غذاهای آسیایی در ۱۱ کافه رستوران‌ تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
غذاهای آسیایی در ۱۱ کافه رستوران‌ تفلیس

حقیقت این است که غذاهای گرجی بسیار جذاب هستند. در سفر با تور تفلیس می‌توانید کل تعطیلات را از غذاهای خوشمزه محلی از پکالی، خینکالی، خارچو و الارجی گرفته تا برش های بی نظیر خاچاپوری بهره مند شوید. البته باید گفت این شهر به لحاظ سرو غذاهای بین المللی، رستوران‌های چندانی ندارد و ساکنانش مشتاق کشف ذائقه گردشگران خارجی نیستند.

احتمالا به همین دلیل است که حتی رستوران‌هایی که ادعا دارند "غذاهای اروپایی" یا "غذاهای آسیایی" سرو می‌کنند، در کنار این موارد انواع غذاهای دیگر را نیز ارائه می‌دهند. بنابراین بعد از مدتی به دیدن اسامی نظیر "آشپزخانه گرجی و اروپایی" عادت خواهید کرد. با تمام این احوالات، ما گذری داشته‌ایم به برخی از این مکان‌های بین‌المللی و در ادامه با هم برخی از بهترین کافه رستورانها برای صرف غذاهای آسیایی در تفلیس را مرور خواهیم کرد.

 

Shio Ramen

این رستوران بی‌نظیر که در فابریکا واقع شده، لیستی از انواع غذاهای معروف ژاپنی از جمله سوپها، گیوزا، هیراشی و اکامه  را سرو می‌کند. اما باید گفت بیشترین شهرت آن به رول‌های سوشی و نودل‌های لذیذش برمی‌گردد. در اینجا خدمات بسیار خوب است، پرسنل صمیمی هستند و به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.

 

بهترین رستوران‌ها در سیقناقی، گرجستان

Pepperboy

اینجا یکی از جدیدترین رستوران‌های تفلیس است که غذاهای آسیایی سرو می‌کند. این مکان دنج، غذاهایی بسیار خوشمزه و فضایی دوستانه را برای دورهمی‌ها در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. دکوراسیون داخلی بسیار ساده است و البته به آشپزخانه دید خواهید داشت و می‌توانید نحوه طبخ و آماده‌سازی غذاها را مشاهده کنید.

در این رستوران غذاهای معروف کشورهایی نظیر ویتنام، کره، ژاپن و تایلند سرو می‌شوند. می‌توانید در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سوپ‌های مختلفی پو، کیمچی، میسو و رامن را امتحان کنید و البته غذاهای گوشتی از جمله گوشت مرغ، خوک و گاو نیز ارائه می‌شوند. گفتنی است که این رستوران، بسیار محبوب گیاهخواران نیز هست و انواع غذاهای گیاهی نظیر پد تایلندی، بیبیمباپ و رول‌ها و موارد دیگر را می ‌وانید در اینجا بیابید.

Beirut

این کافه رستوران، محبوب کسانی است که غذاهای لبنانی دوست دارند. این مکان زیبا که پر از انواع گل‌ها و گیاهان است،  بر ترکیب غذاهای لبنانی با فرهنگ گرجی تمرکز دارد. منو شامل انواع سوپ‌ها ، پیش غذاهای سرد و گرم، وعده‌های غذایی اصلی و دسرهایی کاملا متنوع است. به اینجا بیایید و از خوردن هوموس، بابا غنوش، موتابال، فتوش، فلافل، کافتا با انار،  پودینگ برنج  و بستنی لذت ببرید.

 

بهترین رستوران‌های شهر قدیمی تفلیس

Wasabi

تفلیس رستوران‌های سوشی زیادی برای انتخاب دارد، اما Wasabi یکی از آن موارد عالی است که تمرکزش را روی ارائه غذاهای باکیفیت و خوشمزه گذاشته است. گفتنی است که آشپز این رستوران ژاپنی است و علاوه بر سوشی، غذاهایی نظیر وک مرغ، انواع سوپها و سالادها را از مواد سالم و طبیعی تهیه می‌کند. و البته منو محدود به این موارد نیست به طوری که ممکن است با وجود تنوع غذایی، کمی برای انتخاب سردرگم شوید. اما جای نگرانی نیست، زیرا پرسنل بسیار دوست و صمیمی هستند و برای کمک به شما آماده‌اند.

Ukve

Ukve، یک رستوران فست فود غذاهای آسیایی است که دو شعبه یکی در حیاط هاستل فابریکا و دیگری در منطقه Vake دارد.  وعده‌های غذایی این رستوران بسیار ساده بوده و از مواد بسیار باکیفیت تهیه می‌شوند. منو انتخاب گسترده‌ای از انواع سوشی، رشته فرنگی سرخ شده، وعده‌های غذایی برنجی و گوشتی و همچنین سالادهای آسیایی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بعلاوه باید گفت در اینجا از برنج ژاپنی باکیفیت در تهیه سوشی استفاده می‌شود و سبزیجات نیز همیشه تر و تازه هستند.

Pho

Pho رستوران دیگری است که غذاهای آسیایی سرو می‌کند و دارای سه شعبه در Kavtaradze ، Bakhtrioni و Dighomi است. شما علاوه بر گوشت‌های کلاسیک مانند مرغ، گوشت خوک و گوشت گاو می‌توانید غذاهایی نظیر پدتایلندی، سینه مرغ تایلندی، بال مرغ، صدف با برنج و سس کاری، سوپ تام یام با مرغ، غذاهای دریایی، برنج سرخ شده، رشته فرنگی و سالادها را نیز سفارش دهید.

 

بهترین رستوران‌های گران‌قیمت گاگرا

Karam Lebnen

اینجا نیز یکی دیگر از رستوران‌های لبنانی در تفلیس است که غذاهایی با کیفیت بالا و تهیه شده از مواد تازه  را ارائه می‌دهد. منو بسیار متنوع است و نه تنها غذاهای لبنانی، بلکه انواع غذاهای بین المللی نیز سرو می‌شوند. در اینجا بره اردنی، سمبوسک، فلافل و هوموس طرفداران بیشتری دارند. بعلاوه یک سالاد بسیار خوشمزه به نام Tabboule در این رستوران خاطره انگیز ارائه می‌شود که از بلغور، خیار، گوجه فرنگی و گیاهان تازه تهیه می‌شود.

Mochi

Mochi یکی دیگر از رستوران‌های ژاپنی است که انواع مختلفی از سوشی، وک، اسپرینگ رول و سوپ را سرو می‌کند. اما آنچه این رستوران را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند موچی است که یک نوع کیک برنج ژاپنی محسوب می‌شود. جالب است بدانید در اینجا ۶ نوع موچی با طعم‌های مختلف نظیر لیمو، وانیل، توت فرنگی، شکلات، تمشک و چای سبز ارائه می‌شوند.

UMAMI

این رستوران مانند بسیاری از رستوران‌های آسیایی مدرن، دارای آشپزخانه ای اپن است که به مشتریان اجازه می‌دهد نحوه تهیه غذای خود را مشاهده نمایند. در اینجا انواع غذاهای لذیذ ژاپنی و تایلندی از جمله سوشی‌های تازه، سوپ‌ها، رول‌ها، وک و رشته‌های سرخ شده را می‌توانید در یک فضای زیبا و آرام با طراحی داخلی خلاقانه صرف نمایید.

 

۱۰ رستوران‌ محبوب مردم محلی تفلیس

Thai Curry

این رستوران تایلندی که در امتداد خیابان شوتا روستاولی واقع شده است، تقریبا ظرفیت پذیرش ۲۵ نفر را دارد. اما با وجود فضای کوچک، اکثر بازدیدکنندگان تفلیس که گذرشان به این خیابان بیفتید حتما سری به آن می‌زنند و از محیط دنج، خدمات پرسنل خوش برخورد و طعم‌های بی ‌ظیر غذاها بهره مند می‌شوند. از جمله گزینه‌های عالی منو شامل گوشت گاو سرخ شده، گوشت سرخ شده در ریحان و مرغ با فلفل قرمز است. به دلیل شلوغ بودن رستوران، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از مراجعه میز رزرو کنید.

Baan Thai Cuisine

اینجا نیز یکی دیگر از رستوران‌های بی‌نظیر تایلندی بوده و در خیابان تاباکاشویلی  واقع شده است. منوی این رستوران رژیم‌های غذایی ویژه‌ای را شامل می‌شود از جمله گزینه‌های وگان، بدون گلوتن و مناسب گیاهخواری. اگر در تفلیس هوس خوردن غذاهای آسیایی را کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این رستوران بزنید و از غذاهایی باکیفیت که از مواد اولیه ارگانیک و تازه تهیه می‌شوند نهایت لذت را ببرید. و در نهایت اگر گیاهخوار هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۹ رستوران مخصوص گیاهخواران در تفلیس را نیز مطالعه کنید.

۲۲ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران