زیباترین نقاط مالدیو (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
زیباترین نقاط مالدیو (بخش دوم)

نقاطی که در بخش اول به شما معرفی کردیم، معروف‌ترین مکان‌های زیبا در مالدیو هستند که خیلی از گردشگران دنیا، آن‌جا سفر خود به مالدیو را آغاز می‌کنند. البته این لیست بلندبالا می‌تواند خیلی بیشتر ادامه پیدا کند، اما ما در بخش دوم سراغ جاهای کم‌تر معروف و جزایر کوچک‌تر می‌رویم و قصد داریم برای سفر با تور مالدیو آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

مارادهو

در قیاص با دیگر مقاصد گردشگری مالدیو، مارادهو کم‌تر شناخته شده به حساب می‌آید، اما این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا یکی از بهترین انتخاب‌های شما در این سفر است. جزیره‌ای با سواحل متعدد، منطقه‌ی مرجانی بزرگ که برای غواصی و اسنورکلینگ عالی به نظر می‌آید و البته منطقه شهری دلچسبی که برای گردش و بودن در کافه‌ها عالی هستند. حتی برای آن‌ها که می‌خواهند در تور مالدیو، ریزورت‌های لاکچری را برای اقامت انتخاب کنند، جزیره مارادهو چندین ریزورت برای ارائه در خود دارد.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

ولیگاندو

مالدیو از چندین و چند جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده و تعداد جزایر بزرگ آن زیاد نیستند. به همین دلیل است که در لیستمان کم کم داریم وارد جزایر خصوصی و زیبایی می‌شویم که شهرت مالدیو را به همراه داشته‌اند. یکی از زیباترین و البته معروف‌ترین آن‌ها ولیگاندو است که انتخابی عالی برای یک سفر دو نفره‌ی رمانتیک به قلب اقیانوس هند بوده و ویلاهای لاکچری و سواحل سفیدش، میزبانی عالی برای شما خواهند بود.

Thulusdhoo

این جزیره‌ی کوچک یک منطقه خصوصی نیست و چندین اقامتگاه را در خود میزبانی می‌کند که عموما ریزورت‌های لوکس و جذاب هستند. این جزیره‌ی کوچک پوشش جنگلی زیادی ندارد، اما درخت‌های بزرگش کم و بیش در ساحل آفتابی، سایه‌ای برایتان ایجاد می‌کنند. سواحلی با ماسه‌های پودری سفید و آب شفافی که به خاطر سد مرجان‌ها، عموما آرام و دنج است و جان می‌‌دهد برای تفریحات آبی، اما یکی از بهترین محاسن بودن در Thulusdhoo این است که با قایق می‌توانید بسیاری خشکی‌های کوچک آن اطراف که تعدادشان کم نیستند را نیز ببینید.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

مانتا

مانتا نام منطقه‌ای خاص در مالدیو است که اگر می‌خواهید یک اسنورکلینگ فراموش نشدنی و یک ماجراجویی استثنایی داشته باشید، باید سری به این مکان بزنید. این منطقه در واقع جایی است که شما می‌توانید سفره‌هایی بزرگی را ببینید که در سطح آب هستند و شنا کنان از کنارشان رد شوید. شک نکنید که تجربه بودن در این مکان، چیزی نیست که به راحتی از فکرش خارج شوید و برای تمام عمر همراه شما خواهد بود.

Fuvahmulah

این جزیره کمی با دیگر جزایر مالدیو متفاوت است و یک مکان سرسبز محسوب می‌شود که نه تنها یک ساحل یک دست و بزرگ دور تا دورش دارد، بلکه در داخل نیز یک دریاچه کوچک و آبراه‌های زیبا دارد. جالب این که Fuvahmulah جزیره‌ای نزدیک به خود ندارد و تا جزیره‌ی بعدی فاصله‌ی نسبتا زیادی هست که همین نیز در میان مقاصد مالدیو کم پیش می‌آید.

 

راهنمای گردشگری مالدیو

Alimatha

این جزیره در لبه‌ی شرقی مالدیو واقع شده و یکی از انتخاب‌های لاکچری و معروف در تور مالدیو است که بودن در آن هزینه‌ی بسیار سنگینی برایتان در پی خواهد داشت. یک جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا با اقامتگاه‌هایی که در دل آب‌های اقیانوس هند ساخته شده و سواحل شنی سفید رنگی که جزیره را در بر گرفته‌اند. مرجان‌هایی که به دور جزیره هستند، آب آن را شفاف و فوق‌العاده کرده‌ و باعث شده‌اند شما به راحتی تا عمق زیادی را مشاهده کنید و ماهی‌های رنگارنگ را ببینید که دور اقامتگاه‌ها پرسه می‌زنند. وجود منطقه امن شنا، پوشش جنگلی، محیط آرامش بخش و امکانات کامل، Alimatha را به یکی از بهترین جزایر خصوصی مالدیو برای اقامت بدل کرده است.

رستوران زیر آبیIthaa

با توجه به شباهت جزایر خصوصی مالدیو، با خودمان گفتیم دو انتخاب آخر ما کمی متفاوت باشند. اولی یک رستوران زیر آبی متفاوت و منحصر به فرد در دنیاست با نام Ithaa  که در عمق ۵ متری در زیر آب قرار دارد که نیویورک دیلی نیز در سال ۲۰۱۴ آن را زیباترین رستوران دنیا نام نهاد. وقتی در این رستوران مشغول به غذا خوردن هستید، نمایی ۱۸۰ درجه از یکی از بخش‌های جذاب اقیانوس هند را مشاهده خواهید کرد و ماهی‌های بزرگ و کوچک بالای سر شما و در کنارتان به شنا مشغول هستند.

 

بهترین نقاط دنیا برای سفر در ژانویه ۲۰۲۱

زیر دریایی وال

و انتخاب متفاوت دوم ما در واقع یک جای مشخص نیست، بلکه رفتن به سراغ زیردریایی معروف وال در مالدیو است که در واقع یک زیر دریایی نسبتا بزرگ با گنجایش ۲۵ نفر بوده و فشار داخل آن به شکلی تنظیم می‌شود که تا عمق زیادی که می‌روید، باز هم بتوانید به راحتی و به شکل طبیعی نفس بکشید. سپس همراه این ماشین جذاب به جاهایی از عمق دریا می‌روید که دیدنی‌های آن کاملا متفاوت با هر چه در سفرهایتان دیده‌اید هستند. این زیر دریایی تا عمق ۴۰ متری و به یک مکان زیبای مملو از مرجان‌ها و ماهی‌ها می‌رود، جایی که کوسه‌های سفید زندگی می‌کنند.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران