زیباترین نقاط مالدیو (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
زیباترین نقاط مالدیو (بخش اول)

تور مالدیو را همه به جزایر کوچک بهشت مانند و سواحل استثنایی‌اش می‌شناسند. سرزمینی که همیشه به عنوان یکی از زیباترین نقاط روی زمین شناخته شده و عکس‌هایش در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. اما فارغ از کلمه‌ی کلی مالدیو، این کشور دقیقا چه جاهای دیدنی دارد؟ گردشگران بیشتر به کدام بخش‌ها می‌روند و زیباترین نقاط مالدوی کجاها هستند؟

فراموش نکنید که بخش زیادی از خارق‌العاده‌ترین جزایر کوچک مالدیو، جزایر خصوصی محسوب می‌شوند که ما در بخش دوم مقاله به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر به مرور زیباترین نقاط مالدیو بپردازیم.

 

Banana Reef

بدون هیچ شکی یکی از زیباترین نقاط در این کره‌ی خاکی، Banana Reef است. این مکان در واقع یک خشکی مرجانی نیم دایره و فوق‌العده زیباست که در قلب دریا شکل گرفته و از جمله محبوب‌تین جاهای مالدیو برای غواصی نیز محسوب می‌شود که دنیایی رنگین در زیر آب دارد. این مکان که Gaathugiri نیز خوانده می‌شود، در شمال مالیه است و گردشگران به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت. حتما با تورهای غواصی به این محل بروید و عکس‌های زیر آبی فوق‌‌العاده از هزاران هزاران ماهی رنگارنگ ثبت کنید.

مالیه

مالیه پر جمعیت‌ترین شهر مالدیو بوده و بسیاری از سفرها به این شهر انجام می‌شود. یک جزیره‌ی نسبتا کوچک که در میان آب‌های اقیانوس هند قرار گرفته و ساختمان‌های رنگارنگ و سواحل جذابش، شما را عاشق خود خواهد کرد. با توجه به این که این جزیره تنها حدود ۶ کیلومتر مربع است، به راحتی می‌توانید جاهای دیدنی و سواحل مختلفش را در یک سفر ببینید.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

HP Reef

این مکان را پایتخت مرجان‌های نرم دنیا می‌نامند. بدون شک این محل بهشتی برای غواصان است که در عمقی کم می‌توانند دنیایی از مرجان‌های رنگارنگ و متنوع و آبزیان مختلفی را ببینند که در میان آن‌ها به زندگی مشغولند. مرجان‌های رنگین‌کمانی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های HP Reef محسوب می‌شوند. این مکان یک منطقه محافظت شده‌ی دریایی است و به همین دلیل قوانینی وجود دارد که شما حتما باید با تیم‌های مخصوص به غواصی بپردازید، البته این مهم برای گردشگران ایده‌آل است، چون بدون هیچ دانش غواصی می‌توانند از این مناظر زیبای زیر آبی لذت ببرند.

ساحل مصنوعی

وقتی به تور مالدیو می‌روید، مسلما سواحل متعددی وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. اما شاید فکرش را هم نکنید که یکی از بهترین انتخاب‌ها در مالیه برایتان، ساحل مصنوعی است که با صد کردن راه آب ساخته شده و انواع امکانات برای ورزش‌های آبی و لذت بردن در آن پدید آورده شده است. آب این ساحل به خاطر شکلی که برایش در نظر گرفته شده در روزهای طوفانی نیز آرام است و گردشگران می‌توانند از بودن در آن لذت ببرند.

 

بهترین نقاط دنیا برای سفر در ژانویه ۲۰۲۱

هولهوماله

این جزیره که در نزدیکی پایتخت واقع شده است، یکی دیگر از شهرهای شلوغ مالدیو به حساب می‌آید که همینطور به رشد خود ادامه داده و روز به روز مدرن‌تر می‌شود. فرودگاه بین‌امللی وارنا نیز در این بهشت زیبا واقع شده که با موج‌شکن‌های بزرگ حفظ می‌شود و شما می‌توانید با قایق‌هایی که در بندرش وجود دارد، در آب‌های اطراف گردش کرده و جزیره‌های کوچک زیادی را ببینید. چندین ساحل مصنوعی و هتل‌هایی که نمای فوق‌‌العده‌ای از مالدیو را برایتان به نمایش می‌گذارند، از جمله چیزهایی هستند که باعث خواهند شد، هولهوماله را برای مقصد سفر خود به این کشور انتخاب کنید.

مافوشی

مافوشی شاید دارای ریزورت‌های لاکچری و هتل‌های ۵ ستاره نباشد، اما زیبایی آن خیره کننده بوده و مقصدی ایده‌آل برای آن‌هاست که واقعا می‌خواهند از چیزهایی که مالدیو را مشهور کرده، لذت ببرند. متاسفانه این محل به خاطر سونامی سال ۲۰۰۴ صدمات زیادی دیده بود، اما این روزها دوباره به اوج برگشته و آن آب شفاف و کریستالی‌اش در چهار ساحل معروفی که دارد، میزبان گردشگران بسیاری‌ست که به تور مالدیو می‌آیند.

Utheemu

Utheemu از بسیاری جهات با دیگر مقاصدی که تا این‌جا معرفی کردیم متفاوت است. این مکان که از جمله جزایر شمالی مالدیو به حساب می‌آید، از نظر تاریخی برای کشور اهمیت زیادی داشته و اگر چه طبیعت و سواحل آن به شکلی خیره کننده زیبا هستند، همچنین شما می‌توانید ابنیه از قرن ۱۶ میلادی را در آن‌جا مشاهده کنید. در واقع این جا جایی بوده که سلطان محمد تاکوروفانو در آن زندگی می‌کرد، کسی که در نهایت پرتغالی‌ها را از خاک کشورش بیرون راند. ویلاهای چوبی که درون آب ساخته شده‌اند، سواحلی که جان می‌دهد برای موج سواری و بخش جنگلی بزرگ، از دیگر ویژگی‌های Utheemu محسوب می‌شود.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

۲۵ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران