بهترین مراکز خرید آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین مراکز خرید آنتالیا

به شهر پر جنب و جوش آنتالیا خوش آمدید، جایی که خرید به یک تجربه هیجان انگیز بدل می‌شود! این منطقه با بازارهای شلوغ و سنتی و مراکز خرید مدرن، صحنه خرید متنوع و جذابی را به مسافرانش هدیه می‌دهد. به ما بپیوندید تا یک ماجراجویی خرده ‌فروشی را در دل این شهر آغاز کنیم و گنجینه‌های منحصر به فرد، صنایع دستی محلی و لذت‌های مد روز را که در مراکز خرید آنتالیا در انتظارتان هستند، کشف نمایید.

 

بهترین مراکز خرید اوت لت آنتالیا

با گشت و گذار در بازارهای شلوغ و فروشگاه‌های بوتیک، با تلفیقی از سبک‌های ترکی، مدیترانه‌ای و بین المللی روبرو خواهید شد. در این میان، اوت لت‌ها بیش از سایرین محبوبیت دارند. زیرا تجربه خریدی مقرون به صرفه را در میان انبوهی از کالاهای برند، به مسافران تور آنتالیا هدیه می‌دهند. بعلاوه باید گفت در آنتالیا، فروشگاه‌ها معمولا از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز هستند و بسیاری از آنها یکشنبه‌ها نیز فعالیت دارند. بیایید با هم، سری بزنیم به برخی از این گزینه‌های محبوب و پرطرفدار در دل آنتالیا:

مرکز خرید آنتالیا

سفر مجازی‌مان را در میان بهترین مراکز خرید آنتالیا، از مرکز خرید آنتالیا (Mall of Antalya) شروع می‌کنیم که در قلب شهر قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در منطقه محسوب می‌شود. این فضای مدرن، دارای مجموعه‌ای چشمگیر و بیش از ۱۰۰ فروشگاه از برندهای ترکی و بین المللی و گزینه‌های سرگرمی است.

در اینجا طیف گسترده‌ای از محصولات و کالاها، از مد و لوازم جانبی گرفته تا لوازم الکترونیکی و اثاثیه منزل را در هر سطحی از سلیقه و بودجه خواهید یافت. مرکز خرید آنتالیا همچنین دارای فودکورت، سینمای مالتی پلکس و محوطه بازی کودکان است که تجربه خرید و تفریحی کامل را برای کل خانواده تضمین می‌کند.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۲
  • آدرس: Altınova Sinan, Mahallesi, Serik Cd. No:309 D:91, 07170 Kepez/Antalya, Türkiye

مراکز خرید آنتالیا

عکس: antalyaprivatetransfer.com

 

مرکز خرید مارک آنتالیا

اگر درحال لیست کردن جاهای دیدنی آنتالیا هستید حتما این مرکز خرید را نیز به لیستتان اضافه کنید. مرکز خرید MarkAntalya که در مرکز شهر شلوغ واقع شده، یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز خرید آنتالیا بوده و بهشتی واقعی برای عاشقان خرید به شمار می‌آید. این مرکز وسیع، طیف متنوعی از برندهای بین‌المللی و محلی را در خود جای داده که آنرا به مقصدی عالی برای دوستداران مد روز بدل کرده‌اند. مارک آنتالیا با طراحی مدرن، راهروهای بزرگ و فضایی پر رفت و آمد، تجربه خریدی فراموش ‌نشدنی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. اگر در یکی از هتل‌های نزدیک به مرکز خرید مارک آنتالیا اقامت داشتید، حتما سری به این مرکز خرید بزنید.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۲
  • آدرس: Tahılpazarı, Kazım Özalp Cd. No:84, 07040 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

 

در سفر به آنتالیا چه چیزهایی خریداری کنیم؟

مراکز خرید آنتالیا

عکس: commons.wikimedia.org

 

مرکز خرید میگروس در آنتالیا

مرکز خرید Migros آنتالیا، از دیگر مراکز خرید اوت لت آنتالیاست و بزرگ‌ترین سوپرمارکت زنجیره‌ای در ترکیه محسوب می‌شود که می‌توانید هر مایحتاجی را در آن پیدا کنید. این مرکز خرید مدرن که در قلب آنتالیا قرار دارد، مقصدی محبوب است که طیف متنوعی از فروشگاه‌ها، سرگرمی‌ها و گزینه‌های غذاخوری را ارائه می‌دهد.

گفتنی است این مکان در ۶ ژوئن ۲۰۰۱، بعنوان اولین مرکز خرید آنتالیا درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود و اکنون ۲۰ سال است که میلیون‌ها گردشگر تور آنتالیا از آن بازدید می‌کنند. تعداد ۱۳۰ فروشگاه با برندهای جهانی و محلی، انواع رستوران‌ها و فست فود، سینما، ۸ نمایشگاه، فضای استراحت با چشم اندازی به منظره دریای مدیترانه و کوه‌های بیداغی و همچنین هایپرمارکت 5M Migros و پارکینگ با ظرفیت ۱۳۰۰ خودرو را در این فضای مفرح خواهید یافت.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲
  • آدرس: Arapsuyu, Atatürk Blv. No:3, 07030 Konyaaltı/Antalya, Turkey

مراکز خرید آنتالیا

عکس: tripadvisor.com

 

اوت لت سنتر دیپو

Deepo Outlet Center، بزرگ‌ترین مرکز خرید اوت لت در منطقه مدیترانه و یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید آنتالیاست، با ظاهر کاروانسرایی چشمگیر و مدرن و ترکیبی از فروشگاه‌های اوت لت. در واقع اینجا به خاطر ارائه کالاهایی ارزان قیمت و تنوع مغازه‌هایش شهرت دارد که برندهای مختلف اعم از لوکس جهانی یا محلی را ارائه می‌دهند. بعلاوه رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی را در اینجا خواهید یافت که لذیذترین غذاها و نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند.

گفتنی است در مرکز اوت لت دیپو  ۵ سالن سینما، یک فضای نمایشگاهی و یک پیست کارتینگ به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع وجود دارند. بعلاوه این مکان در لیست مراکز خرید اوت لت آنتالیا، در مسیر فرودگاه بین المللی آنتالیا قرار دارد. این امر، دسترسی به آنرا با ماشین شخصی یا تاکسی بسیار راحت می‌کند. شاتل رایگان و همچنین گزینه‌های حمل و نقل عمومی آنتالیا نیز برای مشتریان در دسترسند. در واقع این مرکز، مقصدی ایده‌آل برای خرید هوشمند، تفریح و وقت گذرانی در میان بسیاری از گردشگران و افراد محلی در هر رده سنی محسوب می‌شود.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۲:۳۰
  • آدرس: Altınova Sinan, Serik Cd. No:309, 07170 Kepez/Antalya, Türkiye

 

برترین هتل‌های آنتالیا برای ماه عسل در ۲۰۲۳

مراکز خرید آنتالیا

عکس: gecemodu.com

 

مرکز خرید تراسیتی در آنتالیا

در این مرکز که از جمله بهترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود، مطمئنا می‌توانید تمامی مایحتاجتان را متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید. مرکز خرید TerraCity، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مرکز خرید در مرکز شهر آنتالیاست. در ضمن این مجتمع خرید وسیع، به خاطر فضای شیک و زیبایش نیز شهرت دارد.

این مکان بیش از ۱۵۰ فروشگاه، از برندهای معمولی ترکیه گرفته تا مارک‌های بین المللی لوکس فوق العاده فانتزی را در خود جای داده است. بعلاوه باید گفت تراسیتی در قلب لارا، یکی از پر جنب و جوش ترین فضاهای مد، سرگرمی‌هایی نظیر فضای بازی و سینما و ۳۰ غذاخوری را ارائه می‌دهد که غذاهای ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۳
  • آدرس: Fener, Tekelioğlu Cd. No:55, 07160 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

مراکز خرید آنتالیا

عکس: terracity.com.tr

 

اوت لت مانیانا در آنتالیا

اوت لت Manyana در نزدیکی ریزورت‌های آنتالیا، در شهر مانیانا قرار دارد و مکانی عالی برای خرید با قیمت‌های بسیار مناسب به شمار می‌آید. این مرکز که در شمار محبوب‌ترین مراکز خرید آنتالیاست، دارای فروشگاه‌های مختلفی است که کالاهایی متنوع از جمله پوشاک، کفش، کیف، سوغاتی و سایر محصولات را به فروش می‌رسانند. همچنین از فضای سرگرمی و شکم گردی برخوردار بوده و روزی خاطره انگیز را برای خانواده‌ها و دوستان رقم می‌زند. 

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۳
  • آدرس: Kemerağzı, Lara Turizm Yolu, 07500 Aksu/Antalya, Türkiye

 

بهترین هتل های آنتالیا با تفریحات آبی

مراکز خرید آنتالیا

عکس: dir.gen.tr

 

مرکز خرید آگورا در آنتالیا

در فهرست بهترین مراکز خرید اوت لت آنتالیا، به آگورا می‌رسیم که خود زندگی است! این مرکز خرید و سرگرمی لوکس، امکان گشت و گذاری دلپذیر را در محیطی با معماری منحصر به فرد، منطقه خرید سرپوشیده و فضای بیرونی مفرح و خوش منظره به مخاطبانش هدیه می‌دهند.

در این مرکز خرید می‌توانید برندهای معروف جهان، طعم‌های لذیذ، سینما، سالن بولینگ، تخفیفات فصلی و فعالیت‌های سرگرم کننده را در پارک تفریحی Agorix تجربه کنید. گفتنی است مرکز خرید آگورا آنتالیا جدیدترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید و سرگرمی مدیترانه، با مساحتی بالغ بر مساحت کل ۲۳۵۰۰۰ متر مربع است و تنها ۵ دقیقه تا فرودگاه آنتالیا فاصله دارد. در ضمن Agora  میزبان انواع رویدادها، مسابقات، کنسرت‌های کودکان و بزرگسالان است.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۲
  • آدرس: Altınova Sinan, Çağdaş Sk. No:5, 07170 Kepez/Antalya, Türkiye

مراکز خرید آنتالیا

عکس: tripadvisor.co.uk

 

اراستا مال آنتالیا

Erasta Mall نیز، از دیگر مراکز خرید آنتالیا بوده و یک فضای بزرگ و متمایز به شمار می‌آید. اینجا با مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع، متشکل است از: ۵۵ فروشگاه، پارکینگ سرپوشیده و روباز، دستگاه‌های خودپرداز، انبوهی از رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای بین المللی و محلی، فضای بازی کودکان و یک سینما که آخرین فیلم‌های پرفروش هالیوود را به نمایش می‌گذارد. در این فضای ۴ طبقه، می‌توانید از خرید انواع اقلام برند و محلی از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی لذت ببرید.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۲
  • آدرس: Fabrikalar, Dumlupınar Blv. No:49, 07090 Kepez/Antalya, Türkiye

 

نزدیک‌ترین شهرهای توریستی به آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

عکس: tripadvisor.com

 

ای تی ام اوت لت در آنتالیا

در میان بهترین مراکز خرید آنتالیا و در جستجوی مکانی عالی برای خریدهای مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت، پوشاک پیشنهاد می‌کنیم حتما سری بزنید به Atm outlet که در کنییالتی لیمان قرار دارد. بدین ترتیب، می‌توانید تا حد زیادی قیمت تور آنتالیا را کاهش دهید و سفری ارزان را تجربه کنید.

  • ساعات کار: ۸ صبح تا ۲۳
  • آدرس: Liman, Boğaçay Cd. no 60/B, 07130 Konyaaltı/Antalya, Türkiye

مراکز خرید آنتالیا

عکس: yandex.com

 

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان در آنتالیا

این بازار سرپوشیده که در ترجمه به معنای "کاروانسرا یا کاروانسرا با دو ورودی" است، زمانی مرکز تجارت ادویه‌های معطر، میوه‌ها، سبزیجات و ابریشم‌ها و پارچه‌های جذاب در قرن چهاردهم بوده است.

اخیرا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها که زمانی متروک بودند، بازسازی شده‌اند و اکنون این فضا به یک مرکز تجاری مدرن بدل شده که در شمار بهترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. گفتنی است  İki Kapılı Han اجناس سنتی و ترکی و سوغاتی‌های محلی این خطه را به فروش می‌رساند. در عین حال می‌توانید در اینجا، از  فاصله نزدیک‌تری با مردمان ترکیه ملاقات کنید و با فرهنگ سنتی آنها آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این مرکز افتاد، از خرید ظروف نقره و صنایع دستی، ادویه‌های محلی، قالیچه و میوه‌های گرمسیری غافل نشوید.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۴
  • آدرس: Muratpaşa/Antalya, Türkiye

مراکز خرید آنتالیا

عکس: tarihgezisi.com

 

نکاتی برای خرید در بهترین مراکز خرید آنتالیا

واحد پول ترکیه لیر ترکیه است. توصیه می‌شود پولتان را به این واحد پول چنج کنید و یا خریدهایتان را با کارت اعتباری انجام دهید. به هر حال شما پول نقد را برای حمل و نقل عمومی در آنتالیا، خرید از فروشگاه‌های کوچک و برخی بازارها نیاز خواهید داشت.

صرافی‌ها، در مرکز شهر و تمام شهرهای ساحلی در استان آنتالیا قرار دارند. برخی از هتل‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها نیز پول را چنج می‌کنند و یا ارز خارجی می‌پذیرند. نرخ ارز صرافی‌ها در آنتالیا، معمولا از نرخ رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و هتل‌ها بهتر است.

دستگاه‌های خودپرداز ترکیه، اغلب چندین درصد کارمزد برداشت را دریافت می‌کنند. توصیه می‌شود از دستگاه‌های خودپردازی که در داخل بانک‌های عادی ترکیه قرار دارند، استفاده کنید. آنها معمولا برای کارت‌های اعتباری خارجی، هزینه برداشت دریافت نمی‌کنند.

نرخ ارز ویزاکارت و مسترکارت، تقریبا همیشه ارزان‌تر از خودپرداز است. این کارت‌ها توسط اکثر رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های ترکیه پذیرفته می‌شوند.

برخلاف اروپا، چانه زدن در بسیاری از نقاط ترکیه رایج است و حتی انتظار می‌رود خریداران چنین کاری انجام دهند. جالب است بدانید گاهی با چانه زنی، می‌توانید از تخفیف ۲۰-۳۰ درصدی برخوردار شوید. پس خجالتی نباشید!

در نهایت مغازه داران معمولا با یک لیوان چای از خریداران پذیرایی می‌کنند، زیرا در زمان نوشیدن چای بهتر می‌توانند با یکدیگر بحث کنند و به توافق برسند.

 

بایدها و نبایدهای سفر به آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

عکس: livingnomads.com

 

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 24 شهریور 1402)

نظرات کاربران