خرید و تفریح در مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
خرید و تفریح در مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

بر خلاف بسیاری از شهرهای ساحلی ترکیه، آنتالیا نه تنها برای تفریحات آبی و آفتاب گرفتن ایده‌آل است، بلکه دارای مراکز خرید مختلفی نیز بوده که این شهر را به جایی عالی برای عاشقان خرید نیز تبدیل می‌کند. مراکز خرید بزرگی که با ده‌ها فروشگاه‌ مختلف، پای بهترین برندهای بین‌المللی را به خط ساحلی ترکیه باز کرده‌اند. قبلا ما در مقتدرسیر تابان، مراکز مختلفی را به شما معرفی کرده‌ایم و امروز یک راهنمای کامل برای مرکز خرید تراسیتی در نظر گرفته‌ایم تا اگر به تور آنتالیا رفتید، بتوانید از این مکان دیدن کنید و یک خرید حسابی در آن‌جا را تجربه نمایید.

 

کوتاه درباره مرکز خرید تراسیتی (Terracity)

تراستی بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا به حساب می‌آید که دارای بیش از ۱۵۰ فروشگاه بزرگ از برند‌های نام‌ آشنای بین‌المللی و بسیاری از نام‌های مهم ترکی است. این مجموعه در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تجرای به نام تکِلیوغلو (Tekelioğlu) و در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و از همان ابتدای کار به یک جاذبه‌ی مهم و پرطرفدار میان گردشگرانی که با تور ترکیه به آنتالیا سفر می‌کنند، تبدیل شده است. این مکان، یک مرکز خرید بزرگ، مجلل، مدرن و بسیار جذاب است و بدون شک پیشنهاد می‌کنیم حتما در طول سفر به سراغش بروید.

چیز مهمی که درباره تراسیتی باید بدانید این است که مجموعه تنها جایی برای خرید کردن نیست و بخش‌های تفریحی، چندین رستوران و کافه و همچنین فضایی بزرگ برای استراحت در خود دارد و همچنین برنامه‌های تفریحی متنوعی نیز در بعضی از روزهای سال در آن‌جا برپا می‌‌شود. همه‌ی این امکانات باعث می‌شود تا تراسیتی را اگر بهترین در ترکیه ندانیم، حتما آن را جزو بهترین مراکز خرید در این شهر ساحلی و زیبا محسوب کنیم.‌ در ادامه بیشتر درباره تراسیتی برایتان می‌گوییم.

 

در آنتالیا، چه غذایی را کجا بخوریم؟

خرید در تراسیتی

همان‌طور که گفتیم، تراسیتی دارای بیش از ۱۵۰ فروشگاه مختلف بوده که بخش زیادی از آن‌ها را، برندهای بسیار محبوب بین‌المللی پر کرده‌اند. Armani، GAP، MAC، Vetrina، Hugo Boss، Douglas، Michael Kors، Bijou Brigitte و Vilbrequin تنها چند نمونه از این برندها بوده و شما را مطمئن می‌کنند که بهترین‌ها را در این مکان خریداری کنید. اما یکی از ویژگی‌های مهم این مجموعه این است که نام‌های بزرگ ترک و اروپایی و آمریکایی را در کنار هم دارد. در واقع شما هم از جاهایی همچون Hugo Boss یا Armani می‌توانید، اجناسی گران و لوکس تهیه کنید و از طرفی در فروشگاه‌های بزرگ برندهایی همچون LC Wakiki و Koton البسه‌ای با قیمت‌های مناسب‌تر تهیه کنید. همچنین این برند‌ها، برای تمامی اعضای خانواده محصولات مختلف دارند.

یکی دیگر از خوبی‌های مرکز خرید تراسیتی در زمینه فروشگاه‌ها، تنوع بالای محصولات است. برای مثال، در زمینه تجهیزات الکترونیک، جدا از این که سامسونگ و وودافون فروشگاه‌های مخصوص به خود را دارند، مدیا مارکت و مینی سو نیز، جدیدترین محصولات اپل، شیائومی، هواوی و ... را به فروش می‌رسانند. جدا از لباس که Lacoste، Defacto و نام‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم در تراسیتی هستند، در زمینه کفش، لوازم چرمی و کیف و ... نیز برندهای خوبی در آن‌جا فعال هستند. اگر هم به دنبال لوازم ورزشی باشید، هم آدیداس و هم نایک را در این مکان پیدا می‌کنید و دو فروشگاه بسیار بزرگ اسباب بازی هم برای بچه‌ها پیدا خواهید کرد. بیش از ۲۰ فروشگاه هم برای محصولات آرایشی بهداشتی در تراسیتی پیدا می‌کنید تا همه چیز برایتان تکمیل باشد.

البته دسته بندی‌ها و نام‌های بسیار بیشتری در این مکان حضور دارند که نمی‌توان یک به یک به آن‌ها اشاره کرد اما از این موضوع مطمئن باشید که هر کس با هر سلیقه‌ای، محصول مورد نظر خود را در این مجموعه پیدا خواهد کرد.

 

بهترین رستوران‌های فضای باز در آنتالیا

مجموعه سینمایی Cinema Pink

مرکز خرید تراستی یک مجموعه سینمایی بسیار خوب از برند Cinema Pink را در خود دارد که از جمله بهترین مجموعه‌های سینمایی در آنتالیا است. این مکان دارای ۵ سالن مختلف بوده که یکی به انیمیشن و فیلم‌های مخصوص کودکان و نوجوانان و ۴ تای دیگر به نمایش فیلم‌های روز دنیا اختصاص دارد. سالن‌های نمایش Cinema Pink دارای سیستم‌های به روز و مدرن در زمینه صدا و تصویر هستند و با صندلی‌های راحتی و محیطی شیک، تجربه‌ای عالی برای تماشای فیلم‌های جذاب و به روز سینما را برایتان به همراه خواهند داشت. البته متاسفانه از ضعف‌های این مجموعه می‌توان به نبود سالن‌های سه بعدی اشاره کرد. نیازی به رزرو جا در این سینما وجود ندارد و اگر فیلم مهمی در اولین روزهای اکران خود نباشد، عموما خیلی راحت می‌توانید در همان محل بلیط خریداری کرده و به تماشا بنشینید. همچنین برای تهیه نوشیدنی و تنقلات، می‌توانید از دکه کنار سینما آن‌ها را خریداری نمایید.

پارک بازی JOI Kids

JOI Kids که یک پارک هم در استانبول دارد، فضای بازی مخصوص کودکان است و بازی‌های این رده سنی را ارائه می‌کند. فضای این پارک به خوبی ایمن شده تا بچه‌ها بتوانند با خیال راحت، دقایقی به بازی بپردازند. همچنین دکور زیبا و فضای جذاب، این بازی‌ها را برای کودکان، دلچسب‌تر می‌کند. سرسره‌هایی که به استخر توپ منتهی می‌شوند، چندین بازی آرکید مناسب بچه‌ها، بازی‌های میزی، بازی‌های کامپیوتری و ... از جمله بازی‌های این پارک کوچک به شمار می‌آیند. در کنار پارک نیز یک کافه‌ی بزرگ در نظر گرفته شده تا بزرگ‌ترها زمان تماشای بچه‌هایشان، برای خود انواع نوشیدنی یا خوراکی سفارش دهند.

 

جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا (قسمت دوم)

خوراکی و نوشیدنی

اگر اهل فست فودهای زنجیره‌ای معروف هستید، پس بروید و حسابی در تراسیتی خوش بگذرانید. KFC، مک دونالند و برگر کینگ، هر سه نام معروف در این زمینه در تراستی حضور دارند و برای بخش کافه نیز، یک شعبه بزرگ از استارباکس را مشاهده می‌کنید. در مجموع این مکان دارای ۱۷ کافه و رستوران است که شامل بستنی فروشی، آب میوه فروشی، کافه‌های مختلف و چند جا برای سفارش ساندویچ‌ها و فست‌فودهای ترکی است. تنوع خیلی خوبی در این زمینه رعایت شده و یک سوشی بار عالی به نام Sushi’m نیز در تراسیتی وجود دارد تا همه چیز در آن‌جا تکمیل باشد.

امکانات مرکز خرید تراسیتی

بنای تراسیتی شامل یک طبقه زیر زمین، یک طبقه همکف و دو طبقه بالای آن است که ۴ آسانسور و چندین پله برقی، شما را در این طبقات جا به جا می‌کنند. مجموعه دارای چند دستگاه ATM، شعبه بانک و بخش اطلاعات بوده و اتاق نگهداری از بچه نیز در آن‌جا تعبیه شده است. خوشبختانه تمامی امکانات لازم برای افراد با معلولیت‌های جسمی در تراسیتی به خوبی در نظر گرفته شده و اینترنت رایگان به صورت Wifi نیز در اختیار مشتریان گذاشته می‌شود. در نهایت این را هم در نظر بگیرید که تمامی خریدهای شما در این محل، بدون احتساب مالیات بوده و شما تنها مبلغ اجناس را پرداخت خواهید کرد.

 

معرفی ۱۰ مورد از بهترین هتل‌های یوآل آنتالیا

تراسیتی، مرکز خریدی سبز

یکی از چیزهای بسیار جالب در مورد تراسیتی این است که این مجموعه، تمامی برق مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر و مناسب طبیعت به دست می‌آید. البته تراسیتی خود این کار را از طریق پنل‌های خورشیدی به دست نیاورده و در واقع پیمان‌کارهایی دارد که انرژی مورد نیاز مرکز خرید را تامین کرده و تمامی این پیمان‌کارها از طریق مراجع مستقل تایید شده‌اند. از این نظر تراسیتی نه تنها در آنتالیا بلکه در ترکیه پیش رو است.

چطور به تراسیتی برویم

بسته به این که شما در کجای شهر هتل خود را انتخاب کرده باشید، رسیدن به تراسیتی متفاوت خواهد بود. این مرکز خرید در یکی از خیابان‌های تجاری مرکز شهر به نام تکِلیوغلو واقع شده و عموما به ریزورت‌های ساحلی آنتالیا دور است. برای مثال اگر در ریزورت‌های نزدیک به کونیالتی باشید، می‌توانید از ایستگاه مرکز خرید 5M Migros سوار اتوبوس‌های خط KL08 شوید و با هزینه‌ای بسیار پایین به این مکان برسید. هزینه تاکسی نسبتا در آنتالیا زیاد است و به همین دلیل، بهتر است از ون‌ها برای جابه‌جایی بین ایستگاه‌ها استفاده کنید. البته این مکان از ساحل لارا آنتالیا خیلی فاصله‌ای ندارد و از بعضی از هتل‌های نزدیک به ساحل، حتی پیاده نیز به آن‌جا می‌رسید.

 

بازدید از شهر باستانی المپوس، آنتالیا

آدرس: Fener Mahallesi, Tekelioglu Caddesi No: 55 Muratpaşa, Antalya

شماره تماس: 002423181818

 

ساعات فعالیت مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید تراسیتی هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و هر روز هفته فعال خواهد بود. با این حال، در روزهای آخر هفته تابستان و زمان اوج سفر به آنتالیا، شب‌ها یک تا دو ساعت به این ساعات اضافه می‌شود تا کسانی که تمایل دارند، بتوانند شب‌ها دیرتر به این محل رفته و برای خرید یا خوردن غذا در رستوران‌هایش اقدام کنند.

نکات پایانی درباره مرکز خرید تراسیتی

  • این مکان دارای یک هایپرمارکت بسیار بزرگ است.
  • شما نمی‌توانید همراه با حیوانات خانگی خود به این مرکز خرید وارد شوید.
  • تراسیتی دارای یک پارکینگ بسیار بزرگ با گنجایش بیش از هزار ماشین است که شما به رایگان می‌توانید از آن‌جا استفاده کنید. البته امکان قرار دادن ماشین در ساعت غیر کاری مرکز خرید وجود ندارد.
  • در روزهای خاص از سال مثل کریسمس، برنامه‌های متنوع تفریحی در این مکان برگزار شده و همچنین دکور آن‌جا نیز کمی تغییر می‌کند.
  • ارائه تخفیف‌های مختلف روی مجموعه‌های قدیمی‌تر، یکی از چیزهایی است که تقریبا در تمامی فروشگاه‌های مهم تراسیتی مشاهده می‌کنید و می‌توانید از این طریق، خریدی ارزان‌تر را از برندهای معروف تجربه کنید.
  • از جمله هتل‌های معروف نزدیک به تراسیتی می‌توان به Nox Suite، DAM HOTEL LARA، Estera Hotel Silent و Elanis Suites اشاره کرد که همگی زیر یک کیلومتر با این مرکز خرید فاصله دارند.

 

با ۷ آبشار دیدنی آنتالیا آشنا شوید

۰۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران