ندارید که اصلا صندلی‌های فرست کلاس انتخاب بهتری خواهد بود.

۱۷ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران