معرفی برترین مراکز خرید تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
معرفی برترین مراکز خرید تفلیس

خرید کردن همواره برای گردشگران جذابیت بسیار زیادی داشته است. به همین دلیل شاهد افزایش مراکز خرید جذاب و متنوع در شهرهای توریستی دنیا هستیم. تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان و یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا نیز بازارها و مراکز خرید گوناگونی دارد که عاشقان خرید می‌توانند در سفر خود به این شهر زیبای توریستی ساعات طولانی به خرید مشغول شوند و از لحظات خود لذت ببرند. اگر شما نیز برنامه سفر با تور تفلیس را در سر داشته و علاقه شدیدی به خرید کردن دارید برای آشنایی با مراکز خرید تفلیس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

تفلیس مال (Tbilisi Mall)

معروف‌ترین مرکز خرید تور گرجستان، تفلیس مال است. این مجموعه به صورت یک مجتمع تجاری بزرگ بوده که مطابق با معیارهای استاندارد بین‌المللی به سبکی کاملا مدرن و جدید بنا شده است. در تفلیس مال می‌توان بوتیک‌های متنوع بسیاری را برای خرید اجناس گوناگون پیدا کرد. همچنین در این مکان بانک، مراکز تفریحی، هایپر مارکت، داروخانه، رستوران، کافی‌نت و سینما نیز قرار گرفته است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که تفلیس مال مکانی تمام و کمال برای عاشقان خرید بوده و شما هر آنچه را که از یک مرکز خرید آرزو داشته باشید را در این مکان می‌توانید پیدا کنید.

آدرس:  D. Aghmashenebeli Alley, 16th km, Tbilisi,Georgia

 

مرکز خرید گالریا (Galleria Shopping Center)

از دیگر مراکز خرید تفلیس می‌توان به گالریا اشاره کرد. گالریا از جمله جدیدترین و مدرن‌ترین مراکز خرید شهر تفلیس است. بزرگترین مزیت این مرکز خرید قرار گرفتن آن در خیابان معروف روستاولی در تفلیس می‌باشد. بنابراین گردشگران می‌توانند با رفتن به این خیابان از چندین جاذبه‌ گردشگری معروف شهر نیز دیدن کرده و روزی به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. مرکز خرید روستاولی به عنوان یک مجموعه تجاری، فرهنگی و تفریحی شناخته می‌شود. چرا که می‌توانید با رفتن به آنجا علاوه بر خرید به تفریحات متنوع دیگری مثل کافه و رستوران گردی، بازی بولینگ و تماشای فیلم در سینما مشغول شوید. در مرکز خرید گالریا تفلیس بوتیک‌هایی از برندهای معروف و لوکس جهان را نیز مشاهده خواهید کرد.

آدرس: 2/4 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi

 

مرکز خرید ایست پوینت (East Point Shopping Mall)

اگر به دنبال مکانی برای خرید و تفریح در تفلیس هستید مرکز خرید ایست پوینت از دیگر گزینه‌های پیشنهادی ما به شما گردشگران خواهد بود. ایست پوینت تقریبا در محدوده مرکز شهر قرار داشته و گردشگران می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. ناگفته نماند که ایست پوینت دارای بوتیک‌های بسیار شیک و مدرن بوده و قیمت اجناس در آن کمی بالا است. به همین دلیل رفتن به آن برای کسانی که به دنبال خریدهای ارزان و اقتصادی هستند توصیه نمی‌شود. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به تنوع بالای اجناس، هایپرمارکت کارفور، چندین کافه و رستوران‌های شیک با منو غذایی خوشمزه اشاره کرد. علاوه بر آن امکانات تفریحی دیگری نیز نظیر خانه بازی کودکان، سالن بولینگ، سالن سینما و سینمای سه بعدی در ایست پوینت تعبیه شده‌اند که در خلق یک روز به یادماندنی برای شما تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت.

 

لذت خرید در بازارهای سنتی باتومی

آدرس: 2 AleKsandre Tvalchrelidze St, Tbilisi

 

مرکز خرید مرانی (Shopping Gallery Merani)

برای کسانی که علاقه زیادی به مراکز خرید بسیار بزرگ را نداشته و به دنبال مکانی دنج و آرام برای خرید در شهر تفلیس هستند رفتن به مرکز خرید مرانی را پیشنهاد می‌کنیم. مرکز خرید مرانی دارای ۴ طبقه تجاری بوده و کافه و رستورانی در آن برای استراحت شما عزیزان تعبیه شده است. علاوه بر آن مرکز خرید مرانی واقع در خیابان روستاولی تفلیس بوده و دسترسی به آن به کمک مترو یا دیگر وسیله‌های حمل و نقل عمومی بسیار آسان است.

 

آدرس: Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

 

مرکز خرید تفلیس سنترال (Tbilisi Central Shopping Mall)

مرکز خرید تفلیس مال این روزها مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است. البته بازسازی‌های انجام شده در بنای این مکان در جذب افراد چندان بی‌تاثیر نبوده است. گفته می‌شود در گذشته تفلیس سنترال کاربرد دیگری داشته و امروزه به عنوان یک مرکز خرید به بهره‌برداری رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند به آسانی به کمک اتوبوس‌‌های شهری یا مترو به مرکز خرید تفلیس سنترال دسترسی داشته باشند.

 

خریدی لوکس در بازار آنوکی باتومی

آدرس: Station Square or Vukzali, 2 Tbilisi, Georgia

 

مرکز خرید کارواسلا (Karvasla shopping mall)

کارواسلا از جمله مراکز خرید تفلیس است که دارای وسعت بزرگی بوده و مغازه‌های متنوعی را دارا می‌باشد. به طوری که گردشگران می‌توانند با رفتن به مرکز خرید کارواسلا از بیش از ۶۰۰ فروشگاه که محصولات گوناگونی را به فروش می‌رسانند، دیدن کنند. این مغازه‌ها در ۸ طبقه واقع شده‌اند. در بین مغازه‌های متنوع این مکان می‌توان شاهد بوتیک‌هایی از برندهای شناخته شده دنیا مثل  Gap، Zara، H&M  و ... بود. علاوه بر آن دارای مراکز رفاهی شیک و دوست داشتنی مثل کافه و رستوران‌ها می‌باشد.

آدرس: Nadzaladevi, st. Tsotne Dadiani 7, Tbilisi, Georgia    

 

مرکز خرید لیلو (Lilo Mall)

مرکز خرید لیلو در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر تفلیس و در نزدیکی‌های فرودگاه واقع شده است. بنابراین توریست‌هایی که در طول سفر امکان رفتن به مغازه‌ها را برای خرید سوغاتی را نداشته‌اند می‌توانند قبل از پرواز به لیلو مال رفته و در آن‌جا خریدهای مناسبی را برای خود یا آشنایان خود انجام دهند. توجه داشته باشید که مرکز خرید لیلو برخلاف موارد نام برده شده در بالا از امکانات تفریحی خاصی برخوردار نیست. اما تنوع اجناس در آن بالا بوده و شما می‌توانید اقلام مختلفی مثل پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و لوازم منزل، اسباب بازی، پارچه و فرش را در آنجا پیدا کنید.

آدرس: str.Kakheti Highway 112 Tbilisi, Tbilisi, Georgia

 

مرکز خرید مگالین (MEGALINE Shopping Center)

مرکز خرید مگالین بیشتر به فروش لوازم خانه در شهر تفلیس شناخته می‌شود. بنابراین شما نیز اگر قصد خرید لوازم خانگی را داشتید مسیر این مکان را در پیش بگیرید و از اجناس باکیفیت و قیمت مناسب در آن‌جا خرید کنید. از جمله امکانات این مرکز خرید می‌توان به وجود بانک و صرافی نیز اشاره کرد که در صورت نیاز خرید کردن را برای شما آسان خواهند کرد.

 

معرفی دو بازار سنتی جذاب شهر تفلیس

آدرس: 1540 Kereselidze str I turn. №12 Tbilisi, Georgia

 

مرکز خرید GTC (GTC Shopping Center)

از جمله مراکز خرید تفلیس که رفتن به آن برای کسانی که به صورت خانوادگی به این شهر سفر کرده‌اند توصیه می‌شود، مرکز خرید GTC است. این مرکز خرید به صورت کاملا مدرن طراحی و ساخته شده و مکان مناسبی برای خرید کردن و گذراندن چندین ساعت در آن است. از جمله امکانات GTC که سبب محبوبیت آن در بین گردشگران تور تفلیس شده می‌توان به زمین بازی کودکان، باغ وحش کودکان و سالن سینما اشاره کرد. از جمله کالاهایی که اینجا به فروش می‌رسند عبارتند از: پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی، عطر، جواهرات و زیورآلات.

آدرس: Vekua st 3 Tbilisi, Georgia

 

مرکز خرید اوراسیا (Eurasia shopping mall)

مرکز خرید اوراسیا اولین بار در سال ۲۰۱۰ در شهر تفلیس افتتاح شد و از همان سال توانست توجه اغلب توریست‌ها و حتی بومیان شهر را برای خرید کردن به سمت خود جلب کند. آنچه سبب شده تا این مکان برای خرید در بین گردشگران محبوبیت بالایی داشته باشد وجود مغازه‌هایی از برندهای لوکس و گران دنیا است. وسعت مرکز خرید اوراسیا تقریبا ۷ هزار متر مربع بوه و درای ۵ طبقه تجاری می‌باشد. همچنین همانند بسیاری از مراکز خرید مدرن دنیا می‌توان از امکاناتی نظیر باشگاه ورزشی، زمین بازی کودکان، فضای سبز، انواع کافه و رستوران  در این مکان بهره برد. علاوه بر آن مرکز خرید اوراسیا دارای منظره‌ای زیبا از رودخانه دانوب می‌باشد که حس و حالی بسیار متفاوت و دوست داشتنی به آن بخشیده است.

آدرس: 15 Omar Khizanishvili St, Tbilisi 0167

 

خیابان پکینی (Pekini Street)

نمی‌توان در مورد مراکز خرید تفلیس صحبت کرد ولی نامی از خیابان پکینی نبرد. این خیابان با داشتن مغازه‌های متنوع بسیار زیاد از برندهای معروف دنیا به پاتوق بسیاری از توریست‌ها در تور تفلیس تبدیل شده است. اگر بخواهیم این خیابان را برای شما عزیزان توصیف کنیم می‌توانیم آن را شبیه به خیابان ولیعصر تهران بدانیم. در کنار مغازه‌های شیک کافه‌ها و رستوران‌های گوناگونی نیز در خیابان پکینی وجود دارند که لذت سفر را با خوردن غذاهای خوشمزه گرجی برای شما دو چندان خواهند کرد.

 

خریدی لوکس در بازار آنوکی باتومی

آدرس: Pekini Street; Tbilisi, Georgia

 

بازار دستفروشان تفلیس (Dry Bridge Tibilis)

بازار دستفروشان تفلیس مکانی فوق‌العاده برای گشت و گزار و خرید سوغاتی‌های به یادماندنی برای دوستان و آشنایان شما است. به طوری که حتی اگر به خرید کردن و بازارگردی علاقه ندارید باز هم توصیه می‌کنیم از بازار دستفروشان در این سفر دیدن کنید. در این مکان اجناس گوناگونی از صنایع دستی و عتیقه‌جات مربوط به کشور گرجستان به چشم می‌خورند. به طوری که با وارد شدن به درون آن متوجه حس و حال متفاوت خواهید شد و می‌توانید تجربه سفر در زمان را با انتخاب این مکان برای خرید و گردش در گرجستان به دست آورید.

آدرس: PR23+96X, Tbilisi, Georgia

 

بازار میدان (Meidan Bazar)

دقیقا در میدان Meidan در شهر تفلیس بازاری زیرزمینی قرار دارد که این روزها توجه خیلی از گردشگران را به سمت خود جلب کرده است. این مکان در قلب شهر تفلیس قرار گرفته و توصیه می‌کنیم در گردش شهری خود حتما سری به این بازار بزنید. علاوه بر توریست‌ها بومیان شهر تفلیس نیز علاقه بسیاری برای خرید در این مکان دارند. شما می‌توانید در این بازار از صنایع دستی و آثار هنری مردم گرجی دیدن کرده و در صورت علاقه آن‌ها را به عنوان یادگاری برای خود یا سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید.

آدرس: Dzveli Tbilisi, Georgia

 

گالری فرش کاوکازیان (Caucasian Carpets Gallery)

فرش از معروف‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توان از کشور گرجستان خریداری کرد. اگر شما نیز به فرش یا انواع زیراندازها و زیلوها علاقه دارید می‌توانید در تور تفلیس سری به گالری فرش کاوکازیان زده و بهترین فرش‌های گرجی را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تماشا کنید. از جمله رایج‌ترین طرح‌های فرش در این مکان الگوهای سنّتی گرجی یا قفقازی هستند.

آدرس: 8 Erekle II St, Tbilisi

 

گالری ۲۷ (Gallery 27)

آخرین مورد از بازارها و مراکز خرید تفلیس می‌توان به گالری ۲۷ اشاره کرد. این مکان ارزنده‌ترین سوغاتی‌های گرجی را برای خرید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است. از جمله اصلی‌ترین بخش کالاها در گالری ۲۷ متعلق به رومیزی‌های پارچه‌ای دستساز گرجی است که به اصطلاح آن‌ها راLurji supra  می‌نامند. این هنر متعلق به مردم گرجستان بوده و یادگاری ارزشمند و منحصر به فرد از سفر شما به کشور گرجستان خواهد بود.

 

راهنمای خرید در سفر به شهر تفلیس

آدرس: Dzveli, Tbilisi,Tbilisi, 105

۰۶ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران