کوالالامپور به سنگاپور | مسیرهای هوایی و زمینی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
کوالالامپور به سنگاپور | مسیرهای هوایی و زمینی

با این که در تورهای ترکیبی مالزی به این دو مقصد، مسیر کوالالامپور به سنگاپور از پیش برای مسافران برنامه‌ریزی می‌شود اما اگر به هر نحو خواستید به صورت شخصی در این راه قدم بردارید با چهار گزینه مواجهید که در این نوشته به صورت کامل همه‌ی آن‌ها را به شما توضیح داده‌ایم.

 

کلیاتی درباره مسیر کوالالامپور به سنگاپور

تور کوولالامپور محبوب‌ترین گزینه در میان مقاصد مختلف مالزی به حساب می‌‌آید اما بعضی از گردشگران ترجیح می‌دهند تا بعد از کوالالامپور به دیدن مقصدی دیگر نیز بروند و سنگاپور با زیبایی‌های منحصر به فرد و فاصله نسبتا کم نسبت به پایتخت مالزی، گزینه‌ای خوبی به این منظور است. فاصله‌ی کوالالامپور تا سنگاپور ۳۶۰ کیلومتر بوده و شما می‌توانید ای مسیر را به وسیله‌ی اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین طی کنید.

البته این نکته را نباید فراموش کنید که سنگاپور کشوری مستقل است و برای رفت به آن‌جا باید ویزا داشته باشید. با توجه به این که برای سفر به مالزی نیازی به تهیه ویزا ندارید، دانستن این نکته بسیار اهمیت دارد.

عکس: originaltravel.co.uk

 

کوالالامپور به سنگاپور با هواپیما

راحت‌ترین راه برای رفتن به سنگاپور استفاده از هواپیما است که البته در تور ترکیبی مالزی مقتدرسیرتابان نیز از همین راه برای جا به جایی مسافران استفاده می‌شود. این پرواز حدودا یک ساعت به طول می‌انجامد و با توجه به زمانی که برای رفتن به فرودگاه و طی مراحل پرواز طی می‌کنید، کلا سه ساعت زمان لازم دارید تا از کوالالامپور به سنگاپور برسید. برای چنین پروازی باید به فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور با نام عبدالعزیز شاه بروید. هواپیمایی‌های متنوعی از جمله ایر آسیا، مالیندو ایر، فایرفلای یا سیلک ایر در این مسیر فعالیت دارند.

هزینه سفر هوایی از کوالالامپور به کشور سنگاپور با توجه به پروازی که انتخاب می‌‌کنید متفاوت است و بلیط آن از ۸۴ رینگیت تا ۳۰۰ متغیر خواهد بود. همچنین باید هزینه‌های مربوط به رفتن تا فرودگاه را نیز به این مبلغ اضافه کنید. تنها نکات منفی در مورد سفر هوایی از کوالالامپور به سنگاپور، یکی هزینه‌ی بالایی است که برای این منظور پرداخت می‌کنید و دیگر این که از مناظر بسیار زیبای این راه که در سفر جاده‌ای مشاهده خواهید کرد، محروم می‌شوید.

 

سفر زمینی از سنگاپور به مالزی

عکس: mainlymiles.com

 

کوالالامپور به سنگاپور با ماشین

اکثر آن‌هایی که به صورت شخصی به کوالالامپور می‌روند، ترجیح می‌دهند با هزینه‌ای کم و به وسیله‌ی اتوبوس به سنگاپور سفر کنند. اگر چه که می‌توان هواپیماهایی با قیمت پایین پیدا کرد اما اتوبوس‌های بسیار خوب و با کیفیت در این مسیر، نهایتا ۱۰۰ رینگیت قیمت دارند و بلیط‌های ارزان آن ۳۵ رینگیت است. سرویس دهی اتوبوس‌ها بسیار خوب است، جاده‌ها عالی‌ست و البته مسیر جاده‌ای نیز بسیار زیباست که باعث می‌شود، سفری جاده‌ای و دلچسب را در طول راه تجربه نمایید.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که شرکت‌های مختلف در نقاط متفاوتی در سنگاپور ایستگاه دارند و اگر برایتان مهم است که نزدیک هتل مقصد یا جایی خاص پیاده شوید، بهتر است برنامه‌ و ایستگاه این شرکت‌ها را از قبل در نقشه ببینید. بعضی از معروف‌ترین شرکت‌های مسافرتی در مالزی که در این مسیر، ماشین دارند شامل Starmart Express، Sri Maju، WTS Travel & Tours و Konsortium Express می‌شوند. در نهایت مسیر ۶ ساعت به طول می‌انجامد و شما زمانی را نیز در مرز معطل خواهید شد. خوشبختانه کارها در مرز مالزی به سنگاپور سریع انجام می‌شود و اگر مدارک خود را به صورت کامل همراه داشته باشید، خیلی سریع کارهایتان به انجام می‌رسد. البته توجه داشته باشید که قوانین در سنگاپور خیلی جدی گرفته شده و حتما باید ویزا و مدارک دیگرتان به روز باشد.

بهتر است در مسیر کوالالامپور به سنگاپور وقتی به مرز رسیدید، مدارک خود را از قبل در دست داشته، کلاه، عینک و چیزهای اضافه روی صورتتان نداشته باشید و به سوالات با حوصله جواب دهید.

عکس: wordpress.com

 

کوالالامپور به سنگاپور با قطار

از سال ۲۰۱۸ مسیر ریلی مستقیم بین کوالالامپور تا سنگاپور برقرار شده و شما می‌توانید، به صورت مستقیم بین این دو شهر جا به جا شوید. سفر با قطار بین این دو شهر واقعا راحت است و البته قطارهایی هم که در مسیر کوالالامپور به سنگاپور حرکت می‌کنند، عالی و با کیفیت هستند. البته نباید فراموش کنید که قطارها به صورت مستقیم از پایتخت مالزی به سنگاپور نمی‌روند و شما باید دو بار خط عوض کنید و هر بار بلیط جداگانه تهیه کنید که مجموع قیمتم تمام آن‌ها، ۵۷ رینگیت می‌شود. در کل قطار آرام‌ترین اما راحت‌ترین راه برای سفر به این دو بوده  و در طول مسیر، می‌توان از مناظر زیبای آن نیز دیدن کرد.

مسیر شما از ایستگاه مرکزی کوالالامپور آغاز شده و باید در جماس و جوهور باهرو پیاده شوید و سوار قطارهای دیگر شوید. در ایستگاه مرکزی بلیط جماس را خریداری می‌کنید، سپس در جماس بلیط جوهور باهرو را خریداری کرده و در نهایت در آن‌جا بلیط ایستگاه وودلندز سنگاپور را می‌گیرد. برای این که سفری جذاب‌تر را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در جوهور باهرو پیاده شده و کمی این شهر زیبا را بگردید و سپس به ایستگاه قطار برگردید.

تنها شرکت ارائه بلیط قطار در مسیرهای گفته شده، KTM است و البته امکان خرید آنلاین بلیط‌ها نیز برای شما میسر بوده تا دیگر نیاز نباشد هر بار در ایستگاه‌های مختلف، دنبال باجه بلیط باشید. همچنین در نظر بگیرید که قطارها در تمام طول روز فعال بوده و هر ساعت در این مسیر، قطاری برای سوار شدن وجود دارد.

 

حال و هوای کوالالامپور در کریسمس

عکس: telegraph.co.uk

 

کوالالامپور به سنگاپور با ماشین

در آخر باید اشاره‌ای به مسیر جاده‌ای و سفر با ماشین هم کنیم که البته کم‌کاربردترین در میان آن‌هایی‌ست که به تور کوالالامپور می‌روند و می‌خواهند، خود را به سنگاپور برسانند. به طور کلی امکان اجاره‌ی ماشین و رفتن به سنگاپور تا حد زیادی وجود ندارد و شما در واقع باید شرکتی پیدا کنید و در مکان مرزی ماشین را تحویل دهید و دردسرهای زیادی را بکشید. راه حل دیگر، استفاده از تاکسی بوده و شرکت‌های تاکسیرانی این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که البته گران‌ترین حالت سفر بین دو شهر است.

مشکلات زیادی وجود دارد که به خاطر آن‌ها، ماشین بدترین راه برای جا به جایی در این مسیر محسوب می‌شود. برای مثال، شما حدود ۵ ساعت در راه هستید و انجام کارهای مرزی نیز به خودی خود ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد. محدودیت زیادی در مورد حجم باری که مجاز به جا جایی آن هستید بوده و ماشین‌ها ظرفیت زیادی ندارند. اما از خوبی‌های رفتن با ماشین، لذت بردن بیشتر از طبیعت است، می‌توانید در جاهای مختلف توقف کرده و از شهرهای بین راه لذت ببرید. این را هم در نظر بگیرید که بعضی از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی هم امکان کرایه ماشین را به شما می‌دهند.

 

تفریحات رایگان در لنکاوی

عکس: bmwgroup.com

 

در پایان

با تمام این اوصاف، بلیط‌های ارزان هوایی راحت‌ترین و بهترین روش برای رفتن از کوالالامپور به سنگاپور است و تنها دلیلی که ممکن است بخواهید، سفر جاده‌ای را انتخاب کنید، لذت بردن از مسیری فوق‌العاده زیبا بین آن‌هاست.

 

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران