معبد سین سیز شی یه کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معبد سین سیز شی یه کوالالامپور

سفر به شهر کوالالامپور به عنوان پایتخت کشور مالزی برای هر گردشگری پر از ماجراهای جذاب بسیار زیادی خواهد بود. چرا که در تور مالزی و سفر به این شهر زیبا می‌توان از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و جذاب بسیار زیادی دیدن کرد. از جمله یکی از پرطرفدارترین این مکان‌ها از نظر توریست‌ها معبد سین سیز شی یه است که مکانی متفاوت و جذاب است. اگر شما نیز قصد سفر با تور کوالالامپور را در سر دارید تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید تا شما را با این معبد جذاب و دیدنی آشنا کنیم.

 

آشنایی با معبد سین سیز شی یه (Sin Sze Si Ya Temple)

سین سیز شی یه قدیمی‌ترین معبد تائوئیستی میباشد که در شهر کوالالامپور مالزی قرار دارد.  تاریخچه ساخت این معبد دیدنی به سال ۱۸۶۴ برمی‌گردد. معبد سین سیز شی یه نام خود را از دو خدای سی سیز (Si Sze) و سین سیز یه (Sin Sze Ya) گرفته است که به همین دو خدای تائوئیستی تعلق دارد. این معبد جذاب و دیدنی در حوالی بازار مرکزی کوالالامپور قرار گرفته و گردشگران می‌توانند حین گردش در این بازار سری به این معبد نیز بزنند.

 

۷ کتاب فروشی مشهور کوالالامپور

 

بازدید از معبد سین سیز شی یه در کوالالامپور

توصیه می‌کنیم قبل از بازدید از معبد سین سیز شی یه اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آورید. چرا که درون معبد هیچ شخص یا بروشوری را برای دریافت اطلاعات لازم مشاهده نخواهید کرد. قبل از وارد شدن به درون معبد آنچه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، زن‌هایی هستند که در در ورودی ایستاده و گل یا هدایایی را پخش می‌کنند. سپس در مسیر ورودی بوی بخور معطر را احساس خواهید کرد که حس و حال و رایحه بسیار دوست داشتنی به فضای معبد بخشیده است. این معبد باشکوه به سبک معماری چینی و طبق اصول فنکشویی طراحی شده است.

یکی از جذابیت‌های این معبد صندلی چوبی است که قدمت آن به سال ۱۸۹۳ برمی‌گردد و دقیقا در سمت راست در ورودی قرار گرفته است. گفته می‌شود این صندلی برای حمل مجسمه خدایان در جشن‌ها و مراسم مذهبی استفاده میشد. همچنین توصیه می‌کنیم به محض ورود به در ورودی معبد، نگاه کردن به بالا را فراموش نکنید. چرا که دو تابلوی تراشیده شده باشکوهی را دقیقا بالا سر خود خواهید دید که از زمان ساخت این معبد در آنجا آویزان شده‌اند.

از آنجایی که معبد Sin Sze Si Ya قدیمی‌ترین معبد تائوئیستی در کوالالامپور به حساب می‌آید از لحاظ معنوی ارزش بسیار بالایی داشته و مورد احترام افراد بسیاری واقع است. شما در بازدید از این مکان شاهد مجسمه‌های عظیمی از دو خدای مورد احترام تائوئیست خواهید بود. همچنین هدایای مختلفی در جای جای درون معبد به چشم می‌خورند. از جمله این هدایا می‌توان به گل، میوه، غذا و غیره اشاره کرد.

نکته جالب دیگر که به احتمال زیاد توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، دانش‌آموزانی هستند که قبل از امتحانات مهم خود به اینجا آمده و به خدای آموزش (ونچانگ دیژون) ادای احترام می‌کنند. همچنین، برخی از افراد را خواهید دید که سه بار دور محراب اصلی برای داشتن اقبال خوب حلقه زده‌اند.

 

بهترین هتل‌های مناسب خانواده‌ها در کوالالامپور

 

مسیر دستیابی به معبد سین سیز شی یه

همان طور که گفته شد معبد سین سیز شی یه در شهر کوالالامپور مالزی قرار داشته و توریست‌های این مقصد گردشگری می‌توانند از آن بازدید کنند. البته برای بازدید از این معبد زیبا باید در ساعات مجاز برای بازدید حضور داشته باشید. ساعات بازدید در نظر گرفته شده در تمامی ایام هفته از ۷ صبح تا ۵ عصر است. خبر خوب اینکه برای وارد شدن و بازدید از آن نیازی به تهیه بلیط ورودی نداشته و به صورت رایگان فرصت بازدید از آن را به دست خواهید آورد.

برای دسترسی به این معبد می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی شهر کوالالامپور استفاده کرده و با هزینه کم به آنجا بروید. معبد سین سیز شی یه از خیابان معروف پتالینگ در شهر کوالالامپور تنها ۳ دقیقه فاصله پیاده‌روی دارد. علاوه بر آن نزدیک‌ترین ایستگاه به این مکان جذاب و دیدنی ایستگاه پاسار سینی (Pasar Seni) است که با قطار سبک شهری می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در زیر آدرس دقیق این معبد را آورده‌ایم:

آدرس: 14A, Lebuh Pudu, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران