بهترین فعالیت‌ها در سفر به آگرا

جاذبه‌های گردشگری آگرا
بهترین فعالیت‌ها در سفر به آگرا

آگرا که در سواحل یامونا قرار دارد، بیشتر به خاطر تاج محل یکی از نمادی‌ترین سازه‌های دنیا شهرت دارد. البته جذابیت این شهر تاریخی تنها به این بنای باشکوه محدود نمی‌شود. چیزهای زیادی برای کاوش و تجربه وجود دارد، از بناهای تاریخی و مقبره گرفته تا پارک‌ها و بازارها. شما می‌توانید در یکی از بهترین هتل‌های مقرون به صرفه در تور آگرا اقامت کنید و بودجه بیشتری برای گشت و گذار داشته باشید و از جاهای بیشتری دیدن کنید. ما در این مقاله مسافران تور هند را برای بهترین گردش در آگرا راهنمایی خواهیم کرد.

 

بازدید از تاج محل

تاج محل به رنگ سفید عاج که به عنوان نماد عشق بی قید و شرط شناخته می‌شود، توسط امپراتور شاه جهان به یاد همسر سوم خود ممتاز محل ساخته شده است. این مقبره یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این بنای تاریخی که اغلب «جواهر هنر مسلمانان» نامیده می‌شود، یک مکان توریستی است که مردم از تمام دنیا به هند سفر می‌کنند تا از آن بازدید کنند. با باغ‌های سرسبز زیبا و فواره‌های درخشان، زیبایی این عمارت شگفت‌انگیز است. این بنا که اهمیت خود را در تاریخ نشان داده توسط بیش از ۲۰۰۰۰ صنعتگر ساخته شده و معماران مجموعه مهارت‌های بسیار خوبی از سبک معماری مغول را به نمایش گذاشته‌اند که تا به امروزه دوام آورده است.

  • زمان بازدید: همه روزها به جز جمعه‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۸:۳۰ امکان پذیر است.
  • هزینه: ورودی برای هندی ها ۴۰ روپیه و برای خارجی ها ۱۰۰۰ روپیه است.
  • آدرس: Dharmapuri, Forest Colony, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

قلعه آگرا را کاوش کنید

قلعه آگرا یکی از جاذبه‌های به شدت زیبا و دیدنی آگرا است که در صدر فهرست کارهای گردشگری گردشگران قرار دارد. با داشتن زیبایی معماری بسیار چشمگیر و پیشینه تاریخی غنی قلعه آگرا توانسته جایگاه والایی در صنعت گردشگرپذیری آگرا پیدا کند. این قلعه با مساحت ۹۴ هکتار دارای چهار دروازه به نام‌های دروازه خضری، دهلی، دروازه لاهور و دروازه عمار سینگ بوده و نمایش ساختار قدرتمند، هنر ظریف سبک هندو و مغول و بازدید از این قلعه یکی از بهترین کارهایی است که در آگرا می توان انجام داد. نمای سنگی و صورتی این قلعه هر چشمی را خود خیره کرده و فرصت‌های خوبی برای عکاسی به دست می‌دهد.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • هزینه: ورودی برای گردشگران هندی ۴۰ روپیه و برای گردشگران خارجی ۵۵۰ روپیه است.
  • آدرس: Agra Fort, Rakabganj, Agra, Uttar Pradesh 282003, India

 

سفر ۴۸ ساعته به آگرا در هند، روز دوم

شهر ماسه‌ای فاتح‌پور سیکری را دیدن کنید

این شهر که به «شهر پیروزی» شهرت دارد، توسط امپراتور مغول، اکبر تأسیس شده و تلفیقی از سبک معماری هندو، جین و اسلامی را به نمایش می‌گذارد، با استفاده از ماسه سنگ قرمز که به آن "ماسه سنگ سیکری" نیز می‌گویند، ساخته شده است. با ۹ دروازه یعنی دروازه چاندان پال، دروازه آگرا، دروازه تهرا، دروازه لال، دروازه دهلی، دروازه بیربال، دروازه گوالیور، دروازه آجمری و دروازه چور می‌توان وارد این شهر شد. این دارای بخش‌های مختلفی است که بر اساس اصول معماری هندی مانند کاخ‌های سلطنتی، محله‌های خصوصی، حرمسراها، ساختمان‌های مختلف، دربار و مساجد تقسیم شده است. زیبایی خیره‌کننده و رنگ صورتی این شهرک با انعکاس چشمگیر آن در حوضچه‌های بزرگ چشمان شما را خیره به خود می‌کند به طوری که هرگز نمی‌توانید زیبایی آن را فراموش کنید.

  • زمان بازدید: همه روزه از طلوع آفتاب تا غروب
  • هزینه: ورودی برای گردشگران هندی ۵۰ روپیه و برای گردشگران خارجی ۴۸۵ روپیه است.

در زیبایی جهانگیر محل غرق شوید

کاخ زیبای جهانگیر محل همسر اکبر، یکی از مکان‌های دیدنی آگرا محسوب می‌شود که با به نمایش گذاشتن معماری ظریف اسلامی، هنر استثنایی و سازه‌ای دیدنی را به وجود آورده که سال‌هاست زیبایی آن مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است. جاذبه اصلی این کاخ، کاسه عظیمی است که از صخره‌ای به نام حوض جهانگیری تراشیده شده که به عنوان ظرف گلاب معطر استفاده می‌شده است. حکاکی‌های زیبای پیچیده و خیره کننده‌ای بر ساختار این کاخ باشکوه به کار رفته که تا همیشه در ذهن شما نقش خواهد بست. حتما از اینجا دیدن کنید و عاشق سبک معماری قرون وسطایی شوید.

  • زمان بازدید: همه روزها از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه: ورودی برای گردشگران هندی ۵ روپیه و برای گردشگران خارجی ۳۰ روپیه است.
  • آدرس: Paryatan Bhawan, Orchha, Madhya Pradesh 462003, India

طعم لذیذ آگرا را بچشید

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در آگرا می‌توان انجام داد، چشیدن غذاهای لذیذ این شهر است. هنگام صحبت در مورد آگرا، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد "آشپزی عجیب و غریب مغلی" است که دارای انواع غذاهای بر اساس مرغ و گزینه‌های لذیذ مختلف است. در رستوران‌های فوق‌العاده شهر غذاهای مجلسی مغلی را امتحان کنید و طعم میان وعده‌های خوشمزه را در بازار سادار بچشید. چه مرغ تنوری، چه کباب ترد در اینجا می‌توانید داشته باشید. نه تنها این بلکه می‌توانید غذاهای مختلف دیگری مانند چینی، قاره‌ای و بسیاری دیگر را نیز میل کنید.

  • زمان بازدید: بازارها معمولاً از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب باز هستند

 

۱۱ حقیقت درباره شهر زیبای آگرا، هند

لمس حس معنوی در مسجد جامع

یکی از بزرگترین مساجد هند مسجد جامع است که به مسجد جمعه نیز شناخته می‌شود. در ساختار این بنا دروازه قوس‌دار زیبا که توسط ستون‌ها پشتیبانی می‌شود شما را در جذابیت خود غرق می‌کند. این مسجد توسط امپراتور مغول شاه جهان ساخته شده که آن را به دختر شایان ستایش جهانارا بیگم تقدیم کرده تا عشق خود را به دخترش به نمایش بگذارد. بازدید از این مسجد زیبای نارنجی یکی از بهترین کارها در آگرا است که هر گردشگری می‌تواند در بازدید از این شهر انجام دهد.

  • زمان بازدید: همه روزه از طلوع تا غروب آفتاب
  • هزینه: برای ورود به محل هیچ هزینه‌ای وجود ندارد.
  • آدرس: Jama Masjid Rd, Subhash Bazar, Kinari Bazar, Hing Ki Mandi, Mantola, Agra, Uttar Pradesh 282003

باغ مهتاب

این باغ باشکوه که در ساحل یامونا قرار دارد، نمایش‌های خارق‌العاده‌ای را در مقابل تاج محل ارائه می‌دهد. این باغ با شکوه که بیش از ۲۵ هکتار وسعت دارد نه تنها در آگرا به شدت خاص و یگانه است بلکه در تمام هند با این همه وسعت و زیبایی قابل توجه و معروف است و تورویست‌ها از هر جا چه در داخل مرز و چه گردشگران خارجی محو زیبایی‌های آن می‌شوند. برای شما نیز فرصت گشت و گذار بین مسیرهای سبز و گرفتن عکس‌های یادگاری زیبا و اینستاگرامی وجود دارد. در حین قدم زدن در این باغ دلربا، عطر تازه گونه های مختلف گل را استشمام خواهید کرد. این باغ مملو از فواره‌ها، درختان و استخرهای زیبا است که آن را به مکانی عالی تبدیل کرده است.

  • زمان بازدید: همه روزه از طلوع تا غروب آفتاب
  • هزینه: برای ورود به محل هیچ هزینه‌ای وجود ندارد.
  • آدرس: Near Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Nagla Devjit, Agra, Uttar Pradesh 282001

باغ انگوری

این باغ زیبا که رو به خاس محل ساخته شده، دارای شبکه‌های شش ضلعی کوچکی از ماسه سنگ قرمز است که در الگوی خاصی طراحی شده است. این باغ که با ساختمان‌های ماسه‌سنگ دو طبقه، پوشیده از سنگ‌های آهکی سفید احاطه شده نمایی به شدت تماشایی را ارائه می‌دهد. این باغ یکی از جواهرات تاریخی آگرا است که بین  محلی‌ها و گردشگران شهرت زیادی داشته و از آن بازدید می‌کنند.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۷:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه: ورودی برای توریست هندی ۲۰ روپیه و برای یک خارجی ۳۰۰ روپیه است.
  • آدرس: Anguri Bagh is, Agra Fort, Rakabganj, Agra, Uttar Pradesh 282003

 

۷ توصیه برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به آگرا

از دایال باغ دیدن کنید

این باغ بسیار زیبا و دیدنی که در معنای لغوی به "باغ مهربان" ترجمه می‌شود جایی است که بازدیدکنندگان را از نقاط دور و نزدیک به سوی خود می‌کشاند. این باغ را سامادی "سوامیجی ماهاراج" ساخته که بعد از مرگ در همانجا نیز به خاک سپرده شده است. دایال باغ در کنار باغ صومی قرار گرفته با سنگ مرمر سفید خالص ساخته شده و تصاویر عالی و منبت کاری ظریف پیترا دورا را بر روی دیوارهای داخلی به نمایش می‌گذارد. همچنین این مکان از اهمیت معنوی و تاریخی بالایی برخوردار است.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۸:۳۰
  • هزینه: ورودی برای بازدید وجود ندارد.
  • آدرس: Dayalbagh, Agra, Uttar Pradesh, 282005, India

در آرامش مسجد همایون غرق شوید

یکی از قدیمی‌ترین آثاری که در سلسله مغول ساخته شده، «مسجد همایون» است که بر روی آن کتیبه‌های فارسی حک شده است. این هنر دیدنی دوره مغول، توسط مردم محلی به نام کابل و برای رفع نیازهای مذهبی مغولان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این سازه آرامشی عمیق وجود دارد که بازدیدکنندگان به محض ورود می‌توانند آن را حس کنند. مسجد همایون طور کامل از سنگ تراشی آجر ساخته شده او نمایی بسیار دیدنی و جذاب دارد که باعث شده تا در رده جاذبه‌های دست اول شهر قرار بگیرد. بازدید از این مکان مقدس یکی از کارهایی است که در آگرا باید انجام شود.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح الی ۱۹:۳۰ باز است
  • هزینه: ورودی برای گردشگران هندی ۳۰ روپیه و برای خارجی ها ۵۰۰ روپیه است.
  • آدرس: Nagla Devjit, Kachhpura, Uttar Pradesh 282006

از ثروت تاریخی اعتماد الدوله دیدن کنید

این بنای باشکوه که توسط نور جهان، همسر جهانگیر امپراتور مغول ساخته شده است، در ساحل شرقی یامونا قرار دارد. او این مکان را به یاد پدرش میرزا غیاث بیگ که لقب اعتماد الدوله ساخت تا یاد او را زنده نگه داشته و عشق عمیقش به پدر را نشان دهد. این بنا به خاطر شباهتش به تاج محل به عنوان تاج کوچک هم شناخته می‌شود. این سازه با سنگ‌های نیمه قیمتی تزیین شده و سرتاسر آن با رنگ سبز پوشده شده است. اگرچه اعتماد الدوله به میزان جاذبه‌های دیگر کمی شلوغ‌تر است اما بازدید از آن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در آگرا انجام داد.

  • زمان بازدید: همه روزه از طلوع تا غروب آفتاب باز است.
  • هزینه: ورودی برای گردشگران هندی ۱۰ روپیه و برای گردشگران خارجی ۱۱۰ روپیه است.
  • آدرس: Moti Bagh, Agra, Uttar Pradesh 282006

 

بهترین بازارهای آگرا برای خرید

۱۵ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران