سفر به کوانتان، تکه ای از بهشت در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفر به کوانتان، تکه ای از بهشت در مالزی

کوانتان یکی از شهرهای فوق‌العاده زیبا و دیدنی در تور مالزی است که در سال‌های اخیر رشد به شدت چشمگیری داشته است. اینطور بگوییم که در سرشماری سال ۲۰۱۰ این شهر هجدهمین شهر بزرگ مالزی بود و حالا در جایگاه نهم نشسته است! این شهر نه از نظر جاذبه چیزی کم دارد و نه از نظر امکانات. کوانتان مرکز ایالت پاهانگ، بزرگترین ایالت شبه جزیره مالزی است و حدود ۲۷۷ کیلومتر از کوالالامپور فاصله دارد و با ۴ ساعت سفر جاده‌ای به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. در اینجا به معرفی این شهر و فعالیت‌های توریستی آن می‌پردازیم.

 

درباره کوانتان مالزی

کوانتان نهمین شهر بزرگ مالزی و یکی از جاهای بسیار زیبا و دیدنی است که مرکز ایالت پاهانگ نیز محسوب می‌شود. پاهانگ، بزرگترین ایالت شبه جزیره مالزی است و حتی کامرون هایلندز و تامان نگارا بخشی از پاهانگ هستند. به علاوه از آنجایی که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند، بزرگ‌ترین شهر در ساحل شرقی مالزی نیز محسوب می‌شود و به طور کلی ۱.۵ میلیون نفر در ایالت پاهانگ زندگی می‌کنند. کوانتان جایی زیبا با جاذبه‌های دیدنی قدیمی و مدرنی است که به آن حس و حال تلفیقی داده شما با گشت و گذار از محله‌های اولیه و قدیمی شهر به سمت محله‌های مدرن‌تر می‌توانید به وضوح گذار رشد شهر را به چشم ببینید.

کارخانه کروپک لکور (Keropok Lekor) در کوانتان مالزی

کروپوک نوعی کراکر است که در آن ماهی به عنوان گزینه اصلی استفاده می‌شود و به صورت نرم و هم سفت درست می‌شود. این غذا بین مردم محلی کوانتان مالزی به شدت رایج و دوست داشتنی است و همه از خوردن آن لذت می‌برند. این غذا را می‌توان با سس فلفلی میل کرد و هم می‌توان آن را بخارپز یا سرخ کرد. سفر به کارخانه Keropok Lekor به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که این غذا چگونه تهیه می‌شود و کل فرآیند پخت و پز را می‌توان از ابتدا تا انتها در اینجا مشاهده کرد. همچنین می‌توانید قبل از ترک این مکان از یک میان وعده سریع لذت ببرید. خلاصه که در نظر بگیرید رفتن به این کارخانه هم شبیه سفرهای علمی مدرسه است و هم جنبه فرهنگی دارد.

 

۱۰ بازار خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور

آدرس: Kampung Peramu Hulu, 26060 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

تور کرم شب تاب حافظ (Hafiz Firefly Cherating) کوانتان مالزی

اگر شما هم از آن دسته افراد ماجراجویی هستید که به دنبال تجارب منحصر به فردی می‌گردید تا برای بقیه عمرتان تا دورهمی شد از سیر تا پیاز آن را تعریف کنید خب این تور چیزی است که حتما باید آن را امتحان کنید! این گردش با قایق و بعد از تاریکی هوا برگزار می‌شود تا بتوانی به خوبی کرم‌های شب تاب را ببینید. حافظ متخصص کرم شب تاب و ناخدای کشتی است و می‌تواند در طول بازدید از کرم‌های شب تاب برای شما بگوید. همچنین انواع مختلف کرم شب تاب را شناسایی می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا این حشرات هنگام تاریکی هوا سوسو می‌زنند. متاسفانه عکس برداری از اینجا ممنوع است و شما فقط باید همه چیز را در حافظه‌تان ذخیره کنید بنابراین همه جان چشم شوید و از این زیبایی بی‌تکرار لذت ببرید. دلیل این محدودیت این است که فلاش دوربین شما می‌تواند به آن‌ها صدمه بزند.

تلوک چمپداک (Teluk Chempedak) کوانتان مالزی

کوانتان یکی از برترین مقاصد ساحلی مالزی است که از بازدید از زیباترین سواحل آن باید در لیست کارهای شما باشد.  تلوک چمپدان تنها حدود ۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و با یک ماشین سواری چند دقیقه‌ای به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. این ساحل در نزدیکی باشگاه گلف رویال پاهانگ واقع شده بنابراین وقتی باشگاه را پیدا کردید بدانید که تقریبا رسیده‌اید. این ساحل ماسه سفید پودری در کنار دریای آبی و خطه درختان سبزی که آن را احاطه کرده به شدت زیبا و آرامش بخش شده است. شما می‌توانید در اینجا به استراحت و شنا بپردازید.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های لنکاوی

مسجد سلطان احمد شاه (Masjid Sultan Ahmad Shah) کوانتان مالزی

این مسجد خیلی زیباست و اکثر خارجی‌ها وقتی آن را بازدید می‌کنند به کل زبانشان بند می‌آید. معماری این مسجد از سبک عثمانی-موری الهام گرفته شده و شبیه مساجدی است که در استانبول پیدا می‌کنید. مرکز مسجد دارای بزرگ‌ترین گنبد است و چهار گنبد دیگر کوچک‌تر و چهار مناره به شکل موشک وجود دارد ظرفیت پذیرش ۸۰۰۰ نفر به طور همزمان دارد. خوشبختانه این مسجد در منطقه تجاری مرکزی کوانتان واقع شده که به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. امروزه این مسجد کاربری دوجانبه دارد و به موزه دولتی پاهانگ تبدیل شده است.

آدرس: Jalan Mahkota, Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri Pahang, 25000 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

مرکز خرید ساحل شرقی (East Coast Mall) کوانتان مالزی

هیچ شکی نیست که خرید کردن در هر نقطه‌ای از دنیا که باشد فعالیتی هیجان انگیز و دوست داشتنی است و کوانتان نیز از این قاعده خارج نیست. مرکز خرید East Coast Mall درست در قلب شهر کوانتان واقع شده  و به راحتی قابل دسترس است. اینجا یک مرکز خرید سبک زندگی معاصر برای خانواده‌ها است و به ترکیبی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی بین‌المللی و داخلی، از غذاهای لذیذ محلی و مد گرفته تا هنر و فرهنگ، غذاهای بین‌المللی و سرگرمی‌ها را با هم ارائه می‌دهد. به همین دلیل همه با رفتن به این مرکز خرید هم دست پر برمی‌گردن هم می‌توانند در طول خرید تا رفتن به کافه‌ها و رستوران‌هایش استراحت کنند.

 

راهنمای کارهای کم‌تر توریستی در لنکاوی

آدرس: East Coast Mall, Jalan Putra Square 6, Putra Square, 25200 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

پارک اسپلاناده (Taman Esplanade) کوانتان مالزی

پارک Esplanade یا تامان اسپلاناده در پشت رودخانه Kuantanکوانتان و در جالان بسار واقع شده و ساختمان مرکزی شورای شهرداری کوانتان نیز در همان نزدیکی قرار گرفته است. اگر در سفری خانوادگی همراه کودکان در مالزی هستید باید اشاره کنیم کودکان عاشق بازدید از این مکان هستند و می‌توانند از انواع مختلف ورزش و سازه‌های کوهنوردی، سرسره، الاکلنگ و تاب لذت ببرند تا انرژی‌های بی‌پایان‌شان را آزاد کنند. به علاوه اگر شما هم به ماهی‌گیری علاقه دارید، پلکانی در کنار پارک وجود دارد که مکانی عالی برای این کار است.

آدرس: Jalan Tanah Putih, 25100 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

باغ وحش کوچک تامان ترانتوم (Mini Zoo Taman Teruntum) کوانتان مالزی

همانطور که از نام این باغ وحش پیداست، ایتجا یک پارک جانورشناسی کوچک است که درست در کنار زمین بازی برای بچه ها قرار دارد و تنوع خوبی از گونه‌های جانوری خارجی و بومی را در خود جمع آوری کرده است. برای افرادی که در سفر خانوادگی هستند این باغ وحش جایی است که باید بچه ‌را برای بازدید آن ببرند چرا که نه تنها بچه‌ها از گشت و گذار و بازدید از این مجموعه تفریحی لذت می‌برند و شانس تماشای حیوانات مختلفی را خواهند داشت بلکه در مورد آن‌ها اطلاعات زیادی هم کسب می‌کنند. به علاوه می توان در داخل باغ وحش دوچرخه کرایه کرد و کودکان فضاهای زیادی برای بازی و دویدن خواهند داشت. یک مسیر ایمنی نیز در داخل این باغ وحش کوچک وجود دارد تا آن‌ها آزادانه انرژی‌شان را تخلیه کنند.

آدرس: Jalan Padang Golf, 25050 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

تامان بندر (Taman Bandar) کوانتان مالزی

احتمالا هیچ چیزی به جز یک پیاده روی آرام در کنار دریاچه، و بعد از آن همه گشت و گذار و تحمل شلوغی نمی‌تواند شما را آرام کرده و آرامش را به وجودتان برگرداند. اگر در این منطقه اقامت دارید، تامان بندر بهترین مکان برای یک پیکنیک با خانواده یا حتی دویدن است! اگر در سفر خانوادگی در تور مالزی هستید حتما با بچه‌ها به انجا بیایید زیرا آن‌ها می‌توانند اوقات خوبی را در زمین بازی و زمین بسکتبال منطقه سپری کنند. پیاده‌روی کنار دریاچه منظره‌ای تماشایی از تامان بندر را به شما ارائه می‌دهد و نیمکت‌های کنار دریاچه نیز در سراسر منطقه برای کسانی که می‌خواهند لحظاتی را بنشینند و محیط اطراف خود را تماشا کنند، پراکنده شده است.

 

زیباترین جزایر مالزی

آدرس: Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

معبد لائو زی (Lao Zi Temple) کوانتان مالزی

اگر عباقه‌مند به فلسفه شرقی هستی پس حتما از این معبد دیدن کنی که به لائوزی، حکیم بسیار مورد احترام تائو ته چینگ، که گفته می‌شود سنگ بنای سنت فلسفی تائوئیسم است، تقدیم شده است. معبد و مناطق اطراف آن نیز مملو از مجسمه‌های زیبا است که تاریخ باستان را به تصویر می‌کشند. شما با بازدید از این معبد می‌توانید سفری در زمان و به گذشته داشته باشید.

آدرس: No. Lot 362 KM12, Taman Impian Ku, Darul Makmur, Jln Sungai Lembing, 25200 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

ساحل بسراه (Beserah Beach) کوانتان مالزی

اگر ساحل دوست هستید یکی دیگر از سواحل محبوب مالزی ساحل بسرا است. این ساحل که تنها کم‌تر از نیم ساعت با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد، مکانی عالی برای بودن در کنار عزیزانتان و همچنین تماشای طلوع و غروب خورشید است. به خاطر همین محبوبیت ساحل است که بسیاری از هتل‌های ساحلی و سایر مکان‌های اجاره‌ای در این منطقه ایجاد شده‌اند، بنابراین وقتی می‌خواهید تعطیلات آخر هفته‌ی جذابی را برنامه ریزی کنید، لازم نیست خیلی از شهر دور شوید. با وجود چشم انداز باشکوه دریای چین جنوبی حتی ممکن است هوس کنید مدت بازدیدتان را هم بیشتر کنی و زمان بیشتری را در اینجا بگذرانید.

آدرس: Kampung Pantai Batu Hitam, 26100 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

بار ساحلی پوته (Puteh Beach Bar) کوانتان مالزی

چه به دنبال یک شام دلچسب با خانواده باشید و چه برای گپ زدن و نوشیدن چند نوشیدنی با دوستانتان به دنبال جایی برای وقت گذرانی می‌گردید، این بار احتمالا همان جایی باشد که به دنبال آن هستید. علاوه بر غذاهای لذیذ مالزیایی، این بار با معرفی غذاهای دیگر در منوی خود، موفق شد تا غذاهای معروف جهانی را به کوانتان بیاورد. برای این که تازه ترین غذاهای این رستوران ساحلی را امتحان کنید می‌توانید از پیشخدمت‌ها کمک بگیرید.

 

خنک ترین جاهای مالزی در تابستان

آدرس: Lot 1260, Adena Beach Resort, Pantai Balok, 26080 Kuantan, Pahang

ساعت کار: روزانه از ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲ بامداد



منبع

۰۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران