تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

غذاهای گرجی، از محبوبیت بالایی در منطقه قفقاز و بسیاری از نقاط جهان برخوردارند. گردشگران تور گرجستان می‌توانند غذاهای محلی را هم در رستوران‌های مجلل ملی گرجستان و هم در کافه‌های فست فود کوچک امتحان کنند. البته برای مسافران کوله پشتی، تهیه غذاهای خیابانی سودآورتر و آسان‌تر است.

غذاهای خیابانی در تفلیس، بسیار ارزان هستند و با توجه به اینکه از کالری و مواد مغذی بالایی برخوردارند، با هزینه‌ای اندک می‌توانید یک شام عالی میل کنید. فقط توجه داشته باشید که بسیاری از این غذاها، تند و پر ادویه هستند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس صحبت کنیم.

 

Machakhela

کسانی که به گرجستان سفر می‌کنند، قطعا باید یک خاچاپوری واقعی را امتحان کنند. در غیر اینصورت سفرشان کامل نخواهد شد. یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید انواع خاچاپوری گرجی را صرف کنید، فست فود Machakhela است. در واقع خاچاپوری‌های آن، قابل مقایسه با سایر همتایانش در غذاکده‌های دیگر نیست. از دلایل منحصر به فرد بودن و خوشمزه بودن این غذاها علاوه بر مواد اولیه مرغوب و آشپزهای مجرب، می‌توان به استفاده از اجاق گاز چوبی برای طبخ اشاره کرد که طعم و رنگی عالی به خوراکی‌ها می‌بخشد.

 

غذاهای گرجی در بهترین رستورانهای تفلیس

آدرس: Tumanian st 23, Tbilisi

 

Samikitno-Machakhela

اگر از خاچاپوری‌های Machakhela خوشتان آمده است، حتما باید از یکی دیگر از رستوران‌های زنجیره‌ای آن با عنوان Samikitno-Machakhela دیدن کنید و البته با گزینه‌های بیشتری از غذاهای اصیل گرجستان مواجه شوید. بعلاوه در اینجا، با لیستی طولانی و کامل از انواع نوشیدنی‌ها نیز مواجه خواهید شد. این رستوران در مرکز شهر و در میدان آزادی قرار دارد که در واقع مکانی ایده‌آل برای صرف ناهار زمان گشت و گذار در داخل شهر است.

علاوه بر موقعیت عالی رستوران و محبوبیت آن، قیمت‌ها نیز برای مسافران کوله پشتی بسیار مناسب هستند. گفتنی است که دکوراسیون داخلی آن نیز، بسیار خاص و متمایز از سایر مکان ها در تفلیس است و دیوارها عمدتا با آثار نقاش گرجی نیکو پیروسمانی تزئین شده‌اند. فضای بیرون از دو تراس تابستانی برخوردار است که چشم اندازی عالی دارد به کلیسای Metekehi و رودخانه‌ای که به آن سمت در جریان است.

آدرس: Freedom Square 5/7, T’bilisi

 

Khinkali House

خینکالی، یکی از معروف‌ترین غذاهای اصیل گرجی است که به بخشی از فرهنگ مردم گرجستان بدل شده است! بسیاری از رستوران‌ها در تفلیس هستند که خینکالی فرد اعلا سرو می‌کنند و انتخاب بهترین آنها دشوار است. اما باید گفت که رستوران Khinkali House، یکی از مشهورترین رستوران‌های سنتی گرجستان است که خینکالی‌هایش حرف ندارند. در ضمن انواع نوشیدنی‌ها خصوصا چای و لیموناد آن طرفداران بسیاری دارند. این رستوران که در مرکز شهر نزدیک به متروی روستاولی واقع شده، دارای فضایی بسیار ساده و گرم با رنگ‌های روشن است که غذاهایی لذیذ را سرو می‌کند. این مکان، همچنین به دلیل وجود پرسنلی عالی شهرت دارد که همیشه آماده کمک کردن به شما هستند.

 

۴ رستوران غذاهای حلال در باتومی

آدرس: Rustaveli st 37, Tbilisi 

 

Wetzel’s Pretzels

درست است که در سفر با تور گرجستان می‌خواهید غذاهای اصیل و محلی این کشور را امتحان کنید اما در کنار آنها، ما دونات‌ها و برگرهای درجه یک Wretzel Pretzels را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس از امتحان کردن غذاهای این کافه، هرگز طعم و مزه آنها را از یاد نخواهید برد. این کافه کوچک، در مرکز خیابان روستاولی واقع شده و لحظاتی آرام و شاد را در فضای روشنش برایتان رقم خواهد زد.

آدرس: Rustaveli st 36, T’bilisi

 

McDonald’s

اگر به قدم زدن در مرکز شهر تفلیس بپردازید، قطعا پس از چندی با نشانه‌ای از مک دونالد مواجه خواهید شد. این برند معروف، در تفلیس نیز برگرهای بسیار باکیفیت و درجه یک سرو می‌کند و رسیدن به آن بسیار آسان است، زیرا در نزدیکی متروی روستاولی واقع شده است.

 

رستوران‌های مقرون به صرفه در تفلیس

آدرس: Mikheil Zandukeli St, T’bilisi

 

Otakhi

این کافه رنگارنگ کوچک با دو میز در داخل، قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه و خوراکی‌هایی تازه و تهیه شده از محصولات ارگانیک به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های مورد علاقه شکم پرستان در تفلیس بدل شده است. بعلاوه اگر عاشق حیوانات خانگی هستید، می‌توانید از دیدن و بازی با تعدادی گربه زیبا و ملوس که همیشه در اطراف کافه پرسه می‌زنند نیز لذت ببرید و حتی برایشان غذا خریداری کنید.

 

۱۰ رستوران عالی برای خوردن برگرهای خوشمزه در باتومی

آدرس: Dzmebi Zubalashvilebi 6, Tbilisi 0108, Georgia 

 

سخن آخر
در این مقاله، به معرفی بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس پرداختیم. اما واقعیت این است که در سرتاسر شهر، مغازه‌های کوچک بسیاری، میوه‌های خشک و تازه و خوراکی‌هایی خوشمزه را به رهگذران ارزانی می‌کنند. هر چند که برای خرید از چنین مکان‌هایی در سایر کشورها باید بسیار محتاط باشید، اما در تفلیس به راحتی با اطمینان خاطر می‌توانید غذاها و خوراکی‌های موردعلاقه تان حتی شیرینی‌های خیابانی را خریداری کنید.

بنابراین در حین گشت و گذار در شهر، خاچاپوری، دونات و کیک، قهوه و آب میوه‌های خیابانی را امتحان کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. برای آشنایی با گزینه‌های ارزان قیمت بهتر است سری به مقاله شام‌ ارزان گرجی در رستوران‌های خوب تفلیس؛ گرجستان نیز بزنید.

۲۸ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران