بهترین مکان‌های تفلیس برای صرف صبحانه در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین مکان‌های تفلیس برای صرف صبحانه در سال ۲۰۲۳

در شهری مثل تفلیس که مردمش به دیر بلند شدن از خواب شهرت دارند، پیدا کردن جاهای خوب که صبحانه سرو کنند، کمی سخت است. با این حال اگر با رستوران‌ها و کافه‌های شهر آشنایی داشته باشید، می‌توانید جاهایی عالی برای صرف صبحانه پیدا کرده و روز خود را بهترین شکل آغاز کنید. رستوران‌ها و کافه‌هایی که در این نوشته به آن‌ها می‌پردازیم، در حال حاضر که تنها مدت کوتاهی از سال ۲۰۲۳ می‌گذرند، بهترین انتخاب‌ها در تور گرجستان برای صرف صبحانه به شمار می‌آیند.

 

صبحانه گرجی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بر خلاف بعضی کشورهای دنیا، گرجی‌ها یک چهار چوب شناخته شده و غذاهای مخصوص برای صبحانه ندارند. یک صبحانه معمول در مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها مقرون به صرفه شامل ماست ماتسونی، مربا، کره، نان، پنیر، تخم مرغ پخته، گوجه و خیار می‌شود که کنار آن چای و قهوه سرو خواهد شد. با توجه به این که خیلی از مردم گرجستان کار خود را بین ساعات ۱۰ تا ۱۱ صبح آغاز می‌کنند، صبحانه را در خانه خورده و خوردن صبحانه در کافه و رستوران خیلی در این کشور باب نیست.

 

فانتزی‌ترین رستوران‌های شهر تفلیس

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های تفلیس برای خوردن صبحانه

با این حساب، حتما باید ویژگی‌های مهم و مثبتی درباره رستوران و کافه‌ی خاصی که درباره‌اش صبحت می‌کنیم، وجود داشته باشد تا بتوانیم آن را جزو گزینه‌های خودمان قرار دهیم.

بلو فاکس تفلیس (Blue Fox)

بلو فاکس در خانه هتل قدیمی تقلیس (House Hotel Old Tbilisi) قرار گرفته که یکی از هتل‌های معروف تفلیس است. این مجموعه که به سرو غذاهای اروپایی-گرجی می‌پردازد، هر روز ساعت ۸ صبح صبحانه ارائه کرده و مهمانان هتل و همچنین مشتریانی خارج از هتل، می‌توانند برای خوردن صبحانه به آن‌جا بروند.

صبحانه در آن‌جا شامل غذاهای تخم مرغی کلاسیک همچون املت، بندیکت، شاکشوکا و ... شده و همچنین پنیرهای محلی گرجستان و مرباهای مختلف نیز در این محل سرو می‌شوند. ساندویچ‌هایی که با نان محلی شوتی درست شده‌اند، انواع اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف به همراه ظرف میوه‌ی فصل، دیگر انتخاب‌های شما برای صبحانه در بلو فاکس به حساب می‌آیند.

آدرس: 14 Shavteli Street (Old Tbilisi)

 

چادونا تفلیس (Chaduna)

چادونا در یکی از خانه‌های تاریخی محله سولولاکی قرار گرفته است. مکانی بسیار خوب برای شروع روزی عالی در سفر به تفلیس که از همان‌جا می‌توانید با چند قدم به میدان آزادی برسید. این مکان به سرو قهوه‌های بسیار با کیفیت در شهر معروف است و در این زمینه شهرت دارد. البته این را در نظر بگیرید که صبحانه در چادونا ساعت ۱۰ صبح سرو می‌شود.

منو صبحانه شامل غذای محبوب چیژی بیژی (تخم مرغ و گوجه به سبک شاکشوکا)، فریتاتا و کسادیا بوده و هزینه‌ی صرف صبحانه در آن‌جا نیز چیزی نزدیک به ۱۵ لاری است.

 

۶ رستوران‌ در حوالی پل صلح تفلیس

آدرس: 18 Tabidze Street (Sololaki)

 

چیکوس تفلیس (Chicos Tbilisi)

چیکوس در طبقه همکف آپارتمانی زیبا در میدان چاوچادزه قرار گرفته و بیشتر از این که شبیه به رستوران باشد، شبیه به یک گالری هنری زیباست. استفاده از رنگ‌های شاد و منو متنوع از ویژگی‌های این رستوران اروپایی به شمار می‌آید.

چیکوس کار خود را در سال ۲۰۲۲ تحت نظارت یک سرآشپز فرانسوی معروف آغاز کرد و در منو صبحانه خود، گزینه‌های جالب توجهی دارد. پنکیک‌های خوشمزه، انواع نان‌ها و شیرینی‌های فرانسوی و بندکیت مرغ از جمله این گزینه‌ها هستند. سالاد مخصوص این مجموعه همراه با نان کاملا گیاهی و استفاده از میوه‌های گرم‌سیری، از دیگر گزینه‌های موجود در لیست صبحانه به شمار می‌آید. البته این را هم در نظر بگیرید که چیکوس تفلیس، رستوران نسبتا گران برای صرف صبحانه در تفلیس به حساب می‌آید.

آدرس: 11a Ilia Chavchavadze Avenue (Vake)

 

سلام صبحانه تفلیس (Hello Breakfast)

در سفر با تور گرجستان اگر به دنبال جایی برای صرف یک صبحانه سالم و خوشمزه هستید که با معیارهای مدرن رستوران‌های این چنینی سازگار باشد، حتما به سراغ سلام صبحانه بروید.این مکان کار خود را هر روز ساعت ۸ صبح آغاز کرد و در منو خود، انواع اسموتی‌های میوه‌ای، نان‌های بدون گلوتن و غذاهای متنوع کاملا گیاهی دارد.

پنکیک‌های خوشمزه این محل حرف ندارد و استفاده از میوه‌های تازه‌ی فصل نیز، به کیفیت صبحانه شما کمک می‌کند. شما می‌توانید یک صبحانه عاری از گلوتن و شکر سفارش داده و باز هم طعم و مزه‌ای عالی را تجربه نمایید. در کنار اسموتی‌های خوشمزه، آبمیوه‌هایی که در سلام صبحانه سرو می‌شوند نیز عالی هستند.

 

۷ کافه در تفلیس با بهترین قهوه‌ها

آدرس: 40 Zandukeli Street (Vera)

 

سول تفلیس (Sol)

یکی دیگر از کافه‌های جدیدی که در ورا شروع به فعالیت کرده و به جمع کافه‌ها و رستوران‌های پرتعداد این منطقه اضافه شده است. قهوه‌های این کافه عالی هستند و تمامی نوشیدنی‌ها در لیوان‌های سرامیکی جذاب به سبک محلی سرو می‌شوند و هر چیزی که در منو دیده می‌شود نیز، تا حد ممکن سالم و با مواد اولیه تازه آماده می‌شوند.

املت کلاسیک، شاکشوکا، انواع اسموتی‌های خوشمزه، بندیکت تخم مرغ همراه با برش‌های سالمون و پنکیک به همراه مربا از گزینه‌های صبحانه در این محل به شمار می‌آید. خوشخبتانه شروع به کار سول نیز ساعت ۸ صبح است و خیلی زود برای صرف صبحانه به آن‌جا بروید.

آدرس: 28 Vasil Petriashvili Street (Vera)

 

هورما تفلیس (Hurma)

هورما یک کافه‌ی گرم و دوست داشتنی است که از ساعت ۹:۳۰ صبح، سرو صبحانه را آغاز کرده و صبحانه‌ای اروپایی شامل اوتمیل، اوملت و کروسان سرو می‌کند. حتی می‌توانید سوسی و تخم مرغ به سبک صبحانه کاملا انگلیسی برای خود سفارش دهید یا این که کاسه‌های اسموتی برای صبحانه بخرید.

غذاهای صبحانه بین ۱۰ تا ۲۰ لاری قیمت دارد و با چای یا آبمیوه سرو می‌شوند. کیفیت قهوه در بعضی از جاهایی که قبلا معرفی کردیم بهتر بوده و پیشنهاد می‌کنیم، در این‌جا برای خود آبمیوه سفارش دهید. فضای گرم و دوست داشتنی این محل به گونه‌ای است، که پیشنهاد می‌نیم ،بعد از ظهرها هم به آن‌جا بروید تا کمی از شلوغی‌های شهر فاصله بگیرید.

 

بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

آدرس: 15 Bolo Rise (Sololaki)

 

رستوران ولر تفلیس (Weller Restaurant)

برانچ و صبحانه قبلا تنها در روزهای چهارشنبه سرو می‌شد، اما حالا در تمامی روزهای هفته ارائه می‌شود و شما می‌توانید انواع غذاهای بین‌امللی را در آن‌جا سفارش دهید.

رستوران ولر از آن دست جاهایی است که در منو صبحانه خود، سعی کرده هم را راضی نگهدارد. در میان تمام گزینه‌های معمول صبحانه، غذاهای محلی نیز پیدا می‌وشد و انواع لبنیات و مربای گرجی نیز در لیست غذاها وجود دارد. ولر از جمله رستوران‌های بسیار خوب تفلیس بوده و برای دیگر وعده‌های غذایی نیز آن‌جا را پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: 56 Ninoshvili Street (Marjanishvili)

 

بلامانجی تفلیس (Blamanje)

بلامانجی در طبقه همکف بازار گورمت قرار گرفته و همه روزه صبحانه را با کیفیتی عالی ارائه کرده و کافه‌ای ایده‌آل برای دیگر ساعات روز هم هست. انواع پوره، اوملت، بندیکت تخم مرغ و سوپ‌های خوشمزه برای صبحانه در آن‌جا سرو می‌شود. اگر در طول زمستان به تفلیس رفتید، حتما خوردن این سوپ‌ها که از اول صبح تا شب پخت می‌شوند را پیشنهاد می‌کنیم.

وافل‌های خوشمزه و انواع شیرینی‌های نرم بخش دیگری از صبحانه‌ی بلامانجی را تشکیل داده و همراه با بیگیل‌ها می‌‌توانید تاپینگ مختلف از جمله سالمون سفارش دهید.

 

رمانتیک‌ترین کافه‌های تفلیس

آدرس: 3A Vekua Street (inside Bazari Orbeliani)

 

کیکودزه تفلیس (Kikodze)

کیکودزه در واقع یک کاکتل بار باکلاس و شیک است که در ساعات اولیه صبح صبحانه نیز سرو می‌کند. اما صبحانه‌ای که در کیکودزه می‌خورید، بسیار خوشمزه بوده و در آن از ماد اولیه بسیار با کیفیت و گران مثل سالمون درجه یک، ترافل، آووکاده و ... استفاده شده است. بشقاب صبحانه آن‌ها شامل همین موارد به همراه نان تست، تخم مرغ و چند چیز دیگر می‌شود.

این مکان درون کارخانه نوشیدنی سازی N1 قرار گرفته و اتمسفر جالب توجهی دارد. همچنین قهوه‌ای که در آن‌جا سرو می‌شود نیز بسیار با کیفیت است. اگر هم شب‌ها خواستید به یک بار مجلل بروید، آن‌ا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: 1 Petriashvili Street (Vera)

 

باگلین تفلیس (Bagelin)

باگلین چیزی بین یک شیرینی پزی و یک کافه است و شما می‌توانید در کنار انواع شیرینی‌ها و نان‌های خوشمزه، قهوه و چای با کیفیت نیز سفارش دهید. فضای زیبایی برای این کافه در نظر گرفته شده و در روزهای گرم سال، امکان صرف صبحانه در فضای باز را نیز دارید.

در بعضی از نوشته‌ها درباره باگلین، بیگل‌ها نیویورکی آن‌ را بهترین در تفلیس می‌نامند و هر روز بیگیل‌ها و دیگر شیرینی‌ها تازه پخت شده و طعم و مزه‌ای عالی دارند. البته برای صبحانه تنها همین گزینه‌ها را ندارید و می‌توانید گزینه‌هایی مثل تخم مرغ و بیکن، سالمون و پنیر خامه‌ای یا املت سفارش دهید.

 

۷ کافه‌ی شبانه مشهور تفلیس که شب‌هایتان را می‌سازند

آدرس: 5 Luarsab Sharashidze Street (Vera)

 

لولیتا تفلیس (Lolita)

و در پایان یک کافه زیبا و اینستاگرامی را به شما معرفی کنیم که بالکنی جذاب دارد و در طبقه پایینی نیز، یک حیاط خلوت دنج در اختیار مشتریانش می‌گذارد. از جمله امتیازات لولیتا، انتخاب‌های متنوعی است که برای صبحانه پیش پای شما می‌گذارد.

صبحانه در این مکان کمی دیر سرو می‌شود اما عجیب‌تر این که تا ۲ بعد از ظهر می‌توانید برای سفارش به کافه مراجعه کنید. این مکان احتمالا برای کسانی که در طول تور گرجستان، تا نیمه‌های شب در حال گشتن و تفریح هستند مناسب خواهد بود. کیفیت قهوه‌ آن بد نیست اما شیک‌هایش فوق‌العاده خوشمزه بوده و اسموتی‌های آن متنوع خوب است. این مجموعه در کل جزو جاهای پرطرفدار در میان جوان‌های تفلیس به حساب می‌آید و غروب‌ها، حسابی شلوغ می‌شود.

آدرس: 7 Chovelidze Street (Vera)

 

منبع

 

۰۶ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران