غواصی و اسنورکلینگ در مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
غواصی و اسنورکلینگ در مالدیو

بودن در سواحل مالدیو، حس و حال قدم زدن در کارت پستال‌ها را به شما می‌دهد. آبی که به ساحل می‌رسد، همچون کریستال تمیز بوده و سفیدی سواحل این کشور نیز به این زیبایی می‌افزاید. یکی از فعالیت‌های بسیار پرطرفدار در مالدیو، اسنورکلینگ بوده که در واقع شنا با عینک‌های مخصوص و تماشای زیر آب و ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های دریایی است. از طرفی، افراد زیادی در سفر به مالدیو، در تورهای غواصی شرکت می‌کنند تا دنیای زیر آب این کشور را به بهترین شکل تماشا کنند.

 

اسنورکلینگ در مالدیو

اگر فکر می‌کنید، ویلاهای روی آب یا تاب‌هایی که کنار ساحل گذشته شده، زیباترین چیزهایی هستند که در مالدیو می‌بینید، کافی‌ست یک بار برای اسنورکلینگ در این کشور اقدام کنید. کیلومترها مرجان‌های دریایی رنگارنگ، موجودات زیبایی که در آرامش به شنا می‌پردازند و یک اکوسیستم رویایی درون آبی شفاف و تمیز، تصویر باورنکردنی را پیش روی شما به نمایش خواهد گذاشت.

 

اقامت در مالدیو برای تمامی بودجه‌ها

آیا باید شنا بلد باشید که برای اسنورکلینگ اقدام کنید؟

نه! البته آن‌هایی که شنا بلد هستند، خیلی راحت‌تر می‌توانند به زیر آب رفته و بدون جلیقه‌های نجات، تن به آب بزنند. اما حتی اگر شنا بلد نباشید، کافی‌ست به گفته‌های مربی گوش کرده، عینک‌های خود را چشم ببندید و با جلیقه به آب بروید و از نمای زیر آب لذت ببرید. حتی نقاطی برای اسنورکلینگ در مالدیو وجود دارد که ارتفاع آب آن‌قدر کم است که نیازی به جلیقه هم ندارید، با این حال موجودات دریایی زیادی را زیر پای خود خواهید دید.

بهترین فصل برای اسنورکلینگ در مالدیو چه زمانی است؟

جواب کلی به این سوال، می‌تواند تمام طول سال باشد اما در نهایت بهتر است که برنامه ریزی خود را برای فصل بارانی نگذارید. به همین دلیل، بهترین زمان برای اسنورکلینگ در تور مالدیو را باید بین ماه‌های دسامبر تا آوریل به حساب آورد. البته این مدت، پیک گردشگری در این کشور بوده و همه چیز گران‌تر از حد معمول است.

در زیر آب‌های مالدیو، چه چیزهایی برای تماشا وجود دارد؟

این مجمع‌الجزایر بسیار زیبا در اقیانوس هند، یکی از کشورهایی است که تمیزترین آب را در سواحل خود می‌بیند. به همین خاطر، اسنورکلینگ در مالدیو واقعا لذت بخش و البته راحت است و محبوب‌ترین فعالیت آبی در آن‌جا به حساب می‌آید. شما هنگام اسنورکلینگ، مرجان‌های دریایی بسیاری را مشاهده خواهید کرد و در نزدیکی ساحل، لاکپشت‌های دریایی کوچک و بزرگ را می‌بینید. وجود ماهی‌های خاصی همچون دلقک ماهی، ماهی‌های مرجانی، ماهی ناپلئونز و ... نیز به زیبایی این فعالیت می‌افزاید. در نهایت باید گفت تعداد ماهی‌های رنگارنگ مالدیو در نزدیکی ساحل، قابل شمارش نیستند.

 

شهرهای توریستی مالدیو را بشناسیم

هزینه اسنورکلینگ در مالدیو چقدر است؟

به طور میانگین، هزینه‌ی تورهای اسنورکلینگ در مالدیو، حدود ۵۰ دلار خواهد بود. این هزینه شامل تجهیزاتی که در اختیار شما قرار گذاشته می‌شود، مربی که همراهتان خواهد بود و حتی هزینه‌ی قایق را شامل خواهد شد. البته المان‌های زیادی هستند که ممکن است باعث تغییر این قیمت شوند. برای مثال، شرکت در تورهایی که با قایق‌های لوکس به مناطق مخصوص می‌روند یا اسنورکلینگ در جزیره‌های خصوصی، هزینه‌ی بیشتری برایتان خواهند داشت.

بهترین مقاصد اسنورکلینگ در مالدیو

جدا از این که در اکثر جزایر خصوصی، به خاطر دنج بودن ساحل، امکان اسنورکلینگ برای مسافرین این ریزورت‌ها وجود دارد، اما ده‌ها مقصد عالی در مالدیو بوده که تورهای اسنورکلینگ به آن‌جاها برنامه ریزی می‌شود. از معروف‌ترین این مقاصد می‌توان به بانانا ریف اشاره کرد که فرم منهنی داشته و در شمال ماله قرار گرفته است.

لاویانی آتول هم از جمله بهترین نقاط برای اسنورکلینگ به حساب می‌آید که حدودا از ماله با هواپیماهای آبی، ۴۵ دقیقه فاصله داشته و آب آن‌جا به قدری تمیز و شفاف است که گویی قایق شما روی هوا شناور است. این مکان در مجموع شامل ۵۴ جزیره‌ی کوچک شده که بیشترشان خالی از سکنه هستند. آری آتول نیز شرایطی به همین ترتیب دارد و متشکل از ۸۲ جزیره کوچک است و اگر چه رفتن به آن‌جا، نسبتا هزینه‌ی زیادی دارد اما تنوع ماهی‌ها و شرایط این محل، واقعا معرکه است.

 

جالبترین حقایق درباره مالدیو

بهترین ریزورت‌های مالدیو برای اسنورکلینگ

چندین جزیره‌ی خصوصی در مالدیو وجود دارد که به خاطر داشتن کیلومترها تپه دریایی که بعضی از آن‌ها ۱۰ کیلومتر طول دارند، برای اسنورکلینگ، انتخابی ویژه به حساب می‌آیند و تنوع ماهی‌های زیادی در خود دارند. از جمله این ریزورت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Maldives at Baros
  • Mirihi Island Resort
  • Bathala Island Resort
  • Anantara Kihavah Maldives
  • Dusit Thani Maldives

نکات پایانی درباره اسنورکلینگ در مالدیو

دوباره این نکته را باید گفت که ریزورت‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی را برای اسنورکلینگ در نظر می‌گیرند و حتی در بعضی موارد، این تجهیزات در هتل‌های لاکچری ممکن است به صورت رایگان یا با هزینه‌ای کم در اختیارتان گذاشته شود. حضور در ریزورت‌های مناسب اسنورکلینگ، هزینه‌ی سفر دریایی را برایتان کاهش داده و تنها نزدیک ۱۰ دلار هزینه‌ی اجاره‌ی تجهیزات را باید پرداخت کنید. حتما در جاهای مناسب و مشخص شده به این کار بپردازید و بدون هماهنگی و در جاهای نامشخص، تن به آب نزنید. نکته پایانی این که، هیچ کدام از تورها نمی‌توانند به شما تضمین دهند که حتما موجود آبی که مد نظر شماست در جای مشخص شده حضور خواهد داشت و در بیشتر اوقات، دیدن یک لاکپشت دریایی بزرگ یا یک ماهی خاص، به شانس شما نیز بستگی خواهد داشت.

غواصی در مالدیو

اگر چه که اسنورکلینگ جذابیت خاصی دارد، اما شرکت در تورهای غواصی و زدن به دل آب، شنا کردن با کوسه-وال‌ها و غرق شدن در میان دسته‌های بزرگ ماهی‌های کوچک، یک ماجراجویی حسابی محسوب می‌شود. ماجراجویی که انجام آن در مالدیو، بسیار لذت بخش‌تر از خیلی جاهای دیگر در دنیاست.

 

بهترین ریزورت های مالدیو برای ماه عسل

آیا آن‌ها که شنا بلد نیستند، اجازه‌ی غواصی پیدا خواهند کرد؟

شنا کردن در اسنورکلینگ اهمیت بیشتری دارد تا در غواصی، مخصوصا این که قبل از شروع تورهای غواصی، یک سری آموزش‌های اولیه به شما داده خواهد شد تا با شرایط کلی غواصی آشنایی پیدا کنید. این تورها شرایط مختلفی دارند و حتی کسانی که تا به حال غواصی را امتحان نکرده‌اند نیز، امکان غواصی در سایت‌های مشخص شده را دارند.

شرایط تورهای غواصی

تورها به چند شکل برگزار می‌شود، اما رایج‌ترین حالت آن به این صورت است که شما یک ساعتی را در خشکی به آموزش پرداخته، سپس با قایق به اولین سایت غواصی می‌روید، بسته به محلی که به آن‌جا می‌روید، بین یک ربع تا نیم ساعت به داخل آب رفته و سپس روی قایق به صرف غذا می‌پردازید. بعد از عظیمت به سایت دوم، دوباره به آب رفته و در نهایت به ساحل بر می‌گردید.

موجوداتی که هنگام غواصی در مالدیو مشاهده خواهید کرد

سایت‌های مختلف غواصی در مالدیو، جاذبه‌های مختلفی را برایتان به تصویر خواهند کشید. برای مثال، شما امکان شنا با کوسه وال‌ها را در عمقی کم خواهید داشت و از طرفی می‌توانید، کوسه‌های کله چکشی را تماشا کنید یا در میان مرجان‌های دریایی شنا کرده و رنگین کمانی از رنگ‌ها را مشاهده کنید. اگر تا به حال غواصی نکرده‌اید، باید انتظارات خود را کمی پایین بیاورید، چون قرار نیست شیرجه خیلی عمیقی بزنید و باید از جاهایی که راحت‌تر است بازدید به عمل بیاورید.

هزینه تورهای غواصی در مالدیو

بر خلاف اسنورکلینگ، غواصی در مالدیو را در هر جایی نمی‌توان انجام داد و حتما باید در تورهای مخصوص شرکت کنید. این تورها در ارزان‌ترین حالت که شامل یک سایت می‌شود، ۵۰ دلار بوده اما اغلب تورها که به دو یا سه سایت شما را می‌برند، به صورت میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار خرج روی دستتان می‌گذارند که شامل تجهیزاتی که در اختیارتان گذاشته می‌شود، پذیرایی، مربی و هزینه قایق می‌شود. همچنین اگر دوربین گو پرو ندارید، می‌توانید با هزینه‌ای اضافی، فیلم‌برداری و عکاسی در زیر آب را نیز همراه گروه داشته باشید و سپس فایل‌ها را در مقصد، تحویل بگیرید.

 

هزینه سفر به مالدیو

عمیق‌ترین غواصی ممکن در تورهای مالدیو

تورهای عمومی غواصی در مالدیو، نهایتا تا عمق ۳۰ متری انجام می‌شود که البته برای چنین عمقی، حتما فرد مورد نظر باید دارای مدرک غواصی در آب‌های آزاد را داشته باشید و این مدرک باید به تایید مسئولان مورد نظر در مالدیو برسد. اما توریست‌ها عموما برای غواصی در اعماق کم‌تر بین ۴ تا ۸ متر شرکت می‌کنند که البته در همین حین نیز یک مربی مجرب، در تمام طول مسیر، چسبیده به شما حرکت می‌کند.

بهترین محل‌ها برای غواصی در مالدیو

خیلی‌ از اهل فن، ماوا تیلا را بهترین جا برای غواصی در مالدیو می‌دانند. جایی مملو از مرجان‌ها یدریایی و تنوع بسیار بالای ماهی‌ها که از جمله آن‌ها می‌توان به دلقک ماهی‌های معروف اشاره کرد. ماوا تیلا از جمله جاهایی است که شیرجه‌ها به آن‌جا، بین ۵ تا ۳۰ متر خواهد بود و حتی در همان ۵ متری، شگفتی‌های بی‌نظیری در زیر آب را مشاهده خواهید کرد.‌

جزیره خورشید در جنوب آری آتول نیز جایی عالی برای تورهای غواصی آماتور است به این ترتیب که عمیق‌ترین شیرجه‌ها در آن‌جا نهایتا به کم‌تر از ۱۰ متر می‌رسد. با این حال، جزیره خورشید بعضی از زیباترین مناظر زیر آبی در مالدیو را برایتان به تصویر می‌کشد. کوراماتهی در راسدهو آتول نیز جایی عالی برای غواصی است که شرایطی مشابه جزیره خورشید دارد. از جاهای متفاوت برای غواصی در مالدیو نیز می‌توان به فستدهو اشاره کرد که بقایای یک کشتی قدیمی در آن‌جا بوده و شما هنگام غواصی می‌توانید، زیر آب به دیدنش بروید.

 

بهترین فعالیت‌های تفریحی در مالدیو

۱۰ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران