سفر در ماه رمضان به مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفر در ماه رمضان به مالزی

سفر به مالزی در ماه رمضان اتفاقا ایده‌ی بسیار خوبی است. در این کشور، ماه رمضان به بزرگ‌ترین شکل ممکن جشن گرفته می‌شود و همه جا حال و هوایی جالب توجه پیدا می‌کند. البته محدودیت‌هایی در طول روز به وجود می‌آید اما شکل گیری بازارهای مختلف، ارائه غذاهای خیابانی بعد از افطار، جشن بزرگ روز عید فطر و خیلی ویژگی‌های دیگر هستند که باعث می‌شود، سفر در این ایام به مالزی را حتما به گردشگران پیشنهاد کنیم.

 

تاثیر ماه رمضان بر روی گردشگری

همچون دیگر کشورهای مسلمان نشین، در طول ماه رمضان محدودیت‌هایی در زمینه ارائه خدمات دکه‌های غذا وجود دارد و تنها رستوران‌ها هستند که برای صرف نهار به گردشگران، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. تمامی مراکز توریستی، مراکز خرید و جاهای مختلف باز هستند و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد، حتی پارک‌های آبی نیز در طول ماه رمضان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و گردشگران می‌توانند از سواحل نیز استفاده کنند. اما جنب و جوش بعد از افطار بیشتر شده و خیلی از مراکز تفریحی تا نیمه‌های شب به ارائه خدمات ادامه خواهند داد.

اما خود گردشگران بهتر است، رعایت افراد محلی را کرده و از خوردن و آشامیدن در مکان‌های عمومی پرهیز کنند. هر چند در مناطق توریستی که اغلب افراد، جمعیت گردشگران  تور مالزی هستند، این مسئله نیز خیلی مشکلی نخواهد داشت.

 

۶ ایده‌ی عالی برای سفر به مالزی در کریسمس

عکس: themalaysianreserve.com

 

خوبی‌های سفر به مالزی در ماه رمضان

اگر چه که محدودیت‌هایی در سفر مالزی در ماه رمضان به وجود می‌آید اما از طرفی، سفر در این ایام خوبی‌هایی هم دارد. اول از همه این که، مسلما تجربه ماه رمضان در کشوری متفاوت، تجربه‌ی جالب توجهی خواهد بود. خوردن غذاهای محلی مخصوص ماه رمضان، شرایط کشور در این ایام و چیزهایی از این دست، از جمله تجربه‌هایی خواهند بود که در تور مالزی در ماه رمضان کسب خواهید کرد.

همچنین بازارهای ماه رمضان یکی از مهم‌ترین رسم‌ها در شهرهای بزرگ مالزی است که در چندین جای مختلف در کوالالامپور و چندین شهر برپا شده و در این بازارها بعد از افطار، انواع غذاهای خیابانی مالزی با قیمتی پاینی به فروش می‌رسند. حتی بعضی از غذاها مثل لاکسا جوهور، بیشتر در ماه رمضان پیدا می‌شود و در دیگر ماه‌های سال، نمی‌توان جایی آن را پیدا کرد.

عکس: elanthemag.com

 

افطاری در مالزی

یکی از بخش‌های جذاب سفر به مالزی در ماه رمضان، خوردن افطاری در این کشور است. افطاری به زمان محلی، بربوکا پوسا خوانده شده و در خیلی جاهای شهر، سفره‌های افطاری عمومی برپا شده و مردم زیادی در کنار هم به صرف غذا می‌پردازند. البته با رفتن به بازارهای رمضان، می‌توانید از غذاهای مختلف مخصوص افطار سفارش دهید یا در رستوران‌ها نیز، در زمان افطار، گزینه‌های مخصوص این وعده را امتحان کنید.

عکس: themuslimtimes.info

 

نکاتی که درباره سفر به مالزی در ماه رمضان باید بدانید

بعد از این که کلیاتی درباره شرایط مالزی در ماه رمضان را متوجه شدیم، باید یک سری نکات ریز که حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید را در ادامه برایتان لیست کنیم:

  • حتما برنامه‌ی وسایل حمل و نقل عمومی و بین شهری را چک کنید. در ایام ماه مبارک رمضان، بعضی از برنامه‌ی سفرها تغییر کرده و همچنین با توجه به این که در پایان این ماه، خیلی از افراد برای دیدن خانواده‌هایشان به شهرهای دیگر می‌روند، بلیط سفرهای بین شهری در مالزی در این روزها گران‌تر شده و خیلی اوقات هواپیماها و قطارها، بلیط‌هایشان را به سرعت تمام می‌کنند.
  • اکثر مراکز خرید و بازارها در طول روز خیلی خلوت هستند، اما توجه داشته باشید که بعد از افطار، جمعیت زیادی به این مکان‌ها آمده و آن‌جاها به شدت شلوغ خواهند شد. پس اگر برنامه دارید تا به خرید بپردازید، بهتر است در طول روز این کار را انجام دهید.
  • همان قدر که فضای رستوران‌ها در طول روز خلوت است، رزرو میز در رستوران‌های خوب شب برای شام مشکل خواهد بود. پس اگر قصد دارید در جایی خاص، شامی را صرف کنید، حتما از قبل میز خود را رزرو کنید. برای این کار می‌توانید از مسئولان هتل کمک بخواهید.
  • شما می‌توانید در سفر به مالزی در ماه رمضان، به خوردن غذا و یا نوشیدن آب بپردازید و این کار منع قانونی ندارد. با این حال بهتر است برای حفظ حرمت میزبان از انجام این کار در مکان‌های عمومی پرهیز کنید.
  • بعضی از هتل‌ها ممکن است رستوران‌های خود را در طول روز و پیش از افطار ببندند با این حال این هتل‌ها موظف به ارائه روم سرویس هستند و برای سفارش غذا، می‌توانید از این روش استفاده کنید.
  • اگر به دنبال غذا و نوشیدنی در طول روز می‌گردید، حتما به سراغ محله‌های هندو نشین یا محله‌های چینی بروید. با توجه به این که اکثر مردم در این مناطق مسلمان نیستند در طول روز آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

 

چیزهایی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید

عکس: njajan.com

 

عید فطر در مالزی

اگر سفر به مالزی در ماه رمضان را جوری برنامه‌ ریزی کنید که عید فطر را هم در این کشور باشید، بیشترین نفع را از سفر خود برده‌اید. عید فطر یکی از مهم‌ترین جشن‌های مردم مالزی به شمار آمده که خود محلی‌ها آن را هاری رایا می‌نامند. بسیاری از مردم مسلمان مالزی در شهرهای مختلف با پوشیدن لباس نو و بعد از اقامه نماز فطر، به دیدن اقوام خود رفته و از بعد از ظهر جشن‌های شهری در جاهای مختلف برپا می‌شود.

جای جای کشور آذین بسته شده و برنامه‌های تفریحی متنوعی در این ایام برنامه‌ریزی می‌شود. البته همین‌ها باعث می‌شود که عید فطر، یکی از مواقع گران سال برای شرکت در تور مالزی به حساب بیاید.

عکس: silverkris.com

 

آیا در طول ماه رمضان، کلاب‌ها و بارها به فعالیت ادامه می‌دهند؟

خیلی از مکان‌های این چنینی در طول روز بسته هستند اما بعد از افطار به فعالیت خود ادامه خواهند داد. به طور کلی خیلی نباید درباره مراکز توریستی در سفر به مالزی در ماه رمضان نگارن باشید، چون اکثر این مکان‌ها همان طور که در بالا گفتیم به فعالیت خود ادامه می‌دهند. با این حال، این مسئله در شهرهای توریستی بیشتر به چشم می‌آید و در شهرهایی که گردشگر کم‌تری به خود می‌بیند، مسائل مربوط به ماه رمضان بیشتری جدی گرفته شده و عموما جایی برای خوردن و نوشیدن در این شهرها پیدا نخواهید کرد چه برسد به مراکز تفریحی که بخواهید. پس بهتر است سفر خود در این ایام را به شهرهای اصلی توریستی برنامه‌ریزی نمایید.

 

آب و هوای مالزی در ایام مختلف سال

عکس: makanlokal.com

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران