معرفی مرکز خرید آگورا در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معرفی مرکز خرید آگورا در آنتالیا

شهرهای ساحلی زیادی هستند که در سفر به ترکیه می‌توانید، آن‌جاها را انتخاب کرده و برای روزها به تفریحات آبی بپردازید و از طبیعت این کشور لذت ببرید اما تنها تور آنتالیا است که همه‌ی این زیبایی‌ها را در اختیار شما گذاشته و از طرفی، چندین مرکز خرید لوکس و عالی در کلاس جهانی دارد که عاشقان خرید را نیز راضی خواهد کرد. قبلا چند مورد از مراکز خرید این شهر را در مقتدرسیر تابان به شما معرفی کرده‌ایم و حالا به سراغ یکی دیگر از این مراکز با نام "آگورا" می‌رویم. همراه ما باشید تا بیشتر از این مکان جذاب برایتان بگوییم.

 

مرکز خرید آگورا چطور جایی است؟

آنتالیا به این معروف است که تنها دو فصل دارد: بهار و تابستان و همین مهم باعث می‌شود که طراحی متفاوت و زیبای مرکز خرید آگورا که در همان بدو ورود برایتان خودنمایی خواهد کرد، معنی پیدا کند. بعد از رد شدن از ورودی این مجموعه، وارد حیاط بزرگ این مکان خواهید شد که یک آبنمای زیبا در وسطش واقع شده و ساختمان‌ها مرکز خرید دور تا دورش قرار گرفته‌اند و بالای این ساختمان‌ها نیز رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد که تقریبا در فضای باز قرار گرفته‌اند. با این حال، با ورود به هر کدام از ساختمان‌ها که فروشگاه‌ها در آن واقع شده، بیشتر در فضای کلاسیک یک مرکز خرید قرار می‌گیرید.

این مجموعه که سال‌های زیادی از ساختش نمی‌گذرد، به خوبی نیازهای شما را در زمینه‌ی خرید برطرف کرده و برندهای خیلی جذابی را میزبانی می‌کند. همچنین خود فروشگاه‌ها نیز بزرگ بوده و فضای زیادی در راهروها در نظر گرفته شده است تا در شلوغ‌ترین روزهای آنتالیا نیز به راحتی بتوانید در میان آن‌ها گشت زده و خرید مطلوب خود را انجام دهید.

 

هتل ۵ ستاره آی سی هتلز گرین پالاس

بنای اصلی مجموعه، دارای یک سقف شیشه‌ای بزرگ است که در طول روز به خوبی نور خورشید را به داخل راه داده و شب‌ها نیز نمایی زیبا می‌سازد. این بنای اصلی ۴ طبقه بوده و چند پله برقی به شما کمک می‌کند تا بین طبقات، رفت و آمد کنید. البته آگورا تنها به خرید محدود نبوده و با داشتن سینما و چند مرکز تفریحی، جایی عالی برای یک روز مفرح خانوادگی نیز محسوب می‌شود. مخصوصا این که چندین کافه و رستوران خیلی خوب نیز در آن‌جا واقع شده است.

آگورا شعبه‌های دیگری نیز در جاهای دیگر ترکیه داشته و در واقع زیر مجموعه گروه "اوداک" به حساب می‌آید. مرکز خرید این برند در آنتالیا، زیربنای ۲۳۵ هزار متر داشته و پارکینگی برای ۲۳۴۰ ماشین برایش در نظر گرفته شده است. این مکان در مجموع، فضا و طراحی متفاوت نسبت به دیگر مراکز خرید آنتالیا دارد اما به جز پارک تفریحی مجهزش، در باطن شبیه به دیگر مراکز این شهر است.

خرید در آگورا

یکی از موهبت‌های خرید در آگورا، فروشگاه‌های متعدد و برندهای متنوعی هستند که در این محل پیدا می‌کنید. توازن بسیار خوبی بین برندهای خیلی خوب ترک و برندهای بین‌المللی وجود دارد و هم آن‌ها که می‌خواهند، خریدی لوکس داشته باشند از بودن در آن‌جا لذت می‌برند و هم کسانی که دنبال برندهای نسبتا ارزان‌تر اما خوب برای تهیه لبای یا اجناس دیگر هستند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در مورد آگورا باید بدانید این است که "آیکیا" شعبه‌ای بزرگ در این محل داد که مسلما برای خیلی‌ها این موضوع دلیلی مهم برای سر زدن به این مرکز خرید به حساب می‌آید.

 

معرفی هتل ۵ ستاره آکرا، آنتالیا

دسته بندی‌های متنوعی برای مرکز خرید آگورا در نظر گرفته شده اما خب در همه‌ی این دسته‌ها، فروشگاه‌های زیادی وجود ندارند و اغلب مغازه‌ها به پوشاک و لوازم شخصی اختصاص یافته است. برای مثال، در بخش الکترونیک، اگر چه فروشگاه رسمی سامسونگ با جدیدترین محصولاتش در آن‌جا وجود دارد اما غیر از این، یک فرشگاه بزرگ از برندهای مختلف و مرکز ترک تله‌کام را مشاهده می‌کنید. یا در بخش لوازم ورزشی تنها یه فروشگاه وجود دارد که البته جاهایی عالی برای خرید هستند.

در عوض، فروشگاه‌های متنوعی در زمینه پوشاک بانوان و آقایان و بچه‌ها وجود داشته و مغازه‌های اسباب بازی فروشی بزرگ، نام‌های بزرگ دنیای سرگرمی کودکان از لگو تا هات ویلز و خیلی چیزهای دیگر را در آگورا گرد آورده است. غیر از فروشگاه‌هایی در زمینه زیور آلات، عطر و لوازم آرایش، لوازم خانگی و ...، اگر اهل کتاب و موسیقی هستید، حتما به Kirmizikedi Kitabevl  بروید که اجناس خوبی از جمله کتاب‌هایی به زبان انگلیسی در آن‌جا پیدا می‌کنید.

تفریح در مرکز خرید آگورا

این مکان در ابتدا یک مجموعه تفریحی بوده و سپس یک مرکز خرید در کنارش ساخته شد. به همین دلیل در زمینه‌ی تفریح و خوش‌گذرانی، حسابی انتخاب‌های متنوعی در این محل خواهید داشت. اولین و مهم‌ترین بخش در این زمینه، پارک بازی بزرگ و جذاب سرپوشیده در آنتالیا است که حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز، ساعاتی مفرح را در فضایی خنک برایتان به همراه خواهد داشت. این پارک بازی‌های متنوعی دارد که هم برای کوچک‌ترها و هم بزرگ‌ترها مناسب است. ترن هوایی، برج وحشت و بسیاری سواری‌های دیگر، بازی‌های این پارک را تشکیل می‌دهند.

در کنار بازی‌های این چنینی، مجموعه آگورا، یک سالن بازی‌های آرکید و کامپیوتری هم دارد که آن بازی‌ها نیز برای سنین مختلف مناسب هستند. همچنین بچه‌ها می‌توانند در سالن مخصوص، به سواری بر روی ماشین‌های الکتریک مخصوص پرداخته و حسابی خوش بگذرانند. در کل سالن‌های بازی مرکز خرید به دو بخش تقسیم شده و در بخش بازی‌های آرکید، بازی‌های میزی همچون ایرهاکی نیز گنجانده شده است.

بخش جذاب دیگر آگورا، سالن بزرگ بولینگ است که میزبانی عالی برای یک بعد از ظهر خانوادگی باشد. در این محل امکان سفارش نوشیدنی و اسنک را هم خواهید داشت. همچنین در مجموعه آگورا، یک مجموعه سینمایی بزرگ و مجهز نیز گنجانده شده که فیلم‌های روز دنیا در کنار فیلم‌های مهم سینمای ترکیه در آن‌جا به نمایش در می‌آید. این سینما در بالاترین طبقه از سالن اصلی مرکز خرید آگورا واقع شده است.

 

تجربه خرید در محله kemer آنتالیا

رستوران‌ها و کافه‌های متعدد

مجموعا ۲۰ کافه، رستوران و فست فود برای این مکان در نظر گرفته شده که در آن‌ها هم نام برندهای معروف دیده می‌شود و هم رستوران‌ها و کافه‌های مستقل در این محل وجود دارند. استارباکز و برگر کینگ احتمالا، نام‌های آشنایی برای شما باشند و بخواهید در این مکان‌ها، نوشیدنی یا ساندویچ‌های خوشمزه سفارش دهید.

اما در کل امتیاز بودن در آگورا این است که هم غذاهای سنتی ترکی، هم نوشیدنی‌های مختلف و هم فست فود یا غذاهای بین‌المللی را می‌توانید در آن‌جا سفارش دهید. فضای خانوادگی این مجموعه نیز باعث می‌شود تا رستوران‌ها و کافه‌ها، نوشیدنی‌ها و غذاهای مناسب کودکان و نوجوانان را نیز در لیست خود داشته باشند. در مجموع مطمئن باشید از نظر غذا و نوشیدنی، در مرکز خرید آگورا هیچ گونه احساس کمبودی نخواهید کرد.

دیگر ویژگی‌های مرکز خرید آگورا

آگورا برای مردم خود ترکیه، امتیازات زیادی دارد. برای مثال، محلی‌ها می‌توانند با عضویت در کلاب کودکان یا کلاب بانوان، از تخفیف‌های متعدد و برنامه‌های تفریحی برخوردار شوند. همچنین برنامه‌های فرهنگی و تفریحی مختلفی نیز در طول در آن‌جا برگزار می‌شود که اگر خوش شانس باشید در زمان یکی از آن‌ها، به این محل خواهید رسید.

 

راهنمای خرید از اوت‌لت‌ دیپو آنتالیا

سرویس‌های مختلف مرکز خرید آگورا

قبل از سینمای بزرگ و مجموعه تفریحی آگورا برایتان گفتیم اما این مجموعه برای رفاه حال مشتریان خود، یک سری امکانات دیگر نیز تهیه دیده است. برای مثال، پارکینگ بنا به صورت رایگان فعال بوده و حتی گردشگرانی که در سفر به آنتالیا، ماشین اجاره کرده‌اند، می‌توانند در زمان خرید، ماشین خود را در آن‌جا بگذارند. در صورت نیاز کالسکه بچه در اختیارتان گذاشته می‌شود و امکانات لازم و شرایط مورد نیاز برای افراد با معلولیت جسمی نیز در نظر گرفته شده. اینترنت رایگان بی‌سیم در اختیار مشتریان گذاشته شده و نمازخانه، اطلاعات، عابر بانک و سالن نگهداری از بچه نیز در آن‌جا وجود دارد.

نکات پایانی درباره مرکز خرید آگورا

هتل‌های خوب زیادی در نزدیکی مرکز خرید آگورا قرار دارند که اگر در یکی از آن‌ها اقامت داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید به این مرکز خرید برسید. هتل‌هایی مثل Tuvana، Elysium Green Suites و DoubleTree از جمله آن‌ها هستند. حتی بهترین هتل‌های ۳ ستاره آنتالیا هم در آن حوالی پیدا می‌شوند. در مجموع از نظر موقعیت جغرافیایی، مرکز خرید آگورا در جای مناسبی قرار دارد.

هر زمان از روز که به این مکان رفتید، حتما برای عکاسی در حیاط بیرونی آن، آماده باشید. این حیاط زیبا با آبنمای بزرگی که دارد، بستری عالی برای عکس‌های شما در تور آنتالیا خواهد بود. مخصوصا اگر شب به آن‌جا بروید که چراغ‌های تزیینی روشن شده و خود آبنما نیز نورپردازی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. البته وقتی وارد آن‌جا می‌شوید، خیلی از گردشگران را خواهید دید که در حال عکاسی هستند.

مرکز خرید آگورا در تمامی روزهای هفته بین ساعت ۱۰ تا ۲۲فعال بوده و بخش‌های تفریحی آن نیز طی همین ساعات کار می‌کنند. این ساعات روز، دست شما را برای رفتن به مجموعه باز می‌گذارد و تقریبا هر زمان که خواستید، می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. حتی صرف شام در فست فودهای مرکز خرید نیز کار مناسبی خواهد بود و با توجه به قیمت پایین خیلی از این رستوران‌ها، هزینه‌های غذای شما نیز پایین می‌آید. البته اگر در روزهای اوج سفر به آنتالیا رفته‌اید و قصد خرید دارید، بهتر است ساعات اولیه روز را برای رفتن به آن‌جا انتخاب کنید تا با آرامش بیشتر، خرید خود را انجام دهید.

 

تور آنتالیا و پیشنهادهای تابستانی مراکز خرید

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران