گردش در پارک تامان تامادون اسلام در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
گردش در پارک تامان تامادون اسلام در مالزی

در مالزی تم پارک کوچکی ساخته شده است که برخی از اماکن مشهور مذهبی دنیا را به صورت مدل‌های کوچک مینیاتوری به نمایش گذاشته است. گردشگران زیادی از اکثر نقاط دنیا هنگامی که با تور مالزی به این کشور سفر می‌کنند به این پارک می‌روند تا ماکت‌های کوچک این سازه‌های جالب را تماشا کنند. مالزی به غیر از سواحل زیبا و تفریحگاه‌های توریستی که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند، اماکن مذهبی زیادی نیز برای دیدن دارد. در صورتی که علاقه‌مند باشید، می‌توانید معابد و مساجد متفاوتی را در شهرهای مختلف این کشور بازدید کنید.


تامان تامادون اسلام Taman Tamadun Islam

این پارک مصنوعی اسلامی در کوالا ترنگانو (Kuala Terengganu) قرار دارد که فقط نمایی از مساجد و مناره‌ها را نمایش می‌دهد. به طور مثال مدل کوچکتری از مکه بدون زائران را می‌توانید در این پارک ببینید. همچنین ماکت مسجد بزرگ سامرا از عراق و مسجد بزرگ شیان از چین نیز وجود دارد.
تاج محل را نیز به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری اسلامی می‌توانید به صورت ماکت ببینید.
اکثر مدل‌ها انقدر کوچک هستند که نمی‌توانید به داخل آنها بروید، قدم بزنید و به آنها نگاه کنید. فقط یکی از مدل‌های نمایشگاه تامان تامادون اسلام، برای وارد شدن، به اندازه کافی بزرگ است که ماکت گنبد صخره در اورشلیم (replica of the Dome of the Rock in Jerusalem) است. تزیینات داخلی این ماکت مشابه سازه اصلی است. در برخی از ساختمان‌های کوچک سالن‌هایی با نمایشگاه‌هایی همانند موزه و پلاکاردهای اطلاعاتی وجود دارد.
بازدید از این پارک برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. کودکان با گشت و گذار در محوطه آن و بازدید از ماکت‌های اماکن مهم مذهبی در دنیا، نکات بسیاری را می‌آموزند و برخی از آنها از این آموزش لذت می‌برند و در عین حال سرگرم می‌شوند.
تامان تامادون اسلام یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر ساحل شرقی کوالا ترنگانو است. البته شاید شهر مشهوری برای توریست‌ها نباشد اما یک شهر بسیار دلپذیر با یک فضای آرام و غذای خوب و خوشمزه است که ارزش گردش یک روزه را دارد.

 

چیزهایی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید


مسجد کریستال

معروف‌ترین جاذبه گردشگری در کوالا ترنگانو دقیقا در کنار این تم پارک قرار گرفته که مسجد کریستال نام دارد. این مسجد به دلیل اینکه از فلز و شیشه ساخته شده و به زیبایی نور را منعکس می‌کند مسجد کریستال نام گرفته است. شما می‌توانید با گشت و گذار در پارک آن را از دور ببینید. داخل آن نیز دیوارهای سفیدی را خواهید دید که فضایی کاملاً خنک و آرام را ایجاد کرده است و یک تضاد مشخص با فضای بیرونی پر زرق و برق خود دارد.

 


اسلام در مالزی

به طور کلی، اسلام در مالزی نیز یکی از ادیان غالب است که اکثریت مردم در کشور را شامل شده و شما می‌توانید تأثیر آن را در همه جا مشاهده کنید. در مساجد هر شهر و یا رستوران‌های بدون الکل و زنانی که حجاب دارند.
به طور مثال وقتی به تامان تامادون اسلام یا مسجد کریستال می‌روید، کاملا مشهود است که چقدر ایمان مردم در این منطقه از مالزی اهمیت دارد. دیدن همه آن ساختمان‌های مدل کوچک شده به شما یادآوری می کند که هنر و معماری اسلامی با جزییات و رنگ‌های پیچیده، چقدر زیبا و خیره کننده است.

 

۱۰ شگفتی طبیعی مالزی که باید از آن‌ها دیدن کنید


دسترسی به تامان تامادون اسلام Taman Tamadun Islam

تامان تامادون اسلام در جزیره‌ای، دقیقا در جنوب غربی مرکز کوالا ترنگانو قرار دارد. آسان‌ترین راه برای رسیدن به پارک از مرکز شهر، اتوبوس توریستی است که به آنجا می‌روند و هزینه آن فقط ۱ رینگت است.
برای هر بزرگسال ، مبلغ ورودی ۴.۹ دلار آمریکا معادل RM21.20 و برای یک کودک ۶۵ دلار معادل RM15.90 است.
برای اقامت در این شهر نیز می‌توانید به هتل‌های مختلف به طور مثال، هتل Suite18 Boutique بروید که وضعیت مناسبی دارد.

 

 

بازدید از این پارک از روز دوشنبه تا پنجشنبه ، از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و از جمعه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر برای عموم آزاد است.
آدرس: Pulau Wan Man, Losong Panglima Perang, 21000 Kuala Terengganu

۰۴ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران