معرفی زیباترین سواحل مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
معرفی زیباترین سواحل مالدیو

مالدیو، سرزمینی زیبا که از ۱۲۰۰ جزیره‌ در اقیانوس هند تشکیل شده و یکی از خاص‌ترین مقاصد گردشگری در تمام دنیاست. خیلی از مسافران در نقاط مختلف این کره‌ی خاکی، رویای رفتن به مالدیو، قدم زدن بر روی سواحل سفید رنگ و شنا در آب‌های کریستالی‌اش را دارند. البته خیلی از سفرها به این کشور، به شهرهای بزرگ مالدیو انجام می‌شود و به همین دلیل، سواحل پربازدید در میان گردشگران نیز، سواحل آن جزیره‌ها خواهد بود. اما ما امروز زیباترین سواحلی را به شما معرفی می‌کنیم که در تور مالدیو می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

 

جزیره‌ی کوکوا (Cocoa)

خیلی از سواحلی که در لیست ما هستند، در واقع تنها ساحل یک جزیره‌ی کوچک هستند. مثل این ساحل استثنایی و زیبا که دورتادور جزیره‌ی کوکوا واقع شده و دقیقا همان تصوری است که از سفر به مالدیو دارید. شن‌های این ساحل بافتی شبیه به شکر داشته و به رنگ روشن هستند و دورتادور آن را تا مسافتی طولانی، آبی شفاف و کریستالی گرفته است.

 

راهنمای گردشگری مالدیو

لاندا گیراوارو (Landaa Giraavaru)

یکی از دلایلی که یکی از لاکچری‌ترین هتل‌های مالدیو -هتل چهار فصل- در این محل ساخته شده، همین ساحل بزرگ و سفید رنگ است. این ساحل بزرگ در بخشی به دل آب زده و باریکه‌ای از خشکی را در اقیانوس پدید آورده است. البته این جزیره به صورت خصوصی اداره می‌شود و تنها با اقامت در هتلی که از آن یاد کردیم، می‌توانید بودن در این محل را تجربه نمایید. البته فراموش نکنید که در این ساحل، لاکپشت‌های دریایی به وفور دیده می‌شوند و در آب نیز می‌توانید سفره ماهی‌های بزرگ را مشاهده کنید.

باروس (Baros)

جزیره‌ی باروس با ساحلی خاص و زیبا که دور تا دور آن را آب کریستالی و مرجان‌های دریایی گرفته‌اند، منظره‌ای بی‌بدیل برای گردشگران می‌سازد. این ساحل بزرگ که به دور جزیره چرخیده، بخش‌های مختلفی داشته که از جمله‌ی آن می‌توان به یک استخر طبیعی بزرگ اشاره کرد که به خاطر شکل مراجان‌ها در آب شکل گرفته و حتی در روزهای طوفانی نیز، محلی عالی برای شنا خواهد بود.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

ریتهی را (Reethi Rah)

این جزیره با این که کوچک است، اما چند ساحل در خود دارد که بدون هیچ شکی می‌توان آن‌ها را از جمله زیباترین سواحل مالدیو به حساب آورد. متاسفانه این محل نیز یک جزیره‌ی خصوصی محسوب شده و شما تنها با اقامت در یکی از ویلاهای استثنایی  One&Only Reethi Rah می‌توانید بودن در این مکان را تجربه نمایید. این محل یکی از جذاب‌ترین مناظر طلوع و غروب خورشید را نیز به همراه خواهد داشت و با توجه به این که پوشش گیاهی درختان، تا مرز ساحل می‌رسد، به راحتی می‌توانید از آفتاب سوزان به آن‌ها پناه ببرید.

ولیگاندو (Veligandu)

ولیگاندو یکی دیگر زیباترین نقاط مالدیو است. ساحل بزرگ و شنی به رنگ روشن که به عمق آب پیش رفته و فضایی بزرگ و عالی با آب کریستالی و شفاف را برای هر کس که به این محل می‌رود، فراهم می‌کند. مرجان‌های دریایی رنگارنگ، تنوع بسیار زیاد ماهی‌ها و فرصت‌هایی که برای شنا و غواصی در این ساحل فراهم شده، در کنار زیبایی وصف‌نشدنی‌اش، ولیگاندو را به ساحلی معرکه در مالدیو بدل کرده است.

تولوسدو (Thulusdhoo)

تولوسدو یکی از پربازدیدترین سواحلی است که در لیست امروزمان به شما معرفی می‌کنیم، چون این جزیره یک مکان خصوصی نیست و چندین هتل و اقامتگاه در آن واقع شده است. با این حال ساحل بسیار بزرگ تولوسدو یکی از سواحل واقعا زیبا در مالدیو است که امکان گسترده‌ای برای تفریحات آبی در آن فراهم شده است. آب بخشی از ساحل با سنگ‌ریزها به صورت راکد در آمده، تا در هر زمانی که بخواهید بتوانید در آن شنا کنید. وجود پوشش گیاهی در اطراف ساحل و مرجان‌های آبی رنگارنگ، تصویری شگرف به این ساحل بخشیده است.

 

۷ مقصد عالی در دنیا برای عاشقان خرید کردن

هولهوماله (Hulhumale)

و در آخر برسیم به یکی دیگر از محبوب‌ترین جزایر مالدیو به نام هولهوماله که ساحل اصلی آن یکی از جاهایی است که خیلی از گردشگران روزهای سفر به مالدیو را در آن می‌گذرانند. این ساحل عالی در اگر چه پهنای زیادی ندارد، اما یک پهنه‌ی آبی شفاف و کریستالی را در مقابل داشته و فضایی استثنایی نیز دارد که هم برای استراحت، هم شنا و هم انجام تفریحات آبی مناسب است. شاید زیبایی هولهوماله به اندازه دیگر سواحلی که گفتیم نیست، اما جذابیت این ساحل بزرگ متفاوت و البته چشم نواز است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران