از کجا صنایع دستی و سوغاتی مخصوص تفلیس را بخریم؟

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
از کجا صنایع دستی و سوغاتی مخصوص تفلیس را بخریم؟

این روزها تفلیس هم مانند شهرهای بزرگ و گردشی پر از مغازه‌های سوغاتی فروشی شده که معمولا طیف یک شکلی از محصولات را ارائه می‌دهند. به این ترتیب راهنماهای گردشگری مسافران را به چند فروشگاه و بازار همچون بازار میدانی و بازار پل خشک هدایت می‌کنند. اول از همه باید بدانید دقیقا دنبال چه چیزی هستید تا بتوانید در جای درست دنبال آن بگردید. ما نحوه درست خرید سوغاتی در سفر با تور گرجستان به تفلیس را بررسی می‌کنیم.

 

 

سوغاتی‌های تفلیس چه هستند؟

خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند محصولات چاچا، عسل، چورچخلا و چای از پر طرفدارترین سوغاتی‌های گرجستان هستند که مسافران از آن خریداری و به منزل می‌برند. یکی از بهترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های گرجستان لوازم مربوط به دوره شوروی است. بدون شک بازار پل خشک از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن دستفروش‌ها و خرید لوازم قدیمی و عتیقه دوره شوروی است. یکی از سوغاتی‌های ارزشمند دیگر فرش‌های سنتی هستند اما بهتر از از خرید آن‌ها و سنگین کردن بار چشم‌پوشی کنید. تفلیس شهری با تعداد زیادی از هنرمندان است که محصولات صنایع دستی جذابی درست می‌کنند. بسیاری از این هنرمندان هنگام کار با پارچه، گل رس و رنگ از میراث هنری و قدیمی کشور برای خلق آثار جدید الهام می‌گیرند.

 

آشنایی با مرکزخرید مجلل‌ تفلیس مال

 

 

سوغاتی‌های تفلیس

 

 

از کجای تفلیس سوغاتی‌های دست‌ساز و معتبر بخریم؟

وقتی می‌خواهیم سوغاتی بخریم معمولا می‌پرسیم آیا این ساخت داخل کشور است؟ آیا دست‌ساز است؟ و یا اطلاعاتی درباره طیف قیمت‌ها به دست می‌آوریم تا معامله‌ای منصانه داشته باشیم. اما وقتی به تفلیس سفر می‌کنیم از کجاها می‌توانیم سوغاتی بخریم و این اصالت آن مطمئن باشیم؟

 

گالری ۲۷

این گالری هنری متعلق به مدافع هنرمندان بومی یعنی Nino Kvavilashvili است. او مجموعه‌ای از صنایع دستی بیش از از ۱۰۰ هنرمند بومی را جمع کرده و یک گالری سوغاتی فروشی ایجاد کرده است. او قصد داشته با جمع‌آوری آثار هنری هنرمندان محلی، هنر گرجستانی را به بهترین نحو معرفی و به گردشگران خارجی عرضه کند. شما در این گالری می‌توانید محصولاتی همچون روسری ابریشمی شیبوری، رومیزی‌های آبی تیره طرح سنتی، آویزهای دیواری، نقاشی و موارد بیشتری را پیدا کنید. گالری ۲۷ در یک ساختمان چشمگیر با پنجره‌های رنگی واقع شده که نمایی دیدنی دارد. این گالری استودیوی شخصی کواویلاشویلی هم هست.

 

در بهترین مراکز خرید تفلیس خرید درمانی کنید

 

 

سوغاتی‌های تفلیس

 

 

فروشگاه‌های فابریکا

حیاط پشتی هاستل فابریکا میزبان طیف وسیعی از فروشگاه‌های وسوسه‌انگیز هدیه فروشی است که محصولات دست‌ساز هنرمندان گرجستانی را عرضه می‌کنند. برای نمونه فروشگاه بلگ داگ یکی از مغازه‌های شناخته شده لوازم قدیمی و نسخه‌برداری شده از دوره شوروی و همچنین عکس‌های پرینت شده قدیمی است. اگر در یکی از اتاق‌های هتل کازبگی اقامت دارید پس حتما پوسترهای مربوط به شوروی را روی در و دیوارها دیده‌اید. فروشگاه بلک داگ جایی است که آن پوسترها را چاپ کرده است. فروشگاه Ceramic Studio ۱۳۰۰ متعلق به دو دوست سرامیک‌کار است که در آن محصولات سرامیکی نقاشی شده به فروش می‌رسانند.

 

 

سوغاتی‌های تفلیس

 

 

در Funduki اما شما مبلمان‌ها و لوازم خانگی سبک اسکاندیناوی را پیدا می‌کنید. شاید مبلمان و لوازم خانه به عنوان سوغاتی گزینه مناسبی نباشند اما حتما گیوه‌های سنتی گرجستانی توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند. Flying Painter یک فروشگاه مد لباس است که به عرضه برندهای بومی می‌پردازد. اما چیزی که این مغازه را از دیگر بوتیک‌های شهر جدا می‌کند وجود قفسه‌ای از لباس مربوط به دهه ۱۹۸۰ است که از کارخانه فابریکا حین بازسازی‌ها سالم بیرون کشیده شدند.

 

 

Ethnodesign

انجمن میراث صنایع دستی گرجستان برای حفظ و حفاظت از صنایع دستی ارزشمند کشور از جمله رومیزی‌های آبی ایجاد شده است. گل سرسبد فروشگاه‌های این انجمن، EthnoDesign است که مجموعه گسترده‌ای از صنایع دستی زیبا را عرضه می‌کند. این انجمن بستری برای رشد هنرمندان خانگی و شرکت‌های کوچیک برای عرضه محصولاتشان است. بیشتر مجموعه‌ها دارای کارتی هستند که اطلاعاتی اجمالی راجب هنرمند سازنده آن‌ها به شما می‌دهند. تمامی محصولات و صنایع دستی این انجمن کیفیت بالا هستند و با آن چه که بازارهای دست فروشی می‌بینید تفاوت فاحشی دارند. درآمد فروش محصولات مستقیما به دست صاحب اثر می‌رسد و شما با خرید از آن‌ها به شناخت جهانی محصولات گرجی کمک کرده‌اید.

 

راهنمای گشت و گذار در محله‌های تفلیس، شهر زیبایی‌های مدرن و تاریخی

 

 

سوغاتی‌های تفلیس

 

 

خورجینی

اگر به سوغاتی‌های خوراکی علاقه دارید خورجینی فروشگاهی کوچک با طیف گسترده‌ای از محصولات خوراکی است که می‌توانید به آن بروید. در این فروشگاه همه چیز طبیعی و محلی به فروش می‌رسد. شما در این فروشگاه به طیف گسترده‌ای از محصولات همچون ادویه‌جات، ترشی‌جات، محصولات چاچا، عسل، مربا، کمپوت، میوه‌های خشک شده، پنیر و چای دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید برخی ازاین مواد مثل ادویه‌های محلی را با خودتان به خانه ببرید.

 

 

سوغاتی‌های تفلیس

۱۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران