زیباترین جزیره‌های مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
زیباترین جزیره‌های مالدیو

مالدیو به عنوان برترین مقصد گردشگری برای عاشقان دریا، ساحل و جزایر بکر این روزها مورد توجه بسیاری از توریست‌ها از سراسر دنیا قرار گرفته است. به طوری که می‌توان ادعا کرد که مالدیو زیباترین جزایر دنیا را در خود جای داده است. البته به دلیل تعداد بالای جزیر‌ه‌هایی که در مالدیو قرار دارند توصیه می‌شود تا مسافران قبل از اقدام به سفر اطلاعاتی را در خصوص زیباترین جزیره‌های این مقصد پرطرفدار به دست آورند. در همین راستا ما نیز در این مقاله سعی کرده‌ایم تا لیستی از زیباترین جزیره‌های مالدیو را برای مسافران تور مالدیو جمع‌آوری کنیم. تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا با جزیره‌های رویایی مالدیو آشنا شوید.

 

جزایر پلی و چیلی در مالدیو (Play and Chill Islands)

پلی و چیلی نام دو جزیره بسیار زیبا در مالدیو هستند که مقاله خود را با معرفی آن‌ها شروع می‌کنیم. علت معرفی همزمان این دو جزیره قرار گرفتن آن‌ها در کنار یکدیگر است که با یک پل زیبا و خاص به هم پیوسته‌اند. اغلب تصاویری که در اینستاگرام از جزایر مالدیو منتشر می‌شوند عموما متعلق به این دو منطقه هستند. ویلاهای ساحلی، پوشش گیاهی استوایی، هتل‌های مجلل، تنوع بالای تفریحات دریایی تنها گوشه‌ای از لذت‌هایی هستند که در بازدید از جزایر پلی و چیلی با آن‌ها روبرو خواهید شد. همچنین این دو مکان گزینه‌ای فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به غواصی در مالدیو و تماشای مرجان‌های زیبا هستند. چنانچه قصد سفر به جزایر چیلی و پلی را در مالدیو داشتید فرصت رفتن به رستوران‌های مدرن و چشیدن طعم لذیذ غذاهای دریایی را از دست ندهید. دو مورد از عجیب‌ترین این رستوران‌ها نست (Nest) و سوبسیکس (Subsix) نام دارند که اولی در ارتفاع ۶ متری در میان درختان و دومی در عمق ۶ متری اقیانوس هند قرار گرفته است.

 

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ماله

 

جزیره دیگالی در مالدیو (Dhigali Island)

دیگالی یکی از زیباترین جزایر مالدیو است که دارای هتل معروفی با همین نام بوده و به دلیل جذابیت طراحی در دل طبیعت توانسته محبوبیت بالایی بین گردشگران تور مالدیو پیدا کند. علاوه بر آن سواحل وسیع سفید برفی، مسیرهای چوبی در لابه‌لای شن، استخرهای نامتناهی، آلاچیق‌ها در باغ‌های گرمسیری و ... هر گردشگری را در بازدید از این جزیره شیفته خود می‌کنند. در مقایسه با سایر دیگر جزایر مالدیو، دیگالی بسیار بزرگ بوده و گردشگران برای گشت و گذار در آن می‌توانند از اتوبوس‌های کالسکه‌ای مخصوص این منطقه استفاده کنند. تماشای غروب آفتاب و همچنین غواصی و اسنورکلینگ در مالدیو دو مورد از پرطرفدارترین تفریحاتی هستند که در جزیره دیگالی مالدیو نباید از دست دهید.

 

جزیره ماگودووا در مالدیو (Magudhuvaa Island)

جزیره ماگودووا در منطقه مرجانی به نام گائوف دهالو (Gaafu Dhaalu) واقع شده که از ماله بسیار دور است. به طوری که سفر به آن می‌تواند برای کودکان خسته کننده باشد. چرا که باید مسافتی در حدود یک ساعت با هواپیما و سپس یک ساعت دیگر با قایق طول را بپیمایید. جزیره ماگودووا یکی از بهترین هتل‌های مالدیو و حتی دنیا را به نام آیادا مالدیو در خود جای داده است. این هتل در میان ۲۵ بهترین اقامتگاه‌های جهان در تریپ ادوایزر قرار دارد و برنده جایزه انتخاب مسافر در سال ۲۰۱۹ است. چنانچه در سفر خود با تور مالدیو محدودیت مالی نداشته و کودکی به همراه ندارید، بدون شک جزیره ماگودووا باید اولین انتخاب شما باشد.

 

جزایر رانگالی و رانگالی‌فینیلهو در مالدیو (Rangali and Rangalifinilhu Islands)

از دیگر جزایری که در میان زیباترین‌های مالدیو گنجانده شده‌اند، رانگالی و رانگالی‌فینیلهو نام دارند. در کنار زیبایی‌های طبیعی بزرگترین مزیت این منطقه موقعیت مکانی خوب آن است و یکی از بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل شناخته می‌شود. به طوری که با هواپیمای دریایی تنها ۳۰ دقیقه از ماله فاصله دارد. مزیت دوم آن در بر داشتن یکی از بهترین‌ هتل‌های جهان در خود است. به طوری که هتل رانگالی و رانگالی‌فینیلهو در سال ۲۰۱۸ توسط مجله تایم در میان ۱۰۰ مکان برتر جهان قرار گرفت. مورد بعدی زیبایی بی‌حد و اندازه این جزایر هستند که توسط یک پل ماجراجویانه به یکدیگر پیوند خورده‌اند. همچنین در بازدید از این منطقه فرصت اقامت در اولین ویلای زیر آبی جهان را خواهید داشت. چرا که  در اینجا توسط دنیای منحصر به فرد زیر آب مالدیو احاطه خواهید شد و این یک تجربه بسیار خاص برای شما خواهد بود. به عنوان جذابیت بعدی می‌توانید به سمت رستوران زیر آب ایتها (Ithaa) رفته و تجربه خوردن غذاهایی از بهترین سرآشپزهای جهان را به دست آورید.

 

معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های مالدیو

 

جزیره هاداها در مالدیو (Hadahaa Island)

هادها یکی دیگر از جزایر زیبا و خاص مالدیو است که از بالا شکلی شبیه به گیلاس دارد. شکل این جزیره گرد بوده و ویلاهای آبی آن در یک خط منحنی شبیه دم گیلاس ساخته شده‌اند. پس اگر به دنبال مقصد جزیره‌ای کلاسیک در مالدیو هستید، هادها بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این جزیره دایره‌ای کوچک با فضای سرسبز، خط ساحلی سفید و احاطه شده توسط مرداب آبی یکی از بهترین خاطرات شما را در سفر به مالدیو رقم خواهد زد.

 

جزیره ویهاماناافوشی در مالدیو (Vihamanaafushi Island)

ویهاماناافوشی را می‌توان به دلایل متعددی در لیست بهترین مکان‌های مالدیو برای بازدید و حتی جهان قرار داد. در سال ۱۹۷۲، اولین هتل در مالدیو با نام کورومبا (Kurumba) در اینجا افتتاح شد. چنین کاری اتفاقی نبوده و موسسان این هتل جذاب‌ترین جزیره مالدیو را برای این منظور انتخاب کردند. امروزه از مزایای سفر به جزیره ویهاماناافوشی می‌توان به باغ‌های سرسبز، مراقبت عالی از بافت جزیره، مسیرهای سنگفرش زیبا و هتل‌های مختلف برای اقامت در آن اشاره کرد. این جزیره در نزدیکی پایتخت ماله قرار گرفته و تنها ۱۰ دقیقه با قایق از آن فاصله دارد. بنابراین گزینه‌ای عالی برای کسانی است که قصد سفر خانوادگی با تور مالدیو را دارند. نکته جالب در خصوص آن، این است که محل زندگی کوسه‌های صخره‌ای، لاک‌پشت‌ها، ماهی‌های خاردار و بسیاری دیگر از موجودات دریایی است که در صورت علاقه به غواصی می‌توانید همه آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.

 

جزیره کندولهو در مالدیو(Kandolhu Island)

جزیره کندولهو به لطف طبیعت بی‌نظیرش و همچنین طراحی جذاب و باشکوه هتلی که با همین نام در آن واقع شده توانسته نام خود را در لیست زیباترین جزایر مالدیو بگنجاند. این جزیره کوچک برای زوج‌هایی که قصد یک سفری رمانتیک به مالدیو و به خصوص ماه عسل را دارند، بسیار عالی است. در مجموع ۳۰ ویلا آبی و ساحلی در کندولهو با حداکثر حریم خصوصی فراهم شده و همین آن را به یک مکان دنج و آرام تبدیل کرده است. شما می‌توانید در هتل کندولهو از خدمات اسپا، غواصی، گشت و گذار و موارد دیگر به منظور رفاه و آسایش بیشتر بهره ببرید.

 

تفریحات هیجان‌انگیز در مالدیو

 

جزیره لانکانفوشی در مالدیو (Lankanfushi Island)

یکی دیگر از جزایر زیبا و همچنین دنج و آرامی که در مالدیو وجود دارد، جزیره لانکانفوشی است که عموما برای استراحت و رسیدن به آرامش توسط گردشگران تور مالدیو انتخاب می‌شود. این جزیره زیبا علاوه بر آرامشی که دارد، به دلیل سواحل سفید گسترده خود نیز توانسته از دیگر جزایر مالدیو متمایز شود. بدون شک شما بهترین عکس‌های سفر خود را در این جزیره خواهید گرفت و شبی رمانتیک را در آن به همراه شریک زندگی خود تجربه خواهید کرد.

 

جزیره گیلی لنکانفوشی در مالدیو (Gili Lankanfushi Island)

از دیگر جزایر زیبای مالدیو که در سایه هتل دریایی خود به شهرت در بین گردشگران رسیده، جزیره گیلی لنکانفوشی است. این اقامتگاه دارای ۴۵ ویلای مستقل دریایی و ساحلی بوده و آرامشی توصیف نشدنی را برای گردشگران به تصویر می کشد. این جزیره زیبا در منطقه آتول شمالی ماله قرار داشته و یکی از تمیزترین مناطق مالدیو محسوب می‌شود. هتل گیلی لانکانفوشی در سال ۲۰۱۸ توسط جوایز انتخاب مسافران تریپ ادوایزر در بین ۵ گزینه برتر جهان قرار گرفت و اکنون نیز جز برترین هتل‌های مالدیو به شمار می‌رود. البته که همه چیز در این جزیره مربوط به هتل لوکس و زیبای آن نبوده و مسافران می‌توانند از امکاناتی نظیر بارهای سنتی، رستوران‌ها، اسپا و مرکز تناسب اندام، زمین‌های کوچک تنیس و ... نیز بهره‌مند شوند. به عنوان نکته آخر، ناگفته نماند که جزیره لانکانفوشی مرکز تحقیقات گیلی وشی بوده که در حفاظت از صخره‌های مرجانی نقش دارد.

 

آشنایی با ۱۳ نکته جالب قبل از سفر به مالدیو

 

جزیره ویلینگیلی در مالدیو (Villingili Island)

ویلینگیلی بزرگترین جزیره‌ای است که قصد داریم به عنوان زیباترین جزایر مالدیو معرفی کنیم. این جزیره طول ۳ کیلومتر و عرض ۰.۸ کیلومتر داشته و علاقه‌مندان می‌توانند از مسیرهای دوچرخه سواری در سرتاسر آن لذت ببرند. ویلینگیلی به قدری زیبا و دوست داشتنی است که به شما این اطمینان را می‌دهیم که در بازدید از آن یکی از بهترین روزهای زندگیتان را تجربه خواهید کرد. باغ‌های گرمسیری زیبا، ساحل سفید برفی، تالاب‌های فیروزه‌ای، غروب و طلوع زیبای خورشید، برخورداری از تنها زمین گلف ۹ سوراخه در مالدیو و ویلاهای مجلل تنها چند مورد از جذابیت‌های این جزیره منحصر به فرد مالدیو هستند. به طوری که در کنار این موارد می‌توانید در طول اقامت خود در ویلینگیلی از مزارع محلی دیدن کرده و به تفریحاتی از قبیل سوار شدن به قایق بادبانی و خوردن غذاهای خوشمزه دریایی و غذاهای محلی مالدیو بپردازید.

 

جزیره بیادو در مالدیو (Biyadhoo Island)

بیادو جزیره‌ای کوچک و زیبا در مالدیو است که توسط اقیانوس نیلگون احاطه شده و در کنار طبیعت چشم‌نواز خود به دلیل زیبایی‌های دنیای زیر آب نیز شهرت دارد. منطقه مرجانی جنوبی این جزیره یکی از هیجان انگیزترین مناطق برای غواصان در مالدیو شناخته می‌شود که حدود ۲۰ نقطه غواصی مختلف را در اختیار غواصان قرار می‌دهد. همچنین بیادو دارای هتلی مجلل و دوست داشتنی با ۹۶ اتاق است که تمامی امکانات رفاهی و خدماتی را در طول اقامت شما در اختیار قرار خواهد داد. این جزیره خدماتی نظیر مرکز اسپا، ماهیگیری در هنگام سحر در اقیانوس، موج سواری و قایق رانی را نیز به گردشگران ارائه داده و آن‌ها را در داشتن سفری فراموش نشدنی و بی‌نظیر همراهی می‌کند.

 

جالبترین حقایق درباره مالدیو

۲۱ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران