آشنایی با پارک تامان لاجندا لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
آشنایی با پارک تامان لاجندا لنکاوی

شهر لنکاوی از شهرهای دیدنی و محبوب مالزی برای سفر گردشگران است. قرار گرفتن این شهر زیبا در جوار دریای آندامان سبب شده تا از سواحل سواحل و طبیعت بسیار زیبایی بهره‌مند شود و این خود عامل جذب توریست‌های فراوان از جای جای دنیا به آن است. در میان تمامی جاذبه‌های گردشگری لنکاوی پارک‌های زیبا و متنوع آن می‌باشند. یکی از دیدنی‌ترین این پارک‌ها، پارک تامان لاجندا نام داشته و مسافران تور مالزی در سفر خود به این شهر می‌توانند لحظات بسیار خوش و به یادماندنی را برای خود به ثبت برسانند. برای شناخت و آشنایی بیشتر با این پارک شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

پارک تامان لاجندا لنکاوی (Lagenda Park Langkawi)

پارک تامان لاجندا از زیباترین مکان‌هایی است که مسافران تور لنکاوی می‌توانند از آن بازدید کنند. این پارک زیبا و خوش منظره از جمله پارک‌های تفریحی دیدنی است که رفتن به آن را به تمامی مسافران این شهر پیشنهاد می‌دهیم. از ویژگی‌های قابل توجه پارک لاجندا می‌توان به وجود مجسمه‌های گوناگون در اکثر بخش‌های آن اشاره کرد. هر یک از این مجسمه‌ها داستان‌های افسانه‌ای خاص خود را داشته که دیدن آن‌ها قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. نکته قابل توجه دیگر اینکه پارک تامان لاجندا از جمله جاذبه‌‌های اکوتوریستی جزیره لنکاوی است که توانسته نام خود را در لیست حفاظت سازمان یونسکو بگنجاند.  

پارک تامان لاجندا لنکاوی اولین بار در سال ۱۹۹۶ افتتاح گردید. گفته می‌شود برای طراحی این پارک تفریحی زیبا ۳۷ میلیون رینگیت مالزی پرداخته شده است. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای زیبایی‌های این پارک، رفتن به سمت اسکله کواه و تماشای منظره آن از نمایی خیلی خوش منظره‌تر است.

 

ویژگی‌های پارک تامان لاجندا لنکاوی

پارک تامان لاجندا طوری طراحی شده که در بخش‌های مختلف آن می‌توان موضوع‌های مختلفی را مشاهده کرد. از جمله بخش‌های جذاب این پارک می‌توان به باغ‌‌های خوش منظره، گیاهان مخصوص سرزمین مالزی و کشورهای دیگر، چندین دریاچه مصنوعی و یک عدد ساحل مصنوعی اشاره کرد. علاوه بر آن سازه‌های جذاب و دیدنی متعددی در این پارک قابل مشاهده هستند که تمامی آن‌ها با معماری زیبایی طراحی و ساخته شده‌‌اند.

برای کسانی که عاشق طبیعت بوده ولی امکان رفتن به جنگل و کوه را در طول سفر ندارند، بازدید از پارک تامان لاجندا را با تاکید پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند در بازدید از این پارک زیبا از چندین جاذبه‌ گردشگری معروف لنکاوی مثل میدان عقاب، پارک چاگوم و مسجد آل هانا دیدن کنند.

از دیگر ویژگی‌های جالب پارک تامان لاجندا می‌توان به فروشگاه‌های قرار گرفته در مسیر پیاده‌روی پارک اشاره کرد. این فروشگاه‌ها سوغات و یادگاری‌های متنوعی را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. بنابراین توریست‌ها می‌توانند سوغاتی‌های بسیار جذابی را با قیمتی مناسب برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنند.

 

روزی به یادماندنی در دنیای زیر آب لنکاوی

 

طریقه دستیابی به پارک تامان لاجندا لنکاوی

همان طور که گفته شد پارک تامان لاجندا از جمله معروف‌ترین پارک‌های مالزی برای گشت و گذار و تفریح می‌باشد. این پارک دارای قدمتی زیاد بوده و توریست‌های تور لنکاوی می‌توانند برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم مالزی ساعاتی را در این پارک تفریحی زیبا بگذرانند. از لحاظ طبیعت و شرایط آب و هوایی ماه‌های آپریل و نوامبر بهترین زمان برای بازدید از وارک تامان لاجندا است. در حالت کلی این پارک همانند دیگر بخش‌های شهر لنکاوی دارای آب و هوایی گرم و شرجی بوده و دمای حدودی آن به طور میانگین ۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

برای بازدید از پارک تامان لاجندا باید خود را به منطقه کوا جتی (Kuah Jetty) در شهر لنکاوی برسانید. آسان‌ترین و بهترین راه برای این منظور کرایه تاکسی درون شهری است. برای دسترسی آسان‌تر در زیر آدرس دقیق این پارک آورده شده است:

 

۸ جزیره‌ی کوچک و بهشتی در لنکاوی

Kuah Jetty , 07000 Kuah, Malaysia

در صورتی که تصمیم قطعی خود را برای بازدید از این پارک زیبای لنکاوی گرفته‌اید توصیه می‌کنیم حتما در ساعات بین ۹ صبح الی ۷ عصر در آن حضور داشته باشید. بازدید از پارک تامان لاجندا در تمامی ایام هفته امکان‌پذیر خواهد بود. اگر چه برای گشت و گذار در این پارک زیبا رفتید توصیه می‌کنیم حتما از جاذبه‌های گردشگری معروف لنکاوی در این حوالی نیز دیدن کنید. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پل هوایی لنکاوی
  • پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی
  • آبشارهای تلاگا توجو یا هفت چشمه لنکاوی
  • گونونگ رایا لنکاوی
  • باغ کشتزارهای برنج لامان لنکاوی
  • میدان عقاب لنکاوی
  • تله کابین لنکاوی
۲۰ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران