کافه های تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
کافه های تفلیس

گرجستان در همسایگی ما یکی از کشورهای محبوب و منحصر به فرد از لحاظ تاریخ، تمدن و فرهنگ است. وقتی از فرهنگ حرف می‌زنیم منظورمان همه شاخه‌ها اعم از اجتماعی و هنری است. فرهنگ غذایی گرجستان بسیار غنی و وسوسه انگیز است و حتی مشکل پسندترین افراد را هم راضی می‌کند. شما در این کشور می‌توانید از غذاهای گیاهی فوق‌العاده تا غذاهای پر پنیر و گوشتی انتظار هر چیزی را داشته باشید. شهرهای مهم‌تری مثل تفلیس، باتومی و سیغناقی با رستوران‌ها و کافه‌های جذاب سعی می‌کنند بهترین تجربه را برای مهمانانشان فراهم می‌آورند. در اینجا قصد ما پرداختن به بهترین کافه های تفلیس است. در ادامه با ما باشید.

 

معرفی بهترین کافه های تفلیس

قهوه تا قبل از ورود چای به ایران محبوب‌ترین نوشیدنی ایرانی‌ها قهوه بود. امروزه با وجود تنوع فرهنگی و نوشیدنی‌های مختلف در دنیا، هنوز هم قهوه به عنوان یک انتخاب همه گیر و همچون فرهنگی جهانی طرفداران خودش را دارد و از شناخته شده‌ترین نوشیدنی‌هایی است که همه ملت‌ها از آن استفاده می‌کنند. پس هیچ عجیب نیست که در سفر به مقاصد مختلف دنیا هر جایی که سرک بکشید، کافه‌های مختلف زیادی را می‌بینید. گرجستان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان تنوعی از تجارب مختلف را ارائه می‌دهد که هر کدامشان دریچه به سلیقه و فرهنگ مردم این کشور را برویتان باز می‌کند. همانطور که باید در تور گرجستان از غذاهای اصیلی همچون خاچاپوری و خینکالی امتحان کنید، تور تفلیس فرصتی برای گشت و گذار در بین بهترین کافی شاپ های تفلیس فراهم می‌کند.

 

کافه اسکولا کافی تفلیس

یکی از محبوب‌ترین کافه های تفلیس است که برای صرف قهوه‌ای عالی نزد مردم محلی و گردشگرانی است که از سراسر دنیا به تفلیس می‌آیند. یک شعبه این کافه زنجیره‌ای در مرکز تفلیس و در خیابان روستاولی واقع شده و دیگری در ویک است که جالب‌ترین منطقه شهر محسوب می‌شود.

نمای بیرونی ساختمان کافه در خیابان روستاولی تفلیس از عناصری زیبا بهره برده و خطوطی مواج با نوشته‌هایی به زبان گرجی خودنمایی می‌کنند. این کافه دو طبقه بزرگ که از چوب و فلز طراحی شده، دارای فضای داخلی شیک و دنج همراه با نورپردازی بسیار جالب توجه است. جدا از گزینه‌های استاندارد قهوه، منوی این کافه انواع دیگری از خوراکی‌ها نظیر دسر، پاستا، همبرگر، جوجه کباب، کیک هویج و نان موز را با قیمتی مناسب و کیفیتی مثال زدنی ارائه می‌دهد و پرسنل این کافه نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند. بی‌شک این یکی از کافه های تفلیس است که به خوبی شما را مجذوب خودش خواهد کرد.

 

بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

کافه کافی لب تفلیس

این یکی از شناخته شده ترین کافی شاپ های تفلیس است که در منطقه Saburtalo و در پشت درختان بلند واقع شده، این امکان را به شما می‌دهد تا به دور از سر و صدای شهر استراحت کنید، به نظاره طبیعت زیبا بنشینید و دورهمی‌های آرامش بخشی را با دوستانتان تجربه کنید. فضای داخلی مینیمالیستی، با رنگ‌های تیره و اشکال ساده طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این مکان، فنجان‌های منحصر به فردی است که از پوسته‌های قهوه درست شده‌اند. آنها طبیعی و غیر سمی هستند و قهوه را برای مدت بیشتری داغ نگه می‌دارند. این مکان علاوه بر ارائه قهوه دم کرده، یک بسته کوچک قهوه نیز به مشتریانش هدیه می‌دهد. انواع قهوه‌ها و همچنین گزینه‌های صبحانه، نهار و دسر را می‌توانید در اینجا بیابید. اگر فردی حساس هستید کافی لب از بین کافه های تفلیس انتخابی عالی برای شماست.

 

۵ کافه‌ی شبانه‌ی باتومی؛ شهر بندری گرجستان

کافه لویی تفلیس

کافه لویی، یک کافه دنج خانوادگی در منطقه ویک است. اینجا دارای قهوه‌هایی مخصوص، صبحانه‌ها، نانوایی خانگی و فضای داخلی دلپذیر است. این مکان برای ناهار یا یک دورهمی عصرانه با دوستان و همکاران بسیار مناسب است. برخی می‌گویند کافه لویی بهترین دسرهای گرجستان را سرو می‌کند.

کافه اوتاخی تفلیس

اگر علاوه بر نوشیدن قهوه‌ای خوشمزه، در جستجوی نقاط جالب و غیرمعمول بوده و مایل به کشف تفلیس قدیم هستید، کافه Otakhi را بین کافه های تفلیس به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این جا علاوه بر خوراکی‌های منحصر به فرد، با تزئینات و صنایع دستی و معماری جالب توجهی از هنر معاصر مواجه خواهید شد. جالب است بدانید که برای ایجاد این فضا، عمدتا از وسایل دورانداختنی استفاده شده و آنها به عناصر دکوراسیونی خیره کننده و کاربردی بدل شده‌اند. Otakhi یک کافه دنج برای استراحت است، قیمت‌ها مقرون به صرفه بوده و در کنار قهوه و شکلات داغ، دسرهایی باورنکردنی نظیر کلوچه شکلاتی نیز سرو می‌شوند.

کافه کافی‌ستا تفلیس

کافه Coffeest از کافی شاپ های تفلیس است و قهوه‌ای باکیفیت سرو می‌کند که ۱۰۰ درصد از دانه‌های قهوه عربی تهیه شده‌اند. این کافه گرجی در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون، در ۹ قسمت از شهر شعباتی را دایر کرده است. قیمت‌ها در اینجا مقرون به صرفه هستند و در عین حال منوی این کافه گزینه‌های صبحانه، نهار و شام را نیز شامل می‌شود. منوی نوشیدنی‌ها نیز بسیار متنوع است و می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش دهید. در ضمن این کافه دنج، مکانی عالی برای انجام امور کاری به شمار می‌آید.

 

کافه‌گردی در کوچه پس کوچه‌های تفلیس

کافه شوکولاتریه در هتل استامبا تفلیس

به تازگی در طبقه همکف هتل Stamba تفلیس، یک شکلات و قهوه فروشی افتتاح شده است. این کافه، کاکائو و دانه‌های قهوه ارگانیک را از آمریکای جنوبی وارد می‌کند که در ونزوئلا، کلمبیا، اکوادور و ویتنام پرورش یافته‌اند و از این رهگذر نوشیدنی‌های بی‌نظیری را برای علاقمندان قهوه سرو می‌کند. در اینجا هیچ ماده نگهدارنده یا طعم دهنده مصنوعی به نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌شود. به همین دلیل است که بین کافه های تفلیس اینجا توجه گردشگران را به خودش معطوف کرده است.

کافه لوکا پولار تفلیس

این کافه زنجیره‌ای که قهوه آمریکایی را در تفلیس سرو می‌کند، دارای شعباتی در دریاچه لاک پشت تفلیس، خیابان روستاولی و خیابان دیوید آقماشنبلی است. صبح زود، یکی از بهترین زمان‌ها برای خوردن صبحانه یا قهوه در این کافه است. اگر عجله‌ای ندارید، بنشینید و سر فرصت از فضای داخلی آن لذت ببرید. استعمال دخانیات در داخل مجاز نیست و این امر می‌تواند یک مزیت اضافی برای افراد غیر سیگاری و کودکان محسوب شود. این کافه دنج و دوستانه در ابتدا بستنی فروشی بود، اما به مرور زمان خدماتش را توسعه داد و در حال حاضر انواع نوشیدنی‌های گرم نظیر قهوه و چای و نوشیدنی‌های سرد و  دسرها و میان وعده‌های لذیذ را سرو می‌کند. معمولا افرادی که به دنبال قهوه‌های معتبر هستند در بین کافه های تفلیس لوکا پولار را انتخاب می‌کند.

۰۵ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 18 شهریور 1402)

نظرات کاربران