تجربه خرید در بازار واگزال تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تجربه خرید در بازار واگزال تفلیس

از جمله تفریحات و سرگرمی‌های جذابی که در تور تفلیس می‌توان از آن بهره برد خیابان‌گردی و لذت خرید کردن است. در شهر تفلیس مراکز خرید بزرگ و مدرن بسیار زیادی وجود دارد. در بین تمامی این مراکز بازار واگزال برای توریست‌ها و همچنین بومیان منطقه جذابیت خاصی دارد. چرا که واگزال یکی از بزرگترین مراکز خرید تفلیس به شمار آمده و دسترسی به آن بسیار آسان است. اگر به دنبال مکانی برای خرید کردن در سفر خود به تفلیس هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با این بازار دیدنی آشنا شوید.

 

آشنایی با بازار واگزال تفلیس

آنچه بازار واگزال تفلیس را در بین سایر مکان‌ها برای خرید کردن متفاوت کرده تشکیل شدن آن از چندین بخش مختلف است. به طوری که افراد می‌توانند با رفتن به آن از چند مدل بازار دیگر نیز دیدن کرده و خریدهای خود را انجام دهند. وسعت بزرگ واگزال سبب شده تا بتوان هر آنچه را که نیاز دارید را بتوانید از این بازار تهیه کنید. از جمله اقلام موجود در آن می‌توان به بازار میوه و تره بار، وسایل آشپزخانه، انواع خوراکی‌های سنتی گرجی، لباس و کفش، اسباب بازی، ادویه و سوغات گرجستان اشاره کرد.

آنچه بازار واگزال را از سایر مراکز خرید متمایز می‌کند بنای سنتی آن است. پس اگر قصد رفتن به این مکان را کرده‌اید نباید انتظار یک مرکز خرید لوکس و مدرن را با برندهای معروف و گران‌ قیمت دنیا داشته باشید. در عوض می‌توانید سوغاتی‌های بسیار خوبی را با قیمتی مناسب از آن خریداری کنید. بازار واگزال در نزدیکی ایستگاه قطار تفلیس قرار دارد. بنابراین در هر منطقه از شهر که اقامت داشته باشید می‌توانید به راحتی توسط قطار شهری به آن دسترسی پیدا کنید.

بخش‌های مختلف بازار واگزال تفلیس

همان طور که گفته شد بازار واگزال تفلیس از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها برای فروش یک سری لوازم در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین خریداران می‌توانند تنوع بالایی از اجناس را با قیمتی مناسب تهیه کنند. این بخش‌ها را می‌توان در سه دسته کلی قرار داد:

  • بخش مربوط به مواد غذایی

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های بازار واگزال تفلیس به مواد غذایی اختصاص دارد. با ورود به این بخش با بازار پر رونق و رنگارنگ میوه، تره بار و گوشت روبرو خواهید شد. حتی اگر نیازی به خرید مواد غذایی ندارید بهتر است سری به این بخش زده و با فرهنگ و زندگی بومیان گرجی در حین انجام خریدهای روزمره آن‌ها از نزدیک آشنا شوید. موضوع جالب توجه اینکه گرجی‌ها معمولا گوشت گاو و گوسفند نمی‌خورند. به همین دلیل در بخش فروش گوشت فقط گوشت مرغ، گوشت گوساله و انواع ماهی را مشاهده خواهید کرد.

 

خرید در بازار سنتی میدانی تفلیس

  • بخش سر پوشیده و سنتی بازار واگزال

این بخش از بازار واگزال به صورت سرپوشیده بوده و حالتی کاملا سنتی دارد. اغلب توریست‌ها از این قسمت خریدهای خود را انجام می‌دهند. چرا که مغازه‌های متنوعی از جمله پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، انواع شیرینی و شکلات مخصوص گرجستان، انواع ادویه‌جات و سوغات گرجی را می‌توان در این قسمت پیدا کرد.

  • پاساژ سنترال تفلیس

دقیقا در جوار بازار واگزال مرکز خریدی به نام پاساژ سنترال قرار گرفته است. به طوری که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این دو مربوط به یک بازار هستند. در این پاساژ بر خلاف بازار واگزال می‌توان بوتیک‌های شیک و مغازه‌های برندهای معروف و گران‌قیمت داخلی و خارجی را تهیه کرد. علاوه بر تمامی این موارد در پاساژ سنترال مغازه‌های فروش انواع لوازم الکترونیکی، موبایل، لپ تاب و لوازم جانبی آن‌ها نیز به چشم می‌خورند.

 

آشنایی با مرکزخرید مجلل‌ تفلیس مال

 

مسیر دسترسی به بازار واگزال تفلیس

علاوه بر وجود کالاهای متنوع و گوناگونی که در بازار واگزال با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند امکان دسترسی آسان به آن نیز سبب شده تا در بین بومیان و توریست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار شود. کلمه واگزال در زبان گرجی به معنای راه آهن می‌باشد. علت این نامگذاری به دلیل قرار گرفتن این بازار در نزدیکی خط راه آهن تفلیس است. بنابراین تمامی افرادی که دوست دارند در سفر خود با تور گرجستان از این بازار بزرگ و محلی دیدن کنند می‌توانند به راحتی و بدون پرداخت هزینه زیاد از مترو یا اتوبوس استفاده کنند. برای دسترسی آسان‌تر در زیر آدرس دقیق بازار واگزال تفلیس آورده شده است:

 

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس

  • Giorgi Kuchishvili St, Tbilisi, Georgia
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران