فانتزی‌ترین رستوران‌های شهر تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
فانتزی‌ترین رستوران‌های شهر تفلیس

معنای عبارت رستوران‌های لاکچری در تفلیس، کمی با آن‌چه در خیلی از شهرهای توریستی دنیا دیده‌اید متفاوت است. در حال حاضر هیچ رستورانی در تفلیس دارای ستاره میشلن نیست، عموما در این رستوران‌ها کد لباس خاصی وجود ندارد و تنها بعضی از رستوران‌ها هستند که به واسطه‌ی شلوغ بودنشان، نیاز به رزرو کردن میز قبل از مراجعه دارند. با این حال در تور تفلیس، می‌توانید به سراغ رستوران‌های گران قیمت و البته جذابی بروید که غذاهای فوق‌العاده‌ای به روی میز می‌برند و لیست امروز ما هم به همین رستوران‌ها اختصاص دارد.

 

رستوران بَربرستان (Barbarestan)

مردم گرجستان هم به تاریخ کشور و مردم خود افتخار می‌کنند و هم این که عاشق غذاهای محلی خوشمزه هستند و به همین دلیل، رستوران بربرستان از جمله اولین انتخاب‌های آن‌ها برای صرف نهار یا شامی خوشمزه است. البته در این مکان غذاها به شیوه‌ای متفاوت پخت شده و همه‌ی آن‌ها، از کتاب آشپزی سرآشپز معروف در قرن ۱۹ میلادی و فمینیست معروف، Barbare Jorjadze برداشت شده است. سرآشپزی که در زمان خود، بهترین در تمام کشور به حساب می‌آمد و شهرتی جهانی داشت.

فضای این رستوران کلاسیک و زیباست و سرویس دهی معرکه‌ای دارد که از جمله امتیازهای این مکان به حساب می‌آید. فضای خانوادگی و بخش‌های مختلف این رستوران و دکور زیبایش که ترکیبی از یک رستوران مدرن و یک سفره خانه سنتی است، شما را عاشق خود خواهد کرد. تنوع غذاها و دسرها در این رستوران بسیار خوب بوده و کیفیت غذاها نیز عالی هستند. رستوران بربرستان یکی از اولین جاهایی است که برای صرف غذایی معرکه در تفلیس به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

بهترین رستوران‌های باتومی با غذای دریایی

آدرس: D, 132 Davit Aghmashenebeli Ave

 

رستوران آشپزخانه (The Kitchen)

رستوران بسیار معروف آشپزخانه بخشی از هتل رومز (Rooms Hotel) محسوب شده و یکی از جاهای بسیار محبوب در شهر است که احتمالا اگر شبی برای صرف غذا به آن‌جا بروید، هنرمند یا سیاستمداری گرجی را در آن‌جا خواهید دید. این محل از جمله جاهایی در تفلیس است که باید از قبل جایی برای خود رزرو کنید چون گردهمایی‌های کوچک هنری، فرهنگی، مد و حتی سیاسی آن‌جا برگزار می‌شود.

فضای کلی رستوران گرم و دوست داشتنی است و در طول روز برای وعده‌های مختلف غذایی فعالیت می‌کند. دکور آن‌جا نیز مدرن بوده اما از تجهیزات چوبی با مبلمان چرم در آن‌ استفاده شده و کتابخانه‌ای بزرگی نیز برایش تعبیه شده که در کنار هم ترکیبی جذاب را به وجود می‌آورد. مجموعه‌ای بزرگ از انواع نوشیدنی‌ها، دیوار شیشه‌ای رو به باغ هتل و همچنین غذاهای بسیار عالی گرجی و اروپایی، دلایلی هستند که به واسه‌ی آن‌ها این هتل را در لیست امروزمان آورده‌ایم.

آدرس: 14 Merab Kostava St

 

رستوران کاراچو (Kharcho)

این رستوران جذاب در ساختمان خانه هنر (Art House) در مرکز تفلیس واقع شده و از جمله جاهایی است که می‌توانید غذاهای گرجی را با کمی تغییر و به شکلی مدرن‌تر میل کنید. همان طور که از اسم هتل پیداست، مهم‌ترین غذای منو این رستوران کاراچو است که نوعی غذای گوشتی به حساب مربوط به استان سامِگرلو به حساب می‌آید.

رستوران در یک سالن اما به شکلی زیبا و هنرمندانه درست شده و فضایی شیک و لاکچری دارد. با این حال المان‌های کلاسیک گرجی را  هم در طراحی آن‌ها می‌بینید و هم غذاها نیز در ظروف کلاسیک سرو می‌شوند. این رستوران از جمله گران‌ترین انتخاب‌ها در تفلیس به حساب می‌آید اما از طرفی جزو با کیفیت‌ترین‌ها برای صرف غذاهای گرجی نیز محسوب می‌شود. همچنین این محل نیز مجموعه‌ای بسیار بزرگ از انواع نوشیدنی‌ها پیش روی شما می‌گذارد.

 

در بهترین رستوران‌های کبولتی غذا بخورید

آدرس: 18 Lado Gudiashvili St

 

رستوران اکسیم (Xeme)

رستوران اکسیم کار خود را از سال ۲۰۱۶ در طبقه ۳۲ هتل لوکس بیلتمور (Biltmore) تفلیس آغاز کرد. تبلیغات گسترده برای این محل حتی قبل از افتتاحش، باعث معروفیت رستوران اکسیم شده بود. جایی در طبقه سی و یکم که با پنجره‌های بزرگش، می‌توانید هنگام صرف غذا، نمایی فوق‌العاده از تفلیس را مشاهده کنید. در حال حاضر  اکسیم، مرتفع‌ترین رستوران در تفلیس به حساب می‌آید.

البته این مجموعه تنها یک رستوران شیک در طبقات بالایی هتلی ۵ ستاره نیست، بلکه از جمله رستوران‌های لاکچری بسیار عالی در شهر است که به کیفیت بالای غذاهایش نیز معروف بوده و در آن‌جا می‌توانید انواع غذاهای ژاپنی و چند غذای بین‌المللی را برای خود سفارش دهید. همچنین اکسیم دارای یک بار اختصاصی بوده و امکان برگزاری پارتی در آن‌جا را نیز خواهید داشت. خیلی از سلبریتی‌های گرجی یا افراد متمول شهر، تولدهای خود را در این مجموعه می‌گیرند.

آدرس: 29 Shota Rustaveli Ave

 

رستوران استرادا (Strada)

یکی دیگر از رستوران‌های بسیار خوب تفلیس که البته در غرب شهر و در بخش فرهنگی تفلیس واقع شده است. جالب است بدانید که رستوران استرادا را تیمی از سرآشپزان بین‌المللی افتتاح کرده‌اند و نتیجه آن نیز غذاهای بین‌امللی بسیار خوشمزه خواهد بود. فضای داخلی رستوران شبیه به هیچ کدام از گزینه‌های لیست ما تا این جا نیست و همه چیز به شکلی مدرن و مینی‌مالیستی تهیه دیده شده است. میزهای چوبی و صندلی‌های تیره، هماهنگی خوبی با دکور کلی این محل دارد و در مجموع فضایی شیک و امروزی را شکل داده است.

بخش زیادی از منو این محل شامل غذاهای آمریکایی و آسیایی می‌شود و برای صبحانه نیز می‌توانید به این محل مراجعه کنید. نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه میوه‌ای، دسرهای فصلی، غذای فوق‌العاده و البته باغ و فضای بیرونی بسیار زیبا که می‌توانید غذای خود را در آن‌جا هم میل کنید، از جمله امتیازات رستوران استرادا به حساب می‌آیند. حتی اگر در روزهای سرد سال هم به این محل بروید، پنجره‌های بزرگ رستوران، فضای باغ را برایتان به نمایش می‌گذارند.

 

بهترین غذاهای گرجی که باید امتحان کنید

آدرس: 5 Kote Marjanishvili St

 

رستوران فیلینی (Filini)

یکی دیگر از رستوران‌های لاکچری تفلیس که بخشی از هتلی پنج ستاره است. رستوران فیلینی در طبقه دوم هتل رادیسون بلو ایوریا (Radisson Blu Iveria) قرار گرفته و با تراس بزرگ و زیبایش، منظره‌ی رودخانه کورا (Mtkvari) برایتان به نمایش می‌گذارد. رستوران فیلینی محیط ریبا و بسیار شیکی داشته و به غیر از تراس بزرگش، سالنی بزرگ نیز برای پذیرایی از مهمانانش در نظر گرفته که چند بخش دارد و در عین مجلل بودن، فضایی گرم و دوست داشتنی را ارائه می‌کند.

این رستوران ایتالیایی، بهترین در نوع خودش در کل تفلیس بوده و سرآشپز معروف آن نیز سعی کرده تا دستورهای غذایی کلاسیک را به شیوه‌ای مدرن به روی میز ببرد. رستوران فلینی نیز تمامی وعده‌های غذایی را پخت کرده و صبحانه‌هایی عالی برای ارائه دارد. حتما نیازی نیست تا مهمان هتل رادیسون بلو ایوریا باشید تا بتوانید در آن‌جا غذا بخورید، اما پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان برای مراجعه، از قبل میز رزرو کنید.

آدرس: 1 0108 Rose Revolution Square

 

رستوران لولیتا (Lolita)

لولیتا در یکی از مناطق مرکزی تفلیس قرار گرفته و از سال‌های اولیه افتتاحش، مکانی محبوب در تفلیس به حساب می‌آمد. این رستوران در یک بنای تاریخی متعلق به قرن ۱۹ ساخته شده که زمانی مرکزی فرهنگی و هنری به حساب می‌آمد و دارای یک حیاط پشتی فوق‌العاده جذاب است که در آن‌جا می‌توانید، آشپزها را در هنگام آماده کردن غذایتان تماشا کنید. از سمت دیگر هم یک باغ کوچک در این حیاط وجود دارد که به زیبایی آن‌جا اضافه کرده است.

این رستوران نیز برای تمامی وعده‌های غذایی باز است و صبحانه‌های بین‌المللی را برای مهمانانش مهیا می‌کند. اگر نگاهی به منو بندازید هم غذاهای بین‌المللی زیادی از مرغ سخاری و انواع سالاد تا غذاهای آسیایی و انواع ساندویچ‌ها را در آن‌جا پیدا می‌کنید. در واقع آشپزهای گرجی رستوران لولیتا، سعی کرده‌اند بازه‌ی بزرگی از سلایق را در منوی متنوع‌شان پوشش دهند. این را هم فراموش نکنید که در طول هفته، چند شب DJ به این مجموعه آمده و جشن‌های شلوغ و جذابی در آن‌جا برپا می‌شود.

 

۱۰ رستوران ارزان و اقتصادی تفلیس

آدرس: 7 T.Chovelidze Street

 

رستوران فانیکولار (Funicular)

فانیکولار تفلیس یکی از جاذبه‌های گردشگری نمادین و البته از مکان‌های رمانتیک شهر به حساب می‌آید که برای رسیدن به آن‌جا باید سوار تله کابین شوید. پیشنهاد ما این است که حتما شب به آن‌جا رفته و  تصویر زیبای تفلیس نورانی را از آن بالا تماشا کنید. همچنین در این میان سری به رستوران فانیکولار نیز بزنید که جایی مجلل و فوق‌العاده عالی برای صرف غذا به حساب می‌آید. یک مجموعه بزرگ که از ۵ بخش تشکیل شده که شامل غذاهای سنتی گرجی، شیرینی پزی، بار، رستوران اصلی با غذاهای بین‌المللی و سالن جشن می‌شود که در آن‌جا هم پارتی‌های بزرگی برپا می‌شود.

مجموعه‌ی فانیکولار در پارک متسمیندا (Mtatsminda) قرار گرفته که آن را با متسمیندا نیز می‌شناسند. این پارک در زمان شوروی سابق، سومین پارک پر بازدید در تمام قلمرو آن کشور کمونیستی بود. این مکان یک تراس بزرگ دارد که موقع صرف غذا روی مبلمان راحت آن‌جا، شهر را زیر پای خود خواهید دید. اگر برای صرف نهار به آن‌جا بروید، حتی کوهستان نیز در دور دست کاملا مشخص خواهد بود.

آدرس: Mtatsminda plateau

 

رستوران داینینگ روم (Dining room)

این رستوران معروف در شهر سعی کرده تا فضایی مجلل اما گرم و راحت را برای مهمانان خود پدید بیاورد. رستورانی مدرن و زیبا که طراحی فوق‌العاده جذابی دارد و با مجموعه‌ای بزرگ از نوشیدنی‌های مختلف از کشورهای متفاوت از شما پذیرایی خواهد کرد.

محلی برای سفارش انواع غذاهای اروپایی با کیفیت عالی که واقعا از آن لذت خواهید برد. رستوران داینینگ روم برای نهار و شام فعال خواهد بود و از جمله جاهایی است که نه به خاطر تراس بزرگ یا فضای خاصش، بلکه به خاطر کیفیت بالای غذاهای که روی میز می‌برد معروف بوده و با توجه به این که در مرکز شهر واقع شده، دسترسی به آن‌جا نیز خیلی راحت خواهد بود.

 

غذا خوردن در ۷ رستوران معروف تفلیس

آدرس: Paliashvili Street 38

۰۹ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران