بهترین مکان‌های توریستی در آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
بهترین مکان‌های توریستی در آگرا

اگر علاقه‌مند به گردشگری شهری و مکان‌های تاریخی هستید، آگرا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری برای سفر با تور هند است که می‌توانید آن را کشف کنید. شلوغی لذت‌بخش این شهر مطمئناً برای شما را مسرت‌بخش خواهد بود. همچنین یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری هند به دلیل جاذبه‌های میراث نمادین تاج محل است. اما این شهر به غیر از جاذبه تاج محل، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. زیرا آثار تاریخی بسیار جذابی برای کاوش در آگرا وجود دارد که زیبایی واقعی آن را آشکار می‌کند. در این متن تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.


قلعه آگرا Agra Fort

قلعه آگرا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آگرا است. اگر عاشق بناهای تاریخی هستید و از علاقه‌مندان به تاریخ به شمار می روید، باید از این قلعه باشکوه دیدن کنید. این دژ شما را به دوران مغول برمی‌گرداند. بی‌شک زیبایی این قلعه قرمز ماسه سنگی آگرا قلب شما را به باد می‌دهد. چندین بنای تاریخی زیبا و یک بخش زیرزمینی در قلعه آگرا وجود دارد که باید آنها را ببینید. دیوان آی عام مکانی است که شاه جهان امپراتور مغول در آن به مشکلات مردم خود گوش می‌داد و سمت چپ این دیوان حیاط بزرگ و زیبایی قرار دارد. مسجد زیبای ناگینا نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این قلعه محسوب می‌شود. از دیگر دیدنی‌های قلعه آگرا، شش محل، خاص محل و کاخ جهانگیر است که حتما باید از آنها بازدید کنید.

تاج محل Taj Mahal

جذابیت تاج محل مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این بنا یکی از زیباترین مقاصد میراث هند است. این سازه مرمری سفید رنگ که یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌رود، شبیه بهشتی بر روی زمین است. مردم آن را نماد عشق می‌دانند زیرا توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد همسر محبوبش ساخته شد. جالب‌ترین واقعیت در مورد این بنای تاریخی این است که ساخت این قصر شگفت‌انگیز مرمرین زمانی در حدود بیست سال طول کشیده است. شکی نیست که چرا زیباست. چون که صنعتگران ایرانی و ایتالیایی این بنای تاریخی اعجاب‌انگیز را با پشتکار و مهارت زیادی ساخته‌اند که هیچ سازه دیگری نمی‌تواند با جذابیت و زیبایی آن رقابت کند. تاج محل یکی از مقاصد دیدنی و به عنوان بهترین و مشهورترین مکان برای بازدید در آگرا است. علاوه بر این، زوج‌ها این نماد عشق را بسیار دوست دارند و برای گرامی داشت لحظات عاشقانه خود این محل را انتخاب می‌کنند.

 

راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به آگرا

فاتح پور سیکری Fatehpur Sikri

در صورتی که در گشت‌های شهری آگرا، فاتح پور سیکری را ندیده باشید، سفر آگرای شما ناقص خواهد بود. بی‌شک این مکان در لیست ده مکان برتر آگرا قرار دارد که گردشگران به بازدید از آنجا می‌روند. فاتح پور سیکری توسط امپراتور مغول اکبر بین سال های ۱۵۷۲ تا ۱۵۸۵ میلادی ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای کاوش در آگرا است. داستان جالبی در پس ایجاد فاتح پور سیکری وجود دارد. به این صورت که اکبر وارثی نداشت. او آرزوی پسری کرد و نزد یکی از قدیس‌های صوفی به نام سلیم چشتی رفت تا آرزوی فرزندی را برآورده کند. او را رحمت کرد و پس از مدتی صاحب فرزند پسر شد. او برای قدردانی پسرش را سلیم نامید و فاتح پور سیکری را پایتخت خود ساخت. همچنین گفته شده است که پیش از آنکه اکبر بابر نام این مکان را شکری بگذارد، به نشانه قدردانی از مردم محلی که به او کمک کردند تا در نبرد سال ۱۵۲۷ علیه رعنا سنگا پیروز شود.

اعتماد عود مقبره داوله Itimad Ud Daulah’s Tomb

اعتماد عودالدوله یکی از مکان‌های برتر برای بازدید در آگرا است. نورجهان این مقبره را در سال‌های ۱۶۲۲ تا ۱۶۲۸ میلادی بنا گذاشت. او مورد اعتمادترین وزیر و خزانه‌دار دربار مغول اکبر بود. همچنین جهانگیر با دخترش نورجهان ازدواج کرد. معماری سبک ایرانی این سنگ مرمر جذاب شبیه تاج محل است. از این رو به تاج کودک نیز معروف است. اطلاعات تاریخی زیادی از این مکان وجود دارد که برای شما جالب خواهد بود.

آرامگاه مریم Mariyam’s Tomb

آرامگاه مریم که به یاد همسر اکبر، مریم اوز زمانی بیگم، مادر جهانگیر امپراتور مغول، معروف به هیرا کنواری، ساخته شده، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی محبوب آگرا است. این بنا در چند کیلومتری آرامگاه اکبر در سیکندرا واقع شده است. این مقبره توسط جهانگیر در سال ۱۶۲۳ میلادی ساخته شد. اگر علاقه‌مند به دانستن تاریخ هستید، حتما باید از این مقصد گردشگری دیدن کنید. باغ‌های مغول و گنبدهای سبک مغول با نیلوفر آبی در بالا برحواس شما چیره می‌شوند. این یک جاذبه گردشگری زیبا برای کشف در آگرا است.

 

۹ مکان متفاوت در نزدیکی دهلی

آرامگاه اکبر Akbar’s Tomb

شما نمی‌توانید این جاذبه توریستی شگفت‌انگیز و مهم در آگرا به نام سیکاندرا را از دست بدهید زیرا مقبره محبوب‌ترین فرمانروایان امپراتوری مغول یعنی اکبر را در خود جای داده است. علاوه بر این، این آرامگاه مکانی زیبا برای گردش و دیدن است. ادغام معماری زیبای هندو و اسلامی بسیار حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. همچنین نمایانگر دیدگاه سکولار امپراتور مغول اکبر است. جالب‌ترین واقعیت در مورد این مکان این است که مقبره توسط اکبر ساخته شده است اما او نتوانست آن را تکمیل کند، بعدها توسط پسرش جهانگیر به پایان رسید.

باغ مهتاب Mehtab Bagh

مهتاب باغ که در کرانه‌های غربی رودخانه یامونا واقع شده و بیش از سیصد هکتار وسعت دارد، یک جاذبه گردشگری میراث محبوب برای کاوش در آگرا است. گفته می‌شود که امپراتور مغول بابر یازده باغ تفریحی ساخت که این باغ آخرین آنهاست. از این باغ زیبا می‌توانید تاج محل را نیز تماشا کنید. این یک مکان فوق‌العاده برای قدم زدن اوقات فراغت است. پیاده‌روها، فواره‌ها و آلاچیق‌های زیبا بر جذابیت این مکان افزوده است. داستان جالبی در مورد این مکان وجود دارد که بازدید آنجا را جذاب‌تر می‌کند. گفته می‌شود که شاه جهان تصمیم گرفت تاج محل سیاه را دقیقاً در راستای تاج سفید بسازد. اما رویاهای او برای ساختن آن رویا باقی ماند و نتوانست کارش را به پایان برساند زیرا پسرش اورنگاجب او را تا زمان مرگ زندانی کرد.

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی هند

باغ رام Ram Bagh

رام باغ که توسط بابر ساخته شده و توسط همسر جهانگیر، نور جهان بازسازی شده است، قدیمی‌ترین و زیباترین باغ مغول برای کاوش در هند است. همچنین یکی از مقاصد دیدنی آگرا به شمار می‌رود. این بنا که در گذشته با نام اعرام باغ شناخته می‌شد و به منظور لذت‌جویی در میان طبیعت ساخته شده بود، یکی از بهترین شاهکارهای معماری اسلامی می‌باشد. اگر عاشق معماری و تاریخ هستید حتما باید آن جا را ببینید. آلاچیق‌های ستون‌دار، آبراه‌های زیبا و مسیرهای پیاده‌روی تزئین شده آن را به مکانی فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.

باغ انگوری Anguri Bagh

انگوری باغ که به باغ انگور معروف است، بهترین مکان برای بازدید در سفر به آگرا است. تزئین شده با ماسه سنگ‌های قرمز در جنوب، شمال و غرب و ضلع شرقی آن را به یک مقصد گردشگری جذاب برای بازدید تبدیل کرده است. این باغ قبلاً مکانی برای گردش‌های اوقات فراغت بانوان سلطنتی امپراتوری مغول بوده است. حدود هشتاد و پنج باغ متقارن، یک فواره زیبا و یک استخر وجود دارد که این مکان را زیباتر کرده است. حیاطی با حمام‌ها و باغ‌های شاد وجود دارد که آن را به منظره‌ای لذتبخش برای گشت و گذار در طبیعت در آگرا تبدیل می‌کند. این بنا توسط شاه جهان در سال ۱۶۳۷ میلادی ساخته شد.

دریاچه کیتام Keetham Lake

دریاچه کیتام که در داخل پناهگاه پرندگان Sur Sarovar قرار دارد، یکی از مکان‌هایی است که باید حتما با خانواده و دوستان در آگرا بازدید کنید، آنقدر که زیباست. این شهر محل زندگی پرندگان مختلف مهاجر شاد است. حدود صد و پنج گونه از پرندگان مهاجر را در خود جای داده که حواصیل بنفش و Pintail برخی از برجسته‌ترین گونه‌های پرندگانی هستند که در اینجا یافت می‌شوند. این دریاچه به شکل پنج ضلعی است و می‌توانید از مناظر مسحور کننده طبیعتش لذت ببرید. همچنین در اینجا می‌توانید قایق‌سواری کنید. در این پناهگاه جزیره‌های دست‌ساز زیبایی وجود دارد که منظره‌ای از طبیعت را برای عکاسی و تماشای پرندگان ارائه می‌دهد.

 

راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به جیپور

چینی کا رائوزا Chini Ka Rauza

دیدن این بنای تاریخی شگفت‌انگیز به سبک معماری هندو ایرانی که به نام چینی کا رائوزا شناخته می‌شود را از دست ندهید. این بنا به افضل خان اعلمی نخست وزیر شاه جهان تقدیم شده است که در سال ۱۶۳۵ میلادی در اتمادپور ساخته شد. تزئینات این مکان با باغ‌های مسحورکننده و کاشی های لعاب آبی که در آن زمان به چینی میتی معروف است، نفس شما را بند می‌آورد. نقوش گل روی بنای تاریخی به سبک ایرانی است و بارزترین ویژگی اینجا قبری زیبا است که به مقبره‌های افغانی شباهت دارد. این یک مکان توریستی جالب برای کاوش در آگرا برای دوستداران تاریخ است.

راداسومی سامادی Radhasoami Samadhi

راداسومی سامادی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آگرا است که باید از آن بازدید کرد. این مقر زیبا ادای احترام به ایمان راداسوامی است. اعتقاد بر این است که یک خدمت اختصاصی به این جامعه روح فرد را پاک می‌کند و همه چیزهای عقب افتاده کارمایی را از زندگی حذف می‌کند. این مکان مقبره فردی به نام سوامیجی ماهاراج است که بنیانگذار فرقه رادا سوامی است فرقه‌ای که سال‌ها توسط سادگوروهای مختلف رهبری می‌شود.

گورودوارا گورو کا تال Gurudwara Guru Ka Taal

گورودوارا گورو کا تال یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های معنوی دیدنی در آگرا است. این مکان یک جاذبه زیارتی برجسته سیک‌ها است که به گورو تگ بهادر جی که نهمین گورو از ده گورو سیک بود تقدیم شده است. او خود را فدا کرد و با کمال میل خود را برای دستگیری اورنگ زیب عرضه کرد. به گفته او هرکسی حق دارد به ایمان خود عمل کند. در زمان جهانگیر یک آب انبار برای حفظ آب وجود داشته است اما بعدها در اینجا گوردوارا ساخته شد و امروزه یکی از جاذبه‌های خاص آگرا محسوب می‌شود.

 

معرفی ۱۲ مقصد محبوب گردشگری هند

۰۲ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران