راهنمای رفتن از فرودگاه تفلیس به شهر

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
راهنمای رفتن از فرودگاه تفلیس به شهر

اکثر کسانی که به تور گرجستان می‌روند، ابتدا با ورود به فرودگاه تفلیس کار خود را در این کشور آغاز می‌کنند. پروازهای بین‌امللی زیادی در این فرودگاه می‌نشیند و به نسبت، مسافرین زیادی نیز هر ساله پا به فرودگاه می‌گذارند.

برای خیلی‌ها که تا به حال به گرجستان سفر نکرده‌اند، این سوال پیش می‌آید که چطور باید از فرودگاه به هتل بروند. سوالی که با جزییات کامل در این نوشته به آن جواب خواهیم داد.

 

آشنایی با فرودگاه تفلیس

فرودگاه بین المللی تفلیس به صورت رسمی "فرودگاه بین‌اللمی شوتا روستاولی تفلیس" نام دارد و مهم‌ترین فرودگاه در تمام گرجستان محسوب می‌شود. این مکان در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت واقع شده و همین فاصله‌ی اندک، رفت و آمد به فرودگاه را راحت می‌کند.

این فرودگاه نسبت به خیلی دیگر از فرودگاه‌های شهرهای توریستی جهان، کوچک‌تر بوده اما امکانات خوبی همچون فروشگاه، رستوران، کافه و ... در آن تعبیه شده است. همچنین شما می‌توانید خدماتی چون امانت گذاری چمدان‌های خود را نیز در این مکان درخواست کنید.

روش‌های مختلف رفتن از فرودگاه به شهر

راه‌های نسبتا متنوعی برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر وجود دارد. شما هم می‌توانید به وسیله اتوبوس با کم‌ترین هزینه به شهر بروید یا این که تاکسی کرایه کنید و درب هتل پیاده شوید. البته هر کدام از این‌ها هزینه‌ی متفاوتی دارند که یک به یک آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

اتوبوس خط ۳۷

اتوبوس‌های عمومی خط ۳۷، مسیر بین فرودگاه و "میدان ایستگاه" را به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته طی می‌کنند. هزینه‌ی این اتوبوس‌ها هم تنها ۵۰ تتری به ازای هر نفر است که نیم لاری می‌شود. اتوبوس‌ها هر ۳۰ دقیقه از فرودگاه حرکت می‌کنند و ایستگاه‌های مختلفی در طی راه دارند که به خوبی به زبان انگلیسی روی تابلوی اتوبوس نقش بسته می‌شود. این روش نسبتا ساده بوده، اما مسلما ارزان‌ترین راه برای رفتن به شهر است و تقریبا هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد.

شما می‌توانید این هزینه را به صورت پول خورد یا کارت MetroMoney بدهید که پیشنهاد می‌کنیم اگر چند روزی در تفلیس هستید، از همان فرودگاه این کارت را تهیه کنید تا در شهر به راحتی تردد کنید. اگر از پول نقد استفاده می‌کنید، سعی کنید تا پول خورد داشته باشید چون عموما پول اضافی به شما پس داده نمی‌شود.

 

راهنمای اجاره آپارتمان در تفلیس در سفر

ترانسفر خصوصی

ون‌های مخصوص برای رفت و آمد‌ به فرودگاه در نظر گرفته شه که گنجایش تا ده نفر را دارند و حدودا ۳۰ دلار هزینه‌ی آن‌ها خواهد بود. شما می‌توانید از قبل برای این گونه ماشین‌ها هماهنگی به عمل آورید تا راننده ماشین را تا دم در فرودگاه بیاورد.

Fly Taxi

قبلا شرکت‌های مختلفی از جمله تاکسی تویوتا در فرودگاه تفلیس فعالیت می‌کرد، اما در حال حاضر یکی از شرکت‌های خصوصی بسیار خوب در این زمینه، Fly Taxi است که به صورت ۲۴ ساعته در این مکان فعالیت داشته و شما را بر اساس آدرس جایی که قرار است در آن اقامت داشته باشید، در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به هتل می‌رساند. این تاکسی‌ها نسبت به تاکسی‌هایی که از برنامه‌ی Bolt اجاره می‌کنید، گران‌تر خواهند بود و مبلغ آن‌ها مثل عکس زیر بر اساس مکان‌های مختلف، متفاوت است. بخش زیادی از هتل‌های معروف در منطقه دوم قرار گرفته و هزینه‌ی تاکسی برایتان ۴۰ لاری خواهد بود.

 

چه فصلی به گرجستان سفر کنیم؟

اجاره‌ی تاکسی از طریق برنامه‌‌های آنلاین

برنامه‌های کرایه تاکسی متفاوتی در گرجستان و تفلیس فعالیت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Bolt و Taxify اشاره کرد که البته برنامه‌ی Bolt  بیش از بقیه معروف و محبوب است. برای این کار حتما یک سیم کارت اعتباری از فرودگاه تهیه کرده و این برنامه را نصب کنید یا از قبل نصب داشته باشید. گاهی تا ‍۱۰ دقیقه هم طول می‌کشد تا تاکسی شما تایید شود، اما با توجه به هزینه‌ی کم‌تری که این تاکسی‌ها دارند، کاملا می‌صرفد که این کار را انجام دهید.هزینه‌ی این تاکسی‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ لاری است و شما می‌توانید هزینه را به صورت نقد یا از کارت اعتباری پرداخت کنید. پینشهاد می‌کنیم مقاله ۵ اپلیکیشن کاربردی در سفر به تفلیس را نیز مطالعه فرمایید و برنامه‌های آنلاینی که در سفر به گرجستان برای شما کاربرد دارند را بشناسید.

اجاره‌ی ماشین

غیر از تمام مواردی که گفته شد، از یاد نبرید که این امکان برای شما وجود دارد تا با اجاره‌ی ماشین، روزهایی که در سفر هستید، با ماشین شخصی رفت و آمد کنید. شرکت‌های Avis، Budget و Hertz معروف‌ترین شرکت‌های اجاره‌ی ماشین در تفلیس هستند که هر سه در فرودگاه تفلیس فعالیت می‌کنند. البته شرایطی برای اجاره‌ی ماشین وجود دارد که گواهینامه بین‌المللی و همچنین هزینه‌ی ضمانت، از جمله آن‌هاست. در این زمینه پینشهاد می‌کنیم مقاله راهنمای اجاره‌ی ماشین در گرجستان را نیز مطالعه فرمایید.

 

سفر زمینی با اتوبوس به تفلیس

۰۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران