غذاهای گرجی در بهترین رستورانهای تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
غذاهای گرجی در بهترین رستورانهای تفلیس

یکی از امکاناتی که همیشه و در هر لحظه در سفر با تور گرجستان به آن دسترس دارید، غذاهایی خارق‌العاده و بی‌نظیر است. هر چند که رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در این شهر وجود دارند، اما بهتر است که در انتخاب عجله نکنید و ابتدا با بهترین رستوران‌های تفلیس برای تجربه غذاهای اصیل گرجی آشنا شوید.

 

Keto & Kote

این رستوران گرجستانی که به تازگی منطقه قدیمی Vera افتتاح شده، مکانی بزرگ و دارای بالکن‌های قدیمی و فضاهای چوبی است که با معماری مدرن درهم آمیخته‌اند. بعلاوه، در اینجا حیاط بزرگی خواهید یافت که منظره‌ای عالی و پانوراما از تفلیس را ارائه می‌دهد.

و اما در مورد غذا باید گفته که گزینه‌ها بسیار شگفت‌انگیز هستند و طیف کاملی از بهترین غذاهای اصیل گرجستان را در اختیار مشتریان می‌گذارند. بعلاوه با تنوع گسترده‌ای از نوشیدنی‌های داخلی وخارجی و آب میوه‌ها مواجه خواهید شد. این رستوران محبوب معمولا همیشه پر است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از مراجعه میز رزرو کنید.

Table

با وجودی که قیمت‌های این رستوران کمی بالاتر از حد معمول است، اما مکانی عالی برای گذراندن یک شب به یاد ماندنی و صرف شام به شمار می‌آید. این رستوران، یک فضای سنتی گرجی به همراه غذاهایی اصیل ارائه می‌دهد و پرسنلش نیز بسیار مودب هستند. این غذاکده، در مرکز تفلیس واقع شده و رسیدن به آن بسیار آسان است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید به صورت آنلاین، غذا سفارش دهید.

 

۸ رستوران ارزان اما خوشمزه در تفلیس

Tashre

بسیاری از رستوران‌ها در گرجستان بدون توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای خاص، غذاهای ملی این کشور را سرو می‌کنند. اما رستوران Tashre که یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های تفلیس است، مشخصا بهترین غذاهای سامگرلو را به روشی عالی و سطح بالا سرو می‌کند. یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های ارائه شده، Kveri است که یک پنکیک پنیری به شمار می‌آید. به طور کلی برای خوردن غذاهای نادر و خوشمزه‌ای که در جاهای دیگر نمی‌توانید بیابید، سری به این رستوران بزنید. بعد از صرف یک شام مفصل، می‌توانید از پودینگ انگور سنتی و قهوه دم کرده نیز نهایت لذت را ببرید.

rachis ubani

این رستوران که در نزدیکی موزه مردم شناسی گرجستان واقع شده، دارای معماری به سبک قدیمی گرجستان است. مردم برای لذت بردن از فضایی پوشیده از درختان انگور و منظره پانورامای زیبایی که از بالکن رستوران قابل دستیابی است به این مکان می‌آیند. این رستوران، عمدتا غذاهای سنتی گرجستان را با طعمی لذیذ و قیمت‌هایی ارزان سرو می‌کند. برای دسر نیز، توصیه می‌کنیم مربای گردو را امتحان کنید.

 

رستوران‌های معروف تفلیس؛ یگانه شهر مدرن و سنتی در جهان

Maspindzelo

Maspindzelo به معنی "میزبان" در زبان گرجی است و جو این رستوران بسیار دوستانه است. اینجا تقریبا همیشه پر است و این امر شاهدی بر این مدعاست که در این رستوران تعادل مناسبی بین کیفیت غذاها، قیمت‌ها و جو آرامش بخشش وجود دارد. بنابراین می‌توانید از صرف بهترین غذاهای اصیل گرجی در این مکان لذت ببرید و لحظاتی زیبا در سفر با تور گرجستان را تجربه کنید.

Tsiskvili

گرجی‌ها عاشق سنت و فرهنگ خود هستند و به همین دلیل است که به این رستوران می‌آیند؛ آنها با صرف غذاهای سنتی باکیفیت، تزئینات زیبا، آهنگ‌ها و رقص‌های سنتی جذاب که تقریبا هر روز عصر اجرا می‌شوند، احساس غرور می‌کنند. این رستوران حیاط بسیار بزرگی دارد و برای خانواده‌هایی که دارای کودک خردسال هستند، فضای باز و سرگرم کننده‌ای را بوجود می‌آورد. اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اینجا، نمایی زیبا از رودخانه و آبشار این حوالی است که در کنار صرف غذا لذتی وصف ناشدنی را به مهمانان هدیه می‌دهد.

 

۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی

Meama

این رستوران که در شهر قدیمی واقع شده، غذاهای منحصر به فرد گرجستان را از محصولات طبیعی و ارگانیک تهیه کرده و در محیطی دنج و آرام سرو می‌کند. منوی این رستوران بسیار غنی است و نه تنها غذاهای گرجی، بلکه یکی از رستوران‌های تفلیس با منوهای بین المللی نیز هست.

Pasanauri meidanze

این رستوران نیز درست در وسط شهر قدیمی واقع شده و به صورت ۲۴ ساعته انواع مختلف خینکالی را سرو می‌کند. در اینجا سایر غذاها نظیر سوپ‌های سنتی، سالادها، بادمجان و گردو و نیز غذای کمیاب Tatarakhi که نوعی آبگوشت است را نیز خواهید یافت. هر چند که منوی غذاهای گوشتی بسیار بی‌نظیر است، اما شما می‌توانید تجربه‌ای خوشمزه از بهترین غذاهای گیاهی گرجستان را نیز در اینجا داشته باشید. بنابراین به گیاهخواران توصیه می‌کنیم که حتما بادمجان سرخ شده با گوجه فرنگی را در اینجا امتحان کنند. جالب است بدانید که از اینجا می‌توانید ضمن خوردن غذایی لذیذ، از دیدن منظره زیبای کلیسای Metekhi و مجسمه پادشاه واختانگ گرگاسالی و رودخانه متکواری نیز لذت ببرید.

Zakhar Zakharichi

این رستوران، نزدیک پل معروف Dry Bridge  واقع شده و غذاهایی عالی و اصیل را سرو می‌کند. فضای داخلی نیز بسیار زیبا و دنج بوده و دسترسی به اینجا آسان است. البته رستوران‌های بسیاری برای صرف غذاهای ملی گرجی وجود دارند، اما در این رستوران می‌توانید غذاهای اکثر مناطق گرجستان را با قیمت‌هایی مناسب بیابید و در کنار آنها انواع سالاد و شیرینی را نیز صرف کنید.

 

رستوران‌های مقرون به صرفه در تفلیس

Shemomechama

این فضای کوچک، دارای تنوع زیادی در ارائه غذاهاست. خینکالی اینجا بسیار خوشمزه بوده و تمام ظروف به نحوی ایده‌آل و کامل سرو می‌شوند. در این رستوران، می‌توانید از نزدیک مراحل آماده‌سازی غذاها را از سالن مشاهده کنید. بعلاوه لیمونادهای عالی و آبمیوه‌های خانگی نیز در اینجا ارائه می‌شوند. گفتنی است که قیمت‌ها در اینجا نسبت به سایر غذاکده‌ها پایین هستند.

بهترین رستوران‌های تفلیس برای تجربه غذاهای اصیل گرجی، لحظاتی شگفت‌انگیز را در سفر به این خطه غنی و زیبا خلق می‌کنند و امکانات خورد و خوراک را متناسب با هر سلیقه و ذائقه‌ای به مخاطبان ارزانی می‌نمایند.

 

۰۸ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران