راهنمای کامل خرید و تفریح در مرکز خرید آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای کامل خرید و تفریح در مرکز خرید آنتالیا

این روزها، مراکز خرید تنها به پاساژهایی از چند فروشگاه محدود نشده و به مجموعه‌هایی بزرگ با مغازه‌های متعدد، بخش‌های تفریحی و انواع کافه‌ها و رستوران‌ها گفته می‌شوند. در تور آنتالیا، مراکز خرید بسیار کم‌تری نسبت به آن‌چه در استانبول وجود دارد، مشاهده خواهید کرد اما هستند چند مرکز خرید عالی که خریدی دلپذیر را در این شهر برایتان فراهم خواهند کرد که یکی از آن‌ها، "مرکز خرید آنتالیا" (Mall of Antalya) است.مجموعه‌ای بزرگ و زیبا که انتخابی عالی در آنتالیا به حساب می‌آید. همراه ما باشید تا با جزییات کامل، از این مجموعه، فروشگاه‌ها و دیگر بخش‌هایش برایتان بگوییم.

 

کلیاتی درباره مرکز خرید آنتالیا

مرکز خرید آنتالیا اگر محبوب‌ترین در آنتالیا نباشد، حتما یکی از پرطرفدارترین‌ها در شهر به حساب می‌آید و برندهای مطرح و بزرگ بین‌المللی و همچنین چندین برند بسیار خوب ترک را میزبانی می‌کند. این مجموعه از سال ۳۰۱۷ شروع به کار کرده و در سمت مخالف فرودگاه آنتالیا واقع شده است. با توجه به نزدیکی این مرکز خرید به یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا یعنی دیپو اوتلت (Deepo Outlet)، به راحتی می‌توانید در یک روز، به هر دو این مراکز دسترسی داشته باشید.

مرکز خرید آنتالیا بیش از ۱۴۰ فروشگاه را در بر گرفته، دارای یک فود کورت بزرگ است و یک مجموعه‌ سینمایی بزرگ و جذاب نیز در آن‌جا تهیه دیده شده. وجود پارک بازی کودکان و یک سوپرمارکت بزرگ نیز تکمیل کننده این مکان به حساب می‌آید. در مجموع مرکز خرید آنتالیا از هر نظر کامل است و یک تعادل عالی بین خریدی دلپذیر از بهترین‌ها و بخش‌های تفریحی و خورد و خوراک در آن‌جا رعایت شده. همچنین یک سری امکانات رفاهی نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده و مسیر رفت و آمد به آن‌جا نیز بسیار ساده است و به این ترتیب، این مکان به انتخابی عالی برای توریست‌ها بدل می‌شود.

 

معرفی مرکزخرید میگروس آنتالیا

خرید در مرکز خرید آنتالیا

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مرکز خرید آنتالیا دارای ۱۴۰ فروشگاه متنوع و جذاب است که برندهای مختلف بین‌المللی و محلی را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. این مجموعه نه جایی گران‌قیمت برای خرید به حساب می‌آید و نه جایی ارزان، اگر چه هستند برندهای خاص و گرانی که بین فروشگاه‌های مختلف پیدا می‌کنید. تنوع اجناس نیز بسیار خوب بوده و از انواع فروشگاه‌های پوشاک تا وسایل شخصی، الکترونیک، کیف و کفش، لوازم آرایش، لوازم خانگی و ... را شامل می‌شود و هر کس با هر سلیقه‌ای، چیزی برای خرید در این محل پیدا خواهد کرد.

در زمینه پوشاک بیشترین تعداد فروشگاه‌ها را پیدا خواهید کرد. اسامی معروف همچون دیفکتو، پولو، ال سی وایکیکی، کوتون، اچ اند ام و ... هستند و در زمینه لباس زیر و حتی کیف و کفش نیز فروشگاه‌های خیلی خوبی پیدا می‌شوند. رنج قیمتی پوشاک نیز گسترده‌تر از هر بخش دیگری بوده و فروشگاه‌های بزرگ برندهای ترک، انتخابی عالی برای خرید مقرون به صرفه از اجناس با کیفیت خواهند بود در حالی که هستند برندهای بزرگ اروپایی و آمریکایی، که پوشاکی گران‌تری را به فروش می‌رسانند.

 

۷ مرکز خرید مقرون به صرفه در آنتالیا

در زمینه پوشاک و کیف و کفش بچه نیز همین وضعیت حاکم است و چند مغازه بزرگ برای اسباب بازی نیز در این محل در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به شعبه‌ای از تویز اشاره کرد. اگر به دنبال خرید چمدان و ساک و کیف هستید، می‌توانید به بتا، اله، شاپ اند شو، گلدن رز و ... مراجعه کنید و در زمینه لوازم الکترونیک نیز بکو، بوش و سامسونگ فروشگاه‌های رسمی داشته و چند فروشگاه کلی همچون مدیا مارکت هم هستند که هر چیزی که در این زمینه احتیاج داشته باشید را در اختیارتان می‌گذارند. اگر قصد خرید لوازم کامپیوتر از موس و کیبورد گرفته تا پردازنده و کارت گرافیک را دارید، این محل انتخاب‌های متنوعی پیش پای شما می‌گذارد.

از دیگر بخش‌های پرطرفدار مرکز خرید آنتالیا می‌توان به فروشگاه‌های لوازم آرایش آن‌جا اشاره کرد که نام‌های بزرگ بین‌المللی را یک جا جمع کرده‌اند. همچنین اگر قصد خرید سیم کارت‌های اعتباری را دارید، هم ترک‌سل و هم وودافون در آن‌جا شعبه‌هایی دارند. در واقع با نگاهی گذرا به برندهای مختلف این ۱۴۰ فروشگاه، اولین چیزی که نظر شما را جذب خواهد کرد، تنوع محصولات بوده که خب در خیلی از مراکز خرید کوچک که اغلب مختلف به فروشگاه‌های لباس است، رعایت نمی‌شود.

 

راهنمای خرید ارزان و مقرون به صرفه‌ در آنتالیا

مجموعه سینمایی سینِتِک (Cinetech) مرکز خرید آنتالیا

سینِتِک یکی از برندهای مطرح پخش فیلم و ساخت مجموعه‌های سینمایی در ترکیه بوده که شعبه مرکز خرید آنتالیا آن دارای ۱۱ سالن مختلف است و یکی از برترین سینماهای آنتالیا شناخته می‌شود. تعداد بالای سالن‌ها باعث شده تا تنوع فیلم‌هایی که به نمایش در می‌آید نیز زیاد باشد. برای مثال، همیشه چند فیلم از سینمای ترکیه را مشاهده می‌کنید و چند فیلم بزرگ هالیوودی که سالن‌های بزرگ و مجهز را به خود اختصاص داده‌اند و از طرفی سالنی برای نمایش انیمیشن‌های مطرح در نظر گرفته شده و حتی فیلم‌های مستقل نیز در بعضی از سالن‌ها به نمایش در می‌آیند. در کل مجموعه سینمایی سینتک مرکز خرید آنتالیا، بزرگ‌ترین در منطقه به حساب آمده و گنجایش تا ۲۲۰۰ نفر به صورت همزمان را دارد که رقمی بسیار بالا به حساب می‌آید. از همین رو بخش‌هایی برای خرید تنقلات و نوشیدنی نیز در نظر گرفته شده که خوردنی‌های با کیفیتی ارائه می‌کنند.

سالن‌های مجموعه سینمایی سینتک شامل پرده‌های دو بعدی بسیار خوب و با کیفیت، پرده سه بعدی، سالن مخصوص انیمیشن با دکور متفاوت و سالن VIP می‌شود که از صندلی‌های متفاوت بهره برده و دارای پذیرایی نیز هست. حتما قبل از این که بلیط فیلمی را تهیه کنید، در لیست پخش به زبان فیلم‌ها دقت کنید. فیلم‌های هالیوودی عموما به صورت زبان اصلی و زیرنویس ترکی پخش می‌شوند اما بعضا این فیلم‌ها در بعضی سانس‌ها با دوبله ترکی نیز به روی پرده می‌شوند، پس اگر قصد تماشای فیلم با زبان اصلی را دارید، حتما به این نکته دقت کنید. قیمت بلیط برای فیلم‌های هالیوودی در سالن سه بعدی ۶۰ لیر بوده و برای باقی سالن‌ها نیز این قیمت ۱۰-۲۰ لیر کم‌تر است. قیمت برای سالن‌های خاص بیش‌تر خواهد بود.

رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید آنتالیا

بخش بزرگی از طبقه دوم به فود کورت مجموعه مرکز خرید آنتالیا اختصاص داده شده و تعداد زیادی از کافی‌شاپ‌ها و فست‌فودها در آن‌جا قرار دارند. تنوع غذاها و نوشیدنی‌ها در این مکان بسیار بالاست و چیزهای مختلفی برای سفارش پیدا خواهید کرد. اگر اهل برندهای زنجیره‌ای در پرطرفدارترین مراکز خرید آنتالیا باشید، برگر کینگ، کی‌اف‌سی، مک دونالد، استارباکس و چندین گزینه دیگر نیز در این مکان پیدا خواهید کرد اما در کنارشان، رستوران‌ها و کافه‌های محلی نیز انتخاب‌هایی عالی هستند که غذاهای خوشمزه‌ای را ارائه می‌کنند. البته تمامی رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید آنتالیا در فود کورت طبقه دوم قرار نداشته و برخی‌ از آن‌ها در طبقات دیگر همچون همکف قرار دارند.

 

۶ بازار سنتی و خیابانی آنتالیا

صندوق امانات در مرکز خرید آنتالیا

اگر به هر دلیل، چمدان یا بار یا خریدهایی از مراکز دیگر همراه دارید و نمی‌خواهید آن‌ها را در طول گردش در مرکز خرید آنتالیا، همراه خود بچرخانید، می‌توانید آن‌ها را به صندوق امانات مجموعه بدهید. کمدهای کوچک برای ۵ ساعت ۸ لیر خواهد بود و به ازای هر یک ساعت اضافه باید یک لیر بیشتر بپردازید. کمدهای بزرگ نیز ۱۲ لیر برای ۵ ساعت است و برای آن‌ها نیز به ازای هر یک ساعت اضافه، باید یک لیر بیشتر پرداخت کنید.

پارک بازی کودکان در مرکز خرید آنتالیا

پارک بازی کودکان و نوجوانان در مرکز خرید آنتالیا به صورت سرپوشیده در نظر گرفته شده و اگر چه وسعت زیادی ندارد، اما دارای بازی‌های متنوعی است که بچه‌ها را برای ساعتی سرگرم خواهد کرد. البته این پارک برای سنین پایین در نظر گرفته شده و بازی‌های آن اغلب برای بچه‌های زیر ۱۳ سال مناسب هستند و فعالیت‌های مناسب کودکان در سفر به آنتالیا برایشان فراهم است. در واقع اگر یک پارک بازی عالی هم در این مرکز خرید در نظر گرفته می‌شد، مرکز خرید آنتالیا را به یکی از برترین مراکز خرید ترکیه بدل می‌کرد.

ساعات فعالیت مرکز خرید آنتالیا

اینجا یکی از برترین مراکز خرید آنتالیا برای خرید و تفریح است که در تمام روزهای هفته فعال است، اما ساعت کاری آن‌ها در روزهای متفاوت، فرق می‌کند. یک شنبه‌ تا پنج شنبه هر هفته، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این محل بروید اما روزهای جمعه و شنبه، ساعت بسته شدن مرکز خرید، نیم ساعت بیشتر تا ساعت ۱۰:۳۰شب است. البته روزهای خاصی از سال مثل کریسمس و امثالهم، ممکن است این ساعت تغییر کند که خبر آن را از سایت رسمی مرکز خرید یا فیسبوک آن‌ها باید پیگیری کنید.

 

هتل‌های نزدیک به مرکز خرید مارک آنتالیا

پارکینگ مرکز خرید آنتالیا

یکی از ویژگی‌های مرکز خرید آنتالیا، داشتن یک پارکینگ رایگان بسیار بزرگ است که گنجایش تا ۳ هزار ماشین را در خود دارد. اگر در طول تور آنتالیا، ماشین اجاره کرده باشید، نیازی برای رزرو جا در این مرکز نخواهید داشت و می‌توانید مستقیما برای پارک ماشین اقدام کنید. البته با این که پارکینگ مرکز خرید آنتالیا بسیار بزرگ است، باز هم ممکن است در روزهای آخر هفته -مخصوصا روزهای شلوغ سال از نظر سفر- پر شود. پس هیچ تضمینی برای این که حتما پارکینگ خالی باشد وجود ندارد.

نکات پایانی درباره مرکز خرید آنتالیا

  • این مجموعه مساحتی بالغ بر ۷۱ هزار متر مربع دارد
  • فود کورت مرکز خرید آنتالیا بیش از ۴ هزار متر مربع وسعت دارد
  • مجموعه سینمایی سینتک مرکز خرید آنتالیا، یکی از معدود مجموعه‌هایی است که از تکنولوژی دالبی اتمس ۳۶۰ درجه بهره می‌برد
  • این مجموعه برای روزهای خاص از سال همچون کریسمی، بلک فرایدی و ...، برنامه‌های مخصوص برپا می‌کند

 

مناطق و محله‌های آنتالیا برای زندگی

آدرس: Altınova Sinan, Mahallesi, Serik Cd. No:309 D:91, 07170 Kepez/Antalya

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۴ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران